Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3866
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
Hei!

Plages med lav fps i spill når jeg streamer. Ligger på 150-180 i f.eks CSGO. Mens når jeg ikke streamer ligger jeg på 250-600+ uten fps sperre.

Dette føles laggy og får ikke til å spille bra nok når dette plager meg.

Bruker streamlabs OBS til streaminga.

Hva kan jeg gjøre?

Jeg har forøvrig en til pc som er grei nok til å bruke til streamen mens jeg spiller på den andre. Men har ikke prøvd dette før.

Specs:
Cpu: i9 9900k
Gpu: rtx 2080ti
Ram: 32gb 3200mhz
Spill lagring: m2 disk 500gb
Windows på SSD
Skjermer: 2 stk Philips 32''
1 stk Acer 27'' 240 hz
Prøv Screencapture istedenfor Gamecapture.
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
Trådstarter
Sitat av theunknown12 Vis innlegg
Prøv Screencapture istedenfor Gamecapture.
Vis hele sitatet...
Godt råd, men har prøvd dette. Blir samme sirkuset, desverre.
Sitat av Martypewz Vis innlegg
Godt råd, men har prøvd dette. Blir samme sirkuset, desverre.
Vis hele sitatet...

Si meg hvilke settings du streamer i i OBS.
Sist endret av jaffarbigbag; 26. august 2019 kl. 15:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
Trådstarter
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Si meg hvilke settings du streamer i i OBS.
Vis hele sitatet...
Skal sende settings her når jeg kommer hjem.
Limited edition
Moff's Avatar
Hvis du ikke har noen alvorlige gremlins i systemet ditt så tipper jeg at synderen er at du driver med CPU-encoding i stedet for GPU-encoding. CSGO er et spill som er notorisk for å bottlenecke på CPU, og derfor bør du ikke kjøre stream-encoding på CPU-en mens du spiller. Skjermkortet ditt er mer enn bra nok til å håndtere både spill og encoding.

Nå er jeg ikke veldig godt kjent med OBS, men jeg antar at innstillingen for dette ligger i settings og heter noe som inneholder ordet "encoding", og at du skal ha et valg der som inneholder ordet "NVENC" og/eller "H.264". Hvis du ikke allerede gjør dette, prøv å skifte og se om du merker forskjell.