Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 1260
Hei.

Noen som vet hvordan rødspriten er å drikke nå til dags?
Vet at det ikke var noe problem før i tiden bortsett fra brekningsmidler etc, lurer ikke på om det smaker bra eller dårlig, men om det er direkte farlig..

Ikke kom med brenn selv osv, jeg brenner selv, men det tar for lang tid å det er mye arbeid.
Sist endret av Dr4rus; 31. januar 2020 kl. 01:27.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble litt interessert og bestemte meg for å sjekke databladet på Biltemas rødsprit, det er oppgitt at den inneholder Propan-2-ol og Etanol. Propan-2-ol omdannes til aceton av levra, så dette er ikke noe du drikker om du bryr deg noe som helst om helsa. Ja, det er direkte farlig.
Trådstarter
Men er dette noe som vil merkes om man drikker, la oss si ei 3/4 flaske? eller er det noe som vil merkes med en gang etter et par drammer?
skulle egentlig poste dette anonymt men glemte å krysse av for det, jaja, la gå.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Tror den største faren er at du drikker for mye, det skal lite til av propan-2-ol før det blir direkte giftig og livsfarlig. Akkurat hvor mye, vet jeg ikke, det ville aldri falle meg inn å drikke noe slikt, bare tanken gjør meg kvalm. Jeg har hatt en 1 liters flaske sprit stående her i 5 år, og den er fortsatt over halvfull. Alkoholrusen er ikke for meg.
https://freak.no/forum/showthread.php?t=103665
Fremdeles hardbarka alkiser som drikker rødsprit når de ikke har annet, like desperate sjeler før som nå, triste greier.

kjøp deg 7dagers vinkit om det er så om å gjøre, tar ikke lang tid, å er ikke mye arbeid.
Sist endret av Eyeamare; 31. januar 2020 kl. 02:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
https://freak.no/forum/showthread.php?t=103665
Fremdeles hardbarka alkiser som drikker rødsprit når de ikke har annet, like desperate sjeler før som nå, triste greier.

kjøp deg 7dagers vinkit om det er så om å gjøre, tar ikke lang tid, å er ikke mye arbeid.
Vis hele sitatet...
7 dagers vinkit tar ca like lang tid som det tar for meg å sette en sats og brenne denne, men det er ikke det jeg spør om.. vil bare vite om det er skadelig å ta seg en pinne av ei flaske rødsprit eller ei.. høres kanskje dumt ut, men er man tørst så er man tørst.
Sitat av Dr4rus Vis innlegg
7 dagers vinkit tar ca like lang tid som det tar for meg å sette en sats og brenne denne, men det er ikke det jeg spør om.. vil bare vite om det er skadelig å ta seg en pinne av ei flaske rødsprit eller ei.. høres kanskje dumt ut, men er man tørst så er man tørst.
Vis hele sitatet...
Les tråden jeg linket til, finner sikkert svaret du trenger for deg selv der en plass.
spy som en gris, dårlig form, hardt for de fleste indre organer, men for guds skyld, er bare pittelitt fali..
Sist endret av Eyeamare; 31. januar 2020 kl. 02:30.
Trådstarter
den tråden sier bare at det var ok i 2008, det er 12 år siden.. er ikke interresert i å spy ut invollene her, spør bare om det er noen som har erfaring med dette idag, i 2020, ikke i 2008.
Tror du de har forandra oppskrifta for at det skal være værre, eller lettere å drikke?
Det var ikke OK å drikke i 2008, å det er utvilsomt ikke OK å drikke i 2020. Men folk gjør mye rart i desperate tilstander, sjuk blir du pga brekkningsmiddel, å helt sikkert pga smak å lukt.
Men spørsmålet i første setning burde få kværna til å gå litt håper jeg. Enda til gode å lese om dødsfall pga rødspritfylla i nyhetene, enda tilgode å lese om billig fyll pga mindre brekkningsmiddel i rødspriten, sååå..
Det er fremdeles skadelig å drikke, det er fremdeles tilsatt brekkningsmiddel, å ja du blir fremdeles sjuk av å drikke det.
Sist endret av Eyeamare; 31. januar 2020 kl. 02:52.
Trådstarter
ja, vet jo at man ikke akkurat blir i godform av det, men fungerer det til å få seg en liten, ja jeg vet ikke hva jeg skal si. du skjønner sikkert hva jeg mener.. er ikke ute etter noe fylla ute, er ute etter en god fyll.
Nei, jeg skjønner absolutt ikke hva du mener, for meg høres det ut som du egentlig allerede har bestemt deg, når du sier du vet det ikke blir goform, men samtidig er ute etter gofyll, på samme dritten som ikke vil gi noe goform, henger ikke på greip. wake up!! la det være, vær snill med deg selv, ikke mange timer til ølsalget åpner heller, Kanksje tenke på å søke hjelp, ingen skam i værken det, eller å snu
Lykke til
Trådstarter
du har rett i det, dette går til helvete.. du er en bra mann! skal prøve å la dette bli siste gangen, men når man først havner på en snurr så er det ikke enkelt, for å si det mildt. høres kanskje rart ut men.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
du har rett i det, dette går til helvete.. du er en bra mann! skal prøve å la dette bli siste gangen, men når man først havner på en snurr så er det ikke enkelt, for å si det mildt. høres kanskje rart ut men.
Vis hele sitatet...
Det er som med annet rusbruk, når du først har begynt med sprøyter og blitt tyv for å ha råd til avhengigheten, så er det ikke mye lengre ned en kan falle. Og som alkoholiker er jo bunnivået å begynne å drikke rødsprit. Da har avhengigheten tatt helt over.

Det er bedre å søke hjelp før man når bunnpunktet.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er som med annet rusbruk, når du først har begynt med sprøyter og blitt tyv for å ha råd til avhengigheten, så er det ikke mye lengre ned en kan falle. Og som alkoholiker er jo bunnivået å begynne å drikke rødsprit. Da har avhengigheten tatt helt over.

Det er bedre å søke hjelp før man når bunnpunktet.
Vis hele sitatet...
du har antakeligvis rett. men jeg kan ikke søke hjelp for jeg bor halvparten av året på båt.. så da ryker helseattesten, det tar jeg ikke sjangsen på. vet flere kolleger har det på samme viset som meg, men det går jo bra til slutt.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Og jeg synes bare dette er sykt trist mitt inlegg over var laget for å prøve å reflektere den virkelie verden. Du klarer deg nok fint uten alkohol og det blir vanskelig og slutte nå. men vi er mange her som heier på deg hele veien.. Stå på¨første steget er å innse at man er litt på kanten og virker jo som du ser detl.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Jeg vet veldig godt hva du prater om og jeg synesdet er synd å se folk starte et kjør som detder.
Trådstarter
Og jeg synes bare dette er sykt trist mitt inlegg over var laget for å prøve å reflektere den virkelie verden. Du klarer deg nok fint uten alkohol og det blir vanskelig og slutte nå. men vi er mange her som heier på deg hele veien.. Stå på¨første steget er å innse at man er litt på kanten og virker jo som du ser detl.
Vis hele sitatet...
det har jeg insett for lenge lenge siden.. vet godt at dette ikke er bra, men ting er nå som det er.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Ok jeg da sier jeg unskyld for at jeg satt det på spissen. godt at du ser det selv. men det er bare det du gjør det til selv
Trådstarter
det vet jeg selvsagt godt.. jeg sier ikke at jeg er bedre en noen, jeg er fucked i alkoholens navn, så enkelt er det. sprit til frokost er ikke så kult som det høres ut i sangene for å si det sånn..
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Jeg er alkoholiker selv, men jeg har aldri drukket rødsprit. vi lever en gang, og det er nok et stort steg for deg å lage denne tråden. drit i rødsprit plis, det kommer bare til å gjøre det værre.. har du ikke noe penger om du jobber så myepå båt?
Trådstarter
sitter nå å tar meg en dram med god smuglersprit, men det begynner å bli tomt, må jo ha noe backup om du skjønner. skriv gjerne en pm til meg.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
jeg er passe forfengt akkurat nå og er nok rett før jeg sovner naken på sofaen som den skittende alkissen jeg er hehe. Jeg kan prøve å sende deg en pm i morgen men tror ikke det har noe forseg at jeg gjør det nå

Uansett så håper jeg at du kommer deg gjennom kvelden, jeg er altid overasket når jeg våkner til en ny dag. du er ikke alene bror, vi er nok mange som sliter med dette.
Trådstarter
håper det går bra for din del også, hold deg på overflaten, det er det viktigste har jeg funnet ut.
Søk nå hjelp, om du jobber på båt å er redd sikerhetserkleringene dine ryker, så burde ikke dette overveie sikkerheten til alle andre ombord!!
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Hei.

Noen som vet hvordan rødspriten er å drikke nå til dags?
Vet at det ikke var noe problem før i tiden bortsett fra brekningsmidler etc, lurer ikke på om det smaker bra eller dårlig, men om det er direkte farlig..

Ikke kom med brenn selv osv, jeg brenner selv, men det tar for lang tid å det er mye arbeid.
Vis hele sitatet...
vann ut rødspriten og kjør den i kokern. burde være drikkbart på kort tid.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
fuckings ha litt respekt for deg selv a, hvis du er så desperat at du drikker RØDSPRIT??!?!?! Så får du enten legge deg inn på avrusning ellers får du bare godta at du er en trist jævla alkis uten noe som helst standard! Så da kan du jo faen meg ha litt selvrespekt å rane lokale dagligvarebutikken istdefor å drikke RØDSPRIT?! å drikke rødsprit er faen meg patetisk. klarer du ikke ordne penger til sprit eller ikke engang å stjæle sprit. så er du faen ikke skikket til dette as. røøødsprit hahahaha faen meg helt patetisk ta deg sammen a
Vis hele sitatet...
det står mer respekt ut av å drikke rødsprit og bare skade seg selv, kontra å bli det rævhålet som må stjele av andre for å få seg rus, DU er patetisk
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
men ting er nå som det er.
Vis hele sitatet...
Snakk om å lure seg selv. Sånn er det med alkoholavhengighet. Du blir selvsentrert, kjip og deppa og evner ikke å se at det er flere dører ut av det livet. Først når du er kommet deg av kjøret vil du innse hvor jævla korka i tankegangen du var mens du holdt på. Å drikke seg i hjel er forresten en av de verste måtene å dø på.

Lykke til med å tenke "ting er nå som de er" mens du en dag ligger og blør ut av alle kroppsåpningene.
Hobbyjunkie
sadf's Avatar
Donor
Svaret er: ja.
Men forbered deg på å bli dårlig.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Har du virkelig ikke råd til polsprit når du jobber halve året på båt?
Livet et hardt som alkis, men livet er forjævlig av å måtte ha organsvikt fra rødsprit i tillegg.
Det går fint. Du vil ikke bli syk og det nytter ikke å bruke loff til å filtrere.

Kan ikke fatte at jeg for bare uker siden gikk og lette etter rødsprit i garasjen til mor selv - særlig tatt i betraktning at jeg ikke er alkis :P ..I nøden spiser fanden fluer, er det ikke det det heter?

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Tror du de har forandra oppskrifta for at det skal være værre, eller lettere å drikke?
Det var ikke OK å drikke i 2008, å det er utvilsomt ikke OK å drikke i 2020. Men folk gjør mye rart i desperate tilstander, sjuk blir du pga brekkningsmiddel, å helt sikkert pga smak å lukt.
Men spørsmålet i første setning burde få kværna til å gå litt håper jeg. Enda til gode å lese om dødsfall pga rødspritfylla i nyhetene, enda tilgode å lese om billig fyll pga mindre brekkningsmiddel i rødspriten, sååå..
Det er fremdeles skadelig å drikke, det er fremdeles tilsatt brekkningsmiddel, å ja du blir fremdeles sjuk av å drikke det.
Vis hele sitatet...
Ser flere av dere skriver at man blir syk.

Dette er meg bekjent ikke tilfellet. Det smaker høgg og det er som om du lenge etter "smaker" og "lukter" rødspriten; som om du har noe rester liggende på overleppen... Men det er jo selvsagt fra innsiden smaken kommer, litt som når du kjenner smaken av dopen når du skyter.... mmmmmmm

Men kan jeg anbefale antibac til TS?

Det er uten brekningsmiddel og befinner seg i samme prisklasse. Mange steder kan du lett finne "the holy grail"; resupply til antibac på offentlige institusjoner ligger ofte overraskende lett tilgjengelig. En dunk med 85%, uten brekningsmiddel - altså hallo. Du må jo være tett i pappen for å ikke benytte deg av noe sånt om det skorter på pengene
Sist endret av Tøffetom; 31. januar 2020 kl. 19:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Helvette, nå må jeg arrestere meg selv her gitt, det har forekommet dødsfall på rødsprit iløpet av de siste 10 årene her i Norge, dog feilprodusert rødsprit, da Biltema hadde fått inn et parti med rødsprit som inneholdt Metanol som ble videresolgt.

NRK
Adressavisen

"Den livsfarlige rødspriten, som inneholdt 80 prosent metanol, har tidligere kostet to menn i Trondheim og Rogaland livet. Produktet er fjernet fra hyllene til Biltema etter at det 26. februar ble slått alarm på bakgrunn av funn av metanol i dunkene. Rødsprit skal normalt produseres på etanol."
datert 2008
Sist endret av Eyeamare; 31. januar 2020 kl. 20:00.
Trådstarter
Har du virkelig ikke råd til polsprit når du jobber halve året på båt?
Livet et hardt som alkis, men livet er forjævlig av å måtte ha organsvikt fra rødsprit i tillegg.
Vis hele sitatet...
Joda, har vel konkludert med at det beste er å holde seg langt unna dette.. Er vel bedre å kjøpe seg ei flaske på polet ja. Organsvikt å fyllesyke fra helvete frister ikke noe særlig.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Bra Ts, at du kom til fornuften, det er ikke vært å riske livet på å drikke billig. kjøp polvarer og vær fornøyd med det