Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3132
Hey, noen jeg kjenner skal avgårde til Brasil ganske straks nå, på 2 måneders ferie. En fin anledning å nyte litt av høstens frukter i en avslappet setting. Ser etter litt research at sopp faktisk er "lovlig" der nede, les kilder under. Stedet som skal besøkes er såpass øde at det å skaffe sopp der kan bli vanskelig..
https://en.wikipedia.org/wiki/Legal_...ybin_mushrooms
https://erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_law.shtml

1. Vil det kunne medføre en straffereaksjon/ noe pes å ta med soppen?
2. Soppen er tørket og kvernet til grovt pulver.. kan dette lage problemer?
3. Soppen er vel strengt tatt en fremmed art der nede.. kanskje litt dumt å ta med pga dette?
4. Alternativt ta med seg litt Lsd dryppet på litt kreative objekter. Dette er jo ulovlig, men skal vel litt til å oppdage..?

Eller skal vedkommende drite i hele greia?

Slett om jeg tråkker over noen regler med dette innlegget, og takk for svar
Ganske sikker på at svaret er ja til de tre første
Hvor lovlig det er å innføre i Brasil aner jeg ikke, men at det er pulverisert er ihvertfall bare en fordel hvis du ønsker å holde det skjult. Da ser det bare ut som no rusk og rask. Jeg har reist gjennom store deler av Kina med knust fleinsopp i sekken. Det er ingen som oppdager det. Hvordan skulle de det? Med en fleinsopphund? Bare pakk det litt smart, og ikke ta med store mengder. Jeg pakket mitt pulver i teposer. Hadde det med meg gjennom flere kinesiske flyplasser, togstasjoner og kontrollposter, hele veien til Tibet.
Kan legge til at både Psilocybe cubensis og Panaeolus cyanescens er å finne viltvoksende i Brasil.
Disse er rimelig enkle å identifisere, bl.a. fordi de vokser på møkk og har en sterk blåningsreaksjon.
Takk for svar Teposeideen likte jeg godt haha :P Fleinsopphund ja heheh, er vel ikke flust av de rundt om.
Når det gjelder å finne de viltvoksende så tror jeg det kan bli vanskelig, fordi områdene som skal besøkes er hovedsaklig ørken/tørt/sand. Hvertfall på denne tiden av året hvor det ikke regner der (Ikke langt fra Fortaleza).

Lite spm til; Er sjansen til stede for å bli oppdaget på vei ut av Norge? Det er vel ikke så sannsynlig men... Og vil forsøket på å "smugle noe" gi en strengere straff enn bare ren besittelse?
PVestlandia: Hehe, Brasil er stort. Sjansen for å finne viltvoksende Psilocyber på et tilfeldig feriested eller reisemål der er vel omtrent like stor som sjansen for å finne en gorilla et sted i Afrika.

Mycelium: Du går ikke gjennom tollkontroll på vei ut av landet. Du går gjennom en sikkerhetskontroll. De leter ikke etter fleinsopp. Det er ikke jobben deres.
Hehe sant det, takk for gode svar folkens