Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1295
Heihei! Jeg går på vgs om dagen, og jeg har veldig lyst på piercing. Samtidig ender jeg mest sannsynlig opp med lærlingtid i fabrikk. Derfor lurer jeg på: er det mange som har opplevd problemer med dette? er det mange fabrikker det er problematisk å gå rundt med piercing i?
Folk sliter med å snakke med folk føler jeg. Det er bare å spørre sjefen din når den tid kommer. Men om du kunne fortelle hva slags type fabrikk det er snakk om kan vi kanskje hjelpe deg. Tror ikke de er nøye på sånt praktisk men kan være problematisk mtp hygiene.
Hva skal du gjøre i denne fabrikken?
Hvilke kjemikalier vil du svømme i?
Hvor skal du ta piercing?
Jeg vet ikke hvilken fabrikk jeg kommer til å ende opp i enda. er det i mat-industrien det kan bli problematisk? tenkte jeg skulle plassere den under leppa
Om det skulle være et problem er det jo bare å ta ut piercingen på jobb.
Uvaksinert 👍
Problemet kan være hvilke maskiner du skal jobbe med, det er jo faren ved å hekte seg fast som er problemet. Mange steder så må ting som klokker og ringer av, men har man en piercing i kukhodet f. Eks så er det nok en spesiell fabrikk hvis det er ett problem.
Sitat av daffe Vis innlegg
. Mange steder så må ting som klokker og ringer av, men har man en piercing i kukhodet f. Eks så er det nok en spesiell fabrikk hvis det er ett problem.
Vis hele sitatet...
Hahaha hvem faen skaffer piercing i kukhodet. Fraråder TS dette på det sterkeste, ikke bare for din arbeidsgiver men alle andre
Sitat av Blixen Vis innlegg
Hahaha hvem faen skaffer piercing i kukhodet. Fraråder TS dette på det sterkeste, ikke bare for din arbeidsgiver men alle andre
Vis hele sitatet...
Prince Albert heter det og er en del som har det Google it!

Tror ikke piercing skal være no hinder for å jobbe i fabrikk, med unntak for matindustrien (hygiene) og kanskje der du må jobbe med maske.
Tror nok du heller skal bekymre deg mer over holdningene til (de nye) kollegaene dine.
tror det skal mye til for å hekte seg fast, med mindre metallet i piercingen er magnetisk. takk for svar, tror jeg satser på å ta en piercing når jeg blir ferdig med denne praksisperioden jeg skal inn i nå, så rekker den vel å gro før neste praksisperiode, evt lærlingtid i fabrikk!
Det er forskjell om fabrikken lager store, grove konstruksjoner eller matvarer. Produserer dere takstoler eller møbler er det neppe et problem med en piercing. Bransjen for næringsmidler og matvarer kjenner jeg til da jeg jobbet med sånt en periode. Der var klokker, ringer, smykker, øredobber, løsenegler og slike ting forbudt. Man tar sv seg dette i garderoben før jobb, evt hjemme før man drar på jobb. Dette er av to årsaker, det ene er hygiene, det andre er at slike ting kan løsne og falle i produktet. En øredobb i leverposteien, kjøttboller eller syltetøyet er ikke bare uhygienisk, det kan også potensielt knekke en tann eller fremkalle allergiske reaksjoner hos forbruker.
Uansett, det er ikke slik st du må snu i døra hos potensiell arbeidsgiver om du har en slik, men du må være innstilt på å stille uten på jobb
takk for godt svar!
Du vil få beskjed om å ta ut/dekke til piercinger, øredobber og hår/skjegg så lenge du er på jobb, slik var det værtfall hos Diplomis.