Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1995
Satt på vors med en kar som jobbet som låsesmed, jeg spurte naturligvis litt om hvilke innbrudds metoder som
var enkle å utføre og vanskelige å sikre seg mot. Han sa blant annet at dørjekking var en "god" metode
da det tar kort tid og er veldig kostbart å sikre seg imot, da hele døra, karmen, ramma etc må byttes/ forsterkes.
Han fortalte at metoden går ut på å bruke en pnaumatisk/ hydraulisk jekk og faktisk jekke ut hele døra fra selve
karmen der bolten går inn.

Noen som har vært borti eller hørt om dette? Nytt for meg iallefall.
Sist endret av Tiffany; 25. januar 2009 kl. 10:40.
så dette i en skrekkfilm engang det er ikke så vanskelig å lage til en sånn "rigg"
Trådstarter
Problemet er vel å lage noe så smalt at det passer imellom karmen og
døra i tillegg til at det skal tåle presset.. Aner ikke hvordan noe sånt
hadde sett ut..
hørtes veldig tungvint ut å dra med seg en hydraulisk jekk som skal jekke ut hele døra.. Man er jo lism på innbrudd og har litt dårlig tid, pluss burde kansje være litt stille... men jeg hakke peiling på hvordan den jekken ser ut så kansje finne et bilde?
er det en dårlig dør så funker det jo med brekkhjærn også... spiller ingen rolle om det er døra eller karmen som flytter seg så lenge du får låspinnen ut av karmen.
en sånn virker helt fint. og den går fint i en begg

http://www.biltema.no/products/produ...&iItemId=80774
Ett slikt rettesett som R M linker til hadde nokk fungert, men da måtte du hadd med deg en hammer også for å slått den "kilen" inn mellom dør og karm da en slik er bra tykk.
null stress å lage.. kjøp utstyr til biloprpetting. må bare sveise på noen tynnere plater så du faktisk får klemma inn dør sprekken
en annen enkel måte..
må påpeke at dette kun funker på større glass fasader somregel..
der fasaden er bygd i aluminium blir somregel vinduene skrudd fra utsiden og dekket til med et enkelt dekklokk..
og ja.. der er det utrolig enkelt og ta seg inn..
eneste utstyr man trenger er en drill , kniv og sugekopper.
først tar man kniven (evt hoggjern) og tar av lokkene..
så skrur man av listene rundt vinduet.
ettersom endel av vinduene er dekket med noe som heter betyl (en slags tape) som skal tette for vær og vind..
så kutter du rundt dette
så trenger du bare noen suge kopper til og løfte glasset bort..
og da kan man også skru på igjen vinduet om man har god tid slik at de ikke merker hvor du har komt deg inn..
Sist endret av Incogn1to; 29. januar 2009 kl. 17:21.
Om bråk ikke er noe problem så er det ikke værre enn å sparke opp døra. Bare sikt på låsen og spark 4-5 ganger alt du kan så gir døra etter.
kriss det funker ikke like bra hvis døren går "utover" ergo ikke så virkningsfult på de fleste? inngangsdører i norge.
Ikke no problem å lage en jekk som klarer dette.. far mi og jeg lagde det i arb.uka mi på u.skolen for å få opp døra på en stor fabrikkmaskin til rep. kom å fiksa den uka etterpå

På visse dører trur jeg du skulle klart å mekka noe ut av en biltema-jekk og noen tynne lange plater i et relativt hardt metall (ofte dyrt og vanskelig å jobbe med da men ) som du bare skrur godt fast/sveiser fast..

Men.. hvis du så absolutt skulle prøvd deg på et uprofesjonelt innbrudd en gang, ville jeg nok heller hatt med ett stk murstein og pælma inn i vinduet, grabba med meg tv ++ og løpt som et hellvette
Sitat av Fashen Vis innlegg
kriss det funker ikke like bra hvis døren går "utover" ergo ikke så virkningsfult på de fleste? inngangsdører i norge.
Vis hele sitatet...
Jeg har gjort det 2 ganger i nødstilfelle og sparker du hardt nok på dørens svakeste punkt (låsen) så gir det etter
hva er det som gir etter? låsen? lista? hakke trua på at du har sparka inn to inngangsdører som går utover...da må det har vært en dårlig og gammal lås evnt gammal dør..
Er ikke lyd noe problem. Slegga løser det meste.

Jekk har jeg egentlig ikke tro på, da det blir vanskelig å få tak mellom døra og karmen.

Alternativt vil en god vinkelsliper fungere. Skjer ut låsehaken.

Skal man inn tyst, vil nok en glasskutter på vinduet være bedre.
Trådstarter
Sitat av kriss Vis innlegg
Jeg har gjort det 2 ganger i nødstilfelle og sparker du hardt nok på dørens svakeste punkt (låsen) så gir det etter
Vis hele sitatet...
Smarting du. Skal love deg at triovinglåser ikke gir etter med det første og det er som nevnt tidligere ikke mange dører som går innover. Det er ikke usa vi bor i.
Sist endret av Tiffany; 31. januar 2009 kl. 20:32.
Sitat av Tiffany Vis innlegg
Smarting du. Skal love deg at triovinglåser ikke gir etter med det første og det er som nevnt tidligere ikke mange dører som går innover. Det er ikke usa vi bor i.
Vis hele sitatet...
Det er ikke selve låsen som gir etter, men området rundt. Om du virkelig ikke tror at det er mulig å sparke opp ei inngangsdør kan jeg sende deg utklipp fra lokalavisa
hvis det skal gå er det en råtten gammel dør. tro meg jeg har prøvd det der noen ganger uten hell. og hvis ikke jeg greier sparke den opp tviler jeg på at du greier...