Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1374722
Sitat av alexanderb Vis innlegg
Islam, ikke Muslimer. og Marxistisk multikulturalisme.
Vis hele sitatet...
Med forbehold om feil, fort i svingene - vi leser vel sitatene uansett i media straks.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Skal mye til for at det skjer, med tanke på den lange planleggingen. Han bestemte seg ikke bare plutselig for å skyte rundt seg.
Vis hele sitatet...
det vet vi ingenting om. han *påstår* dette i et kompendium. kan godt hende at 99% av kompendiumet (om ikke 100%) er fiksjon. vi kan ikke uttale oss om noe per nu. alt er bare "tilsynelatende".
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Er en ting jeg lurer på, hva er det de mener med celle? Fks, 2 celler innenfor våres organisasjon?
Sitat av Korsfareren Vis innlegg
Nei, ikke nødvendigvis.
Vis hele sitatet...
Gidd å plukk. Forøvrig fint førsteinnlegg med tidenes mest tidsuriktige nick.
Sitat av Harabo Vis innlegg
Så har norge mye høyere og bedre levestandar enn mange, mang og enda flere andre land.
Vis hele sitatet...
Jo, men strengere straffer burde vi hatt. Greit nok at vi skal være humanitære osv, men synes det skulle vært lengre tider i fengsler.
Jeg er også for at folk skal få kunne komme ut i samfunnet igjen, men i f.eks enkelt tilfeller som ABB burde aldri få se samfunnet igjen.
Sitat av Harabo Vis innlegg
Er en ting jeg lurer på, hva er det de mener med celle? Fks, 2 celler innenfor våres organisasjon?
Vis hele sitatet...
Kan sees som to "avdelinger" (av mangel på bedre ord).
Yess. Isolasjon. Heng deg i sokkene dine.
Sitat av Korsfareren Vis innlegg
Nei, ikke nødvendigvis.
Vis hele sitatet...
Du skjønner hva jeg mener når jeg skriver at 50 % er over gjennomsnittlig smarte. Man kan selvfølgelig jukse med statistikk osv. (median, typetall, osv), men her er det vel åpenbart hva jeg mener. Å være over gjennomsnittlig smart er uansett ikke bemerkelsesverdig.

Så fint at du registrerer deg med det brukernavnet akkurat i dag. Aner jeg sympati?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av Harabo Vis innlegg
Er en ting jeg lurer på, hva er det de mener med celle? Fks, 2 celler innenfor våres organisasjon?
Vis hele sitatet...
Bandidos er en verdensomspennede MC klubb.. de har mindre celler i f.eks oslo og stavanger
Sitat av Harabo Vis innlegg
Er en ting jeg lurer på, hva er det de mener med celle? Fks, 2 celler innenfor våres organisasjon?
Vis hele sitatet...
Antar han enten mener personer eller små grupper innenfor den såkalte organisasjonen
Altså, 1 celle = 1 person eller 1 celle = 1 gruppe
Sist endret av SSH; 25. juli 2011 kl. 15:38.
Jeg kjenner jeg blir så provosert at jeg nesten kaster skjermen i gulvet når jeg ser han smilende på bildene.
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Kan sees som to "avdelinger" (av mangel på bedre ord).
Vis hele sitatet...
Eller personer/grupperinger innenfor samme organisasjon..ref. Celler
Sist endret av Mrd607; 25. juli 2011 kl. 15:38.
Sitat av downing Vis innlegg
Yess. Isolasjon. Heng deg i sokkene dine.
Vis hele sitatet...
Nei, han skal få leve livet ut med den dritten han har påført landet.
Kanskje en dag går det opp for han hva han faktisk har gjort.
Sist endret av ZELDUR; 25. juli 2011 kl. 15:38.
Men hva skjer når de 8 ukene har gått?? Er det ikke i tillegg menneskerettighetsgreier om lengde på varetektsfengsling uten dom?
Hva er det som går av folk - det er jo ingen som helst tvil om at han aldri vil slippe ut!

Han blir løpende fengslet minst 8 uker i slengen frem til rettssaken, dette er virkelig bare formaliteter denne gangen...
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Missforstå meg ikke, men det er faktisk sånn at jeg kjenner trangen til å le når jeg hører så mye piss av han fyren der..
Vis hele sitatet...
Det er jo en del av den langsiktige planen, ifølge ham selv. Vi er nå inne i fase 1 av 3, som slutter 2020/2030 (husker ikke nøyaktig). Denne fasen består av å skape PR og oppmerksomhet rundt "sannheten": Å få folk til å lese manifestet og ta til ordet/handling for å hindre den ekspansjonære religionen Islam fra å ta over verden, drepe de vantro, og la resten leve i dhimmi.

Målet med Oslo og Utøya var ikke først og fremst selve drepingen og skadingen, men å få (medie)oppmerksomhet rundt manifestet og hans tankegang. Han mener disse har blitt sensurert, undertrykt og latterliggjort (dette er kulturmarxisme/politisk korrekthet) tidligere, blant annet i FRP. Det kommer da som en bonus at han får drept ca. hundre "Klasse A og B forrædere/svikere".

Det er ihvertfall hva han skriver!
A german newspaper article says: "Even in their deepest sorrow the norwegians don't get hysterical. They resist the hate. It is amazing to see how politicians and the whole country reacts. They are sad to the deepest thread of their souls. They cry in dignity. But nobody swears to take revenge. Instead they want even more humanity and democracy. That is one of the most remarkable strengths of that little country."
Sitat av Vargas Vis innlegg
Det er jo en del av den langsiktige planen, ifølge ham selv. Vi er nå inne i fase 1 av 3, som slutter 2020/2030 (husker ikke nøyaktig). Denne fasen består av å skape PR og oppmerksomhet rundt "sannheten": Å få folk til å lese manifestet og ta til ordet/handling for å hindre den ekspansjonære religionen Islam fra å ta over verden, drepe de vantro, og la resten leve i dhimmi.

Målet med Oslo og Utøya var ikke først og fremst selve drepingen og skadingen, men å få (medie)oppmerksomhet rundt manifestet og hans tankegang. Han mener disse har blitt sensurert, undertrykt og latterliggjort (dette er kulturmarxisme/politisk korrekthet) tidligere, blant annet i FRP. Det kommer da som en bonus at han får drept ca. hundre "Klasse A og B forrædere/svikere".

Det er ihvertfall hva han skriver!
Vis hele sitatet...
Han ville også "sinke" (fant ikke bedre ord) rekrutteringen til AP
Sitat av Emancipation Vis innlegg
A german newspaper article says: "Even in their deepest sorrow the norwegians don't get hysterical. They resist the hate. It is amazing to see how politicians and the whole country reacts. They are sad to the deepest thread of their souls. They cry in dignity. But nobody swears to take revenge. Instead they want even more humanity and democracy. That is one of the most remarkable strengths of that little country."
Vis hele sitatet...
Har tydligvis ikke småe fjotisser som venner på facebook de da.
Sitat av SSH Vis innlegg
Han ville også "sinke" (fant ikke bedre ord) rekrutteringen til AP
Vis hele sitatet...
Sant det. Meget viktig å hindre rekruttering til kulturmarxistiske partier som forkynner multikulturalismen som tillater Islam å ta over vesten.
Sist endret av Vargas; 25. juli 2011 kl. 15:45.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Nei, han skal få leve livet ut med den dritten han har påført landet.
Kanskje en dag går det opp for han hva han faktisk har gjort.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det kommer til å skje.
Sitat av downing Vis innlegg
Yess. Isolasjon. Heng deg i sokkene dine.
Vis hele sitatet...
Vanskelig, men jeg tipper på at han muligens kan klare det med en teskjorte

Spøk til side, full isolasjon i slike tilfeller er like mye til hans egen sikkerhet som til fare for bevisspill via kontakt med medfanger. Det er ganske sannsynlig at medfanger er av samme oppfatning som veldig mange i denne tråden og faren for at han - i dette tilfelle - ikke ville ha overlevd til en eventuell rettsak er en mulighet overveid av påtalemyndighetene. I manifestet hans skal han visstnok også ha ambisjoner om å starte en "fengselsbevegelse". Jeg vil tro at hvis han opprettholder de ambisjonene der at du ikke skal se bort i fra han ved et senere tidspunkt vil overveie rådet ditt ...
Jeg lurer veldig på hva som evt. kommer til å skje, om det finnes/kommer flere faser. Jeg er ikke noe særlig redd, men lurer en del.
Tviler nå sterkt på at han kommer til å forsøke å drepe seg selv i og med at han vil rekrutere til sin organisasjon. Hjelper ikke stort når han er død.
Hva skjedde på Oslo tinghus? Våknet nå nettopp så har ikke fått med meg det :/
Sitat av SSH Vis innlegg
Kinda off-topic, kinda on-topic:
Jeg personlig mener vi har ALT for lave straffer i Norge, i forhold til resten av verden.
Jeg mener, la oss f.eks se på "Holmlia-drapet" hvor Benjamin Hermansen ble drept.
Han var 15 år, og hadde hele livet foran seg. Personene fikk 18 og 17 års fengsel. Det er bare 3 og 2 år mer enn Benjamin faktisk hadde levd, tenk på alle årende de tok fra han i forhånd til de årene de måtte sitte i fengsel. Norge burde hatt strengere straffer.
Vis hele sitatet...
Det er ingen ting som tyder på at strengere straffer løser noe. Om mulig resulterer det oftere i mer vold da en som allerede risikerer dødstraff ikke vil ha noen insentiver til å overgi seg til politiet. USA har mye strengere straffer enn norge, uten at dette har løst problemet på noen måte.

Hele poenget med fengsel i norge er å forsøke å rehabilitere kriminelle til å komme tilbake til samfunnet. Lengre fengselsstraffer vil gjøre rehabilitering vanskeligere.

Forøvrig har vi forvaring i norge, som er tiltenkt de personer som ikke kan/vil/ønskes rehabilitert tilbake til samfunnet. Regner vel med at det vil bli påstand om 21 års forvaring i denne saken.
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Tror ikke det kommer til å skje.
Vis hele sitatet...
Tja, Varg "Greven" Vikernes (en satanist) konverterte jo til nynazimen før han endte opp som en techno hip-hop dj i løpet av fengselsstraffen sin så alt er tydeligvis mulig bak murene
Sitat av Zirto Vis innlegg
Hva skjedde på Oslo tinghus? Våknet nå nettopp så har ikke fått med meg det :/
Vis hele sitatet...
Gå inn her og spol tilbake, så kan du se alt selv.
Sitat av noy Vis innlegg
Vanskelig, men jeg tipper på at han muligens kan klare det med en teskjorte
Vis hele sitatet...
Nåja, skulle tro bukser ville vært det beste.
Sitat av noy Vis innlegg
Tja, Varg "Greven" Vikernes (en satanist) konverterte jo til nynazimen før han endte opp som en techno hip-hop dj i løpet av fengselsstraffen sin så alt er tydeligvis mulig bak murene
Vis hele sitatet...
Vikernes har aldri vært verken satanist eller nynazist. og techno hip-hop dj..? tror du skal etterforske litt til...
Sist endret av Anonym57965; 25. juli 2011 kl. 15:53.
Hvis målet var å strupe rekrutteringen til AP, tror jeg ikke han har tenkt så langt - da mange nå antakelig vil melde seg inn i sympati og forferdelse over hva Breivik har gjort. Jeg tror AP vil få en større base å rekruttere fra etter dette.
Ser at sorenskriveren gir signaler om at varetektsfengslingen ikke skal pågå urettmessig lenge..?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
A german newspaper article says: "Even in their deepest sorrow the norwegians don't get hysterical. They resist the hate. It is amazing to see how politicians and the whole country reacts. They are sad to the deepest thread of their souls. They cry in dignity. But nobody swears to take revenge. Instead they want even more humanity and democracy. That is one of the most remarkable strengths of that little country."

Dette beviser hvor sterke vi som befolkning er jeg blir veldig glad når jeg ser slikt
Sitat av mumL Vis innlegg
Nåja, skulle tro bukser ville vært det beste.
Vis hele sitatet...
Vanskelig å få stramt nok - tipper vindushøyden ikke er så høy. Dessuten, hvilken "martyr" ønsker å bli funnet hengt bukseløs?
Sitat av QuePasa Vis innlegg
Har tydligvis ikke småe fjotisser som venner på facebook de da.
Vis hele sitatet...
Det er dessverre en del av de ja, men det er likevel ikke en del av den offentlige debatten, e.l.
Sitat av mrleiok Vis innlegg
Skal prøve å skrive dette uten å tråkke på noen tær.

Er det andre enn meg som ikke kjøper karakteristikken media, og ikke minst ABB selv, prøver å selge oss av ABB?

De skal ha han til å være smart, artikulert, og skremmende dyktig til å planlegge. Det er det samme bildet han prøver å tegne av seg selv i manifestet sitt.

Jeg har lest 60% av manifestet og hoppet over alt han har copy-pastet, eller paraphrased fra andre (noe som tilsvarer langt over halvparten). Det kommer ikke frem noe revolusjonerende ifht. ideologi, idealer, intensjoner eller prinsipper i manifestet -- det er det samme oppgulpet som er kjent for de fleste høyre-ekstremister.

Det nye er det som står om ABB og hans oppdrag. For meg virker det innlysende hvorfor denne mannen har et enormt behov for å forklare sine handlinger. Om han var drevet av sine foraktilige idealer hvorfor bruker han så mye tid på å portrettere seg selv? Ta seg tid til å photoshoppe bilder, og laste opp fotograf-bilder av seg selv til facebook?

Han fremstår selvgod og innbilsk, som en person med et enormt behov for forhøye seg selv og ha kontroll over andre.

I youtube-videon han har lagt ut er det heroisk musikk og riddere før bilde montasjen av ABB. Det virker som et forsøk på selv-dramatisering hvor han prøver å opphøye seg selv, og fremstå som en moderne frelser.

Han har dannet sitt eget selvbilde og prøver å rettferdiggjøre handlingene sine med at de er heroiske og nødvendige.


I manifestet skriver han at han har brukt to (tre?) år på å skrive dokumentet. På bakgrunn av hvor dårlig skrevet det er tviler jeg på at han er så opptatt av de idealer og intensjoner som han vil vi skal tro han er, men at han prøver å danne et motiv for handlingene og å fremstå som langt mer intelligent og fremsynt enn han egentlig er.

Media spiller en svært viktig rolle for han, og nå får han nok en sjangse til å vise hvor brilliant og mektig han er.

At han har planlagt dette i ni år har jeg vanskelig for å tro. Det er langt mer sannsynlig at det er et tilfeldig hendelseforløp og en rekke mulighethet som har følgt som har ført opp til denne dramatiske hendelsen, og ut i fra dette har han dannet en virkelighetsforståelse som kan forklare alt som har skjedd.
Vis hele sitatet...
Helt enig!

Gjør dere selv en tjeneste og ikke haus opp denne mannen.
Sitat av djole2 Vis innlegg
Hvis målet var å strupe rekrutteringen til AP, tror jeg ikke han har tenkt så langt - da mange nå antakelig vil melde seg inn i sympati og forferdelse over hva Breivik har gjort. Jeg tror AP vil få en større base å rekruttere fra etter dette.
Vis hele sitatet...
Samtidig som bomben ved regjeringskvartalet fikk mange anti-islamister til å reagere sterkt, for å så møte seg i døren når det viste seg at det var en nordmann.

Jeg håper og tror at aksjonen hans vil feile og oppnå motsatt effekt enn hva han ønsket.
Sitat av heibanan Vis innlegg
Samtidig som bomben ved regjeringskvartalet fikk mange anti-islamister til å reagere sterkt, for å så møte seg i døren når det viste seg at det var en nordmann.

Jeg håper og tror at aksjonen hans vil feile og oppnå motsatt effekt enn hva han ønsket.
Vis hele sitatet...
Godt poeng.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
A german newspaper article says: "Even in their deepest sorrow the norwegians don't get hysterical. They resist the hate. It is amazing to see how politicians and the whole country reacts. They are sad to the deepest thread of their souls. They cry in dignity. But nobody swears to take revenge. Instead they want even more humanity and democracy. That is one of the most remarkable strengths of that little country."

Dette beviser hvor sterke vi som befolkning er jeg blir veldig glad når jeg ser slikt
Vis hele sitatet...
Mhm. Jeg blir sjeldent lovey-dovey nasjonalistisk, men med den generelle reaksjonen til den norske befolkningen blir jeg faktisk det. Det norske befolkning står sterkere bak verdier jeg er for enn det jeg på forhånd trodde.
Sitat av SSH Vis innlegg
Jeg lurer veldig på hva som evt. kommer til å skje, om det finnes/kommer flere faser. Jeg er ikke noe særlig redd, men lurer en del.
Vis hele sitatet...
Phase 1 – 1999-2030
Phase 2 – 2030-2070
Phase 3 – 2070-2083


Beskrivelsene av de tre fasene finner du fra side 812 i manifestet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av downing Vis innlegg
Ser at sorenskriveren gir signaler om at varetektsfengslingen ikke skal pågå urettmessig lenge..?
Vis hele sitatet...
Nei, det skal den ikkje. Eit alminneleg krav er at uskuldige skal ikkje sittje i fengsel, og tru det eller ei så er folk uskuldige inntil dei er dømde i norsk rettspleie.

Men det vil ikkje sei at løslatelse er aktuelt. For det er det garantert ikkje. Folk tatt for mindre alvorlige ting har hatt eit år i varetekt før saka kjem opp.
Hva inngår det egentlig i full isolasjon?
Fasene antas vel å avsluttes rett innen hans eget liv tar slutt. Dette er jo standard menneskelig tenking og også opphav til alle disse apokalypseteoriene som popper opp til stadighet, verden fortsetter ikke etter jeg er død. I Breiviks del kan fortsette betyr utvikle. Han etterlater seg en utopia.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, det skal den ikkje. Eit alminneleg krav er at uskuldige skal ikkje sittje i fengsel, og tru det eller ei så er folk uskuldige inntil dei er dømde i norsk rettspleie.

Men det vil ikkje sei at løslatelse er aktuelt. For det er det garantert ikkje. Folk tatt for mindre alvorlige ting har hatt eit år i varetekt før saka kjem opp.
Vis hele sitatet...
Det er et prinsipp jeg i hovedsak er veldig enig i, dette er åpenbart en helt annerledes sak og dessuten har han erkjent forholdene.

"Godt" å høre at folk har sittet veldig lenge i varetekt før. Jeg klarte ikke komme på noe.
Sitat av shonny Vis innlegg
Hva inngår det egentlig i full isolasjon?
Vis hele sitatet...
At han ikke vil få lov til å ha kontakt med andre mennesker, med unntak av fengselsvesenet (og sannsynligvis forsvareren sin).

Brev og besøksforbud = får ikke lese nyheter, motta brev, besøk eller annen form for kommunikasjon med utsiden (av andre enn forsvarer fortsatt).

Tror jeg :P
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 16:05.
ABB har allerede oppnådd en del av målet sitt, å spre budskapet sitt. Jeg personlig kunne ingenting om marxister osv. før ABB pratet om det i boka si og media begynte å fortelle om det. Motivet til ABB blir jo både spekulert på radio, tv og nettaviser. Operasjonen og målet hans ble vellykket og nå koser han seg antageligvis på cella med et smil rundt kjeften.
Sitat av shonny Vis innlegg
Hva inngår det egentlig i full isolasjon?
Vis hele sitatet...
helt vanlig celle, men uten tv,blader aviser osv. og lufting (1 time pr dag) alene
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Han må jo nesten ha noen til og hjelpe seg her.

Han er født 13. februar 1979, det vil si at han er 32 år nå.

Og planene hans slutter i 2083, som det er 62 år til. Noe som vil si at han er 94 år gammel da dette avslutter, og han kan vel ikke satse på at han lever eller kommer seg ut av fengsel på den tid?
Nå var høringen stengt, men dommeren gjenga uansett hva han hadde sagt. Nå skal han isoleres i 4-8 uker. Hvis rettsaken også bilr sperret blir jeg veldig skeptisk. Hvis han havner i et dypt hull utan at vi får høre et eneste ord fra ham selv har vi ingen garantier for noe av det som hittil er påstått. Jeg vet mange er glad han ikke får ytret seg, og han fortjener det heller ikke, men det er viktig i en rattstat at vi får sannheten, og da helst fra drapsmannen selv, ikke filtrert gjennom andre kilder. Dersom han aldri får sagt noe direkte vil det alltid kunne herske tvil om det meste. Jeg tror på det som hittil er sagt, men jeg sitter igjen med en gnagende følelse at jeg skulle ønske alt ble 100% bekreftet av morderen selv.
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
ABB har allerede oppnådd en del av målet sitt, å spre budskapet sitt. Jeg personlig kunne ingenting om marxister osv. før ABB pratet om det i boka si og media begynte å fortelle om det. Motivet til ABB blir jo både spekulert på radio, tv og nettaviser. Operasjonen og målet hans ble vellykket og nå koser han seg antageligvis på cella med et smil rundt kjeften.
Vis hele sitatet...
Du må ikke tro at alt ABB skriver om marxismr er sant, og heller ikke hvem han måtte stemple som marxister. Jeg vet ikke nøyaktig hva han har skrevet, men det er veldig vanlig høyreradikal retorikk, som er tilpasset deres propaganda. "Jeg har lest sannheten et sted på Internett" er i nesten alle tilfeller tull. Det står allerede steder på Internett at angrepene nå har vært en konspirasjon av myndighetene (litt usikker på om det var snakk om norske eller utenlandske myndigheter). Uansett så er det åpenbart hvor idiotisk det er.
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 16:08.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Dette er et utmerket eksempel på hvor mange som har rasistiske holdninger blandt unge nå for tiden. Liker ikke det jeg ser.

http://bildr.no/thumb/934539.jpeg
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.