Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1398
Hei. Politiet har tatt DNA av meg for noen uker siden. Men hvis jeg f.eks gjør innbrudd i ett hus, å mister ett hårståd inne i huset. Det er ikke slik at politiet gidder å leite etter DNA i huset bare pga innbrudd?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Eh, jo? Støvsugere o.l. tipper jeg blir brukt.
http://www.aftenposten.no/nyheter/os...cle2867834.ece
– Økningen i antall grove tyverier fra villa er formidabel. Foreløpig har vi dessverre ikke pågrepet noen i forbindelse med de mange innbruddene de siste månedene. Men vi har gjort grundige undersøkelser på åstedene, og med tid og stunder håper vi at det skal dukke opp match i DNA-registeret som vil avsløre gjerningsmennene, sier etterforskningsleder i Asker og Bærum politidistrikt Siv Jordet.
Vis hele sitatet...
http://www.tu.no/politikk/article178865.ece
Tall fra Storbritannia viser at DNA kan gi en mer effektiv etterforskning, slik at flere saker kan oppklares på kortere tid.

Oppklaringsprosenten ved innbrudd økte fra 14 til 45 prosent der DNA-registeret kunne brukes.
Vis hele sitatet...
Håper du blir tatt din kjeltring.
Trådstarter
24 0
Er ikke noe kjeltring, selvom man er mistenkt for graffiti
de tar da for f**n ikke dna av deg i graffitisaker?
ble selv tatt og mistenkt for et godt tresifret antall saker. måtte ta fingeravtrykk thats it.
Dna skal det vel vesentlig grovere crimes til for at de har lov og ta av deg. (i.e voldtekt,drap,pengetransportsran etc)
Trådstarter
24 0
Ja, det er det jeg også mener! så syntes det var siinnsykt rart at de skulle ta DNA av meg bare pga graffiti. De har tatt bilde og fingeravtrykk av meg tidligere også. Men de fant ett par spraybokser ute, som det ikke var noe fingeravtrykk på, fordi brukte hansker under hele prosessen, kanskje det er derfor de skal se om de finner noe DNA? ikke vet jeg
Skulle nesten tro det var en dårlig unnskyldning får å få flest mulig inn i "arkivene" Men jeg er paranoid på heltid=p
Trådstarter
24 0
Hehe, godt mulig as! :P