Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4082
Enemy of the snut
Hentet ned noen spill for litt siden og lastet ned DS4Windows slik at jeg kan bruke PS4-kontrollen. Men er det slik at rett og slett noen PC-spill får man ikke spille med PS4-kontroll/Xbox-kontroll? Får ikke brukt den i NFS Payback og Quantum Break for eksempel.

Har PS4-kontrollen koblet til PCen via USB-ladekabelen til PS4. Hører bestandig lyden av at en ny enhet er koblet til når jeg kobler til kontrollen for å kjøre et spill.
Kjører W10 til informasjon.

Fungerer fint på spill fra AC-serien og Hitman.
Sist endret av Tytjepelk; 2. august 2019 kl. 15:05.
Nfs spillet funker fint med ps3 kontroll her hvertfall. Men jeg bruker Scp og Bluetooth tilkobling.

Har du sjekket innstillingene i spillet?
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Rosander Vis innlegg
Nfs spillet funker fint med ps3 kontroll her hvertfall. Men jeg bruker Scp og Bluetooth tilkobling.

Har du sjekket innstillingene i spillet?
Vis hele sitatet...
Scp-tilkobling?
Innstillingene i spillet skal være rett.
Fant denne linken som jeg skal teste ut.
SCP toolkit https://forums.pcsx2.net/Thread-ScpT...erver-Reloaded

Det er ikke lenger under utvikling men fungerer fint med ps3 og ps4 kontroller både med og uten kabel på windows 10.
Enemy of the snut
Trådstarter
Sitat av Rosander Vis innlegg
SCP toolkit https://forums.pcsx2.net/Thread-ScpT...erver-Reloaded

Det er ikke lenger under utvikling men fungerer fint med ps3 og ps4 kontroller både med og uten kabel på windows 10.
Vis hele sitatet...
Okei, nå lurer jeg på hva jeg gjorde feil..
Installerte ScpToolkit, hvor programmet poppet opp med et nytt vindu hvor jeg kunne installere forskjellige drivere til blåtann, DualShock3-kontroller osv. Jeg installerte Windows-driverne og DS4-driverne men DA kom problemet! Det poppet opp på høyresiden flere varslet om at diverse drivere ble installert, alt av prosesser på skjermen stanset, og jeg oppdaget at hverken mus eller tastatur virket. Ikke DS4-kontrollen min heller. Skal nevnes at kontrollen var koblet til under installasjon av driverne hele tiden..

HVA gjorde jeg feil?