Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 855
Åssn kjører jeg php i apache serveren min???har lett og lett men har ikke funnet no klok forklaring på det! håper noen kan forklare det
har du lastet ned php pakken fra php.net?
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Ja!sitter og prøver nå!fikk i en guide!men finner ikke denne linjen: # AddType allows you to tweak mime.types without actually editing it, or to
# make certain files to be certain types.

i httpd.conf



*ikke tenk på det!fant den nå =)*
Sist endret av nidaroz; 14. august 2001 kl. 14:48.
har du windows 2000? hvis du har det er det vanskelig.
nidaroz's Avatar
Trådstarter
98
Last ned en av de "vanlige" apache/php/mysql pakkene.. FoxServ og phpdev3 er de to jeg har sett. Søk etter dem på sourceforget.net hvis du er interessert.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Altså hvis du veldig lett bare vil kunne teste sider lokalt med php, mysql, og apache, kan du jo bare laste ned PHPTriad fra download.com eller søk på google.com.

Jeg slet med å kunne teste sider på pcen, men så fant jeg denne hvor du bare trykker på "Install" så er det ferdig
Originally posted by Zpeef
Altså hvis du veldig lett bare vil kunne teste sider lokalt med php, mysql, og apache, kan du jo bare laste ned PHPTriad fra download.com eller søk på google.com.

Jeg slet med å kunne teste sider på pcen, men så fant jeg denne hvor du bare trykker på "Install" så er det ferdig
Vis hele sitatet...
Akkurat samme gjelder FoxServ og phpdev3.
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Åja, kunne nesten tenke meg det
Better than thou.
Hvilken er best av disse a? Gidder ikke stresse med å legge in mysql og sånt selv.. Skjønner det nemlig ikke
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg liker phpdev3 bedre enn foxserv. bare en batfil å trykke på og serveren er startet. like lett med foxserv, men lell, jeg vil bruke phpdev3.
Jeg anbefaler FoxServ siden phpdev3 gjør PHP innstallert som CGI(ihvertfall den versjonen jeg testet), mens FoxServ legger det inn som modul. Forskjellen er f.eks støtter ikke PHP som CGI sessions..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Prøvd PHPtriad å den rokker!men det kuleste er og sette opp apache selv!så har man lært det lixom!å det er ikke en så stor sak heller da!ganske godt forklart i filene!APACHE rul0xr!