Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3240
Har flyttet til Finnmark etter å ha sonet en dom på 1 år grunnet innførsel av mdma. Har vært litt av en oppmerksom jeg har blitt tildelt her. Holder meg til meg selv så her er det ugler i mosen.
Har hatt vært 4 ransakelser hos meg og i nabohuset til familien min i løpet av 5 måneder. Dem 2 første var begrunnet med mistanke om skytevåpen. Ble funnet ammunisjon, en hagle, ulovlige kniver og 2 tazere. Ble også tatt beslag i to stjålne kjøretøy. 1 ransakelse var hos meg og hos familien. Under 1 ransakelse ble det lagt frem papirer, men min familie fikk ingen papirer. 2 var uten papirer å bare hos familien, den har ikke engang politiet nevnt foran meg. Alt av kniver, våpenrelaterte ting, papirer og telefon ble tatt i beslag. Dette skjedde i november, men jeg er fortsatt ikke tiltalt å har heller ikke mottatt papirer på gjennomført avhør eller at jeg er siktet. Har heller ikke fått en kvittering på hva som er beslaglagt. I mars måned var dem hos meg og familien igjen. Hos meg ble døren prøvd knekt opp, men det gikk ikke. Hos familien brukte politiet min nøkkel uten å informere noen at dem låste seg inn i huset og garasjen. Var ingen vitner eller naboer tilstede heller. Denne gangen var det grunnet narkotika, men det var ingen interesse for narkotika å politiet fant ikke narkotika heller. De ønsket ikke blodprøver selvom jeg var så ruset at jeg sov gjennom ransakelsen. De var ute etter tjuvegods, tjuvgods fant dem å jeg ble informert om at dem skulle sikte meg for grovt tyveri, men en narkotika siktelse ble ikke nevnt selvom dem var her grunnet mistanke om salg. Har tilbrakt en dag på glattcellen ved hver ransakelse. 4 gangen dem kom så var det bare 2 mann som kom å ikke 8 mann slik som tidligere. Dem skulle inn hos meg og familien. Jeg gadd ikke å svare dem så dem dro til familien hvor dem ble nektet adgang å bedt om å dra. Da valgte dem å bryte seg inn i garasjen uten at noen visste det å det ble såvidt nevnt at dem hadde vært der, men familien ble ikke informert å er fortsatt ikke informert. De var her grunnet forrige ransakelse, for å kontrollere om det var mer tjuvgods. Narkotika var dem heller ikke interessert i denne gangen. Jeg måtte slippe dem inn etter at dem har prøvd i 5 timer på at jeg skal svare. Da ble det truet med at dem hadde fått tillatelse til å knuse vinduet, da døren ikke er noe dem klarer å knekke. En ransakelse med bare 2 betjenter har jeg aldri vært borti før å fikk ikke papirer denne gangen heller. Har gått 3 uker siden dem 2 siste ransakelsene å jeg har ikke blitt tiltalt eller avgitt et avhør.
Første 2 gangene tok dem bare telefonen min. Dem 2 siste ble alt av harddisker, minnepenner, datamaskiner, iPad og telefoner beslaglagt. Da dem har beslaglagt alt dette så har ikke jeg tilgang på mitt tlfnr, email, nettbank, nav eller noe annet hvor jeg må logge inn. Trenger enten en SMS eller kode fra APP for å kunne logge inn. Får ikke sjekket mailen, betalt regninger, sendt meldekort eller kjøpt ny telefon. Er så blakk at jeg har måttet begynne å selge mine eiendeler for å kunne spise. Har ikke blitt tiltalt som sagt så har heller ikke blitt tildelt en advokat jeg kan snakke med. En god advokat i Finnmark/Troms er noe jeg trenger. Hvordan kan det være at politiet kan holde på slik?
Anonym bruker
"Tykk Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta kontakt med en advokat.
Du er jo kriminell, så hvorfor tror du ikke politiet kan ta deg?
Mulig jeg har lest noe feil her men slik jeg forstår det så har politiet funnet snusk på deg hver gang dem har ransaket, ergo kan dem gjemme seg bak "Skjellig grunn til mistanke"
Spiller da liten rolle hva dem egentlig kom for da dem fant annen snusk å ta deg på. Knark til eget bruk gir vel kun bøter, tyvgods og tyveri = fengsel i dem fleste tilfeller om det er høy verdi, tyvgods fra innbrudd gir vel enda litt høyere straff...
Dem samler vel bare opp nok snusk til å sende deg bort på en forlenget ferie.
Kan ikke se at politiet har gjort noe ulovlig, du kan kanskje vise til at du føler deg trakasert, men som sagt dem finner snusk hver gang jo, lærer du aldri?
Sist endret av NATRIX.N; 28. mars 2019 kl. 10:04.
" Dem 2 første var begrunnet med mistanke om skytevåpen. Ble funnet ammunisjon, en hagle, ulovlige kniver og 2 tazere. Ble også tatt beslag i to stjålne kjøretøy."

Du er kriminell og politiet har skjellig grunn til mistanke. Hver gang noe blir stjelt i nærområdet kan politiet møte opp hos deg og med god odds finne tyvgodset.
Tror forstår hvorfor de holder på sånn innerst inne. Du gir dem jo all grunn til å sjekke deg.
Virker jo som om politiet gjør jobben sin ganske så bra her.
Når jeg så tittelen på denne posten lurte jeg på om jeg bare skulle skrive «det korte svaret er ja» men så tenkte jeg at jeg skulle gi denne posten en sjanse, etter å ha lest den så er fortsatt svaret mitt; ja.

Mange snut er helt rå på å finne på ting de kan komme inn for. En bekjent opplevde faktisk at noen hadde rømt fra en instutisjon og at dette mennesket kunne være hos han.
Neste gang du lager ett innlegg så vil jeg anbefale deg å ha med avsnitt i teksten din... Leste halve teksten din så orka jeg ikke mer.
Sitat av Alge Vis innlegg
Neste gang du lager ett innlegg så vil jeg anbefale deg å ha med avsnitt i teksten din... Leste halve teksten din så orka jeg ikke mer.
Vis hele sitatet...
Du er vel den den 1 av 9 som klager på skrivingen, ork litt til Men sånn seriøst så er du (Ts) en såkalt gjenganger og da er det som sagt tidligere stor fare for at de kommer igjen å igjen.. Høres dog ikke noe særlig ut
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Neste gang du lager ett innlegg så vil jeg anbefale deg å ha med avsnitt i teksten din... Leste halve teksten din så orka jeg ikke mer.
Vis hele sitatet...
Helt enig!
Lurte faktisk på om ts drev med trolling. Så valgte å å lese alle kommentarene i stedet.
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Du er vel den den 1 av 9 som klager på skrivingen, ork litt til
Vis hele sitatet...
Hva er det du snakker om a? Syns du det var deilig å lese dette innlegget eller? Deg om det isåfall
Sist endret av Alge; 29. mars 2019 kl. 02:13.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420master Vis innlegg
Mange snut er helt rå på å finne på ting de kan komme inn for. En bekjent opplevde faktisk at noen hadde rømt fra en instutisjon og at dette mennesket kunne være hos han.
Vis hele sitatet...
Dette skjedde meg engang når jeg var 16-17 år, 6-7 stk inni den lille hybelen for å finne en jeg ikke visste var i byen engang
Rett å slett gøy å se hvor fortvila de var når de ikke fant han i hullet i veggen eller under senga
Hvorfor/hvordan fikk dem mistanke om skytevåpen?

Hvorfor i all verdens navn og rike parkerer du stjålne biler på din egen fuckings parkeringsplass?

kort oppsummert;
du er både tyv og biltyv, har (hatt) skytevåpen, tazere, hagle og et bredt spekter av kniver.. selger/innfører "hard drugs" og på toppen av det hele prøver du ikke engang å skjule det.. og gir dem napp for hvert eneste besøk de kommer på.. også lurer du på hvorfor de kommer? �� oh boy
Sitat av ftp1337 Vis innlegg
Hvorfor/hvordan fikk dem mistanke om skytevåpen?

Hvorfor i all verdens navn og rike parkerer du stjålne biler på din egen fuckings parkeringsplass?

kort oppsummert;
du er både tyv og biltyv, har (hatt) skytevåpen, tazere, hagle og et bredt spekter av kniver.. selger/innfører "hard drugs" og på toppen av det hele prøver du ikke engang å skjule det.. og gir dem napp for hvert eneste besøk de kommer på.. også lurer du på hvorfor de kommer? �� oh boy
Vis hele sitatet...
Det er en rimelig påfallende mangel på refleksjon kombinert med påfallende lav impulskontroll. Dream team!

TS: hvis du er lei av snut burde du slutte å lage koldtbord for dem... Du høres jo ut som julenissen.

Interessert i å høre hva mer du tenker om saken. Forstår du ikke at de har alt grunnlag i verden for å følge litt nøyere med på deg enn jørgen hattemaker?
Herlig. All ære til politiet i Finnmark. Selv om TS ikke akkurat gjør det vanskelig for dem heller.