Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372711
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
En vesentlig ting jeg lurer på er hvordan pressen kunne benytte
helikopter over Utøya samtidig som politiet uttalte at det var for
dårlig vær i området til at de kunne ha flydd inn med helikopter.

Jeg er ikke helikopterpilot, men lurer likevel litt på dette.

En helt annen ting; kan denne saken ha noe som helst med ABB's påståtte Knights Templar-bevegelse å gjøre?
Vis hele sitatet...
Vanskelig og bruke helikopter der når de ikke hadde helikopter som kunne frakte folk ?
Slottsnarr
Allure's Avatar
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
En vesentlig ting jeg lurer på er hvordan pressen kunne benytte
helikopter over Utøya samtidig som politiet uttalte at det var for
dårlig vær i området til at de kunne ha flydd inn med helikopter.

Jeg er ikke helikopterpilot, men lurer likevel litt på dette.

En helt annen ting; kan denne saken ha noe som helst med ABB's påståtte Knights Templar-bevegelse å gjøre?
Vis hele sitatet...
Husker hvertfall jeg leste i den første artikkelen hvor en fotograf hadde fått bilde av ABB fra luften nevne at det var vanskelig vær, og de brukte litt tid på å komme opp dit med helikopter. Mulig politiet var redd de ikke ville komme seg opp dit.

http://www.dagbladet.no/2011/07/23/n...drap/17427253/
Sist endret av Allure; 26. juli 2011 kl. 14:25. Grunn: La inn link
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
TV holder på enda ja, er ikke saken på en måte over for denne gang, så blir det eventuelt en ny sak om 4 uker?
Driver nrk og tv og kun viser bilder fra rundt omkring i landet der det er minnestunner osv?
Sitat av johjoa Vis innlegg
Har ABB hatt noe konto her på Freak?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig, men ingen har funnet den.
Kom over en veldig far-fetched greie på side3.no nå.

Breiviks manifest heter som kjent 2083. Videre kjenner de som har lest manifestet til at han har dannet seg et bilde av at klesmerket "Lacoste" er det aller, aller mest stilfulle. Det beste. Han hadde også på seg en Lacoste-genser og muligens også Piquet-skjorte i retten i går. Dette kan dere se på bildene.

Og så er det denne YouTube-videoen fra 2008 hvor både Lacoste og årstallet 2083 er sentralt. Ta en titt. Det kan være mulig han fikk for seg årstallet herfra.

http://www.youtube.com/watch?v=n5gr4zPJrgA

Edit: Fungerer ikke embbed her?
Sist endret av LiveUpdates100; 26. juli 2011 kl. 14:31.
Sitat av thallium Vis innlegg
Tror ikke du skal legge alt for mye vekt på akkurat hva som blir sagt på Gaysirs forum, noen homser ser homser over alt...
Vis hele sitatet...
Uten at jeg har gravd for mye i dette. Aftenposten har nå gått ut med psudonymet «Sigurd Jorsalfar» til bruk på FB. Et søk gir meg bare 1 aktiv konto, og det eneste jeg finner der er venner og link til en profil på en homofil datingsite.
...og nå er abb påståtte gaysir konto pålogget...

hva for noe greier er dette? http://kamik-scandinaviaunited.blogs....html?spref=tw


fredag så fant jeg ut at abb var funksjonær, han stod på lista som en av de som skulle delta. Nå er desverre siden lagt ned...men dette fikk jeg kopiert:
Bli med som funksjonær på Vårfeltstevnet vårt på Løvenskiold, 10. april
pistolforum.forummotion.com
Oslo pistolklubb sparker igang feltsessongen på Løvenskiold søndag 10. april. For å få til dette trenger vi mannskap og søker nå blant klubbens medlemmer for hj...

Hva jeg kan huske så skulle de hjelpe politiet i et stevne.
Jeg skal prøve å finne den opprinnelige filen.
nå funker den ikke, se her:

http://www.forummotion.com/no/search...mmotion.com#89
nå var plutselig hele forumet nedlagt?
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av LiveUpdates100 Vis innlegg
Kom over en veldig far-fetched greie på side3.no nå.

Breiviks manifest heter som kjent 2083. Videre kjenner de som har lest manifestet til at han har dannet seg et bilde av at klesmerket "Lacoste" er det aller, aller mest stilfulle. Det beste. Han hadde også på seg en Lacoste-genser og muligens også Piquet-skjorte i retten i går. Dette kan dere se på bildene.

Og så er det denne YouTube-videoen fra 2008 hvor både Lacoste og årstallet 2083 er sentralt. Ta en titt. Det kan være mulig han fikk for seg årstallet herfra.

http://www.youtube.com/embed/n5gr4zPJrgA

Edit: Fungerer ikke embbed her?
Vis hele sitatet...
Dette trur jeg kun er ren konspirasjon. Ta alle tall, og info. Se hva som ligner, og tru at det har noe med saken og gjøre. Men jeg tviler sterkt på at dette her har noe med saken og gjøre. Kun tilfeldig.
Sitat av den der Vis innlegg
...og nå er abb påståtte gaysir konto pålogget...

hva for noe greier er dette? http://kamik-scandinaviaunited.blogs....html?spref=tw


fredag så fant jeg ut at abb var funksjonær, han stod på lista som en av de som skulle delta. Nå er desverre siden lagt ned...men dette fikk jeg kopiert:
Bli med som funksjonær på Vårfeltstevnet vårt på Løvenskiold, 10. april
pistolforum.forummotion.com
Oslo pistolklubb sparker igang feltsessongen på Løvenskiold søndag 10. april. For å få til dette trenger vi mannskap og søker nå blant klubbens medlemmer for hj...

Hva jeg kan huske så skulle de hjelpe politiet i et stevne.
Jeg skal prøve å finne den opprinnelige filen.
nå funker den ikke, se her:

http://www.forummotion.com/no/search...mmotion.com#89
nå var plutselig hele forumet nedlagt?
Vis hele sitatet...
Det er en annen Anders Breivik, les et par sider bakover.
Sitat av den der Vis innlegg
...og nå er abb påståtte gaysir konto pålogget...

hva for noe greier er dette? http://kamik-scandinaviaunited.blogs....html?spref=tw


fredag så fant jeg ut at abb var funksjonær, han stod på lista som en av de som skulle delta. Nå er desverre siden lagt ned...men dette fikk jeg kopiert:
Bli med som funksjonær på Vårfeltstevnet vårt på Løvenskiold, 10. april
pistolforum.forummotion.com
Oslo pistolklubb sparker igang feltsessongen på Løvenskiold søndag 10. april. For å få til dette trenger vi mannskap og søker nå blant klubbens medlemmer for hj...

Hva jeg kan huske så skulle de hjelpe politiet i et stevne.
Jeg skal prøve å finne den opprinnelige filen.
nå funker den ikke, se her:

http://www.forummotion.com/no/search...mmotion.com#89
nå var plutselig hele forumet nedlagt?
Vis hele sitatet...
Ang. pistolklubben. Det er trolig en annen Anders Breivik, en som var aktiv i en pistolklubb i Oslo/Akershus.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Det er en person som heter Anders Breivik som er aktiv innenfor skyting på bane. Dette er ikke samme Anders.

Edit: too late.
Sist endret av Spankyboii; 26. juli 2011 kl. 14:38.
Sitat av thallium Vis innlegg
Det er en annen Anders Breivik, les et par sider bakover.
Vis hele sitatet...
ok..stakkars alle de andre Anders breivikéne der ute
HVa er tingen med at offertallet er sunket(?) har ikke oppdatert meg på en stund...
"Dette er noen av terroristens hittil 76 ofre." Vg.no
Noe av det mest bekymringsverdige i kjølvannet av denne tragedien, er at det nå blir enda vanskeligere å uttrykke dissens i Norge. I samme øyeblikk som det ble kjent at en høyrevridd etnisk nordmann sto bak massakren, kom de første sympatierklæringene til AP. Folk gikk åpent ut og sa at de nå, for første gang, skal stemme AP – ikke fordi de liker politikken deres, men av ren sympati. Resultatet av tragedien blir altså, presumptivt stikk i strid med psykopatens ønsker, at vi får enda mer AP-politikk i de kommende årene, enda mer av den politikken som i utgangspunktet legger til rette for at en sinnssyk person egenhendig kan bombe regjeringskvartalet og massakrere sytti uskyldige ungdommer i løpet av et par timer. Meningsmålingene kommer snart til å vise at AP står sterkere enn noensinne.

Mange journalister godtet seg da det ble kjent at Anders Behring Breivik er tidligere FpU-medlem. Underforstått antyder man kausalrelasjoner mellom FrP-medlemskap og terrorisme. Det at han har skrevet kommentarer på document.no, blir brukt til å stemple dette nettstedet som forkastelig og samfunnsnedbrytende. Nå er document plutselig enda mye farligere enn det var før, for nå er det kjent at man kan bli terrorist av å delta der. Dette er den gamle leksa om å forveksle kausalitet og korrelasjon – all over again.

Skoledebattene avlyses. Valgkampen utsettes og skal visstnok bli mye ”snillere” enn før – hva nå dét måtte bety. Det norske demokratiet er altså åpenbart skadelidende, til tross for floskelpregede påstander om det motsatte. Hvem våger å snakke høyt om islams eventuelle negative sider? Hvem vil ta sjansen på å bli påklistret det stadig lettere tilgjengelige rasiststempelet? Det tragiske er at det fra nå av blir enda vanskeligere å ytre politisk ukorrekte meninger i offentligheten – hvilket i siste instans betyr at psykopater og potensielle terrorister får enda lavere terskel for å ty til vold.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Notrel111 Vis innlegg
HVa er tingen med at offertallet er sunket(?) har ikke oppdatert meg på en stund...
"Dette er noen av terroristens hittil 76 ofre." Vg.no
Vis hele sitatet...
Mange av ofrene kan ha blitt telt to ganger. Dette er forståelig mtp alt kaoset.
Sist endret av Spankyboii; 26. juli 2011 kl. 14:42.
Sitat av den der Vis innlegg
ok..stakkars alle de andre Anders breivikéne der ute
Vis hele sitatet...
Husker ikke nøyaktig tall med tror det er en 13-14 stk i Norge som heter det. Såeh.. yeah.
Sitat av LiveUpdates100 Vis innlegg
Kom over en veldig far-fetched greie på side3.no nå.

Breiviks manifest heter som kjent 2083. Videre kjenner de som har lest manifestet til at han har dannet seg et bilde av at klesmerket "Lacoste" er det aller, aller mest stilfulle. Det beste. Han hadde også på seg en Lacoste-genser og muligens også Piquet-skjorte i retten i går. Dette kan dere se på bildene.

Og så er det denne YouTube-videoen fra 2008 hvor både Lacoste og årstallet 2083 er sentralt. Ta en titt. Det kan være mulig han fikk for seg årstallet herfra.

http://www.youtube.com/watch?v=n5gr4zPJrgA


Edit: Fungerer ikke embbed her?
Vis hele sitatet...
Vi diskuterte det litt i går, og da var det en (husker ikke hvem) som og koblet opp et par teorier rundt ABB, Lacoste og krokodille-merket.
ABB har sitert Churchill "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Han stusset over at ABB var kledd i en Lacoste-genser under fengslingsmøtet og spekulerte i om dette kunne være et slags tegn til en medhjelper.

Videre fant jeg at ABB har i manifestet ført opp Lacoste som sitt favoritt klessmerke og det går frem at han mener dette er 'stilige', 'eksklusive' plagg.

Angående årstallet stusset vi over det også, men mener at det en mer plausibel årsak er at i 2083 er det 400 eller 500 år siden islam sist ble drevet ut fra europa "At the siege of Vienna in 1683 Islam seemed poised to overrun Christian Europe. We are in a new phase of a very old war." sitert fra gatesofvienna.blogspot.com - en blogg ABB var tilhenger av.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Mange av ofrene kan ha blitt telt to ganger. Dette er forståelig mtp alt kaoset.
Vis hele sitatet...
Missforstå meg rett, men det er vel en bra feil som er gjort da.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Notrel111 Vis innlegg
Missforstå meg rett, men det er vel en bra feil som er gjort da.
Vis hele sitatet...
Det er bra at de hadde et for høyt tall ja, bedre det en at vi skulle få meldingen senere at tallene økte.

Jeg fremstilte det aldri som noe negativt?
Sist endret av Spankyboii; 26. juli 2011 kl. 14:47.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Det er bra at de hadde et for høyt tall ja, bedre det en at vi skulle få meldingen senere at tallene økte.

Jeg fremstilte det aldri som noe negativt?
Vis hele sitatet...
Neida! Bare jeg som er trøtt og vekke.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Notrel111 Vis innlegg
Neida! Bare jeg som er trøtt og vekke.
Vis hele sitatet...
Da vil jeg foreslå at du får deg litt søvn.
Sitat av Notrel111 Vis innlegg
HVa er tingen med at offertallet er sunket(?) har ikke oppdatert meg på en stund...
"Dette er noen av terroristens hittil 76 ofre." Vg.no
Vis hele sitatet...
Det stod jo at det var 10 drepte på Utøya. Og siden det var betydelig mye mer som var drept, så sa politiet bare et tatt, noe lunne det antallet som faktisk var drept, så verden fikk med seg at det ikke bare var 10 som var drept, men nærmere 80.

Og nå har de gått ut med det nøyaktige antallet.
Sitat av nikons Vis innlegg
Du viser bare hvor dum du er. Hva med tsjetsjeniske angrep på russland? Irske protestanter og katolikker?
Vis hele sitatet...
Om du virkelig skal henge ut en person for sin uvitenhet, er det greit å vite hva man selv snakker om. Tsjetsjenere er muslimer.

Selv om du forøvrig har rett i at ikke alle terrorister er muslimer.
Hadde jo vært like greit om de hadde hatt de rette tallene fra starten av, men det var visst slik at hver gruppe som telte mennesker fikk hvert sitt område, og noen hadde overlappet med hverandre slik at noen ble telt to ganger.
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Noe av det mest bekymringsverdige i kjølvannet av denne tragedien, er at det nå blir enda vanskeligere å uttrykke dissens i Norge. I samme øyeblikk som det ble kjent at en høyrevridd etnisk nordmann sto bak massakren, kom de første sympatierklæringene til AP. Folk gikk åpent ut og sa at de nå, for første gang, skal stemme AP – ikke fordi de liker politikken deres, men av ren sympati. Resultatet av tragedien blir altså, presumptivt stikk i strid med psykopatens ønsker, at vi får enda mer AP-politikk i de kommende årene, enda mer av den politikken som i utgangspunktet legger til rette for at en sinnssyk person egenhendig kan bombe regjeringskvartalet og massakrere sytti uskyldige ungdommer i løpet av et par timer. Meningsmålingene kommer snart til å vise at AP står sterkere enn noensinne.

Mange journalister godtet seg da det ble kjent at Anders Behring Breivik er tidligere FpU-medlem. Underforstått antyder man kausalrelasjoner mellom FrP-medlemskap og terrorisme. Det at han har skrevet kommentarer på document.no, blir brukt til å stemple dette nettstedet som forkastelig og samfunnsnedbrytende. Nå er document plutselig enda mye farligere enn det var før, for nå er det kjent at man kan bli terrorist av å delta der. Dette er den gamle leksa om å forveksle kausalitet og korrelasjon – all over again.

Skoledebattene avlyses. Valgkampen utsettes og skal visstnok bli mye ”snillere” enn før – hva nå dét måtte bety. Det norske demokratiet er altså åpenbart skadelidende, til tross for floskelpregede påstander om det motsatte. Hvem våger å snakke høyt om islams eventuelle negative sider? Hvem vil ta sjansen på å bli påklistret det stadig lettere tilgjengelige rasiststempelet? Det tragiske er at det fra nå av blir enda vanskeligere å ytre politisk ukorrekte meninger i offentligheten – hvilket i siste instans betyr at psykopater og potensielle terrorister får enda lavere terskel for å ty til vold.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med deg, Zabbath da jeg personlig mener at vi har et stort innvandringsproblem i Norge og det vil nå bli mye tøffere å uttale seg om noe som allerede i utgangspunktet er et ømt tema. Spesielt media er med på denne stigmatiseringen. Reagerte også litt på oppfordringen om at alle deltagere i det som skulle være et fakkeltog i oslo ble bedt om å ta med seg en rose istedet for (symbolet til AP). Forsøker på ingen måte å virke usensitiv, men jeg har en snikende følelse av at "mer demokrati og mer åpenhet" bare er retorisk svada for 'mer regler og mer overvåkning'.

Er også redd for at de som fortsetter å 'tørre' å ytre høyre-orientert ideologi ikke bare vil i større grad får rasist stemplet over seg, men også bli sammenlignet med ABB - og i realiteten kneble debatten.
Sist endret av B_Romeo; 26. juli 2011 kl. 14:54.
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Hvem vil ta sjansen på å bli påklistret det stadig lettere tilgjengelige rasiststempelet? Det tragiske er at det fra nå av blir enda vanskeligere å ytre politisk ukorrekte meninger i offentligheten – hvilket i siste instans betyr at psykopater og potensielle terrorister får enda lavere terskel for å ty til vold.
Vis hele sitatet...
Jeg føler veldig med på det du sier.

Jeg har latt mine yttringer og meninger ligge disse dager, men vet at det bare er et tidsspørsmål før vi alle er tilbake i hverdagen, og spørsmålene kommer.

Mine yttringer og meninger som jeg selv føler er basert på sunn fornuft, som kan være krasse mot naivitet ved innvandring, vil ikke bli skjult for min del.
Ekstreme finnes i alle kategorier, fra høyere til venstre, så det vil alltid være en grense uansett hvilken side man står på.

Jeg planlegger forsatt å stemme Høyere ved valget, og hvis noen i det heletatt nevner ABB som argumentasjon for at min stemme er feil, så vil det være et helt ufyselig argument å komme med for å ikke stemme blått.

All sympati og medfølelse til Stoltenberg, AP og AUF, de har løst denne oppgaven på en praktfull måte.
Det er fint å se vi har ordentlige mennesker som styrer landet, og Erna Solberg ville nok løst oppgaven like bra.
Sist endret av heibanan; 26. juli 2011 kl. 14:55.
Sitat av perolsen Vis innlegg
Det var ikke Maria Mena som sang på rådhusplassen. Husker ikke i farta hva hun heter.

Men jeg syns det er utrolig smålig av tv2 å ha reklame før den videoen! Maria Mena ga ut den sangen gratis pga mange ville at hun skulle gjøre det etter tragedien!
Vis hele sitatet...
Tror det var Maria Solheim..
"Reductio ad Breivikum"
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Noe av det mest bekymringsverdige i kjølvannet av denne tragedien, er at det nå blir enda vanskeligere å uttrykke dissens i Norge.
(...)
Mange journalister godtet seg da det ble kjent at Anders Behring Breivik er tidligere FpU-medlem.
(...)
Skoledebattene avlyses.(...)
Vis hele sitatet...
Jeg forstår skepsisen, selv om jeg er uenig. Vi vet ingenting om hvordan debattmiljøet blir fremover. Det blir feil å ta utgangspunkt i hvordan den generelle atmosfære er i øyeblikket. Landet er i sjokk og sorg og politiske skillelinjer er borte i denne stunden. Jeg føler tvert i mot at konsesusen ligger i å ha et enda åpnere samfunn der det er viktigere at vi må tåle de ekstreme meningene istedet for at de skal vokse i mørket. En annen positiv del er at veldig mange mennesker har vist sitt sanne jeg og nå vet man hvor man har dem. Åpenhet og lys over holdninger.

Selvfølgelig ble det slått opp at han var medlem av FrP. Men det har ikke vedvart og den gjengse nordmann vet at man ikke kan klandre partiet så hardt for at tullinger melder seg inn.

Jeg skal ikke nekte for at det blir et mye ømmere debattklima fremover. Men dette undertrykker ikke meninger, det stiller bare større krav til debattantene om saklighet og respekt for den ytringsfriheten vi nyter.
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Folk gikk åpent ut og sa at de nå, for første gang, skal stemme AP – ikke fordi de liker politikken deres, men av ren sympati.
Vis hele sitatet...
Har du kilder på dette?
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Har du kilder på dette?
Vis hele sitatet...
Det har vært flere eksempler på dette bare i denne tråden.
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Reagerte også litt på oppfordringen om at alle deltagere i det som skulle være et fakkeltog i oslo ble bedt om å ta med seg en rose istedet for (symbolet til AP).
Vis hele sitatet...
Og du er sikker på at dette ikke var fordi at 200.000 skulle stå med brennende fakler, som kanskje kan være en smule skummelt? Jeg aner ikke altså, bare en tanke
Uff.. Arbeiderpartiets politikk gjennom de siste årene har da vært like (mye/lite) feilslått uansett hvor mange av medlemmene deres som blir drept.
Mini MC:

Jeg tror dette handler om en scooter, men ABB skriver mini MC for at det ikke skal forveksles med sparkesykkel eller lignende. Vekten, 60-85kg, er nok hans øyemål/gjetning. Jeg tror dette er plausibelt og føler det kan stemme i samsvar med hans kunnskaper i skriftelig engelsk.

Jeg nekter å tro at han planla å suse rundt på en monkey bike når han la så mye vekt på at de andre kjøretøyene skulle brukes innenfor trafikklovens rammer.


...Eller gikk jeg glipp av at noen har kommet frem til dette tidligere?
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Og du er sikker på at dette ikke var fordi at 200.000 skulle stå med brennende fakler, som kanskje kan være en smule skummelt? Jeg aner ikke altså, bare en tanke
Vis hele sitatet...
Det har såvidt jeg vet vært flere store fakkeltog i Oslo og andre byer uten at dette har vært noe problem Men jeg ser poenget ditt

Forøvrig 2 eksempler på det du spurte om:
http://freak.no/forum/showpost.php?p...postcount=1972
http://freak.no/forum/showpost.php?p...postcount=1966
Sitat av Klovner i Kamp Vis innlegg
AndersNordic på youtube må nesten være ABB.
Musikksmaken er nøyaktig samme, kanaler som AndersNordic er tilknyttet er ekstrem, armenia1968 har faktisk postet innlegg med samme innhold som finnes i manifestet.

Samt følgende:
Om Aylar Lie Most "importantly, best artist in the world who has converted from Islam to Christianity!"
http://bit.ly/p3XVLE

omfg, its brilliant!!!:-)
Andersnordic
http://bit.ly/rpRMlA

I denne linken er det http://bit.ly/rpRMlA er det Audrey Gallagher som synger. Det er favorittartisten til ABB og er nevnt i manifestet.

http://www.youtube.com/user/Andersnordic tilfeldig nok kun en sang lagt ut: This World is Watching ME.

Tilfeldigheter? AndersNordic er jo et "nick" som ABB har brukt ved flere anledninger.
Vis hele sitatet...

Han logget inn i dag, så det er neppe ABB som står bak profilen.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Bomben var lagd av ANNM, hvis dette ikke allerede var kjent
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
... Reagerte også litt på oppfordringen om at alle deltagere i det som skulle være et fakkeltog i oslo ble bedt om å ta med seg en rose istedet for (symbolet til AP).
Vis hele sitatet...
Arbeiderpartiets symbol er en rød rose.
Oppfodringen var vel å ta med en rose, man fargen ble vel ikke nevnt, uansett hadde folk med roser, og andre blomster, i ulike farger.
Kan selvsagt oppfattes ulikt.
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Noe av det mest bekymringsverdige i kjølvannet av denne tragedien, er at det nå blir enda vanskeligere å uttrykke dissens i Norge. I samme øyeblikk som det ble kjent at en høyrevridd etnisk nordmann sto bak massakren, kom de første sympatierklæringene til AP. Folk gikk åpent ut og sa at de nå, for første gang, skal stemme AP – ikke fordi de liker politikken deres, men av ren sympati. Resultatet av tragedien blir altså, presumptivt stikk i strid med psykopatens ønsker, at vi får enda mer AP-politikk i de kommende årene, enda mer av den politikken som i utgangspunktet legger til rette for at en sinnssyk person egenhendig kan bombe regjeringskvartalet og massakrere sytti uskyldige ungdommer i løpet av et par timer. Meningsmålingene kommer snart til å vise at AP står sterkere enn noensinne.

Mange journalister godtet seg da det ble kjent at Anders Behring Breivik er tidligere FpU-medlem. Underforstått antyder man kausalrelasjoner mellom FrP-medlemskap og terrorisme. Det at han har skrevet kommentarer på document.no, blir brukt til å stemple dette nettstedet som forkastelig og samfunnsnedbrytende. Nå er document plutselig enda mye farligere enn det var før, for nå er det kjent at man kan bli terrorist av å delta der. Dette er den gamle leksa om å forveksle kausalitet og korrelasjon – all over again.

Skoledebattene avlyses. Valgkampen utsettes og skal visstnok bli mye ”snillere” enn før – hva nå dét måtte bety. Det norske demokratiet er altså åpenbart skadelidende, til tross for floskelpregede påstander om det motsatte. Hvem våger å snakke høyt om islams eventuelle negative sider? Hvem vil ta sjansen på å bli påklistret det stadig lettere tilgjengelige rasiststempelet? Det tragiske er at det fra nå av blir enda vanskeligere å ytre politisk ukorrekte meninger i offentligheten – hvilket i siste instans betyr at psykopater og potensielle terrorister får enda lavere terskel for å ty til vold.
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig han tar så fort feil etter så mange år med planlegging? Jeg er ikke så sikker på alle de merkelappene som er blitt satt på ham. Ved første øyekast så virker det jo som han avslører mange prominente forbindelser fra den høyre høyre siden. Hvorfor? Er det en krigserklæring eller en advarsel? Jeg tror ikke tilfeldighetenes ball har begynt å rulle enda. Den vil selvfølgelig gjøre det etterhvert. Mulig jeg tar helt feil.
Sitat av gastau Vis innlegg
Arbeiderpartiets symbol er en rød rose.
Oppfodringen var vel å ta med en rose, man fargen ble vel ikke nevnt, uansett hadde folk med roser, og andre blomster, i ulike farger.
Kan selvsagt oppfattes ulikt.
Vis hele sitatet...
Selv tror jeg på ingen måte at dette var noe AP sto bak, i den mening at de skulle framme logoen/symbolet sitt.
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Bomben var lagd av ANNM, hvis dette ikke allerede var kjent
Vis hele sitatet...
lurer på hvor han har fått tak i så mye nitrometan :O
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
lurer på hvor han har fått tak i så mye nitrometan :O
Vis hele sitatet...
Han hadde visstnok kjøpt 6,8 liter fra en butikk på nettet. Står på VG
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Han hadde visstnok kjøpt 6,8 liter fra en butikk på nettet. Står på VG
Vis hele sitatet...
link? titegn
Sitat av GreenRay Vis innlegg
lurer på hvor han har fått tak i så mye nitrometan :O
Vis hele sitatet...
Keten? Titegn
Sitat av GreenRay Vis innlegg
lurer på hvor han har fått tak i så mye nitrometan :O
Vis hele sitatet...
les siste 150 sidene av manifestet. så får du med deg det meste han gjorde, hva han kjøpte, hvor, og hvordan han laga det.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
link? titegn
Vis hele sitatet...
Mente Dagbladet :P
http://www.dagbladet.no/2011/07/26/n...ivik/17450844/
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Det har såvidt jeg vet vært flere store fakkeltog i Oslo og andre byer uten at dette har vært noe problem Men jeg ser poenget ditt

Forøvrig 2 eksempler på det du spurte om:
http://freak.no/forum/showpost.php?p...postcount=1972
http://freak.no/forum/showpost.php?p...postcount=1966
Vis hele sitatet...
Hva vet du om den sistnevnte ikke stemmer AP fra før? AP står ganske sterkt fra før av, de er gjenvalgt, det første partiet som har blitt gjenvalgt siden 1993, og de første for en flertallsregjering siden 1969.
Ser gjentatte ganger på BBC, og TV2 blant annet, at flere som har kommunisert med Breivik hevder han var ekstremt intelligent.

Mens her inne avvises det gang på gang. Merkelig...

Og det er jo en kjensgjerning at det ofte tilter for ekstremt intelligente personer, og "bikker over".
Sist endret av Korsfareren; 26. juli 2011 kl. 15:54.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
lurer på hvor han har fått tak i så mye nitrometan :O
Vis hele sitatet...
Sitat av GreenRay Vis innlegg
link? titegn
Vis hele sitatet...
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Keten? Titegn
Vis hele sitatet...
Det er lov å bruke 10 sekunder på å titte på nettavisene. Og ikke si ting man ikke vet helt sikkert, spesielt når det finnes et riktig svar:

http://www.dagbladet.no/2011/07/26/n...ivik/17450844/
Sitat av Tomacco Vis innlegg
Bomben var lagd av ANNM, hvis dette ikke allerede var kjent
Vis hele sitatet...
Var det ikke Annmal? Siden han kjøpte 150 kg al.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.