Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 802
Lurte på om det er noen som vet om jeg kan lage et egent radio program ? er det noen muligeter for at jeg kan komme på radioen med og koble sånn at folk hører meg ?


takker for alle svar ! og dere som skal si teite ting, spar dere !
Du må søke om konsesjon for å kunne sende ut ditt eget radioprogram, og sjansen for at du får det er svært liten.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/kkd....html?id=98997
Til kort rekkevidde kan du kjøpe en FM sender (eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329290)
Kanskje kjøpe noe litt bedre enn den der for å få litt bedre rekkevidde. Koble til pcn og lag i vei.
Trådstarter
Men vet du om det er noen muligheter til og koble seg på ulovlig?
Kjøp\bygg en diger radio mast...
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Du ikke ha konsesjon; om du ønsker å gjøre detta den ulovlige broen kan du kjøpe deg en radiosender på et par hundre watt, samt en dugelig antenne. Mener dette er å få tak i fra mange nettbutikker i gråsonebransjen, men koster flesk.

Regn uansett med å bli oppdaget/stanset/bøtelagt/fengslet rimelig kjapt.
__________________________
Posted from my HTC Android
Du kan jo alltids streame over nettet da
Sitat av tripflag Vis innlegg

Regn uansett med å bli oppdaget/stanset/bøtelagt/fengslet rimelig kjapt.
__________________________
Posted from my HTC Android
Vis hele sitatet...
På hvilket grunnlag?
Trådstarter
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Du kan jo alltids streame over nettet da
Vis hele sitatet...

som vil si ?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
= At du sender lyd over nettet, istedenfor FM radiobølger.
Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
På hvilket grunnlag?
Vis hele sitatet...
At det ikke er lov.
Fordi - Man ikke har fått konsesjon/senderett fra Post- og teletilsynet til å sende noe som helst på FM-frekvens. Got it?