Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2596
Hei jeg ble nylig tatt mens jeg var ute å røykte en spliff, og måtte inn til Urinprøve, da jeg valgte å ikke inkriminere meg selv ved å svare på om jeg hadde røykt under et kjapt avhør i bilen, denne kom tilbake positiv selvfølgelig, og jeg ble kalt inn på nytt avhør der jeg fikk vite at jeg nå hadde 2 anmeldelser på meg, de hadde nemlig fått telefon fra tollvesenet om 15 cannabis frø i en pakke med mitt navn på (bestilt med mitt kort dum som jeg er) så nå var jeg anmeldt for innføring av ulovlige frø også.


Under avhøret sa politiet at jeg ikke hadde rett til fri rettshjelp eller advokot med mindre jeg betalte for det, noe jeg ikke har sjangs til. Får 1000kr Uken av nav and thats it, å det har jeg gjort de siste 6 årene med av og på på AAP (Arbeidsavklaringspenger) mens jeg har gått til psykolog og hatt uttalige Utredninger og innleggelser grunnet Angst og Depresjon, og jeg har gått på forskjellige typer doseringer på medisiner som Zoloft og Cypralex. Det var først nå nylig for et år siden i en alder av 28 jeg begynte å Røyke Cannabis da jeg gikk tom for ting å prøve ut for å bli bedre, å oppsøkte alternativ medisin, å det angrer jeg ikke et sekund på! Det hjalp meg på måter jeg ikke klarer å forklare, Motivasjon, lyst til å gå opp og utav sengen, lysten til å sosialisere seg kom tilbake, matlysten kom tilbake, sexlysten kom tilbake og ikke minst livsgnisten min kom tilbake dette høres kanskje helt banalt ut for noen, men Cannabis har gitt meg livet tilbake. Politi betjenten sa og at jeg ikke hadde rett på konfliktråd siden det ikke var en konflikt mellom 2 personer men mellom meg og staten.

Jeg trenger råd og erfaringer.

jeg har ikke rulleblad, skal jeg innrømme alt og samarbeide på alt å få strafferabatt? eller skal jeg fortsette å ikke avgi forklaring i håp om at de henlegger saken, eller evt da ta stilling til en rettsak. eller har jeg på noen måte mulighet til å ordne advokat? Beklager rotete innlegg har ikke fått sovet de siste 24 timene så går litt i surr i topplokket
Spør gjerne om det er noe du lurer på, og takk for at du tok deg tiden til å lese gjennom innlegget mitt <3
Bare nekt, i værste fall så får du en bot hvis du er over 18 år.
Kjipt å lese, har ikke noe godt svar dessverre..

Bare hold hodet kaldt uansett hva du gjør
Du mener; du valgte å inkriminere deg selv da du røyka, bestilte frø og inrømmet til politiet etter å ha avlagt positiv urinprøve. Er ikke så mange tips å komme med annet enn at det er litt seint å nekte da...
Trådstarter
4 0
Sitat av knert1 Vis innlegg
Du mener; du valgte å inkriminere deg selv da du røyka, bestilte frø og inrømmet til politiet etter å ha avlagt positiv urinprøve. Er ikke så mange tips å komme med annet enn at det er litt seint å nekte da...
Vis hele sitatet...
Ja det er vel det jeg mener. Men jeg har ikke innrømmet noe muntlig i avhør enda, selvom de desperat prøver å få utav meg en tilståelse å jeg fikk tilbud om evt straffereduksjon om jeg ga informasjon om miljøet rundt meg, men det er uansett glemmesak, ikke det at jeg vet så mye men andre skal ikke få konsekvenser av mine feil.

Sitat av dronepungen Vis innlegg
Bare nekt, i værste fall så får du en bot hvis du er over 18 år.
Vis hele sitatet...
Utifra svaret ditt og lignende tråder virker det som at dette er den beste løsningen. Men han politi betjenten virker veldig gira på å få tatt meg, det som er litt vittig er at vi gikk på samme skole og han var en av de som mobbet meg. Men det er vel ikke han som har med saken å gjøre om den går videre?
Sist endret av Sholva Kri; 12. januar 2018 kl. 17:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du burde ha nektet urinprøve, de har ikke lov til å ta urinprøver med tvang for så ubetydelige saker.

Har de positive prøveresultater er det bare å vedta forelegget, du ender uansett opp med forelegg. Du trenger uansett ikke forklare deg for politiet, så ikke vits å fortelle noe mer til dem, eller komme med unskyldinger.

Den andre saken hadde kanskje blitt henlagt, hadde du bare ikke blitt tatt for bruk samtidig.

Vedta foreleggene, og ta det som en dyr lærepenge (5-10k) :/
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sismo har heldigvis bra nedbetalingsordning, og du kan betale så lite som 500kr/mnd, uten noe renter eller gebyr.
Du kan søke om enda lavere avdrag, type 100kr/mnd. om du søker og dokumenterer situasjonen din.
Trådstarter
4 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du burde ha nektet urinprøve, de har ikke lov til å ta urinprøver med tvang for så ubetydelige saker.

Har de positive prøveresultater er det bare å vedta forelegget, du ender uansett opp med forelegg. Du trenger uansett ikke forklare deg for politiet, så ikke vits å fortelle noe mer til dem, eller komme med unskyldinger.

Den andre saken hadde kanskje blitt henlagt, hadde du bare ikke blitt tatt for bruk samtidig.

Vedta foreleggene, og ta det som en dyr lærepenge (5-10k) :/
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding, kan legge til at jeg spurte om jeg hadde valg på urinprøven, og fikk fortalt at jeg ikke hadde noe valg, men det blir vel ord mot ord med mitt som svakest
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Si du ikke får til å tisse og bare vent til de slipper deg ut.

Selvfølgelig truer de med tvang, men hva skal de gjøre?

Urinprøve under tvang går ut på å stappe slange opp i urinrøret mens fire mann holder deg nede. Det er åpenbart ganske høy terskel før politijurist gir klarsignal på noe sånt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du burde ha nektet urinprøve, de har ikke lov til å ta urinprøver med tvang for så ubetydelige saker.

Har de positive prøveresultater er det bare å vedta forelegget, du ender uansett opp med forelegg. Du trenger uansett ikke forklare deg for politiet, så ikke vits å fortelle noe mer til dem, eller komme med unskyldinger.

Den andre saken hadde kanskje blitt henlagt, hadde du bare ikke blitt tatt for bruk samtidig.

Vedta foreleggene, og ta det som en dyr lærepenge (5-10k) :/
Vis hele sitatet...
Hvis politiet mener de har skjellig grunn til misstanke eller "ferske spor", som de har hvis de mener de så deg røyke joint. kan de kreve urinprøve. Hvis du nekter tar de bare blodprøve, akkurat som rusa sjåfører.

§ 157 Straffeprosessloven: "Den som med skjellig grunn mistenkes for en handling som etter loven kan medføre frihetsstraff, kan underkastes kroppslig undersøkelse når det antas å være av betydning for opplysningen av saken og ikke fremstår som et uforholdsmessig inngrep. Det kan tas blodprøve og foretas andre undersøkelser som kan skje uten fare eller betydelig smerte"
Vis hele sitatet...
Noen mener kanskje det ikke er riktig av politiet å bruke denne paragrafen her, men det nøler de ikke med i hvert fall, som TS fant ut. Så når prøven blir positiv tror jeg det fungerer dårlig å argumentere med at du ikke så rusa ut når de snakket med deg, selv om det er kjipt :/
Sist endret av knert1; 12. januar 2018 kl. 21:53.
Trådstarter
4 0
Takk for innspill og tips =)