Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1045
Jeg har bredbånd fra NGT adsl 20mbit

Hva kan jeg som kunde forvente og få i hastighet.
Det står på siden til NGT hastighet opptil 20 mbit.

Jeg har tatt flere tester med speedtest og kommet fram til at linjen er stabil på 12-13mbit igjennom trådløst med full dekning og en.maskin tilkoblet.

Jeg vill personlig si at opptil så hadde jeg forventet 18mbit og ikke mindre hastighet enn det. Hva mener dere??
Du vil få det sentralen klarer å levere.

De valgene du har er følgende.

1. Fortsette å betale for 20mbit.
2. Nedgradere til det du faktisk får.
Avhenger av hvor langt unna sentralen du ligger. Ved 1500m skal du feks ha 20mbit teoretisk.

Her kan du sjekke linjelengde ;http://metrolive.telenor.no/metro2-a...on-kapaks-web/
Sist endret av mo3; 15. oktober 2012 kl. 00:53.
Trådstarter
Linjelengde sentral-endefordeler er for lang: 2992 meter
Total linjelengde inkludert inntak: 2992 meter
Lengde på inntak: 100 meter (standard)
Tråddiameter: 0,6 mm
Fabrikat på utstyr: A7302B

dette fikk jeg opp når jeg søkte på vdsl



og dette når jeg søkte på adsl premium

Produktinformasjon
Søkt produkt: ADSL-PREMIUM
Høyeste produktklasse: ADSL 6080/640
Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 6080
Høyeste opplastingshastighet pr trådpar: 640
Produktkode: 208
Mulig produktklasse: ADSL 160-864/128-256
Mulig produktklasse: ADSL 480/256
Mulig produktklasse: ADSL 864/256
Mulig produktklasse: ADSL 1248/384
Mulig produktklasse: ADSL 1856/448
Mulig produktklasse: ADSL 2464/448
Mulig produktklasse: ADSL 3616/512
Mulig produktklasse: ADSL 4864/640
Mulig produktklasse: ADSL 6080/640
Kjør testene -uten- å bruke trådløst, så tar du kontakt med NGT og forteller om problemet.
Sitat av Ueland Vis innlegg
Kjør testene -uten- å bruke trådløst, så tar du kontakt med NGT og forteller om problemet.
Vis hele sitatet...
Ikke stol på trådløst. Test med kabel, og om den fortsatt er like lav kontakter du kundestøtte. Er den riktig hastighet da, har det med innstillingene på det trådløse nettverket/forstyrrelser i lufta å gjøre. Mulig du kan endre kanal det trådløse nettet er på ved å logge deg på ruteren, eller kanskje kundeservice kan gjøre det for deg.

Vær vennlig å ikke vær den kunden som klager over trådløst nett da dette er totalt avhengig av dine omgivelser, og ikke selve linja inn til huset.

Selv sitter jeg forøvrig på en 16mbit linje fra telenor, men de klarer ikke levere mer enn 8 :'(
Kaprer tråden, i ren frykt for å opprette en ny.

Jeg holder på å flytte ut, og det ser da ut som at jeg må tegne eget internett abonement.
Det jeg da lurer på er hvor bred linje jeg trenger når jeg spiller online (sc2, BF 3, Diablo, LoL o.l) streamer litt video/lyd og laster ned litt serier? Ja, jeg laster ned litt, men sjeldent mer enn 2 serier (tenk 8gb om gangen) og surfer naturligvis.

Jeg krever ikke å kunne spille og laste ned med god hastighet samtidig. Men vil det holde med en linje som er 5/5 for eksempel? eller burde jeg sikte litt høyere?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Det vil nok holde med en 5/5 liste, men vil du se på stream samtidig som du spiller holder det ikke.
Ifølge Telenors sider har jeg ikke telefonlinje til huset mitt engang, selv om jeg (dessverre) har bredbånd + telefoni fra dem.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Det vil nok holde med en 5/5 liste, men vil du se på stream samtidig som du spiller holder det ikke.
Vis hele sitatet...
Det eneste som er nødvendig er å kunne spille, og selv streame det jeg spiller,rundt 480p