Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2843
Hei. Jeg og dama har veldig lyst til å ut å reise. Men er ikke helt sikker på hvor vi vil. Vi har ikke så veldig mye penger, så turen kan ikke være lenger enn 5 dager. Og det må være passe billig å reise og oppholde seg på stedet.
Kriteriene er deretter, stedet BØR være:
Romantisk
Greit og enkelt å anskaffe seg pot
Billig og bo
Billig og fly
Varmt
Gammel/pen by
IKKE turistmål
Muligheter for bading i sjø/innsjø
Bra mat

Fortell gjerne om deres opplevelser av stedet, bilder og plasser dere annbefaler å besøke der. Tusen takk for all hjelp.
Harde krav for en billig-tur syns jeg. Vurdert Nederland? Ta noen timer i amster for å sanke godvarer, for deretter sette snuten ut av byen mot roligere strøk? Det vil dog koste noen kroner
newdeal's Avatar
Trådstarter
Nederland har vært i mine tanker ganske lenge, men dama er ikke like entusiastisk. Så vil helst ha fler alternativ.
Men takk for tipset
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Gdansk. Polen. Spis supper som Żurek. Gjerne servert i brød istdf. porselen.

Alle andre kriterier er vel dekket. #2 vet jeg ikke, men slikt finnes det visstnok websider for. Innsjøer må du kanskje dra et stykke for, men det er jo havneby.
Singapore skulle oppfylle alle dine kriterier. ha gjerne med litt pot på vei inn også, ingen som sier noe på det.

fra spøk til alvor. jeg er enig med Jonta. husker jeg ble veldig possitivt overrakset. hva med å sikte på en sånn hoppe-på-tur? ta ting litt på sparket og gjøre et lite kupp.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Vurdert en del stater i USA? Du får turen for 3-4000 per person, og det er generelt billig sammenligna med Europa. Som eksempel kan eg jo nevne flyplasshotellet i atlanta - det kosta meg 72$ natta, og det er jo lite å sei på for et heilt greit rom. Mat og drikke er også billig - får middag for 15-20$ inkludert øl.
Har vært mye ute å reist, og de siste 5 mnd har jeg tilbrakt fra Argentina og til USA hvor jeg nå sitter i New York. Utifra de stedene jeg har vært nå, og alle de stedene jeg har vært i europa må jeg nok si at Stockholm og Roma har vært der jeg og dama har kost oss mest. Billig er det også. Kjempefine "gamleby"-strøk og fine moderne strøk. Istanbul er også ganske artig sted om du vil se på mye kulturelt. Ellers likte jeg jo Warzawa i Polen, billige klær for fruen, billig drikke for herren.

Sjekk billetter på www.restplass.no mye billig her. NB: Ofte en del billigere å kjøpe fly og hotell hver for seg! Nesten alltid veldig lett/billig å komme seg til hotellet fra flyplassen uansett.

Også kan det være greit å bruke www.tripadvisor.com til å finne gode hotell, restauranter, og attrasjoner eller andre ting å gjøre i byer over hele verden. Har ihvertfall vært en VELDIG viktig del av turene våre.

Håper dette hjelper deg noe, selv om det kanskje er litt rotete God tur!
Sist endret av Sletner; 8. juli 2011 kl. 02:59.
Barcelona, god mat, hyggelige folk/god stemning, god pot. Litt usikker på prisene men finnes vel billige hoteller der og.
Ellers har jeg hørt mye bra om Plzen/Pilsen i Tjekkia.
Barcelona er nok stedet som best fyller kriteriene du har satt.

Hvis du tåler bading i fjellvann skal ikke Zagreb (i Sveits) være det dummeste valget heller.



Wroclaw >> Warzawa hvis du først skal innenlands i Polen forøvrig
Santorini, Øy utenfor Hellas. Fint, romantisk, bademuligheter... Hvordan det er med pot og slikt har jeg ikke peiling på desverre...
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Barcelona er nok stedet som best fyller kriteriene du har satt.

Hvis du tåler bading i fjellvann skal ikke Zagreb (i Sveits) være det dummeste valget heller.



Wroclaw >> Warzawa hvis du først skal innenlands i Polen forøvrig
Vis hele sitatet...
Zagreb- Sveits, say whaaaat? Kroatia mener du kanskje
Sitat av Bavar Vis innlegg
Zagreb- Sveits, say whaaaat? Kroatia mener du kanskje
Vis hele sitatet...
Zurich

Nok av lett tilgjengelig grass der, jævli hyggelig og fin by. Mangler bare strendene.
Om du først klarer å skrape opp noen penger, reis til Malaga i Spania. Det finnes noen turister der, men det er ikke en typisk turistby. Mye kulturelt å titte på, om dere har råd så ta en tur over til Marokko med båtene som går.
Juli-August er for din del desverre de dyreste månedene å reise utenlands, uansett sted, dessuten har du satt krav som er vanskelig å realisere på lavt budsjett.

De billigste reisene er ofte typiske turistreisemål, men er du heldig dukker det opp en aktuell hopp på tur som møter noen av dine krav.
http://www.cannabisculture.com/articles/3257.html
Essaouira i Marokko er et tips. Fly med Norwegian til Agadir (veldig billig). Å bo fint i Essaouira er vanvittig billig, i såkalte 'Riads' (små, rustikke, oftest familiedrevne leilighetshotell/hostel).

Har selv ikke vært i byen, men jeg kan checke av alle kriteriene dine med unntak av pot-kriteriet. Men noe sier meg at det burde være mulig å fikse slikt på det som er kjent som Jimi Hendrix' lille, marokkanske 'getaway'.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Essaouira i Marokko er et tips. Fly med Norwegian til Agadir (veldig billig). Å bo fint i Essaouira er vanvittig billig, i såkalte 'Riads' (små, rustikke, oftest familiedrevne leilighetshotell/hostel).

Har selv ikke vært i byen, men jeg kan checke av alle kriteriene dine med unntak av pot-kriteriet. Men noe sier meg at det burde være mulig å fikse slikt på det som er kjent som Jimi Hendrix' lille, marokkanske 'getaway'.
Vis hele sitatet...
Bare å ta turen til Chefchaouen ( http://www.hiptravelguides.com/morocco/chaouen.htm ), så burde det ikke være noe trøbbel å skaffe seg hasj.
Barcelona, skuffer aldri, super romantiskt.
Ser at Zagreb er nevnt, muligens ved en feil, men vil allikevel anbefale byen. Ufattelig billig, gammel og pen, så og si null turister, muligheter for å bade i nabolandsbyer (i klare fjellelver fra Alpene) og langt ifra umulig å skaffe god pot. Virker som om byen fyller de fleste kriteriene deres. Den er sikkert romantisk og.

Sjekk ut dette hostellet, om dere vurderer å reise. Veldig liberalt og hyggelig personell, som kan hjelpe dere med det meste, inkludert #2.
Guardamar i Spania Ta flyet til Alicante, deretter buss e.l til Guardamar. Fantastisk sted, superbillig mat, varmt, laang strand osv. Fins det Paradis på jord, må det være der. Ikke så mye turister heller, siden de fleste velger å være i Alicante. Lykke til og god tur dit dere velger å reise
Sitat av newdeal Vis innlegg
Hei. Jeg og dama har veldig lyst til å ut å reise. Men er ikke helt sikker på hvor vi vil. Vi har ikke så veldig mye penger, så turen kan ikke være lenger enn 5 dager. Og det må være passe billig å reise og oppholde seg på stedet.
Kriteriene er deretter, stedet BØR være:
Romantisk
Greit og enkelt å anskaffe seg pot
Billig og bo
Billig og fly
Varmt
Gammel/pen by
IKKE turistmål
Muligheter for bading i sjø/innsjø
Bra mat

Fortell gjerne om deres opplevelser av stedet, bilder og plasser dere annbefaler å besøke der. Tusen takk for all hjelp.
Vis hele sitatet...
Ta danske ferga til danmerk og bli der eit par dager
Sitat av slashdot Vis innlegg
Vurdert en del stater i USA? Du får turen for 3-4000 per person, og det er generelt billig sammenligna med Europa. Som eksempel kan eg jo nevne flyplasshotellet i atlanta - det kosta meg 72$ natta, og det er jo lite å sei på for et heilt greit rom. Mat og drikke er også billig - får middag for 15-20$ inkludert øl.
Vis hele sitatet...
3 - 4000? Hvor finner du flybilletter som gjør turen såpass billig? Personlig ikke jeg ikke dratt til USA for 5 dager, men det er bare meg...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av petterdass Vis innlegg
3 - 4000? Hvor finner du flybilletter som gjør turen såpass billig? Personlig ikke jeg ikke dratt til USA for 5 dager, men det er bare meg...
Vis hele sitatet...
klm.com

Turistklasse, to-tre uker fram i tid. Finner glatt biletter til 3-4000 per snute kvar veg.

Reiser til Brasil i til uka, og da kom bilettane på 17000 på business tur-retur, altså 5-6000 på turistklasse. Billige flybiletter handler stortsett om å vere litt fleksibel på tidspunkt, og drite i å bestille direkte. Betal 2-300 til et reisebyrå, og få dei til å finne biletter. Då får billigere biletter, og bedre oppfølging. No handler eg rett nok flybiletter for en del hundre tusen i året, så mulig reisebyråa er litt ekstra keene på meg...
Sitat av slashdot Vis innlegg
klm.com

Turistklasse, to-tre uker fram i tid. Finner glatt biletter til 3-4000 per snute kvar veg.

Reiser til Brasil i til uka, og da kom bilettane på 17000 på business tur-retur, altså 5-6000 på turistklasse. Billige flybiletter handler stortsett om å vere litt fleksibel på tidspunkt, og drite i å bestille direkte. Betal 2-300 til et reisebyrå, og få dei til å finne biletter. Då får billigere biletter, og bedre oppfølging. No handler eg rett nok flybiletter for en del hundre tusen i året, så mulig reisebyråa er litt ekstra keene på meg...
Vis hele sitatet...
en del hundre k i året?, blei nysserig på hva du jobber med nå he he
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
en del hundre k i året?, blei nysserig på hva du jobber med nå he he
Vis hele sitatet...
Serviceingeniør innen offshoremarkedet stortsett. Bruker vel fort 20-25000 i måneden på flybiletter. Så langt i juli har det gått med 26000 i flybiletter...
Sist endret av vidarlo; 18. juli 2011 kl. 01:16.
Dro til Praha (Tjekkia) for en stund siden med dama, 5000,- for fly + hotell i 5 dager/netter for BEGGE. Bestillte dog en, kanskje to mnd før reise da, så selve flyet og hotellet ble billig. I selve Praha kan man gå ut å spise en GOD 3 retters middag med 1 glass vin eller et parr pils for rundt 100,- pr pers. 40CM steinbakte pizzaer koster 30-60,- (helt latterlig billig) Liker du øl er Praha bare enda mere diggere. Koster fra 3,- på de brune pubene littt uttafor selve bykjerna til rundt 10-15,- på Hard-Rock cafe osv. Alt er egentlig latterlig billig i Tjekkia bortsett fra merkeklær og cannabis som koster det samme som i Norge. ^^,