Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1855
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er en mann på noen-og-førr. Røyka periodevis en del i 20åra, men har ikke røyka på sikkert 15 år. Kjenner ingen som røyker nå heller.
Nå er livssituasjonen slik at jeg kunne tenkt meg å røyke litt nå og da, type slappe av på fredagskvelden i kombinasjon med en pils og god musikk, og også som et verktøy i forbindelse med yoga/meditasjon etc.

Men jeg har lest litt om at det har skjedd noe de siste 15 årene. Hasjen har visst blitt sterkere/fått økt innhold av thc. Stemmer dette? Og hva innebærer egentlig dette for meg som bare ønsker å røyke litt nå og da for rekreasjon og selvutvikling?
Hasjen har ikke blitt noe sterkere, men standarden på hasj har økt.
Det vil si at det er blitt lettere å få tak i hasj av god til høy kvalitet.

For deg så innebærer det ikke noe annet enn at du som bare vil røyke litt nå og da vil spare penger på hasjen du får kjøpt nå kontra femten år siden, si at du trengte 0,5g i en joint før så trenger du bare 0,2-0,3g nå, røyker du bong eller pipe så trenger du bare mekke 0,2 per sigarett.
Det er blitt billigere å røyke da kvaliteten har steget, det er akkurat som før bare at du trenger ikke røyke like mye som før for å få samme buzz, kanskje tilogmed litt bedre enn før og velger du å røyke mer så vil du så klart få mer buzz enn du kanskje er vant til, men det kommer helt an på hvor mye du velger å røyke.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hasjen har visst blitt sterkere/fått økt innhold av thc. Stemmer dette?
Vis hele sitatet...
Det betyr at du må bruke mye mindre hasj en før og at den koster litt mer

I forhold til yoga og meditasjon så ville jeg ikke blandet inn cannabis. Er du veldig opptatt av meditasjon ville jeg ikke tenkt på cannabis i det hele tatt. Bruker du cannabis må du akseptere at det går ut over meditasjonen din. Det vil ikke påvirke sinnet ditt like mye som alkohol og kjøtt, men ikke noe og satse på hvis meditasjon er veldig viktig for deg.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Hasjen har ikke blitt noe sterkere, men standarden på hasj har økt.
Det vil si at det er blitt lettere å få tak i hasj av god til høy kvalitet.

For deg så innebærer det ikke noe annet enn at du som bare vil røyke litt nå og da vil spare penger på hasjen du får kjøpt nå kontra femten år siden, si at du trengte 0,5g i en joint før så trenger du bare 0,2-0,3g nå, røyker du bong eller pipe så trenger du bare mekke 0,2 per sigarett.
Det er blitt billigere å røyke da kvaliteten har steget, det er akkurat som før bare at du trenger ikke røyke like mye som før for å få samme buzz, kanskje tilogmed litt bedre enn før og velger du å røyke mer så vil du så klart få mer buzz enn du kanskje er vant til, men det kommer helt an på hvor mye du velger å røyke.
Vis hele sitatet...
0,2 per sigarett vil jeg absolutt fraråde. Det vil smake helt jævlig og du får i deg unødvendig mye tobakk.
Mekk som vanlig, bare ta mindre trekk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
0,2 per sigarett vil jeg absolutt fraråde. Det vil smake helt jævlig og du får i deg unødvendig mye tobakk.
Mekk som vanlig, bare ta mindre trekk.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvordan du mekker, men jeg roaster og rister ut alle ører og "kvister" fra tobakken/sigaretten og da er det ikke spesielt mye tobakk man sitter igjen med, ca fire store eller seks små bong trekk med hasj blandet inn.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røykings er den diametrale motsetningen til hva du forsøker å oppnå med meditasjon og yoga.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har etterhvert tatt noen hundre timer (snart tusen) med yogalærerutdannelser, og har mange års daglig egenerfaring med forskjellige yogaformer. Jeg tror jeg fort finner ut om røyking kan gi meg en noen nye positive opplevelser med yoga eller ikke.
Et annet spørsmål er vaporizer? Jeg røyker ikke vanlig tobakk lenger (og har ingen planer om å begynne igjen). Hvordan fungerer dette med vaporizer og brunt? Jeg vil helst slippe å blande med tobakk, så jeg trenger noen alternativ.
Greia med vaporizer og hasj er at du må bruke en vaporizer som er lett å rengjøre og hvor klin fra hasjen ikke renner inn på feil steder slik at du får problemer med vaporizeren til slutt. Og så må du montere hasjen slik den får mest mulig overflate mot varmen. Da kan du bruke ganske lav temperatur som er det beste i forhold til smak og helse.
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Hasjen har ikke blitt noe sterkere, men standarden på hasj har økt.
Det vil si at det er blitt lettere å få tak i hasj av god til høy kvalitet.
Vis hele sitatet...
Jo, hasjen har helt åpenbart blitt mye sterkere de siste ~10-15 årene. Dette var det første som dukket opp når jeg googlet.

Mitt tips til TS er å starte veldig stille og rolig. Hasj er ikke som det var, på godt og vondt.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mest sannsynlig kommer du til å få tak i god hasj, som flere sier så er det mye vanligere for tiden, til og med når man kjøper på gata.

Den beste måten å røyke hasj på synes jeg er i en liten pipe. Det er lett å lage en selv viss du har f.eks en koppnøkkel og klippe i en sil eller noe til å bruke som rist (brenn den godt først). Så kan du f.eks rulle litt alu folie rundt, eller finne et stålrør som passer. Jeg anbefaler deg å ta så lite så mulig, og se an effekten. Jeg kan ta en klump på størrelse med ca. et fyrstikkhode(ca 0.05g). Så tar jeg et forsiktig trekk og blir nokså stein i et par timer. Så tar jeg et trekk til senere ved behov, og da er klumpen på størrelse med fyrstikkhode ca røykt opp. Jeg startet med denne metoden i starten i sommer uten toleranse, og har røyket nesten hver dag med et par dagers pauser innimellom og blir ca. like fjern.

Viss du ikke vil loke med å mekke pipe osv, så kan du ta klumpen på en mynt eller noe, og tenne på. Når klumpen har tatt skikkelig god fyr, så blåser du ut flammen forsiktig og legger et glass over for å fange røyken. Så kan du bruke et sugerør eller noe for å trekke i deg. Start med små trekk. Jeg synes det bare er tull å blande med tobakk etc, og starte med doseringer på over 0.1g. Jeg har vært "hardbanka stoner" før og da gikk det ofte 0.2-0.4g til dagen, men det er waste spør du meg. Kommer vel litt an på hva effekt du er ute etter og, men ser for meg du kanskje vil være litt buzzed enn skyhøy.

Uansett hva du gjør, ta så små trekk som mulig og vent 5-10 minutter for å kjenne på virkningen. Du kan alltids ta mer ved behov, men kjipt om du tar for mye og det blir ubehagelig.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vil si den største forskjellen er at det er mye rusk og drit i hasj og weed i dag. Det er også mye mer kunnskap om strains og fler gode hybrider på markedet, men hasjindustrien har blitt en kjempe industri for marokkanerne så for å tjene enda mer "vanner de ut" veldig potent cannabis med fyllstoffer litt som når man cutter kokain bare på en annen måte. De fyllstoffene er ikke bra å få i seg for mye av så du skal egentlig være litt forsiktig med hvem du kjøper fra. Ofte veit ikke dealerne her i norge hvordan plata egentlig er klistra sammen heller.
Det safeste er å dyrke selv eller kjøpe direkte av noen som dyrker weed her i Norge. Jeg vil ikke skrive på et offentlig forum hvor du kan finne det, men unngå gate selgere og oppsøk alternative miljøer. Er jo ganske vanlig i alternative miljøer å røyke så å spørre noen om noen har noe å røyke på er ikke no rart eller skremmende, røyker dem ikke selv er det sikkert en annen på yogaretreatet som har, og derfra kan du skape deg kontakter og kilder og finne en sunn homegrower.

Vaporizer anbefales absolutt, koster litt, men verdt det mtp helsa. Det man derimot mister med vaporizer er den opplevelsen av å sitte på trappa å se på landskapet og stjernene å kose seg med å trekke av en joint. For meg var det mye av opplevelsen med hasj, så å bruke vaporizer som tok 3 sekunder suging fra en robot for å få samme rusen gir ikke samme den opplevelsen sånn sett.
Litt vanskelig det der om du ikke kjenner noen som kjenner noen, jeg bruker samme dealer som et par av kompisene mine å han vet godt at selger han oss noe dritt så er det han som taper på det, en ener går for xxx per med seig bruning som lukter skikkelig sterkt, vet at for ca 10 år siden var det noe som het xxx-bruning men det er et ukjent begrep i dag, like greit da dette bare var piss uansett så ja, hasjen har fått bedre kvalitet gjevnt over
Sist endret av Veggen; 2. september 2019 kl. 19:02. Grunn: Pris