Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2217
Jeg har lekt litt med følgende tanke.

Det florerer av kredittkortselskaper som tilbyr deg opp til 75000 i kredittgrense, som er gratis å eie, "gratis" å bruke og uten rente de første 52 dagene. Jeg er litt usikker på gebyret ved uttak men det vet andre kanskje mer om. Så til saken.

Jeg skaffer meg 2-3 kredittkort med kredittgrense 50000.-

Gjør uttak på kort nr 1 på 40000.- legger disse på ett trygt godt sted.
Venter 50 dager og overfører 40000.- fra kort nr 2 til kort nr 1 som er i 0 igjen.
Venter 50 dager og overfører 40000.- fra kort nr 3 til kort nr 2 som er i 0 igjen
Venter 50 dager og overfører 40000.- fra kort nr 1 til kort nr 3 som er i 0 igjen

Sånn fortsetter det videre, men jeg har 40000 ekstra i kontanter.

Gjennomførbart eller lurer det noen gebyrer her?
Svindel er det vel akkurat ikke. For et av kortene vil jo alltids ha 40.000 i minus? Så med mindre du bare liker å flytte penger rundt, så er det vel ikke akkurat noe å hente her..?
det funker det, men du må jo hele tiden huske på å flytte over pengene innen 50 dager.

De kontantene må du vel sette inn i banken igjen og de fleste banker tar gebyr for akkurat dette. I tillegg kommer den tiden da du vil si opp kortavtalen. Da har du 40 000 i minus som du har brukt opp på tull og tøys.

men om du trenger penger, men ikke kan betale tilbake før om 3-4 mnd, er dette en mulig løsning

Det vil ha gått over 52 dager for det første kortet når du tar penger fra det for annen gang.
Altså kommer gebyrene.

Du vil bare ha 40k ekstra i gjeld som du utsetter å betale tilbake.
Dette er verken særlig lønnsomt, smart eller gjennomførbart. La det ligge.
svaret blir: du har 40.000 i kontanter, men du har også 40.000 i gjeld. Eneste du oppnår er å utsette tilbakebetalingen og rentefritt i bytte mot en del arbeid. ikke verd det.
Er ofte 1% gebyr på å flytte penger fra kredittkort til en annen bankkonto. Å betale med kreditkort er derimot ofte gebyrfritt.
Det er ikke gjennomførbart. For det første så gjelder som oftest de 30-50 dagene uten rente hvis du bruker kortet til betaling av varer. Så om du da overfører penga fra kortet til bankkonto/tar de ut må du betale rente fra første dag. Det pleier også og være ganske store gebyrer på kontantuttak.
Dette er jo som å ta forbrukslån for å betale forbrukslånet?

Total idioti.


Raske penger? Her er et tips:
Klipp deg og kom deg i arbeid.
Sitat av Golder
Dette er jo som å ta forbrukslån for å betale forbrukslånet?

Total idioti.


Raske penger? Her er et tips:
Klipp deg og kom deg i arbeid.
Vis hele sitatet...
Og hvorfor skal han klippe seg?
Hørte noen sendte inn forslag om akkurat dette i Tips og Triks spalten på Radioresepsjonen for en tid siden.

Det funker nok, men er jo stress og drive med det der resten av livet bare for noen usle 40000
Luksusfellen neste
Skjønner ikke hvordan man kan kalle dette svindel...? når skal du få brukt noe av pengene, men samtidig betale inn igjen det du skylder før det begynner å gå renter?

Eneste muligheten jeg ser er om du satser alt på børsen, på ett eller anna, og MOT FORMODNING er så heldig å få kanskje litt fortjeneste...

Før å ikke drite på draget, Glem denne "svindelen din du!
Sitat av Golder
Dette er jo som å ta forbrukslån for å betale forbrukslånet?

Total idioti.


Raske penger? Her er et tips:
Klipp deg og kom deg i arbeid.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ett greit nok arbeid som butikksjef i en av norges ledende dagligvarekjeder så det går nok greit. Det var bare en tanke jeg hadde lekt med og nå har vi fått diskutert temaet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av mortimer Vis innlegg
Nå har jeg ett greit nok arbeid som butikksjef i en av norges ledende dagligvarekjeder så det går nok greit. Det var bare en tanke jeg hadde lekt med og nå har vi fått diskutert temaet.
Vis hele sitatet...
Har lekt med samme tanken, og mener at d vil være meget mulig å gjennomføre. Allikevel litt redd for mine manglende disiplinære egenskaper

Post om / når du setter igang. Venter i spenning på resultatet, om ikke jeg kommer deg i forkjøpet da