Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2144
Noen som har kontakt med kriminalomsorgen / friomsorgen nå for tiden? Hvordan er opplegget mtp smittesituasjonen? Er ting pr telefon eller hvordan skjer ting? Alle kan svare, de med meldeplikt, fotlenkesonere og andre.

Grunnen til at jeg lurer er at jeg starter på program mot ruspåvirket kjøring i januar og er litt spent på hvordan det blir med den biten. Håper ikke jeg blir sendt til soning istedenfor, bare for at de ikke kan arrangere opplegget pga smitte
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Soner med fotlenke. Har hatt samtaler og kontroll på «vanlig» måte, med ekstra tiltak mot smitte. Dvs at man bruker hansker ved blåsetest og må ta av engangsrøret selv. Har også blitt ringt før samtaler, der spørsmålene dreier seg om man har vært i befatning med smittede eller selv har luftveissymptomer
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De utsetter soning for en del nå pga smittefare. Tror ikke du skal bekymre deg for å få soning istedet når du har avtale om program. Hva sier dommen din?
Anonym bruker
"Intolerant Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sonet med fotlenke.

Møtte på kriminalomsorgen og fikk påsatt lenka, og med meg den boksen/telefonen i en pose. Som jeg selv skulle koble opp (strømkabel)

Aldri hjemmebesøk, de var heller aldri inne hos meg.
Null urinprøve, null blåseprøve.
Siste dagen klipte jeg lenka og leverte den utenfor huset.

Helt kanon opplegg, la på 150kvm på huset, så blei pils, musikk og soling i hagen
Hadde fotlenke litt tidligere i sommer og da var det kun telefonmøter. De var på hjemmebesøk ca 1 gang i uken og testet promille, men kan hende de har sluttet med dette i takt med innstrammingene.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har samfunnstraff 2 ganger i uka, funker fint det. De har samme opplegget, bare mer delt opp, og masse regler. Får du ikke plass pga corona utsetter de datoen bare.