Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1340
heisan

"A tapdancer's dilemma - diablo swing orchestra"

vil høre mer som det. men finner ikke ut hvilken sjanger det er eller noenting. noen som vet om noe lignende? med samme type instrumenter og typ... etc...

Sjekk ut Parov Stelar, Gramatik, Griz, Pretty Lights og spesielt Caravan Palace, det er i samme retning hvertfall
fyyy fan takk så myye
Sjangeren "electroswing" burde være noe for deg...
Diablo Swing Orchestra er vel innenfor Electro Swing og litt innenfor metal samtidig. Utrolig fet musikk imho, og du burde sjekke ut all musikken deres dersom du likte "A Tapdancer's Dilemma". Mine personlige favoritter er "Guerilla Laments" og "A Tapdancer's Dilemma".

Som nevnt, sjekk ut Parov Stelar og Caravan Palace i alle fall. Det er disse jeg hører mest på utenom Diablo Swing Orchestra.
Samtidig er der faktisk Glitch Hop-låter med innslag av Electro Swing, slik som disse:

Yanivi, Bella Potchy - Rock This Joint [Youtube] [Spotify]
Varien, Razhel - Toothless Hopkins (And his Robot Jazz Band) [Youtube] [Spotify]

Samtidig burde du sjekke ut Zarif - Box of Secrets [Youtube] [Spotify]. Utrolig swingende låt som jeg tror du kommer til å like.
Sist endret av Deadlock Radium; 19. november 2013 kl. 04:43.
Sjekk ut Jazztronik óg. Fin blanding av elektronika og jazz
Norske Major Parkinson har noe som kan minne litt om dette.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Herlig sjanger! Fått mersmak på dette jeg og!
Om du liker blandinga med tunge gitarer og swing og lignende. Sjekk ut Igorrr og Whourkr. Mine absolutte favoritter for tiden.
Blanding mellom Funk/Grindcore/Swing/Breakcore/Klassisk/Opera/Dark Ambient/Doom etc. etc.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Tror du vil høre på denne.
Sist endret av AXiMe; 10. desember 2013 kl. 18:53.
Takk for introduksjonen! Fet sjanger!
Disse sangene liker jeg veldig godt under sjangeren Electro Swing! :-)
Wash My Hands - Kormac
No Diggity - Minimatic
All Night Long - Parov Stelar
The Trumpet - Sound Nomaden
Show Time - Kormac