Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 13444
Hei,

Har fiber fra canaldigital\telenor samarbeid.

Jeg prøver å sette routeren i bridge mode for å koble til egent utstyr. Men jeg får ikke noe nett når Router er satt i bridge mode.

Fra vegg --> WAN på zyxel --> LAN port 1 til pc, men ikke noe nett

Planen er at jeg skal sette inn en egen router

Noen som har denne routeren? eller noen som kan gi meg et tips?
Ridder av 1. klasse
Vil tippe du har en media konverter (overgang fra fiber til kobber) før den veggkontakten din? Siden Zyxel P8702N ikke har fiberport.

Zyxel P8702N er et multimodem, det vil si at den har router, switch, wifi og modem i en og samme boks.

Vet ikke helt hva du mener med eget utstyr? PC? Router?

Du trenger ikke å sette Zyxel P8702N i bridge, hvis du har koblet det slik som du har beskrevet over.

Nå kjenner jeg ikke Canal Digital sin fiberløsning i detalj (har selv coax fra de), men hvis du ønsker å sette inn din egen router, så vil jeg tippe du bare kan fjerne Zyxel P8702N og plugge routeren din rett i veggen.

Fikk selv tilsendt en Zyxel P8702N fra Canal Digital, som jeg ikke bruke.
Har koblet det slik: Fra vegg (coax) --> Media koverter --> Min private router WAN --> LAN port 1 til PC.
Sist endret av Mchjort; 30. september 2017 kl. 00:24.
CDK har 2 løsnigner for fiber. P2P og GPON. på begge nett har du en hjemmesentral, men kun på P2P har du en sentral med 4x LAN porter. du kan koble din router i en av de om du har P2P nett. (sentralen på P2P nett kalles en CPE)

har du GPON så har du en ONT med kun èn ethernet port (og muligens en F connector om du har RF overlay og ikke IP-tv)

du trenger strengt tatt ikke zyxel routeren til CDK/telenor på noen av nettene
Sist endret av DSlhm; 30. september 2017 kl. 00:58.
Takker for svar

Jeg ønsker å benytte egen router\brannmur (DrayTek Vigor 2925 - Trådløs router AC Standard - 802.11ac)

Men har en hvit dings på veggen som jeg antar er en konveter. Kommer inn en fiberkabel, en til TV og en LAN til Router.



og her er fra undersiden



Så dere mener at jeg kan plugge ut nåværende router og plugge inn det nye i konverter?
Sist endret av Neptun2211; 30. september 2017 kl. 11:00.
Sitat av Neptun2211 Vis innlegg
Så dere mener at jeg kan plugge ut nåværende router og plugge inn det nye i konverter?
Vis hele sitatet...
Ja. Zyxelen er overflødig
Ok, må vel confige WAN på ny router. fiber bruker IPoE? eller DHCP
Ridder av 1. klasse
Du må gjøre følgende:

1. Finn andre enden av den nettverkskabelen som går inn i GE porten på modemet
2. Plugg den i WAN-porten på " ditt private modeme"
3. Logg deg på inn på din private router/firewall (ofte 192.168.0.1 i nettleseren).

--"Gå rett til punkt 4 hvis dette gikk bra"--

3.1 Hvis du ikke kommer deg inn på routeren via den IP-en over, åpner du star menyen, skirv cmd, og så enter.
3.2 Du får nå opp et CMD vindu, med svar bakgrunn og hvit tekst, skriv inn ipconfig /all
3.3 Se etter Default Gateway, hvis du finner en default gateway (standard gateway), prøv å skiriv inn denn IP i nettleseren

4. Finn frem til WAN config, der velger du bare DHCP og du er er ferdig.
Sist endret av Mchjort; 30. september 2017 kl. 21:24.
takk alle, er på nett med ny router
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Neptun2211 Vis innlegg
Hei,

Har fiber fra canaldigital\telenor samarbeid.

Jeg prøver å sette routeren i bridge mode for å koble til egent utstyr. Men jeg får ikke noe nett når Router er satt i bridge mode.

Fra vegg --> WAN på zyxel --> LAN port 1 til pc, men ikke noe nett

Planen er at jeg skal sette inn en egen router

Noen som har denne routeren? eller noen som kan gi meg et tips?
Vis hele sitatet...
Hvordan fikk du ruteren i bridgemode?

Vil prøve å brukde den som en AP i et UNIFI set up.