Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4608
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! I går drakk jeg 4 øl. I morgen formiddag må jeg ta en rusprøve noe som var uventet. Skulle egentlig ikke være før søndag at den ble tatt.

Den blir jo da sendt inn til analyse. Vil det være merkbart? Er ikke krise om det blir merket da jeg kun har én natt igjen på rusinstitusjonen, men hadde vært fint om det ikke ble oppdaget da jeg skal ha litt oppfølging der den kommende måneden.
https://promille.no/promille-kalkulator/

Du kan bruke denne til og sjekke når alkoholen går ut, den er ikke heilt nøyaktig og kommer ann på hvor mye mat og drikke du inntar men trur det sannsynligvis skal gå bra.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Kuami Vis innlegg
https://promille.no/promille-kalkulator/

Du kan bruke denne til og sjekke når alkoholen går ut, den er ikke heilt nøyaktig og kommer ann på hvor mye mat og drikke du inntar men trur det sannsynligvis skal gå bra.
Vis hele sitatet...
Men det er vel vanlig promilletesting og ikke hvor lenge det kan påvises i urin?
du er sikker på det er urinprøve? såfall bør det gå greit

og riktig at de promillekalkulator greiene er bare vas når det kommer til testing.
Alcohol can stay in thexurine for up to 80 hours

Alcohol can stay inxhair follicles for up to three months

Alcohol can stay in thexblood for up to 24 hours

skulle det gi utslag og det er sendt til lab så bør du kunne komme unna med å nekte på at du har drikki da mengdene vil være minimale, såpass at du vil komme unna med å nekte da det finnes små mengder alkohol i mange matvarer.
Anonym bruker
"Overtalt Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
skulle det gi utslag og det er sendt til lab så bør du kunne komme unna med å nekte på at du har drikki da mengdene vil være minimale, såpass at du vil komme unna med å nekte da det finnes små mengder alkohol i mange matvarer.
Vis hele sitatet...
Nå er vel mengdene med alkohol i matvarer langt mindre enn hva det er i alkoholholdige drikkevarer så det å finne ut om en person lyver i den sammenhengen burde jo ikke være så vanskelig, spesielt når det blir sendt til lab.

Om tilfellet er slik du beskriver så kan jo egentlig alle med fotlenke og random pisseprøver bare skylde på at de har spist noe mat som inneholder det når de egentlig har drukket alkohol.

Har du noen kilder på det du skriver? For det eneste jeg finner på nett handler om alkohol som blir omgjort til eddiksyre som igjen blir brukt til matlaging og konserveringsmidler.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
du er sikker på det er urinprøve? såfall bør det gå greit

og riktig at de promillekalkulator greiene er bare vas når det kommer til testing.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jeg. Har lest at det sitter i, i 2-7 døgn, men det avhenger jo da av mengde. Så føler meg ikke helt sikker.
Vist det sitter 2-7 dager er jo du i utgangspunktet tatt, men med tanke på at det var bare 4 øl kan det hende det var lite nokk til at det ikke kommer opp på en test
Selv om fire øl ikke er mye, så er det jo ikke minimalt og ikke-merkbart. Det er mer enn nok til å oppnå ruspåvirkning for de fleste og med tanke på hvor tett på inntaket testen ble tatt er nok sjansen for at det er utslag på testen ganske stor. Kun en feil ved testen vil føre til noe annet.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Kuami Vis innlegg
Vist det sitter 2-7 dager er jo du i utgangspunktet tatt, men med tanke på at det var bare 4 øl kan det hende det var lite nokk til at det ikke kommer opp på en test
Vis hele sitatet...
Ja. Jeg har kommet unna med én øl hvor rustesten var 12 timer senere. Så spørs det med 4 øl 1,5 døgn senere da...
Alt du kan gjøre da er og håpe på det beste, som "Sjølvaste" sa er det ganske stor sjans får at du blir tatt.

Vil ønske deg lykke til
Sist endret av Kuami; 29. august 2019 kl. 21:11. Grunn: Skrivefeil
ikke den beste kilden, men her er kefir:
https://www.kk.no/livstil/visste-du-...kohol/67799665
brød og all annen gjærbakst vil også inneholde litt etter steking, mye mer om det blir spist rått.

her er en kilde til urintest:
https://www.verywellmind.com/widely-...reliable-80212

om det skulle bli sett så er det så lite at du bør slippe unna om du blånekter, men for all del ikke si du har drikki masse kefir og spist rå deig, sånt lar du de spørre deg om og svarer ja på inntak av alle syrnede/gjærede matprodukter de evt vil spørre om etter å ha kjørt hardt mot deg for å få deg til å innrømme alkoholinntak.

går det så langt at de ikke spør osv, så lar du de tro det til etter du har vært på nett og lest at det er alkohol i matvarer og sier du har drikki kefir.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
ikke den beste kilden, men her er kefir:
https://www.kk.no/livstil/visste-du-...kohol/67799665
brød og all annen gjærbakst vil også inneholde litt etter steking, mye mer om det blir spist rått.

her er en kilde til urintest:
https://www.verywellmind.com/widely-...reliable-80212

om det skulle bli sett så er det så lite at du bør slippe unna om du blånekter, men for all del ikke si du har drikki masse kefir og spist rå deig, sånt lar du de spørre deg om og svarer ja på inntak av alle syrnede/gjærede matprodukter de evt vil spørre om etter å ha kjørt hardt mot deg for å få deg til å innrømme alkoholinntak.

går det så langt at de ikke spør osv, så lar du de tro det til etter du har vært på nett og lest at det er alkohol i matvarer og sier du har drikki kefir.
Vis hele sitatet...
Ja, får gjøre noe slikt. Jeg har faktisk fått falsk utslag på opiater to ganger og det vet de. Så jeg får bare spinne videre på at nå er det noe kødd igjen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, får gjøre noe slikt. Jeg har faktisk fått falsk utslag på opiater to ganger og det vet de. Så jeg får bare spinne videre på at nå er det noe kødd igjen.
Vis hele sitatet...
sikkert fått i deg no som inneholder el er sprinkla med valmuefrø da, se de blåsvarte korna her:
https://imbo.vgc.no/users/godt/image...c98f38653c9ef1
det kan gi falskt utslag på opiater, men ved labtest så vil de se forskjell på om du har svelga en dolcontin el om det er så lite at det kan gå for valmuefrø :P
Du kan jo si du drakk kefir. Har hørt det gir utslag på alkohol.
Anonym bruker
"Overtalt Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
ikke den beste kilden, men her er kefir:
https://www.kk.no/livstil/visste-du-...kohol/67799665
brød og all annen gjærbakst vil også inneholde litt etter steking, mye mer om det blir spist rått.
Vis hele sitatet...
Du har rett i at det ikke er den beste kilden, ser faktisk ikke på KK som en kilde i det hele tatt da de stort sett bare poster sladder, tull og skjønnhetstips.

KK skriver følgende;
- I fersk kefir har vi i gjennomsnitt 0,005 prosent alkohol. I lagret kefir har vi i gjennomsnitt 0,062 prosent, forteller Narvhus til KK.no.
Vis hele sitatet...
Men nivåene blir jo for lave til at de kan sammenlignes med øl.
En øl har jo 4.5 - 4.7%, så du vil jo uansett ha langt høyere nivåer i kroppen enn om du da drikker kefir.

Det er heller ikke kun etanol det sjekkes for heller, men også nivåene av etylglukuronid og etylsulfat.
Disse vil også ha langt høyere nivåer etter inntak av øl enn etter inntak av kefir.
Anonym bruker
"Overtalt Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
det kan gi falskt utslag på opiater, men ved labtest så vil de se forskjell på om du har svelga en dolcontin el om det er så lite at det kan gå for valmuefrø :P
Vis hele sitatet...
Her sier du jo faktisk akkurat det jeg mener også, at de vil se forskjell.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har rett i at det ikke er den beste kilden, ser faktisk ikke på KK som en kilde i det hele tatt da de stort sett bare poster sladder, tull og skjønnhetstips.

KK skriver følgende;


Men nivåene blir jo for lave til at de kan sammenlignes med øl.
En øl har jo 4.5 - 4.7%, så du vil jo uansett ha langt høyere nivåer i kroppen enn om du da drikker kefir.

Det er heller ikke kun etanol det sjekkes for heller, men også nivåene av etylglukuronid og etylsulfat.
Disse vil også ha langt høyere nivåer etter inntak av øl enn etter inntak av kefir.
Vis hele sitatet...
https://forskning.no/barn-og-ungdom-...flaska/1020985
bra nok kilde?

så kan vi ta alt fra alkoholfri øl, vin, cider osv inneholder også alkohol med opptil 0.7% for å lovlig selges som alkoholfritt i norge, og et slingringsmonn på +-0.5% er tillatt, altså kan noe alkoholfritt som selges lovlig inneholde opptil 1.2% alkohol, her er no kilder

https://www.nrk.no/trondelag/alkohol...ritt-1.7551911

selv hansa kan bekrefte dette med kefir, men også andre "alkoholfrie" varer.
https://www.hansaborg.no/produkter/o..._alkoholfritt/

RELIS om temaet:
https://relis.no/sporsmal_og_svar/6-7188?source=relisdb

var det noe mer?
Sist endret av Munted Artist; 29. august 2019 kl. 22:45. Grunn: skriveleif
Anonym bruker
"Overtalt Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En gang til, uansett hva du skal frem til akkurat nå så stemmer det fortsatt ikke at du kan skylde på at du har drukket kefir i en urinprøve.
Nivåene det søkes etter vil fortsatt uansett være for lave iforhold til om du drikker øl.

Hadde du fått de samme verdier i kroppen av å drikke kefir som av å drikke øl så kan jo alle bare skylde på at de har drukket kefir isteden, noe som bare blir dumt uansett hvilket perspektiv du skal prøve å vende det til.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En gang til, uansett hva du skal frem til akkurat nå så stemmer det fortsatt ikke at du kan skylde på at du har drukket kefir i en urinprøve.
Nivåene det søkes etter vil fortsatt uansett være for lave iforhold til om du drikker øl.

Hadde du fått de samme verdier i kroppen av å drikke kefir som av å drikke øl så kan jo alle bare skylde på at de har drukket kefir isteden, noe som bare blir dumt uansett hvilket perspektiv du skal prøve å vende det til.
Vis hele sitatet...
går det an..
ok, leste du ikke her?
https://www.verywellmind.com/widely-...reliable-80212

legg merke til f eks:
"In studies of participants without alcohol-use disorders, EtG has been detected in urine samples for up to 80 hours (3.3 days) after heavy alcohol exposure."
altså har noen drikki seg dritings så vil ethyl glucuronide (EtG) kunne spores opptil 3.3 dager.
så da etter 1.5-2 dager etter vil de 4 ølene være minimalt og kan være sporbart, men etanolen i kefir, alkoholfritt øl og hva enn det skal være er fortsatt etanol og brytes i kroppen ned til det samme, så om han da har drikki kefir/alkoholfritt sent dagen før el samme dag som prøven blir avgitt, så vil det glatt kunne gå for det samme da konsentrasjonen på urinen påvirker hvor mange MoL el hvilken mikroskopiske måleenhet de bruker også og gi lignende utslag som "alkoholfritt" rett før prøven.

og ja, folk med fotlenke, folk på rehab osv osv tyr ofte til alkohol som rusmiddel da mange vet dette og bare passer på at de ikke må ta prøve samme dag el dagen etter.
selv vært i den situasjonen på rehab der vi var fler som bestemte oss for å ta noen øl en dag og ingen ble tatt selv om det taes urinprøver 2-3 dager i uke om de ikke tror du har inntatt noe..
(liten disclaimer der, støtter ikke inntak av rusmidler på rehab, detta er ikke bare dumt for oss som gjorde det, men også andre om de hadde sett/lukta at vi hadde drikki)
Anonym bruker
"Overtalt Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går det ann ja, det kan du trygt si.
Men det er greit, uansett hva så er det bare å skylde på at du har drukket kefir så går det bra uansett.
For det er jo kun den ene metabolitten fra alkohol de ser etter ikkesant?

Ettersom det er helt umulig for forskere med tilgang til laboratorier å se forskjell på om noen har drukket sur melk eller øl så er det jo bare å ta alt du sier for god fisk



Håper du forstår hvor dumt det høres ut!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Går det ann ja, det kan du trygt si.
Men det er greit, uansett hva så er det bare å skylde på at du har drukket kefir så går det bra uansett.
For det er jo kun den ene metabolitten fra alkohol de ser etter ikkesant?

Ettersom det er helt umulig for forskere med tilgang til laboratorier å se forskjell på om noen har drukket sur melk eller øl så er det jo bare å ta alt du sier for god fisk



Håper du forstår hvor dumt det høres ut!
Vis hele sitatet...
nå har jeg kommet med utallige linker og kilder, bare å søke videre om du vil, enda ikke sett en eneste link el kilde fra deg.
kom med no saklig så kan vi fint diskutere videre, om ikke så les signaturen min.
Anonym bruker
"Overtalt Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som du selv skrev;

det kan gi falskt utslag på opiater, men ved labtest så vil de se forskjell på om du har svelga en dolcontin el om det er så lite at det kan gå for valmuefrø :P
Vis hele sitatet...
Du nekter først på at de kan se forskjell på alkohol og kefir, rett etterpå sier du at de kan se forskjell på dolcontin og valmuefrø for å så nekte på at de kan se forskjell på førstnevnte igjen. Du ser virkelig ikke hvor dumt og feil det blir?

Linkene dine sier absolutt ingenting om at nivåer vil være like høye ved inntak av kefir som ved øl som du påstår at de er.
Det er heller ikke nevnt noe som helst om at lab ikke klarer å se forskjell på om noen har drukket kefir eller om de har drukket alkohol, som igjen er hva du har påstått.



Hva skal jeg komme med kilde på egentlig?
At kefir og alkohol ikke gir samme verdier av stoffene det søkes etter i kroppen?
At det å drikke en liter kefir ikke er det samme som å drikke 4 øl?
Nei, det blir bare for dumt..

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
om ikke så les signaturen min.
Vis hele sitatet...
Ser dette igjennom hele denne tråden og andre tråder
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hehe seriøst, er det kefir som diskuteres her nå . Første gang jeg har lest kefir i sammenheng med alkohol.
https://etg.weebly.com/uploads/7/4/7...a.advisory.pdf
https://oslo-universitetssykehus.no/...etylsulfat-ets

et par gode kilder her til folk som er interessert i fakta og hva som gjøres i prøvetagning for alkohol, og f eks hvordan/hvorfor det kan gi falske utslag. dette er resultater av forskning på testene som brukes både i norge og internasjonalt.

og til deg TS, etter å ha lest disse så står det fler ting som vil kunne gi falske utslag i tillegg til ting jeg allerede har nevnt som vil være "innafor" ved ditt inntak, som konfekt, munnskyllevann, håndrensemiddel/desinfiserende osv.
Nå lurer jeg litt på hvordan testen gikk.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Nå lurer jeg litt på hvordan testen gikk.
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke enda. Altså hurtigtesten gikk helt fint for den kan ikke måle etanol, men den som sendes inn til analyse kan spore etanol. Det tar 7-10 dager før de får svar på den.