Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1335
Hei.
Har nettopp gått til innkjøp av en Asus GL753VE til bruk på LoL, CS og o.l spill. Problemet jeg ikke får løst er at jeg får helt ville lagspikes når jeg spiller f.eks lol. Slik at det blir umulig å spille.
Når jeg tar en speedtest (ookla ) viser denne 0ms, 25 in og 25 ut så lenge ingen andre er på nettet. (vi er bare to).
Skal også sies at jeg har brukt en to år eldre Asus til LoL på samme nett, helt uten problem. Selv når begge bruker nettet.
Er det noe som helst på pc'n som kan gjøre dette til et problem på akkurat denne bærbaren? Noe instillinger, noe man har oversett?
Blir ikke helt klok på dette, som sagt, når det fungerer fint på en eldre Asus.
Takker for all hjelp!
Du kan sjekke om CPU grafikken er aktiv, hvis ikke 1050 kortet hopper in og drar spillet vil det bli håpløst.
Mener å huske at ROG kan koble fra CPU grafikk i BIOS, men er flere år siden jeg sist lekte med ROG
Du kan jo prøve å oppdatere BIOS'en og/eller nettverkskortet se om det hjelper hjalp ihvertfall meg en god del
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Du kan sjekke om CPU grafikken er aktiv, hvis ikke 1050 kortet hopper in og drar spillet vil det bli håpløst.
Mener å huske at ROG kan koble fra CPU grafikk i BIOS, men er flere år siden jeg sist lekte med ROG
Vis hele sitatet...
Leste at noen spill automatisk blir kjørt med det integrerte, derfor har jeg valgt å høyreklikke lol, og "kjør med grafikkprossessor Nvidia" for at den skal kjøre med skjermkortet, og tillegg endret i Nvidia at den skal kjøre med skjermkort som standard.
Noen andre plasser som skal ha innvirkning på dette?
Hvor stor er forskjellen om man starter LOL rett fra desktop eller om man starter via ROG gaming center?

Sitat av Thrashcan Vis innlegg
Du kan jo prøve å oppdatere BIOS'en og/eller nettverkskortet se om det hjelper hjalp ihvertfall meg en god del
Vis hele sitatet...
Har lastet ned oppdatering på både BIOS og netterkskortet via Asus egne sider
Sist endret av Basetrap; 3. desember 2017 kl. 18:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvertfall i gamledager så fungerte ROG Gaming Senter som en "bryter" som satte alle funksjoner i gaming modus, regner med att denne funksjonen er forbedret masse siden mine dager.
MEN jeg måtte selv skru av GPU delen i CPU for att dette skulle fungere optimalt, ellers var det ikke sikker spillene brukte AGP grafikken.

Når du kjører fra skrivebord og velger "kjør med grafikkprossessor Nvidia" så skal den gjøre det, så fremt det ikke er feil på Nvidia kortet.
Du kan teste Nvidia kortet ditt for å se om det yter som forventet (bruk 3DMark). Testen vil også avsløre om det er andre ting galt.
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Hvertfall i gamledager så fungerte ROG Gaming Senter som en "bryter" som satte alle funksjoner i gaming modus, regner med att denne funksjonen er forbedret masse siden mine dager.
MEN jeg måtte selv skru av GPU delen i CPU for att dette skulle fungere optimalt, ellers var det ikke sikker spillene brukte AGP grafikken.

Når du kjører fra skrivebord og velger "kjør med grafikkprossessor Nvidia" så skal den gjøre det, så fremt det ikke er feil på Nvidia kortet.
Du kan teste Nvidia kortet ditt for å se om det yter som forventet (bruk 3DMark). Testen vil også avsløre om det er andre ting galt.
Vis hele sitatet...
Takker for hjelp!
Er vell samme konseptet ennå i dag, uten å må skru av GPU delen
Tok test, alt virket som det skal. Lasta ned bios update, nettverk update og sjekket over det meste. Ligger ned å går rundt 60-75 på LOL, så spørs om man ikke må gå til innkjøp av en ny ruter.
Fikk iallefall bort hoppinga fra 60 til 300 som ødela alt x)
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Kan du ikke bare trekke en kabel til 200kr?
Sitat av FatMan Vis innlegg
Kan du ikke bare trekke en kabel til 200kr?
Vis hele sitatet...
Beklager så mye til TS, det er jo det første som burde prøves.
Kabelstump rett i ruteren vil jo fort som f$#%% fortelle om det er nettverket eller PC som er problemet
(Eventuelt også rett i modemet hviss det er adskilt fra ruteren)

Beklager att min alzheimer forårsaket en slik glipp
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Beklager så mye til TS, det er jo det første som burde prøves.
Kabelstump rett i ruteren vil jo fort som f$#%% fortelle om det er nettverket eller PC som er problemet
(Eventuelt også rett i modemet hviss det er adskilt fra ruteren)

Beklager att min alzheimer forårsaket en slik glipp
Vis hele sitatet...
Hehe! Ingen bekymring, det ble selvfølgelig testet med kabel før jeg skrev tråd her inne, noe jeg burde nevnt i første innlegg
Med kabel fungerte det, og som sagt med en eldre Asus gikk det greit.
Men nå etter oppdatering av BIOS, nettverkskort drivere og andre innstillinger ligger den rundt 60-70. Uten at den har startet å hoppe vilt igjen.
Tusen takk for all tips!