Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1767
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oslo??

Og kan en skjerm gått i svart (ikke knust) fikses??

Og på en gammel modell 7-8 år gammel??

Kan de som reparerer sjekke innholdet på telefonen for å være snoker? Må man gi fra seg pin koden eller holder det for dem å bare få en full ladet telefon som de sjekker om funker under reparering ved å skru den av og på?
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Jeg kan ikke svare deg på alle spørsmålene, men vil gjerne hjelpe deg så langt jeg vet.

1: Når en skjerm går i svart, er det ikke nødvendigvis skjermen som er problemet. Det kan også være andre komponenter ved telefonen som er defekt, og dermed ikke sender et signal til skjermen. Da kan man nok si at du må kjøpe deg ny telefon. Hvilken? Les videre...

2: Hvis telefonen din har en skade som kan fikses, og det er en 7-8 år gammel telefon, så kan det jo godt hende du finner reservedeler til den på eBay! Men jeg anbefaler likevel å kjøpe en ny telefon.

3: De som reparerer telefonen kan få tilgang til innholdet på telefonen din dersom den ikke er kryptert. De trenger nødvendigvis ikke koden til telefonen din for å få tilgang til innholdet.

4: De som reparerer telefonen burde ikke ha noen som helst interesse i å få PIN-koden til sim-kortet ditt (Telefonnummeret). Jeg antar at du tenker på skjermlås-koden, og det er som oftest ikke relevant for dem å få vite den. Du skal ikke gi fra deg koden din til noen som helst, uansett hva. Punktum.

Hvilken telefon du burde kjøpe? iPhone. Kryptert fra bunnen av, kjapp og stabil.
Hvordan du kan kryptere en telefon som ikke er en iPhone? Da er det sannsynligvis Android på telefonen din? Google encrypt android.

Ønsker deg lykke til videre med dette.