Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1670
Lurer på om det er noen her inne som vet om det er mulig å få utbetalt ett billån til seg selv?
Har lånedokumenter på 30.000, å lurer da på hvordan om mulig gå fram for å få utbetalt pengene? (Uten bilkjøp)
Kjøp en skraphaug av en kompis for 30k, få han til å gi tilbake pengene.

Dette er forøvrig en idiotisk ide imho. Har du fått billån til 30k får du lett forbrukslån på 30k hvis du absolutt MÅ ha 30k nå.

Du kan vel fort risikere mye pes hvis du prøver å lure banken, usikker på lovgivningen, men hadde ikke forundret meg om du kan straffes for det.
Forbrukslån har jo syke renter.
Har billån også!
sandkasse: Nå endrer jo rentene seg så jeg ikke orker følge med, men effektivt er det vel ca 30% rente på forbrukslån og ca 10% på billån... Så det lønner seg med billån.
Husk at de som utbetaler lånene ofte sjekker hvilken bil du kjøper.
Altså kjøper du en 90mod Golf for 200.000,- ("litt" overdrevet) så tror jeg du vil ha problem med å få ut pengene.
Det dreuf sier gjelder bare om man skal ha sikkerhet i bilen man kjøper (noe som vel er tilfellet for de fleste som tar billån).
Sist endret av styx; 28. februar 2009 kl. 17:23.