Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2380
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har slitt med alkohol i mange år og har klart meg veldig greit det siste året, men så kom plutselig info om at samboer over 8år hadde funnet seg en annen og ho flytta ut i løpet av dager. Så etter det økte forbrukt veldig, drakk meg til søvnen vær kveld i noen uker. Men nå Vil jeg ha tilbake det gamle livet, det man kunne ta seg en fest og faktisk være i god nok form til og kunne gå uten og bli svett, Jeg er arbeidsledig og holder på med utdanning som vil gi meg jobb i løpet av ett år ca.
Ser at jeg må begynne og trene men jeg er blitt lat etter alle disse år der jeg bare har sitti i en soffa. Noen som har noen tips? Og reise rett på treningsstudio klarer jeg ikke det blir for flaut. så må starte en annen plass.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og ang alkohol problemet kan jeg få noe hjelp av legen eller bare tar de lappen? for den er jeg avhengig av.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjipt at dama di fant en annen. Men prøv å tenk litt rundt hvorfor hun stakk med en annen. Hva er det med deg som gjorde at hun fikk intr for en annen? Du skriver at du har hatt drikkeproblem i mange år, det må jo ha gått utover henne. Du har blitt lat sier du, har du est skikkelig ut og gjort sånn at hun mistet lyst på deg? Jeg har en veninne som var så forelsket i det hu tenkte var drømmemannen, men når forholdet fikk satt seg så begynte han å late seg og gå opp i vekt. Hun sa at når de hadde sex så kom magan hans i veien. Oppsøk hjelp og behandling ja og jobb med deg selv sånn at neste dame faktisk blir værende.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjipern med dama! Men man kan aldri styre en annen så prøv å vær glad for å ha fått oppleve 8 år sammen og gå inn i singel tilværelsen med en innstilling om at alt har en mening og noe godt skal det komme ut av det for deg også på sikt, for å hjelpe deg gjennom sorgen. Selvdestruktivitet er aldri til nytte for noe!
Det er ikke flaut å gå på treningssenter aleine eller som fersk, alle har vært der for første gang en gang.
Som arbeidsledig kan du gå dit på tider det er få andre der og de som jobber der gir deg veiledning på hvordan bruke apparatene. Eller så kan du gå på de felles spinningtimene osv de har med instruktør.

YouTube er også en god trener, masse øvelser og virtuelle timer der og det er lurt å få det inn som en fast rutine. Jeg satt av en halvtime hver dag i noen uker til å lære øvelser på YouTube og når jeg kunne øvelsene begynte jeg å trene til et tv program jeg alltid så på som gikk 4 ganger i uka, da ble ikke treninga kjedelig og jeg glemte det heller ikke. Var bare å flytte meg fra sofaen til stueteppet! Kjøpte noen vekter og strikker etterhvert til hjemmebruk, begynte å gå turer i skauen i helgene, tok trapper istedet for heisen, gikk til neste buss stopp istedet for å stå stille å vente på bussen.. Man trenger ikke være fanatiker for å få inn noen sunne vaner

Kosthold er viktig for formen, lite sukker brus og hvitt brød, mye grønt, fiber og hvitt kjøtt (fisk og kylling). Da mister du usunt fett og får i deg mer næringsstoffer og proteiner som er grunnleggende for å få en bedre kropp og kondisjon.

Er det noe Aktiv På Dagtid tilbud der du bor? Bra tilbud i Oslo for arbeidsløse. Treningstimer, tur, klatring, svømming osv.

Alkoholen kan du få antabus for av legen. Bare si at du drikker mer enn du vil nå pga samlivsbrudd og vil ha antabus for å ikke havne i en avhengighet som du har slitt med før og ikke vil tilbake til. Skjer ikke noe med lappen med mindre du sier du drikker fra morra til kveld hver dag og kjører til skolen bakfull. Legen skal hjelpe deg ikke gjøre livet surt! Brukte selv antabus og kan takke det for at jeg ikke er alkis nå, holdt på å miste dama og familien pga drikking. Kan signere på at det ødelegger forhold og uten at jeg kan si noe om deres så gjøres det mye skade på 7 år som er for seint å rette opp selvom man er flink et år det åttende året..

Kanskje du kan lære noe av bruddet om deg selv som inspirerer til livsendringen?

Er ikke alltid sånn at man skal bebreide seg selv for å ikke være bra nok osv når det blir slutt, det er viktig å være klar over. Man kan være den perfekte kjæreste men allikevel bli dumpa, for følelser hos en annen kan forandre seg av helt upersonlige grunner, men det at du snakker om å ville få lovet på rett kjøl igjen og bare har sitti i en sofa de siste åra forteller at du kanskje ikke har hatt det psykisk bra nok til å kunne være en god, oppmerksom, inspirerende og oppløftende kjæreste og det er jo det de fleste av oss vil ha i det lange løp. Ingen parter i forholdet vokser sammen av å drive dank og ruse seg.
Shit happens, lesson learned, brudd er vondt som faen men nå er tida inne for å stå på for å få det bedre!

Det er skikkelig digg og selvbildebyggende når man begynner å få sunne rutiner i hverdagen, føle seg sunnere i kroppen, da kommer psyken og sjela etter også. Man trenger ikke en partner for å føle seg hel eller være vellykket så ikke føl deg utilstrekkelig kompis. Sett på plass de knuste bitene og ikke ødelegg deg selv mer med rus og alkohol, da vil du bare hate deg selv enda mer..

PS du kan søke deltidsjobb selvom du studerer. Å yte og bidra til noe hjelper på det å føle mening i livet, ekstra viktig når man er nysingel og kanskje føler meninga med livet forsvant fordi den fremtida man hadde sett for seg ikke ble med den man trodde.