Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372364
Sitat av hallooghei Vis innlegg
Vi må nok regne med at det blir en gjennomgang av alle innlegg her inne på forumet.
Vis hele sitatet...
Cavity search er ikke gøy...
Sitat av Emancipation Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Rundt halveis ned er det to i gresk kostyme. Kan det være han?
Sitat av Jotun Vis innlegg
Han nevner et sted i manifestet at et cover som homofil kan være nyttig...
Vis hele sitatet...
Latterlig av abb. Selvfølgelig er det ikke det. Akkurat som at han skulle asosialisere seg.
Venneløs fuck som ikke er sikker på egen seksualitet spør du meg.

Han skriver det han vil at vi skal tro. Ihvertfall når det kommer til mye av sitt eget "sosialliv"
Sitat av Jotun Vis innlegg
Han nevner et sted i manifestet at et cover som homofil kan være nyttig...
Vis hele sitatet...
Viser jo bare hvor sykt planlagt det faktisk er, eller hva? ;s

EDIT: Er vel heller som lskgogo sier.. Han skriver vel mer det han vil at vi skal tro.. Egentlig blir jo manifestet hans et cover, på at han var på denne homoparaden..
Sist endret av KarlsenK; 25. juli 2011 kl. 21:50.
noen som vet hvor jeg kan laste ned manifestet ?
Sitat av Harabo Vis innlegg
Vær så snill og legg med link da dere poster slikt!
Vis hele sitatet...
Skal jeg streame live da eller?
Sitat av Harabo Vis innlegg
Vær så snill og legg med link da dere poster slikt!
Vis hele sitatet...
Det var nok allerede nevnt. Det var bare en kort melding på direkten. Det de sa var bare at Scotland Yard har informert at de har funnet ut identiteten til "Richard Løvehjerte" som ABB hevder er sin mentor.
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 21:50.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av hallooghei Vis innlegg
Vi må nok regne med at det blir en gjennomgang av alle innlegg her inne på forumet.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype litt mere hvorfor du trur det? Freak er jo ikke noe annet en ett litt over det vanerlige diskusjons-forumet.

Alt vi har funnet ut av her, kan du vedde på at selve politiet har funnet ut av 10 ganger raskere enn oss. Må ikke glemme at de sitter med kilden til alt dette, nemerlig ABB som skal ha vært svært sammarbeidsvillig.

Sitat av LGee Vis innlegg
Rundt halveis ned er det to i gresk kostyme. Kan det være han?
Vis hele sitatet...
http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?o=130287&w=398&frame=0&ee=

Tviler sterkt på at det er han....
^ mest sannsynlig ikke han. Det ene bilde der hvor det er noen som danser på en buss hadde det kanskje hjulet å sett en større version i og med at de sa "I 2004 så kompisene et bilde av ham fra homoparaden i Oslo, dansende på en buss,"
Sist endret av QuePasa; 25. juli 2011 kl. 21:53.
Sitat av lskgogo Vis innlegg
Latterlig av abb. Selvfølgelig er det ikke det. Akkurat som at han skulle asosialisere seg.
Venneløs fuck som ikke er sikker på egen seksualitet spør du meg.

Han skriver det han vil at vi skal tro. Ihvertfall når det kommer til mye av sitt eget "sosialliv"
Vis hele sitatet...
Tror ikke du har skjønt at manifestet skal være en lærebok i geriljakrigføring for kommende korsfarere. Homofili kan være et cover for å få være i fred om folk lurer på du har blitt av den siste måneden e.l.
Sitat av Harabo Vis innlegg
Kan du utdype litt mere hvorfor du trur det? Freak er jo ikke noe annet en ett litt over det vanerlige diskusjons-forumet.

Alt vi har funnet ut av her, kan du vedde på at selve politiet har funnet ut av 10 ganger raskere enn oss. Må ikke glemme at de sitter med kilden til alt dette, nemerlig ABB som skal ha vært svært sammarbeidsvillig.
Vis hele sitatet...
hadde på en måte hvert litt kult om noen fra forumet her hadde blitt tatt inn til avhør hos polititet pga, det de har funnet ut her

men enig i det att politiet er nok mye raskere, men de får alle tipsene, samme med media som anntakeligvis bruker mye penger på å få intervjuer med gud å hver man.

samtidig vil jeg bare si att jeg er ganske stolt over alle som har bidratt her, ganske spennende å finne ut for eksempel navnet hans, før det kom frem i media ^^
Sitat av fakeme Vis innlegg
noen som vet hvor jeg kan laste ned manifestet ?
Vis hele sitatet...

Her er en PDF med hele manifestet, fant linken på engelsk wikipedia! http://www.kevinislaughter.com/wp-co...dependence.pdf Kan jo lagre den vist du vil!
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av b1gm4c Vis innlegg
hadde på en måte hvert litt kult om noen fra forumet her hadde blitt tatt inn til avhør hos polititet pga, det de har funnet ut her

men enig i det att politiet er nok mye raskere, men de får alle tipsene, samme med media som anntakeligvis bruker mye penger på å få intervjuer med gud å hver man.

samtidig vil jeg bare si att jeg er ganske stolt over alle som har bidratt her, ganske spennende å finne ut for eksempel navnet hans, før det kom frem i media ^^
Vis hele sitatet...
Via freak så har vi også fått andre syn på saker, fått duskutert med hverandre og mange flere detaljer har kommet fram. Og dette er noe jeg liker!

Syns det også er litt morsomt at freak har blitt nevnt mange steder i media, pga at vi fant manifestet. Men ser man på planene til ABB, så var det ikke så bra. Men de sies jo at all PR er god PR
Sitat av Jotun Vis innlegg
Tror ikke du har skjønt at manifestet skal være en lærebok i geriljakrigføring for kommende korsfarere. Homofili kan være et cover for å få være i fred om folk lurer på du har blitt av den siste måneden e.l.
Vis hele sitatet...
Tror du gir abb litt mere kred enn han burde få.

Han virker usikker på seg selv.
Så skriver han at det kan være lurt med ett "homo-cover" i tilfelle det skulle bli avslørt i ettertid at han var med i homoparaden.
Sitat av lskgogo Vis innlegg
Tror du gir abb litt mere kred enn han burde få.

Han virker usikker på seg selv.
Så skriver han at det kan være lurt med ett "homo-cover" i tilfelle det skulle bli avslørt i ettertid at han var med i homoparaden.
Vis hele sitatet...
Tror faktisk du har rett der. Tror han plutselig kom på at han hadde vært i paraden og bestemte seg for å prøve å snakke seg ut av det ved å kalle det et "cover".
Fant et interressant spørsmål på et annet forum:

Men, ferga var altså fraktet over, og sto på fastlandet, har Politi nevt hvorfor de ikke kunne sendte beredskapstroppen over i denne? Ville det gått for sent, eller andre grunner? Den ville åpebart tålt å frakte allt de trengte for å komme over.

siterer en fra et annet forum "uff.. de kommer til å få bråk.. lederen av AUF, 8 andre, men plass til 50, den svære jernbåten stikker fra Utøya.. ABB var ikke i nærheten.. Tilbake kommer små plastikkjoller som redder noen av de stakkars ungdommene.. Det er bare feil.. og jeg vet at det er helt feil å si noe.. men jeg vet det kommer til å bli en... snakkis... etterhvert.."

blei feil hele posten, og får ikke edita av en grunn.. får stå som det gjør, dere skjønner vel..
Sitat av plexern Vis innlegg
Fant et interressant spørsmål på et annet forum:

Men, ferga var altså fraktet over, og sto på fastlandet, har Politi nevt hvorfor de ikke kunne sendte beredskapstroppen over i denne? Ville det gått for sent, eller andre grunner? Den ville åpebart tålt å frakte allt de trengte for å komme over.

siterer en fra et annet forum "uff.. de kommer til å få bråk.. lederen av AUF, 8 andre, men plass til 50, den svære jernbåten stikker fra Utøya.. ABB var ikke i nærheten.. Tilbake kommer små plastikkjoller som redder noen av de stakkars ungdommene.. Det er bare feil.. og jeg vet at det er helt feil å si noe.. men jeg vet det kommer til å bli en... snakkis... etterhvert.."
Vis hele sitatet...
Tanken har faktisk slått meg flere ganger, men har lagt den fra meg hver gang.. Må jo være en grunn til det tenker jeg..
Sitat av plexern Vis innlegg
Fant et interressant spørsmål på et annet forum:

Men, ferga var altså fraktet over, og sto på fastlandet, har Politi nevt hvorfor de ikke kunne sendte beredskapstroppen over i denne? Ville det gått for sent, eller andre grunner? Den ville åpebart tålt å frakte allt de trengte for å komme over.

siterer en fra et annet forum "uff.. de kommer til å få bråk.. lederen av AUF, 8 andre, men plass til 50, den svære jernbåten stikker fra Utøya.. ABB var ikke i nærheten.. Tilbake kommer små plastikkjoller som redder noen av de stakkars ungdommene.. Det er bare feil.. og jeg vet at det er helt feil å si noe.. men jeg vet det kommer til å bli en... snakkis... etterhvert.."
Vis hele sitatet...
Aha! Så det var sånn han lederen kom seg unna. Lurt litt på dette, om de hadde en bår stående eller hva.
Alt jeg har hørt han si i intervju var "Jeg kom meg bort ganske fort, så jeg så ingen bli drept".

Dette er virkelig ett interessant spørsmål, hvorfor kunne ikke delta troppen bruke denne over...
Sitat av lskgogo Vis innlegg
Aha! Så det var sånn han lederen kom seg unna. Lurt litt på dette, om de hadde en bår stående eller hva.
Alt jeg har hørt han si i intervju var "Jeg kom meg bort ganske fort, så jeg så ingen bli drept".

Dette er virkelig ett interessant spørsmål, hvorfor kunne ikke delta troppen bruke denne over...
Vis hele sitatet...
AUF-lederen har selv fortalt at han og en gruppe tok båten over like etter at skytingen startet, så det er ikke ukjent.

Jeg forventer ikke at folk skal leke "helter" e.l., men når de visste at det var 700 på øya så får det jo en til å tenke. Mange løp sikkert til bryggen, og det må jo omtrent ha stått folk og sett på at de kjørte av gårde?
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 22:14.
Sitat av Harabo Vis innlegg
Via freak så har vi også fått andre syn på saker, fått duskutert med hverandre og mange flere detaljer har kommet fram. Og dette er noe jeg liker!
Vis hele sitatet...
Jeg må ærlig innrømme at dette har vært litt av min måte å takle hendelsene på. Jeg var i sentrum ikke så fryktelig langt fra der det smalt, og følte meg så utrolig hjelpesløs som ikke kunne bidra med noenting. Flere ganger forbannet jeg yrkesvalg - det var jo sykepleier, lege eller brannmann jeg burde ha blitt! Så kunne jeg ha gjort noe. Men det verste kom da jeg kom hjem og det virkelig gikk opp for meg hva som hadde skjedd, og jeg innså at jeg ikke hadde fattet omfanget fra der jeg oppholdt meg. Og der satt jeg alene i min leilighet, med omtrent alt av venner og familie på ferie i utlandet.

Jeg har lest alt som har blitt skrevet her, og selv om jeg ikke har bidratt med noe særlig, så har hjernen min gått i 100 for å henge med i all informasjonen, og jeg har tenkt og fundert og prøvd å se sammenhenger i ting jeg strengt tatt ikke visste NOE om før jeg begynte å lese her.

På en måte har dere som graver fram informasjon jeg ikke har forutsetninger for å forstå, vært mine terapeuter, og holdt meg nogenlunde sane siden fredag kveld.

Jeg er muligens litt påvirket av alt snakket om samhold og felleskap, men takk folkens! Ville bare si det..
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av plexern Vis innlegg
Tilbake kommer små plastikkjoller som redder noen av de stakkars ungdommene.. Det er bare feil.. og jeg vet at det er helt feil å si noe.. men jeg vet det kommer til å bli en... snakkis... etterhvert.."
Vis hele sitatet...
Jeg vil tru at man har mye mindre oversikt ifra en så stor båt, og faren for at noen blir påkjørt er mye større. I tilleg er nokk ikke denne båten like rask som alle små-båtene. I tilleg er det vel værre og få folk opp og ombord!
I'm just trying to read his word salad 2083 manifesto....it's so antigay I reckon this guy has problems with his own sexuality like a modern day J Edgar Hoover. He looks so girly too in his photos. My guess is he has to be gay
Vis hele sitatet...
http://sg.answers.yahoo.com/question...3162009AAEkTAL
Ferga er forholdsvis treg, og det er umulig å gå i land andre steder enn på brygga hvor man også må senke prammen foran på båten. Dette hadde sannsynligvis blitt for farlig for en politiaksjon tenker jeg. Selv om det er rambo-troppen til politiet så beveger de seg med nøye kalkulert risiko. Dersom ABB hadde stått der kunne han bare fyrt løs inn i båten ala normandie når lukene ble åpnet. Det er min teori.

Noe jeg får en dårlig smak av er, om det stemmer, at leder og noen få til stakk av i en så stor båt. Det kan derimot hende at det ikke var flere i denne umiddelbare nærhet og at de måtte dra pga ABB nærma seg. Skjønner likevel ikke hvorfor de kjørte helt over i en såpass stor båt som gir full dekning for kuler osv. Men den er svær og høy og veldig vanskelig å komme seg opp i fra vann, samt også tung å manøvrere og pga tyngden lengre bremseavstand osv. Jeg tenker litt høyt.
Sist endret av downing; 25. juli 2011 kl. 22:18.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
En ting jeg enda ikke har sett blitt tatt opp her enda.

Hvilket fengsel trur dere han kommer til og sone i? Vet en reporter på TV2 snakket om dette, men har ikke hørt noe mere enn det.

Hvilke fengsel er det som egner seg for slike personer?
Sitat av Harabo Vis innlegg
Hvilke fengsel er det som egner seg for slike personer?
Vis hele sitatet...
Hælvette...
^Nå har jeg ikke oversikt over fengslene på østlandet, ettersom jeg ikke bor der. Men, jeg ville tro at en vanlig celle duger. Er jo bare å holde den lukket, evt åpne for å mate han.
Sitat av upside Vis innlegg
Jeg har lest alt som har blitt skrevet her, og selv om jeg ikke har bidratt med noe særlig, så har hjernen min gått i 100 for å henge med i all informasjonen, og jeg har tenkt og fundert og prøvd å se sammenhenger i ting jeg strengt tatt ikke visste NOE om før jeg begynte å lese her.

På en måte har dere som graver fram informasjon jeg ikke har forutsetninger for å forstå, vært mine terapeuter, og holdt meg nogenlunde sane siden fredag kveld.

Jeg er muligens litt påvirket av alt snakket om samhold og felleskap, men takk folkens! Ville bare si det..
Vis hele sitatet...
akkurat sånn jeg har følt det! jeg kjente to personer på øya, en svømte vekk, mens den andre er fortsatt blandt de savnede :/ føles ganske ille da jeg ikke kan gjøre noe, så jeg har heller sittet her for å finne informasjon. Det har hvertfall hjulpet meg til å føle meg bedre

Takk alle freak's som har hvert på denne tråden, føles ganske bra att så mange forskjellige her sitter å diskuterer diverse samt forsøke å finne motiver og annen informasjon!
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av grandiz Vis innlegg
Hælvette...
Vis hele sitatet...
Da du først kommer med ett svar, så hadde det vært fint om du nevner litt mere. Og hvorfor du mener han burde sitte der. Eller bare slutte og komme med slik dritt som svar.
Sitat av plexern Vis innlegg
Fant et interressant spørsmål på et annet forum:

Men, ferga var altså fraktet over, og sto på fastlandet, har Politi nevt hvorfor de ikke kunne sendte beredskapstroppen over i denne? Ville det gått for sent, eller andre grunner? Den ville åpebart tålt å frakte allt de trengte for å komme over.

siterer en fra et annet forum "uff.. de kommer til å få bråk.. lederen av AUF, 8 andre, men plass til 50, den svære jernbåten stikker fra Utøya.. ABB var ikke i nærheten.. Tilbake kommer små plastikkjoller som redder noen av de stakkars ungdommene.. Det er bare feil.. og jeg vet at det er helt feil å si noe.. men jeg vet det kommer til å bli en... snakkis... etterhvert.."

blei feil hele posten, og får ikke edita av en grunn.. får stå som det gjør, dere skjønner vel..
Vis hele sitatet...
Godt poeng...

Ad notam leste jeg i dagens Dagsavisen (siste side) at AUF-lederen ble oppringt ca. 17.15.

"Han ble fortalt at noen skjøt. Han hørte skudd. Han registrerte at klokka var rundt kvart over fem. Telefonen ringte og han ble bedt om å komme seg vekk så fort han overhodet klarte" ... "Iløpet av kort tid satt han i en båt" ... "Fra båten ringte han Politiet. Han ringte også flere i regjeringssystemet og ba dem gjøre det de kunne for å bistå. Så ble han kjørt av privatpersoner til Hønefoss politikammer. Selv ønsket han å komme seg til Sundvolden Hotell der hans venner og deres pårørende begynte å samles, men måtte bli værende på Hønefoss i timevis, grunnet sikkerhetssituasjonen."

AUF-lederen får altså telefon fra hva jeg formoder er fastlandet (eller ringer noen på øya sin leder som førstevalg?), ca. 10minutter før Politiet har notert første nødanrop inn. Hmm...
Sist endret av Jotun; 25. juli 2011 kl. 22:27.
Jeg har ingen kunnskaper om norske fengsler, men jeg vet at mange av de hardest dømte (best bevoktede) sitter på Ila fengsel, forvarings- og sikringsanstalt.

Det kan jo tenkes at det vil gjøres visse særbehandlinger ut ifra hva slags type kriminelle han skal sone med. Det kan jo være stor fare for angrep, så det er mulig han vil sone hos "mildere" kriminelle.
Sitat av Harabo Vis innlegg
Da du først kommer med ett svar, så hadde det vært fint om du nevner litt mere. Og hvorfor du mener han burde sitte der. Eller bare slutte og komme med slik dritt som svar.
Vis hele sitatet...
Mener du helt seriøst, at det er nødvendig å nevne hvorfor han fortjener å sitte der? Jeg er målløs...
Sitat av Harabo Vis innlegg
En ting jeg enda ikke har sett blitt tatt opp her enda.

Hvilket fengsel trur dere han kommer til og sone i? Vet en reporter på TV2 snakket om dette, men har ikke hørt noe mere enn det.

Hvilke fengsel er det som egner seg for slike personer?
Vis hele sitatet...
En ting er sikkert, og det er at han må sone isolert resten av livet, med hensyn til egen sikkerhet. Justisen innafor er ikke nådig.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av grandiz Vis innlegg
Mener du helt seriøst, at det er nødvendig å nevne hvorfor han fortjener å sitte der? Jeg er målløs...
Vis hele sitatet...
Jeg mente at vi burde ha en seriøs samtale her. Og jeg har sett for mye drit ang denne saken, og da hvertfall i start perioden da flere poster ting uten og tenke seg om som "dritten må ut" osv. Så grunnen til at jeg reagerer på ditt inlegg er fordi jeg er lei av alle som slenger drit.

Jeg er fult klar over det som har skjedd, og fulgt med i absolutt alle medier og på freak siden Fredag, men det gir ikke deg tillatelse til og poste useriøse inlegg forde. Sorry, men er rett og slett lei av folk som poster ting før de tenker seg om!
"Blant det som skal vurderes, er om Breivik er strafferettslig tilregnelig."


Overrasker meg ikke om han kommer til å lide samma skjebne som øksefitta på trikken for noen år siden.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Godt poeng...

Ad notam leste jeg i dagens Dagsavisen (siste side) at AUF-lederen ble oppringt ca. 17.15.

"Han ble fortalt at noen skjøt. Han hørte skudd. Han registrerte at klokka var rundt kvart over fem. Telefonen ringte og han ble bedt om å komme seg vekk så fort han overhodet klarte" ... "Iløpet av kort tid satt han i en båt" ... "Fra båten ringte han Politiet. Han ringte også flere i regjeringssystemet og ba dem gjøre det de kunne for å bistå. Så ble han kjørt av privatpersoner til Hønefoss politikammer. Selv ønsket han å komme seg til Sundvolden Hotell der hans venner og deres pårørende begynte å samles, men måtte bli værende på Hønefoss i timevis, grunnet sikkerhetssituasjonen."

AUF-lederen får altså telefon fra hva jeg formoder er fastlandet (eller ringer noen på øya sin leder som førstevalg?), ca. 10minutter før Politiet har notert første nødanrop inn. Hmm...
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan ikke samtalen komme fra noen av de andre på øya.Som allerede hadde sett ham?
«Jeg husker den litt sjenerte gutten. Opptatt av amerikanske hiphop-klær fra klesbutikken Jean-TV på Arkaden i Oslo sentrum. Opptatt av trening og kosthold»

fra ett intervju på NRK som er tatt opp av aftenposten, det att han er optatt av klær, trening og kosthold er vell normalt for en vestkant gutt? samtidig som det er normalt for homofile? ikke att det er galt å være homofil, men det kan være en grunn til att han er imot islam? da islam har ett strengt homo syn. som jeg sa i en tidligere post kan det være att fordi han var homofil faren ikke ville prate med han? alt dette er bare kjappe teorier...

fra intervjuet:http://www.aftenposten.no/kul_und/article4183478.ece
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080749 her er en sms samtale mellom mor og datter. 1830 sender Mor:
Kan du snakke nå?
Julie:
Nei

Julie:
Han skyter fortsatt!


da kan jo virkelig ikke politiet ha tatt han 1827? eller driver politiet og skyter på seg selv?
Sitat av LGee Vis innlegg
Hvorfor kan ikke samtalen komme fra noen av de andre på øya.Som allerede hadde sett ham?
Vis hele sitatet...
Om noen skyter rundt øra på en, vil jeg tro Politiet er det første man ringer, og ikke partilederen? Selvom det er en "politimann" som skyter?
Sitat av Harabo Vis innlegg
En ting jeg enda ikke har sett blitt tatt opp her enda.

Hvilket fengsel trur dere han kommer til og sone i? Vet en reporter på TV2 snakket om dette, men har ikke hørt noe mere enn det.

Hvilke fengsel er det som egner seg for slike personer?
Vis hele sitatet...
På kriminalomsorgen.no opplyser de at "Det er to hovedgrupper av fengsler i Norge: fengsel med høyt sikkerhetsnivå og fengsel med lavere sikkerhetsnivå. Det finnes i tillegg fengsler med særlige tilbud for forvaringsdømte og én fengselsavdeling med særlig høyt sikkerhetsnivå."

Men jeg har ikke ennå klart å finne ut hvor avdelingen med særs høyt sikkerhetsnivå befinner seg.

Regner med at Ila fengsel og forvaringsanstalt er et reelt alternativ.
Sitat av b1gm4c Vis innlegg
«Jeg husker den litt sjenerte gutten. Opptatt av amerikanske hiphop-klær fra klesbutikken Jean-TV på Arkaden i Oslo sentrum. Opptatt av trening og kosthold»

fra ett intervju på NRK som er tatt opp av aftenposten, det att han er optatt av klær, trening og kosthold er vell normalt for en vestkant gutt? samtidig som det er normalt for homofile? ikke att det er galt å være homofil, men det kan være en grunn til att han er imot islam? da islam har ett strengt homo syn. som jeg sa i en tidligere post kan det være att fordi han var homofil faren ikke ville prate med han? alt dette er bare kjappe teorier...

fra intervjuet:http://www.aftenposten.no/kul_und/article4183478.ece
Vis hele sitatet...
Ja, ser på det som en mulighet. Det gir vertfall mening, og det passer veldig bra.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av grandiz Vis innlegg
"Blant det som skal vurderes, er om Breivik er strafferettslig tilregnelig."


Overrasker meg ikke om han kommer til å lide samma skjebne som øksefitta på trikken for noen år siden.
Vis hele sitatet...
Han har vel også sagt at han regner med og bli torturert i fengselet.

Mener det var advokaten som sa dette for media.
Sitat av Provo Vis innlegg
Det kreves ikke folkeavstemninger av enkeltsaker for å kalle det et demokrati. DLD har fulgt demokratiske prosesser ved at folket har valgt hvem som skal representere de, og disse representantene har innført DLD. At innføringen er verdig en folkeavstemning kan så være, men å kalle det udemokratisk blir helt galt.

For øvrig kan jeg legge til at jeg synes myndighetene har håndtert denne katastrofen på en helt utmerket måte på alle plan.
Vis hele sitatet...
Altså, i Sveits har man såkalt Direkte Demokrati - og det ser ut til å fungere for dem. Det at DLD har fulgt demokratiske prosesser er vel i og for seg riktig, men da vi, folket stemte inn våre Stortingsrepresentanter visste vi ikke om DLD og det at representantene da kan ta stilling til det, på vegne av folket - og gjerne ikke ut i fra hva folket mener, men politiske kompromiss er ganske fuckings forferdelig med tanke på at det er et grunnlovsstridig direktiv. Om man kan velge inn hvem som bestemmer, men ikke har kontroll over beslutningene de tar, så lever man faktisk i et demokratisk diktatur.
Sitat av grandiz Vis innlegg
"Blant det som skal vurderes, er om Breivik er strafferettslig tilregnelig."


Overrasker meg ikke om han kommer til å lide samma skjebne som øksefitta på trikken for noen år siden.
Vis hele sitatet...
Hva skjedde med han?
The Sun skriver "Breivik (..) honed his terror skills at camps run by neo-Nazis called The Vikings"

Hva er det Vikings? Er dette bekreftet av noen andre medier?

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...rom-court.html
Sitat av downing Vis innlegg
Hva skjedde med han?
Vis hele sitatet...
Ble erklært strafferettslig utilregnelig om jeg ikke husker feil. Og fikk en veldig "mild" dom. Hva som skjedde etterpå vet jeg ikke. Sitter vel på ett eller annet mentalsykehus..
han hadde varit populär i guantanamo bay....



EDIT: The Sun är ingen seriös tidning...
Sist endret av moos; 25. juli 2011 kl. 22:42.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Vis hele sitatet...
What? Hvorfor kommer du med en sånn påstand?
Sitat av tminiz Vis innlegg
The Sun skriver "Breivik (..) honed his terror skills at camps run by neo-Nazis called The Vikings"

Hva er det Vikings? Er dette bekreftet av noen andre medier?

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...rom-court.html
Vis hele sitatet...
Det er The Sun.
Sit her og undrar på paragraf 39h i straffelova: Kongen kan gi forskrifter om gjennomføringen av forvaring etter § 39 c.
Vil det seie at kongen kan endre kor lenge han må sitje i fengsel?
Noen som fikk med seg hva amerikanske høyre-ving radioverten Beck sa idag om drapene på Utøya ? Rett å slett noe av det mest forskammet jeg har hørt noen gang.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.