Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4123
Viste ikke helt hvor denne tråden skulle plasseres så gjerne flytt den hvis det er feil.

Jeg ser en del på streams, og har sett at det er flere som bruker disse Gunners brillene, hva skal disse være godt for? Har du noe hensikt? Eller er det mest bare for å være kul?
Mr.Heart Attack
Kniltass's Avatar
Jeg har prøvd dem, personlig, så syntes jeg ble mindre sliten i øyne når jeg spilte... men har det vært 900kr? Nei.
Nei det er ikke for å være kul, men noe nytt og revolusjonerende er det ikke. Du kan få "samme" brillene hos en optiker som gjør det samme som Gunnars. Jeg så et intervju med en optiker om dette, men finner det ikke igjen.
Jeg har prøvd de selv en liten stund og hjalp for min del. Hadde en periode hvor jeg hadde mye hodepine.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvis du skal på TG kan du prøve de der, ser selv ikke grunnen til å bruke de, men mitt behov for PC er ikke så ekstremt at jeg kan trenge de.

Les mer og tester her: http://www.catchgamer.no/?module=new...e&newsId=10698
Sist endret av Fleff; 20. mars 2012 kl. 20:50.
▼ ... over et år senere ... ▼
Det som er med brillene er at de skal hjelpe deg når du spiller, du skal bli mindre sliten og "sår" i øyner under spilling. De som også er gjort på noen av dem som mine egne (Steelseries) er at de scooper litt sånn du ser ting litt forstørra. Jeg er veldig fornøyd med mine briller, men sliter du ikke med "såre" øyner ser jeg egentlig fint lite vits med og bruke disse.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Gjør ikke F.Lux samme nytten?
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Gjør ikke F.Lux samme nytten?
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt F.lux lenge, og det har akkuratt samme effekt som Gunnars. I tillegg er det gratis, enkelt, automatisk, støtter de fleste OS (Windows, Linux, Mac, iOS, og en Android versjon er i utvikling) og det er software, slik at du kan konfigurere som du vil.
Sist endret av Zarlach; 4. juni 2013 kl. 22:24.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av Zarlach Vis innlegg
Jeg har brukt F.lux lenge, og det har akkuratt samme effekt som Gunnars. I tillegg er det gratis, enkelt, automatisk, støtter de fleste OS (Windows, Linux, Mac, iOS, og en Android versjon er i utvikling) og det er software, slik at du kan konfigurere som du vil.
Vis hele sitatet...
Samme her, klarer ikke å spille uten.
Høyere kontrast, høyere presisjon, BEDRE FPS og bedre aim i fps er noen av de tingene Gunnar optics hevder å hjelpe på.

Gunnar optics gir en gul tint som kan avlaste øynene ved lengre spillperioder. Resten er bare svimlende markedsføring og sponsing av populære gamere for å skape troverdighet.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Patrick Vis innlegg
Høyere kontrast, høyere presisjon, BEDRE FPS og bedre aim i fps er noen av de tingene Gunnar optics hevder å hjelpe på.

Gunnar optics gir en gul tint som kan avlaste øynene ved lengre spillperioder. Resten er bare svimlende markedsføring og sponsing av populære gamere for å skape troverdighet.
Vis hele sitatet...
Du mener seriøst ikke at et par fargede briller vil gi bedre FPS?
Vil gjerne se kilden din på akkurat den der.
Sitat av MrMrtn Vis innlegg
Du mener seriøst ikke at et par fargede briller vil gi bedre FPS?
Vil gjerne se kilden din på akkurat den der.
Vis hele sitatet...
Høyere kontrast, høyere presisjon, BEDRE FPS og bedre aim i fps er noen av de tingene Gunnar optics hevder å hjelpe på.

Altså, det er ikke han som hevder dette.
Naturligvis høres det ganske så absurd ut.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av phideph Vis innlegg
Høyere kontrast, høyere presisjon, BEDRE FPS og bedre aim i fps er noen av de tingene Gunnar optics hevder å hjelpe på.

Altså, det er ikke han som hevder dette.
Naturligvis høres det ganske så absurd ut.
Vis hele sitatet...
Derfor jeg spurte etter kilde. Jeg finner ikke noe sånt humbug på gunnars.com
jeg har et par med slike briller som jeg kjøpte på TG for noen år tilbake. Og personlig så hjelper de meg om jeg f.eks har en hodepine og må sitte på pc osv, plus at det blir mer behagelig og se på skjermen over en lengre periode.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Disse brillene er svindel fra ende til annen og har ingen dokumentert effekt. Noen av brillene har en liten plusstyrke som kan føles behagelig for en vesentlig del av befolkningen fordi styrken utlikner en liten langsynthet som mange har, men da er det billigere å få en ordentlig korreksjon hos optiker i stedet. Jeg skal legge ut en tråd om dette seinere som forklarer hvorfor slike briller ikke kan ha særlig effekt på unge mennesker.
Sist endret av Cappy; 5. juni 2013 kl. 14:53.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
De fungerer med at blåfargen fra skjermen endrer seg. Akkurat det samme som f.Lux gjør.
Den lille plusstyrken gir synsbdrag at skjermen ser klarer ut/større.

Har et par selv. Kan beskrive dem i et ord: ''Meeeeeeeeeeeeh...''
Sist endret av Bombasa; 5. juni 2013 kl. 15:00.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
De fungerer med at blåfargen fra skjermen endrer seg. Akkurat det samme som f.Lux gjør.
Den lille plusstyrken gir synsbdrag at skjermen ser klarer ut/større.

Har et par selv. Kan beskrive dem i et ord: ''Meeeeeeeeeeeeh...''
Vis hele sitatet...
Om du ikke ser forskjell uten og med de brillene burde du kansje tatt en tur til brilleland ?
Har et par jeg bruker hvis jeg er på pcen sent på kveld.

Jeg bruker f.lux på maks hele tiden og gunnars på kvelden. Hadde problemer med at jeg var sliten i øyene og fikk fort hodepine mens jeg spillte. Gunnars hjelper litt på den men fjerner det ikke helt.

Hadde ikke betalt 750kr for de igjen, men bruker de på kvelden når jeg først har kjøpt de.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bruker Flux i kombinasjon med Gunnars briller, aldri fått blodsprengte øyne etter det.
Har gunnar briller selv.

Jobber så å si hele døgnet med data og flere maskiner så da kommer brillene godt med.

Etter jeg har tatt dem i bruk har all hodepine forsvunnet samt at øynene ikke blir slitne.
Sitat av Zarlach Vis innlegg
Jeg har brukt F.lux lenge, og det har akkuratt samme effekt som Gunnars. I tillegg er det gratis, enkelt, automatisk, støtter de fleste OS (Windows, Linux, Mac, iOS, og en Android versjon er i utvikling) og det er software, slik at du kan konfigurere som du vil.
Vis hele sitatet...
Meh, har selv brukt F.lux -- gjør ikke samme nytten ettersom øynene fortsatt begynner å klø, svi og bli litt tørre.
Sitat av hayer Vis innlegg
Meh, har selv brukt F.lux -- gjør ikke samme nytten ettersom øynene fortsatt begynner å klø, svi og bli litt tørre.
Vis hele sitatet...

Hei,

har du forsøkt å dempe lysnivå (brightness) på skjermen?
Hva er det de spesifikt avverger at øynene blir utsatt for? Kunne de funke om man sitter mye å koder? Jeg sliter med fokusering når jeg sitter for lenge foran skjermen. (både pc, tv og bøker)
Sist endret av misslost; 21. juni 2013 kl. 17:05.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av misslost Vis innlegg
Hva er det de spesifikt avverger at øynene blir utsatt for? Kunne de funke om man sitter mye å koder? Jeg sliter med fokusering når jeg sitter for lenge foran skjermen.
Vis hele sitatet...
Tjeh, du får ein lokal atmosfære rundt auga, og skal vel ikkje heilt sjå vekk ifra at det kan gi auka luftfuktighet, og mindre uttørring av auga? Så det kan vere ein reell komponent, og ein placebokomponent - men den reelle komponenten får du akkurat like bra med et par vernebriller til under hundrelappen per par...
hahaha, herlig å sitte med vernebriller :P Jeg var hos optiker i dag og fikk egne "pcbriller", de kostet _enDel_ mer,bare derfor jeg lurer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av misslost Vis innlegg
hahaha, herlig å sitte med vernebriller :P Jeg var hos optiker i dag og fikk egne "pcbriller", de kostet _enDel_ mer,bare derfor jeg lurer.
Vis hele sitatet...
Antakelig på grunn at du skal ha ei dyr fatning, og sliping av glass.
▼ ... mange måneder senere ... ▼