Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 758
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har noen jeg kjenner som går på SSRI'en citalopram, og driver å går av det nå. De har ikke prøvd MDMA før, men er hypp på å teste. Hvor lenge burde man ha gått av det før man kan rulle på MDMA?
2 uker minst for å være sikker.
Har sett folk på reddit si 3-4 måneder. Kan kanskje variere utifra hvor lenge man har gått på det?
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Har sett folk på reddit si 3-4 måneder. Kan kanskje variere utifra hvor lenge man har gått på det?
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet skal ikke det ha så mye å si. Hvis dosen av Citalopran var høy, så burde man trappe ned gradvis for å unngå de verste abstinensene, så da vil det naturligvis ta enda lenger tid før MDMA er aktuelt.

Ellers er medisinens half-life 36 timer, så etter 2 uker cold turkey burde det være trygt å ta MDMA.
Sist endret av Stray Wanderer; 18. oktober 2019 kl. 14:32.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tadd knips 2 ganger mens jeg jeg brukte 10mg daglig med citslopram fast. Det gikk helt fint men anbefales ikke! Skurret litt. Hvis de har sluttet og tar lav dose tror jeg det skal gå bra.
Har selv tatt MDMA med noen som gikk på 30 eller 40mg(tror jeg) cipralex, som er en svært høy dose, og hun merket ingen effekt før hun tok 200mg oralt og sniffet 400mg. Jeg er usikker på hvor sterk effekt hun merket av det i forhold til meg eller de andre som ikke gikk på SSRI, men det er ikke noe jeg kan stå inne for å anbefale andre.

At det tar uker og måneder før man kan ta MDMA igjen etter SSRI-behandling har jeg lest mye, og tror ikke det er tull. Effekten av MDMA og avslutningen av SSRI er langt mer avansert enn halveringstid dessverre. 4-6 uker *kan* gå, jeg skal snart forsøke eksperimentet selv da jeg har begynt på SSRI for rundt 7-8mnd siden og ønsker nå å slutte. Jeg kommer til å oppdatere her når jeg føler MDMA-rus igjen Starter med 6 ukers avhold fra SSRI.'

Edit: Bare for info så legger jeg ved at jeg tok en 200mg dose selv som jeg delte opp og tok 150mg oralt(jeg veide rundt 85-90kg på den tiden) og sniffet 50mg 10 min før peaken. Jeg tura som fae(sett inn 29+++ e'er her)n. Det var god MDMA.
Sist endret av seroto9n; 19. oktober 2019 kl. 04:46.