Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  294 60598
Oppdaterer til 228.1

... da var den endelig oppe igjen ...
Sist endret av johskar; 23. desember 2015 kl. 18:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ting glitcher gjennom bakken igjen, mulig det hjelper med restart av server
Server på vei opp igjen :-)
Er serveren nede?
Sitat av Myrkr Vis innlegg
Er serveren nede?
Vis hele sitatet...
VM'en hadde trynt... serveren er på vei opp igjen nå...
Ny oppdatering :-) Håper det også fikser ting som glitcher gjennom bakken. Har forhindra meg i å temme en quetzal da jeg ikkje klarer å få noe prime før paracer, bronto osv glitcher ned i bakken :S
Aye får håpe glitchen blir fiksa med update. Håpet den skulle gå ved restart av server skulle fikse det siden det hadde skjedd før, men det gjorde det ikke xD

Nå er det bare vente til serveren har blitt oppdatert siden jeg ikke får joinet xD
Oppdaterer til v230.0 nå.
Hmm, har fortsatt glitchen og den er over ett gedigent område... Sliter med å fore kjøtteterne mine :S :S

Om mulig har den faktisk blitt "raskere". der jeg før klarte å gjøre ett harvest bitt med spinoen min klarer jeg ikke det nå :S. eneste mulighet for meg som jeg merker er fisk, og er ikke veldig mye av det i mitt område :S
Sist endret av EspenB89; 1. januar 2016 kl. 19:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Angående denne glitchen med at dyr faller gjennom bakken, kan det hjelpe med en reset av serveren. Tror også kanskje det kunne gjort at flere folk hadde blitt aktive igjen, da det er noe å gjøre hele tiden igjen. kanskje også gjøre om noen rates med det samme, sette opp tame-speed litt, si 3x og gjøre 3x exp og 3x gathering også. tror spillerbasen kunne hadd godt ut av det.

men til poenget igjen, en reset av serveren(tenker da en full wipe) kan ha vært en lur ting å gjøre
Jeg er enig med deg COokiez.

En ting jeg også er uenig med er kapringen folk gjør av områder. folk legger ut foundations flere steder og bygger aldrig der. Er for mange kapra områder på serveren som aldri blir brukt.....
Sist endret av EspenB89; 2. januar 2016 kl. 11:04.
Aye men nå kan jo kapra områder bli tatt bort etter x anntal dager uten at person er der. Full wipe kan være veldig kjedelig, men det skal være noen commands for wipe av ubrukte bygninger tror jeg
Sitat av Myrkr Vis innlegg
Aye men nå kan jo kapra områder bli tatt bort etter x anntal dager uten at person er der. Full wipe kan være veldig kjedelig, men det skal være noen commands for wipe av ubrukte bygninger tror jeg
Vis hele sitatet...
"Ubrukte" bygninger skal kune rives av alle etter decay timeren har gått ut, men forutsetter att de som bygde den ikke har vert på og i nærheten av den.

Har vurdert auto-riving ved utløpt decay, men da rives og nybegynnernes thatch bygg fortere enn de skifter underbukser etter raptorbesøk...

Foundation spamming er for øvrig en uting og bør ikke utøves.
Hvordan er PVP på serveren for tiden? Er det mye kriger mellom trives, og plyndring av kister? Eller har det bare dødd ut?
Jeg vet ikke, selv sluttet jeg på serveren for en stund siden, pga. alle ble så sure når de ble drept av en sniper fra en random plass. selv om jeg ikke stjal gear eller noe slikt, så fløy jeg bare rundt å skøyt på random folk til random tider. noe som gjorde folk sint, så da fant jeg ut jeg ikke orket mere
syns personlig og at serveren er for lett. spiller du halvsmart kan du lett drepe alphaer i det du får buen. Skal jo egentlig være ett survivalspill, føler ikke det er slik på stock vanskelighetsgrad.

serveren har og blitt veldig tam i forhold til pvp. Eneste jeg har opplevd er litt småknabbing av fertilizer av meg, og at en tribe ble helt vraka av en annen fordi de hadde raida basen og drept de dinoene som gikk til angrep på de i basen...
Sist endret av EspenB89; 2. januar 2016 kl. 14:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det kunne jo også blitt gjort ved reset av serveren, alstå å skru opp vansklighetsgraden til "1" som jeg tror det skal være. gjør at dinoer kan være lvl 120 max. dermed blir alphaer og annet litt værre å deale med
Sist endret av COokiez; 2. januar 2016 kl. 15:12.
hadde og vært fett om det hadde vært mulighet for no collisions modifikasjonen for byggevarer som hadde gjort god og kul bygging mye bedre. Er jo realistisk å kunne tilpasse vegger slik at de følger klippen og slippe den meteren med mellomrom......

Det som jeg merker ville være mest drit med en full wipe er å lvle opp igjen. Baser er greie å bygge. Men i forhold til levler er vel den enkleste løsningen at folk laste opp karakteren sin gjennom en av de tårnene for så at den nye serveren tillater at folk kan laste inn karakteren og kanskje 1 dino.

Derimot vil jeg si at x3 temmin, xp og gathering blir litt mye :-) 1,5x eller 2x vil være bedre :-)
Sist endret av EspenB89; 2. januar 2016 kl. 18:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av johskar Vis innlegg
"Ubrukte" bygninger skal kune rives av alle etter decay timeren har gått ut, men forutsetter att de som bygde den ikke har vert på og i nærheten av den.

Har vurdert auto-riving ved utløpt decay, men da rives og nybegynnernes thatch bygg fortere enn de skifter underbukser etter raptorbesøk...

Foundation spamming er for øvrig en uting og bør ikke utøves.
Vis hele sitatet...
Men har det ikke kommet server commands om hvor lenge man kan la bygninger stå? så man kan jo øke alle til ca en måned på alle eller noe, eller måned på thatch og wood, to måneder på stone og metal så har man en auto fjerning av ubrukte bygninger hver måned
Sitat av Myrkr Vis innlegg
Men har det ikke kommet server commands om hvor lenge man kan la bygninger stå? så man kan jo øke alle til ca en måned på alle eller noe, eller måned på thatch og wood, to måneder på stone og metal så har man en auto fjerning av ubrukte bygninger hver måned
Vis hele sitatet...
Den autonuker så vidt jeg kan se bygningene i det decay timerene som tillater alle å rive går ut og har ikke separat timer.

Økes thatch/wood til 1mnd på decay blir det ett mareritt der folk logger på en gang i måneden bare for å hinde andre å bygge ut basen sin da de har ploppet thatch/wood foundations rundt hele dritten.
Oppdatert til v231.1 - Server holder på å starte opp igjen.
Hmm, er det meningen at dinoene sin health og dmg har gått så drastisk ned???, Spinoen min har gått fra 2500 health til 1100 og dmg gikk fra 550+% til 164%
Hva skjedde med serveren?
Hmm hva mener de med affinity boost??? Se siste patch info 231.3. Står at temmede dinoer får +20% affinity boost i health og dmg. Affinity er jo norsk oversatt med blant annet sympati, slektskap, atraksjon og familieforhold. Er det da en boost dinoer får når de blir temmet, eller har de satt opp ett system hvor dinoene kan like deg mer(gjennom bruk og foring f.eks) og dermed få boosten?

I tillegg ser det ut som at balanseringen av dinoer begynner å bli bedre :-) likte ikke når spinoen min gikk fra 2500 liv til rett over 1000 og 550+% dmg til 164% ^^. Ser ut som på de 2 siste patchene 231.2 og 231.3 at de har blitt økt igjen men ikke til de litt latterlige mengdene det var :P
Hmm.. ser ut som server os har krasjet igjen...
Oppdatert! Server er på vei opp igjen.
Sist endret av johskar; 8. januar 2016 kl. 17:57.
Den er nede nå ><
Sitat av Myrkr Vis innlegg
Den er nede nå ><
Vis hele sitatet...
Tar "litt" tid å starte ;-)

Er helt oppe nå.
Oppdatert til v231.8.
Server på vei opp.
Oppatert til v231.9
Server på vei opp.
Snakket med folka på ark forumet om den glitchen som gjør at ting går gjennom bakken når de dør, de trenger en fil for å sjekke om hva det kommer av.

http://survivetheark.com/index.php?/...ooting-glitch/
Skal se om jeg ikke får skaffet de filene til de :-)
Skal ikke være noe særlig utenfor standard i de, men fullt mulig ikke alt har blitt oppdatert som det skal under patching av server.
Aye. greit at de kan se om det er noe der som gir oss buggen, den virker ikke så veldig vanlig. Finner minimalt om den på forumene
God morgen.
Får ikke logget på serveren, da det kun kommer "network failure".

Steam og toparkservers gjenkjenner at serveren er oppe og går, men kan det være fordi den ikke er oppdatert til siste skrik ennå?
Oppdatert til 232.3 nå.
Server er på vei opp igjen.

Bah! de roter med versjonsnumrene....
Server nede for full validering av filene
Sist endret av johskar; 15. januar 2016 kl. 14:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Serveren er nede
Tror der er en ny oppdatering ute :-)
Sitat av EspenB89 Vis innlegg
Tror der er en ny oppdatering ute :-)
Vis hele sitatet...
Hvis du mener v232.5 så har den vert ute lenge, men serveren ser ikke ut til å skifte versjonsnummer fra v232.4 til v232.5 etter oppdatering...
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Er serveren fortsatt aktiv med spillere på? Har nettopp returnert til Freak.no og vurderer sterkt å returnere til ARK:SE også.
Jeg spiller aktivt fortsatt. Bare å henge seg på! Hyggelig community og morsomt spill!
Ok :-) var den jeg mente :-)
Hmm, noen som har tatt en titt på Primitive+ modden? Sammen med Valhalla kartet kunne den vært veldig interessent å prøve seg på :-D. Har vurdert å prøve meg på serveren til Partially Royal som kjører primitive+ og valhalla, men tviler på at det vil kunne funke bra i forhold til server latency :S
Serveren er nede. Ny upgrade?
Sitat av EinherjarUlven Vis innlegg
Serveren er nede. Ny upgrade?
Vis hele sitatet...
Server krasj
Oppdatert til v233.1 - Server er på vei opp igjen.
Oppdatert til v234.0 - Server på vei opp igjen.
Oppdatert til v234.1 - Server på vei opp igjen.
Oppdatert til v235.2.
Server på vei opp igjen.
Liten serverkrasj... på vei opp igjen nå.

Oppdatert og på vei opp igjen.
Sist endret av johskar; 9. februar 2016 kl. 17:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Oppdatert.
Server på vei opp igjen.