Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2229
Lærte en genial teknikk for å få sweetsweet weed i går!

ta et stk. glass med skrulokk(evt. norgesglass om du har mye) legg weeden der, ha på et mørkt sted.

en gang om dagen så skrur du av lokket, og skrur det på igjen(ikke så vansklig det her?)
dette gjentar du til du er fornøyd, men jo lengre du gjør det jo bedre smaker og lukter weeden din

grunnen til dette er at du da "renser" weeden for nitrogen!

merk; dette skal gjøres når weeden er allerede ferdig tørket!


nå står weeden min på norgesglass, blir spennende dette her
Det du referer til kalles for curing, og skal gjøres før plantene er helt tørre. Jeg vet ikke noe om hvor vanlig dette er, men de som ikke gjør dette med plantene sine kan regne med dårligere kvalitet, smak og utbytte.
Vil gjerne også tilføye at man burde begynne å rense plantene for Nitrogen og andre typer næring før planten taes ut av jorda, ikke så seint som etter den er høstet!
Sist endret av Mullah; 13. februar 2007 kl. 10:26. Grunn: pusset på teksten
Sitat av LoveToGrow
Det du referer til kalles for curing, og skal gjøres før plantene er helt tørre. Jeg vet ikke noe om hvor vanlig dette er, men de som ikke gjør dette med plantene sine kan regne med dårligere kvalitet, smak og utbytte.
Vil gjerne også tilføye at man burde begynne å rense plantene for Nitrogen og andre typer næring før planten taes ut av jorda, ikke så seint som etter den er høstet!
Vis hele sitatet...

joa, sant, men om uhellet er ute og du har kjøpt pot dette ikke er gjort med fra før av man trenger jo ikke å cure god pot!
Sitat av LoveToGrow
Det du referer til kalles for curing, og skal gjøres før plantene er helt tørre. Jeg vet ikke noe om hvor vanlig dette er, men de som ikke gjør dette med plantene sine kan regne med dårligere kvalitet, smak og utbytte.
Vil gjerne også tilføye at man burde begynne å rense plantene for Nitrogen og andre typer næring før planten taes ut av jorda, ikke så seint som etter den er høstet!
Vis hele sitatet...
Du sier akkurat det samme som Boogyman sier. At dette kalles Curing og at det skal gjøres når plantene er helt tørre.

Du mener altså at alle som dyrker gress skal cure plantene? Vet ikke jeg..
Hvordan renser man planten for nitrogen mens den står i jorda?
Kalles det curing da også,når planten fremdeles står på rot?
Sitat av Pope
Du sier akkurat det samme som Boogyman sier. At dette kalles Curing og at det skal gjøres når plantene er helt tørre.

Du mener altså at alle som dyrker gress skal cure plantene? Vet ikke jeg..
Hvordan renser man planten for nitrogen mens den står i jorda?
Kalles det curing da også,når planten fremdeles står på rot?
Vis hele sitatet...
Enig med boogyman og lovetogrow, jeg mener alle bør cure greiene sine.

Man slutter å gi den næring den siste uken før høsting, bare vann.
Det kalles ikke curing.
Sist endret av skolms; 13. februar 2007 kl. 13:02.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Pope
Du sier akkurat det samme som Boogyman sier. At dette kalles Curing og at det skal gjøres når plantene er helt tørre.
Vis hele sitatet...
LoveToGrow skriver at man skal gjøre dette før de er helt tørre.
Sitat av Mullah
LoveToGrow skriver at man skal gjøre dette før de er helt tørre.
Vis hele sitatet...
Her er det LoveToGrow også skrev:

<Vil gjerne også tilføye at man burde begynne å rense plantene for Nitrogen og andre typer næring før planten taes ut av jorda>

De blir jo ikke tørre før man tar de opp av jorda?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
LoveToGrow har forklart hvordan man skal cure før tørking, og sier at man også bør rense for nitrogen og andre stoffer før høsting.
skolmen har ovenfor forklart deg hvordan man renser for nitrogen og andre stoffer før høsting.
Sitat av Mullah
LoveToGrow har forklart hvordan man skal cure før tørking, og sier at man også bør rense for nitrogen og andre stoffer før høsting.
skolmen har ovenfor forklart deg hvordan man renser for nitrogen og andre stoffer før høsting.
Vis hele sitatet...
Stemmer det.. Nå har jeg fått svar på alt jeg lurte på..
Spør meg på den nye tråden"groguide" hvis det er noe som er uklart i forhold til å skylle plantene mens de står i jorda eller om hvordan man curer plantene etter høsting. Kan foreløpig forklare at den beste måten å tørke plantene på er ca en 14 dagers prosess, kan virke lenge, men man får beløninng for ventetiden. For utvidet info, spør meg på den nye tråden.. Elsker dette emnet å mener jeg kan hjelpe med det meste, spør meg så finner du fort ut om du er enig eller ikke. Takk for troverdigheten!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vil bare legge til en god side som omhandler curing/fermetisering: http://www.a1b2c3.com/drugs/mj009.htm
Vet du hva fermentering egentlig betyr??
Tror du brukte det i "litt" feil setting

Jeg ville ikke ha røyka fermentert pot