Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1364736
Jeg får ikke sitert fra manifestet av en eller annen rar grunn fordi jeg leser fra google-docs, men jeg fant noe interessant. Greit; det har sikkert blir nevnt mange ganger, men for de som fortsatt finner det spennende:
På side 1103 til 1111 står det muligens hva han har lyst til å si i morgen. Er et eksempel på "opening statement" der i en evt. offentlig/åpen høring for en slik ridder i en rettsak.

Jeg håper egentlig det blir åpen høring. Er utrolig spent på hvordan denne personen vil oppføre seg. Større klovn skal man lete lenge etter.

NB: Utrolig morsomt å lese "hans" demands og hvilken reaksjon han forventer
Sitat av rack1 Vis innlegg
Fra manifestet:

"12 months of hard work (sales and marketing) would allow you to save approximately
30 000-50 000 Euro in many Western European countries. Furthermore, you will be able
to apply for various credit and loan arrangements (credit cards or other long term/short
term credit solutions) netting you from 20 000-100 000 Euro. This should be sufficient
for any low to medium scale operation. Keep in mind that additional funds would give you
more leeway and allow for more operational flexibility"


Kredittkort, forbrukslån...
Vis hele sitatet...
Dette er jo bare tips om hvordan man kan skaffe penger. Står ikke der at han er raka fant.
Sitat av Ueland Vis innlegg
Det kan godt være ja. Jeg bor selv på Røa og var ved Røa-krysset 30-min ish etter eksplosjonen og da var det ikke kø der oppe hvertfall. Det var dog og etter at bilen som visstnok sørget for trafikkorken var fjernet. Mener å huske den sto rett etter Skøyen.
Vis hele sitatet...
Da må han ta av ved Skøyen og kjøre opp Hoffsveien? Er han i en modus her som tilsier å kunne kjøre forbi huset til mor uten å spore av tankemessig?
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Tydligvis flere enn vi trodde til å begynne med

Men ja, du sier noe!
Vis hele sitatet...
Anders er jo forøvrig også våpeninteressert - tilsynelatende. Han var jo medlem av diverse skyteklubber såvidt jeg forstod?
http://slashdot.org/~RecycledElectrons

Mest sannsynlig samme fyr som har den våpenforum-kontoen jeg posta tidligere. Er for trøtt, men kan noen se om det finnes noe interessant her?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Han har allerede erkjent at han gjorde handlingene han er siktet for. Han har også sagt at han var helt alene.

Så nei, jeg tror ikke det du skriver er særlig sannsynlig.
Vis hele sitatet...
Jeg mente det kunne hende dersom de nekter å føre rettssaken for en åpen sal.
Kjapt søk på pipl.com viset lett at "recycledelectrons" IKKE er ABB.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Da må han ta av ved Skøyen og kjøre opp Hoffsveien? Er han i en modus her som tilsier å kunne kjøre forbi huset til mor uten å spore av tankemessig?
Vis hele sitatet...
Kan han ha stoppet innom? Han brukte jo ekstremt lang tid ut til Utøya...
Sitat av Jave Vis innlegg
Dette, samt flere andre medlemmer av familien, er dessverre allerede navngitt av ABB selv i manifestet... ;<
Vis hele sitatet...
Det betyr ikke at det er vits å identifisere og "henge ut" personene her, som om det har noe med saken å gjøre.
Er en youtube-konto med samme navn som TPB-kontoen, hvor siste besøk er 24. juli. I tillegg høres denne karen amerikansk ut.
http://www.youtube.com/user/recycledelectrons
Sitat av Falcao Vis innlegg
Anders er jo forøvrig også våpeninteressert - tilsynelatende. Han var jo medlem av diverse skyteklubber såvidt jeg forstod?
Vis hele sitatet...
ABB var medlem i AKADEMISK SKYTTERLAG (http://foreninger.uio.no/asl/Stevneoversikt2006.xls)

Forøvrig rimer det ikke at han skulle lage en identifiser bar konto på TPB for å laste opp våpen informasjon etc, fordi dette er konter produktivt i forhold til det han skal utføre og gir større sjanse for å bli oppdaget osv..
Sitat av Voreah Vis innlegg
Det betyr ikke at det er vits å identifisere og "henge ut" personene her, som om det har noe med saken å gjøre.
Vis hele sitatet...
Jeg understrekte bare at det allerede foreligger detaljert info fra manifestet. Jeg er selvsagt 100% enig med deg, overhodet ingen relevans her.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Dette er jo bare tips om hvordan man kan skaffe penger. Står ikke der at han er raka fant.
Vis hele sitatet...

"Economic status (as of March 1st)
I decided to sell my dear Breitling Crosswind and my Montblanc Meisterstück pen in
January in order to strengthen my operational budget. I was able to sell my Crosswind for
1800 Euro and my pen for 200 Euro.
My remaining budget is now:
In bank: 3750 Euro
In cash: 3750 Euro
Value of car: 4500 Euro
Credit (9 credit cards): 28 750 Euro"

Dette kan kanskje si noe om hans økonomi
Sitat av Falcao Vis innlegg
Anders er jo forøvrig også våpeninteressert - tilsynelatende. Han var jo medlem av diverse skyteklubber såvidt jeg forstod?
Vis hele sitatet...
Han ble medlem av en skyteklubb i Oslo i 2005, men ble ikke aktiv før i 2010 da han tok timer der for å få våpentillatelse til å kjøpe Ruger Mini 14 og Glock`en. Han meldte seg inn i 2005 allerede da han visste det ville skape troverdighet og være lettere å få tillatelse ved en senere annledning.
Sitat av Manni Vis innlegg
Hvorfor har de lagt ut denne meldingen? Som fremstår slik

*** 666 *?** 11-218-49 *** HEYA A?NTONAKI & NIBURU: AYBAB?TU -> YOU'VE BEEN SERVE?D BY: QFF QUO FATA FERUNT - THE REAL ILLUMINAT?I!!! DE ECHTE DUS!!! **?* 666 *** 11-218-49 ***?
*** 666 *** 11-218-49? *** HEYA ANTONAKI & NI?BURU: AYBABTU -> YOU'VE? BEEN SERVED BY: QFF QU?O FATA FERUNT - THE REA?L ILLUMINATI!!! DE ECHT?E DUS!!! *** 666 *** 11?-218-49 ***
Vis hele sitatet...
11-218-49 virker som kodenavnet for operasjoner i amerika for en eller annen gruppe. http://www.pccts.com/usa_plan_chaos_11_218_49/
Sitat av Blue-water Vis innlegg
Kan han ha stoppet innom? Han brukte jo ekstremt lang tid ut til Utøya...
Vis hele sitatet...
Ja, jeg synes også det... men det virker jo rart å stoppe der når han først er i gang og VET at nå skal han til Utøya. Å gå ut av en Doblo iført politiuniform ~15 minutter etter detonasjon blir vel garantert observert av naboer som ser ut av vinduet oog lurer på hva som smalt. Han tar gjerne minst mulig risiko lengst mulig...
Sitat av Insp_Clouseau Vis innlegg
ABB var medlem i AKADEMISK SKYTTERLAG (http://foreninger.uio.no/asl/Stevneoversikt2006.xls)
Vis hele sitatet...
Det finnes flere personer som heter Anders Breivik. Han har utifra manifestet sagt at han er med i Oslo Pistolklubb. Dette har også vært diskutert her tidligere, ang. et leserinnlegg fra Anders Breivik i Aftenposten ang. Akademisk Skytterlag. Det virker ikke som om dette er ABB, men en annen Anders Breivik.
Sitat av Insp_Clouseau Vis innlegg
ABB var medlem i AKADEMISK SKYTTERLAG (http://foreninger.uio.no/asl/Stevneoversikt2006.xls)

Forøvrig rimer det ikke at han skulle lage en identifiser bar konto på TPB for å laste opp våpen informasjon etc, fordi dette er konter produktivt i forhold til det han skal utføre og gir større sjanse for å bli oppdaget osv..
Vis hele sitatet...
Vel, han vil jo at folk skal ha informasjon om hvordan de best mulig skal drepe folk i "krigen", sp konterproduktivt er det ikke. Dessuten er jo kontoen anonym. Mest sannsynlig er det ikke han, sier ikke det, men det er jo ikke konterproduktivt for han å spre informasjon som kan hjelpe tilhengerne.
Sitat av P3N6U1N Vis innlegg
http://slashdot.org/~RecycledElectrons

Mest sannsynlig samme fyr som har den våpenforum-kontoen jeg posta tidligere. Er for trøtt, men kan noen se om det finnes noe interessant her?
Vis hele sitatet...
Sjekket ut en post fra den fyre og kom over "Deepfreeze deletes any programs installed when the laptop reboots. I need something that only deletes them on the user's request to reset the laptop to a previous state." Sikkerhet for pcene eller ?
Som jeg skrev litt tidligere angående vei valg: "Hmm, tenk deg hvis han kjørte opp til kirken. Sto der og så eksplosjonen fra toppen av bakken. Kjørte ned mot blitzhuset og ut på Fredriks gate videre mot Utøya?"

Kan virkelig ikke tenke meg en raskere vei ut av sentrum, itillegg får han med seg eksplosjonen fra en trygg avstand. Det kan stemme med tiden det tar å gå opp til den andre bilen og kjøre litt vekk. Regner med at politiet har sikret seg overvåkningsvideo rundt "ground-zero"
Jeg håper at mens dere leker hobbydetektiver så har dere også i bakhodet at det skal svært lite til før helt uskyldige mennesker kan få livene sine ødelagt av svært lite når det gjelder denne saken. Vær for guds skyld kritiske før dere legger ut navnene til diverse kontoer o.l på nettet, selv om det kanskje fins en ørliten ting som kan stemme, så er sannsynligheten for at xxxx som var online på youtube kl xxxx er ABB så mikroskopisk at det ikke er verd å spekulere i offentlig.

Så mange liv har allerede blitt ødelagt av dette, ikke hjelp han med å ødelegge fler.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Ja, jeg synes også det... men det virker jo rart å stoppe der når han først er i gang og VET at nå skal han til Utøya. Å gå ut av en Doblo iført politiuniform ~15 minutter etter detonasjon blir vel garantert observert av naboer som ser ut av vinduet oog lurer på hva som smalt. Han tar gjerne minst mulig risiko lengst mulig...
Vis hele sitatet...
tiden han brukte på veien styrker teorien min om at han satt fast i samme kø som meg.
Dobbelpost! :O
Sist endret av JackSparrow; 25. juli 2011 kl. 01:31.
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Dobbelpost! :O
Vis hele sitatet...
Har han behov for å få med seg eksplosjonen og aftermath? Den blir jo ytterst hørbar...
Googlet 11-218-49
da dukket dette opp. Dette har jo blitt omtalt i media en stund
http://www.pccts.com/usa_plan_chaos_11_218_49/
Sitat av gæærn Vis innlegg
Jeg håper egentlig det blir åpen høring. Er utrolig spent på hvordan denne personen vil oppføre seg. Større klovn skal man lete lenge etter.
Vis hele sitatet...
Spørs om høringen er der han planlegger å lese den mildt sagt merkelige teksten sin.
Sist endret av hemmeligegreier; 25. juli 2011 kl. 01:34.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Har han behov for å få med seg eksplosjonen og aftermath? Den blir jo ytterst hørbar...
Vis hele sitatet...
Hvis han har stått ved Margareta kirken så har han hørt det godt ja.
Mener fortsatt den veien ut er ganske så lur, kjøre forbi vår frelsers gravlund ned forbi Pilestredet Park og ut ved blitzhuset og videre inn på Fredriks Gate så over National og ut på E18 ved Aker brygge.
Blir Illuminati-lenkene forsterket av faktumet at Anders Breivik var medlem av Frimurerlosjen, eller havner vi her over i et hav av konspirasjoner som vi kan more oss med - men som ikke har mye hold i seg?

Mtp. hans egne ønsker og tanker da selvsagt.
Sist endret av Falcao; 25. juli 2011 kl. 01:36. Grunn: mtp
Sitat av Vollrik Vis innlegg
Hei, jeg er ny her.

Hva tror folk om dette nye manifestet til Anders BB? Kan det inspirere andre høyreekstreme galinger i den vestlige verden?
Vis hele sitatet...
det er bare å se på linken under

http://www.aftenbladet.no/terror/Men...e-2840916.html
lest litt poster på 4chan i dag,og selv om det er mye troll ute og går, så har nok abb gjort inntrykk på ufattelig mange,som er langt ifra så sympatiske som meningene på nff og i media(snakker ikke da bare om 4chan såklart).
Ettervirkningene av det her kan faktisk være ganske så skummel nå som kompendiummet hans blir spredt som ild i tørt gress på nettet,med en ideologi som har hovedfokus på et hett tema (invandringing etc)
Sist endret av Cosmos; 25. juli 2011 kl. 01:41.
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Hvis han har stått ved Margareta kirken så har han hørt det godt ja.
Mener fortsatt den veien ut er ganske så lur, kjøre forbi vår frelsers gravlund ned forbi Pilestredet Park og ut ved blitzhuset og videre inn på Fredriks Gate så over National og ut på E18 ved Aker brygge.
Vis hele sitatet...
Vitnet sier han kjørte ned mot Møllergata... hvor kommer han inn på Fredriks gate derfra?
Jeg tar meg selv i å tro at det Anders har skrevet i boken er det riktige... Tror jeg lukker det word-dokumentet før han konverterer meg helt. 0_x
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Hvis han har stått ved Margareta kirken så har han hørt det godt ja.
Mener fortsatt den veien ut er ganske så lur, kjøre forbi vår frelsers gravlund ned forbi Pilestredet Park og ut ved blitzhuset og videre inn på Fredriks Gate så over National og ut på E18 ved Aker brygge.
Vis hele sitatet...
Har det ikke blitt oppservert at han kjørte ned Møllergata. Da ser jeg ikke at det er mulig å lovelig (og regner med at han ikke vil stoppes med bilen full av eksplosiver, våpen og politi utstyr). Nedover Møllergata kommer man til Grensen. Til høyre er det stengt, arbeider med trikke skinnene, til venstre er det ikke lov å svinge, du må rett frem, men kan ta til venstre og kjøre rundt til forran kirken, og der er det vel ikke lov å kjøre mot Storgata om du ikke er taxi eller buss. Videre ned møllergata og inn i kongensgate. Karl Johan er gå gate akkurat der. Så neste valg blir Tollbu gata og ut den veien, da det er kronglete å komme seg andre veier mot Drammen når du er der i Oslo, og ikke ønsker å passere forbi eksplosjonen igjen.
Sitat av zen1 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Isåfall kan vi like gjerne gi norges muslimer skylda i samme slengen, siden deres oppførsel har trigget ABB i utgangspunktet.
Sist endret av Jotun; 25. juli 2011 kl. 01:42.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Vitnet sier han kjørte ned mot Møllergata... hvor kommer han inn på Fredriks gate derfra?
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner bare ikke hvorfor han kjører den veien, så godt planlagt som dette er. Er det med 100% sikkerhet at han kjører denne veien? Det virker ihvertfall ikke godt gjennomkjent.

Edit: Clouseau ser poenget ditt, er det ikke sperring i enden av veien ved regjeringskvartalet når man kommer fra grensen?
Sist endret av JackSparrow; 25. juli 2011 kl. 01:43.
Sitat av Cosmos Vis innlegg
lest litt poster på 4chan i dag,og selv om det er mye troll ute og går, så har nok abb gjort inntrykk på ufattelig mange,som er langt ifra så sympatiske som meningene på nff og i media(snakker ikke da bare om 4chan såklart).
Ettervirkningene av det her kan faktisk være ganske så skummel nå som kompendiummet hans blir spredt som ild i tørt gress på nettet,med en ideologi som har hovedfokus på et hett tema (invandringing etc)
Vis hele sitatet...
Det er allerede ekstremt mange som deler hans nasjonalistiske syn. Det kan tenkes at folk som er like skrudd tenker "nå er det på tide at vi bidrar med vår del", eller lærer noe av hans taktikk, etc. Jeg tviler derimot på at han klarer å omvende noen nye til sin "tro".
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 01:43.
Les fra side 1101 og vidre ned, virker som han har dekket alt. Nesten skremmende at han er forberedt på alt. Ser på facebook at folk mener at man få strengere lover og innføre dødsstraff.
"Indirectly forcing the parliament of your country to change the laws will be
an indirect victory to our movement because it will provide significant media coverage of
our cause and thus will contribute to future recruitment efforts"
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Jeg skjønner bare ikke hvorfor han kjører den veien, så godt planlagt som dette er. Er det med 100% sikkerhet at han kjører denne veien? Det virker ihvertfall ikke godt gjennomkjent.
Vis hele sitatet...
Dagbladet:
- Han var høy og tynn, men jeg så ikke ansiktet. Han la noe inn i bilen før han kjørte av gårde ned mot Møllergata,
Vis hele sitatet...
Sitat av Voreah Vis innlegg
Det er allerede ekstremt mange som deler hans nasjonalistiske syn. Det kan tenkes at folk som er like skrudd tenker "nå er det på tide at vi bidrar med vår del", eller lærer noe av hans taktikk, etc. Jeg tviler derimot på at han klarer å omvende noen nye til sin "tro".
Vis hele sitatet...
Hvorfor er du så sikker på det?
Begynner å bli nervøs av alt dette her... Reiser fra Gardermoen i morgen, er dette noe jeg kan være nervøs over?
Mr Breivik had three children from a previous marriage - Erik, Jan and Nina - when he met Anders's mother, Wenche Behring, who had a daughter from a previous relationship.
Vis hele sitatet...
http://www.telegraph.co.uk/news/worl...ing-spree.html
Sist endret av dallas; 25. juli 2011 kl. 01:50.
Skal titte litt på google maps/streetview, prøve å få forklart hva jeg mener
Sitat av insite Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Oi. Har ikke fått lest alle postene imellom, men kan det være samme kar? 23 år i 2001?
Sitat av martinpa Vis innlegg
Begynner å bli nervøs av alt dette her... Reiser fra Gardermoen i morgen, er dette noe jeg kan være nervøs over?
Vis hele sitatet...
Nei, han har selv sagt at "uskyldige" ikke er målet hans.

Nå er jo han så sinnsyk at han ikke ser på AUF´ere som uskyldige... Skremmende med disse kategoriene han deler "traitors" inn i :S
Sitat av Inge(n) Vis innlegg
Oi. Har ikke fått lest alle postene imellom, men kan det være samme kar? 23 år i 2001?
Vis hele sitatet...
Niks, ble avkreftet tidligere i tråden. Han er ikke en kjenning av politiet.
Sitat av Inge(n) Vis innlegg
Oi. Har ikke fått lest alle postene imellom, men kan det være samme kar? 23 år i 2001?
Vis hele sitatet...
Nei. Blitt motbevist flere ganger.
Sitat av Inge(n) Vis innlegg
Oi. Har ikke fått lest alle postene imellom, men kan det være samme kar? 23 år i 2001?
Vis hele sitatet...
Nei, ABB er ikke tidligere kjent hos politiet.
Sitat av JackSparrow Vis innlegg
Jeg skjønner bare ikke hvorfor han kjører den veien, så godt planlagt som dette er. Er det med 100% sikkerhet at han kjører denne veien? Det virker ihvertfall ikke godt gjennomkjent.

Edit: Clouseau ser poenget ditt, er det ikke sperring i enden av veien ved regjeringskvartalet når man kommer fra grensen?
Vis hele sitatet...
Det er ikke så mye sperringer i området annet enn skilt. Ser ikke helt for meg hvor du tenker at denne sperringen skal være. Han parkerte på Hammerborg torg, og tok Møllergata (som er enveis kjørt) nedover mot Stortorget. Jeg kjører samme veien selv om morgenen for å komme til jobb.
http://kart.finn.no/?lng=10.74831&la...tivetab=search
Sitat av Voreah Vis innlegg
Det er allerede ekstremt mange som deler hans nasjonalistiske syn. Det kan tenkes at folk som er like skrudd tenker "nå er det på tide at vi bidrar med vår del", eller lærer noe av hans taktikk, etc. Jeg tviler derimot på at han klarer å omvende noen nye til sin "tro".
Vis hele sitatet...
Han har tatt et steg som ingen i nyere tid har gjort,som oftest blir folk med slike ekstreme holdninger bare fnyst av/overtrampet fordi de mangler intellekt og evne til å nå frem til store folkemasser,mens abb har gjort en handling med så stor impakt at det har rystet hele verden,og samtidig skrevet kompendiumet som faktisk kan påvirke et svakt sinn,kan ikke komme på at noe lignende har skjedd i moderne tid.
greier ikke sette ord på det tilstrekkelig og det blir en litt annen diskusjon,men det blir nesten slik muslimske ekstremister opperer,bare at det her er en kristen som utfører handlingen
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.