Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2140
Anonym bruker
"Hatsk Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,
Våknet til en ordrebekreftelse for en kniv (ubrukelig fyllekjør, ikke vet jeg hva jeg skal med den), den typen med fjør som «spretter ut» mao ikke lovlig i Norge regner jeg med. Hvor store er mulighetene her og hva skjer worst case om den blir stoppet?
Har en del smårusk (brukerdoser) liggende hjemme, burde jeg rydde eller får jeg bare brev i posten evt?

Kniven ble sendt fra Nederland om det skulle ha noe å si.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
kaaanskje du får en tlf worst case eller at dem kommer på døra? om den er ulovlig i Norge. at den kommer fra nederland vekker vel litt interesse?
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sjekk sporingen og reager deretter? Blir den stoppet i tollen så rydder du, hvis ikke lar du den ankomme. Akkurat kniver er rimelig enkelt for tollerene å se på røntgen, så jeg hadde ikke vært optimist på at den kommer gjennom, men volumet de får er ikke akkurat lite, spesielt nå i juletider med covid-19 på toppen. Blir den stoppet så har de deg nok på valutaregisteret uansett som kjøper av varen, så å nekte for at akkurat du bestilte den kommer du nok ikke langt med, men noen stor sak blir det nok uansett ikke bare pga kniven. Tipper at de bare kaster den og sender deg et brev hvis de faktisk oppdager den og du ikke har noe på rullebladet fra før av.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei,
Våknet til en ordrebekreftelse for en kniv (ubrukelig fyllekjør, ikke vet jeg hva jeg skal med den), den typen med fjør som «spretter ut» mao ikke lovlig i Norge regner jeg med. Hvor store er mulighetene her og hva skjer worst case om den blir stoppet?
Har en del smårusk (brukerdoser) liggende hjemme, burde jeg rydde eller får jeg bare brev i posten evt?

Kniven ble sendt fra Nederland om det skulle ha noe å si.
Vis hele sitatet...
Aldri opplevd at sånnt ikke kommer gjennom har fått sånn 20 knokejern å batonger igjennom tiden, mange sprett kniver og trikse kniver tror nok det er 1 av 1000 tilfeller det skjer
Prøvd å kontakte selger og avbestille den? Så lenge den ikke er sendt, kan den stoppes.