Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 6864
Pleie vanligvis og hakke det opp til det omtrent er pulver og blande det godt med tobakk, men effekten er vistnok mye svakere da? Kan ikke ha bong pga kan ikke risikere att den blir oppdaget, og hater flaskebong, hovedsakelig for att det føles så sykt junkie ut og sitte dær me en hjemmelaga colabong.
Lurer på om det finnes noen andre mere praktiske og effektive måter enn joint?
Prøvde den glassmetoden en gang, ha en klump på en liten pinne og tenne fyr på den for så og ha ett glass over. Men klumpen med brunt tok liksom aldri ordentlig fyr så funka ikke.
bren tobakken ordentlig og pulveriser den. så varmer du bønna til rett før den tar fyr, og er perfekt til og mekkes inn i tobakken, men ikke lag det for pulvrette! og pers røyker jeg det på maise med avisbong. thats my way good luck. ps brenner bønna ikke er den dårlig (som regel)
Sist endret av Green_Matter; 9. mai 2011 kl. 22:34.
Trådstarter
8 0
Avisbong? ;o
vaporizer? Liten og snedig og lett og gjemme!
Jeg røyker ikke selv, men så i frykt og avsky i las vegas at johnny depp tente på en bønne i en lyspære (med lighter under og bønna inni) og trakk inn røyken som kom ut av enden på den.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg røyker ikke selv, men så i frykt og avsky i las vegas at johnny depp tente på en bønne i en lyspære (med lighter under og bønna inni) og trakk inn røyken som kom ut av enden på den.
Vis hele sitatet...
Det er en hjemmelaga vaporizer.
Mye tryggere og kjøpe et reagensrør som er merket med pyrex. Hold lighterflammen et par centimeter unna røret, og bruk sugerør eller lignende til og suge opp røyken. Funker faktisk ganske bra, er lett å gjømme røret og finner noen røret, sier du bare du bruker det til og shotte.
Vannbong laget med kulepenn og listerineflaske
Trådstarter
8 0
Har også sett filmen hvor han bruker en lyspære, kan vel prøve det :P
Hvis man vil lage lyspære vaporizer må man ha en 150 Watt pære for at den ike skal sprekke av varmen,
og de selges ikke i norge lenger.
Dessuten ser man ihvertfall ut som en junkie med lyspærevaper.
Du kan fyre bønna i glass og trekke inn røyken da. Ganske lett og tilgjengelig.
Som det her: http://www.youtube.com/watch?v=OeFEcCSuLO8

Forøvrig så burde ikke en bong være vanskelig å gjemme. Kommer så klart an på hvem du bor med, og om de snoker rundt i rommet ditt som noen tatere, men var ikke noe problem for meg når jeg bodde hjemme hos hu mor.
Sist endret av Makaber; 9. mai 2011 kl. 23:03.
Sitat av Lhem Vis innlegg
vaporizer? Liten og snedig og lett og gjemme!
Vis hele sitatet...
Fungerer det egentlig å røyke brunt i vaporizer? Har hørt mye forskjellig, blant annet at det kan ødelegge vaporizeren.
Prøvde den glassmetoden en gang, ha en klump på en liten pinne og tenne fyr på den for så og ha ett glass over. Men klumpen med brunt tok liksom aldri ordentlig fyr så funka ikke.
Vis hele sitatet...
Han har visst allerede prøvd det.
Litt tobakk, god hasj og en glass bong så hører du ikke en lyd fra meg på en stund hvertfall.
Sitat av Milfweed Vis innlegg
Avisbong? ;o
Vis hele sitatet...
jepp, god gammeldags avisbong..

slik jeg lærte det, er 17 år men begynte når jeg var 13, var veldig ofte hos en kompiss med hippi familie, helt sprøe folk, alltid god bønne fra christiania.

same every time, mais pipe, og sammenrulla avis med strikk. dritbra, enkelt og gjemme, liten og grei og ha med ut osv. hadde en bong periode, bestilte masse på nettet, glass bonger med dobbel-vannfiltrering osv. men ble helt fucka i systemet, hals, nese, lunge osv.. mens nå de siste 6mnd har jeg daglig brukt dette og det fungere kjempegreit, skraper ut olja i ny og ne og røyker den når jeg er tom men det er sjeldent:P
Trådstarter
8 0
avisgreia hørtes jo simpelt og effektivt ut, men ikke helt sikker på om jeg skjønte hvordan du røyker med en avis? :P
Sitat av Milfweed Vis innlegg
avisgreia hørtes jo simpelt og effektivt ut, men ikke helt sikker på om jeg skjønte hvordan du røyker med en avis? :P
Vis hele sitatet...
hvorfor det? begrunn svaret ditt

http://www.youtube.com/watch?v=nZkEMt0zi-c

2min og 10 sec.. så ser du hva jeg mener
Sitat av Milfweed Vis innlegg
avisgreia hørtes jo simpelt og effektivt ut, men ikke helt sikker på om jeg skjønte hvordan du røyker med en avis? :P
Vis hele sitatet...
1. Rull en avis sånn at du får et rør ut av den.

2. Du holder pipa i hånda og avisa i den andre

3. Munnen din skal dekke ene hullet

4. Du tetter igjen det andre hullet med hånda som du holder pipa i, men ikke glem at pipa må også inni det hullet sånn at du faktisk får trekke ordentlig. Derfor må du ha pipa mellom fingrene i mens håndflaten tetter.

5. Trekk og fjern hånda du holder pipa i når du har fylt opp lungene / avisrøret.

Håper det hjalp
og hvis noen lurer på hvorfor jeg poster video av en sang så spol frem til 2min og 9sec så ser dere avisbong og hvordan den brukes
Trådstarter
8 0
Men hvorfor ikke bare bruke pipa da? går utifra att det bare blir større trekk med avisen :P
Grunnen til at hasj funker dårligere i vapo er at en hasjklumo har mye høyere brennpunkt enn marihuanablad, ergo trenger man en vapo som kan produsere høyere temperaturer, og disse er ofte ganske dyre-- selv med dyr vapo som en Volcano synes jeg ikke at hasjen blir ordentlig brent, og foretrekker egentlig tobakk og bong for å røyke brunt.

En stor bong med vann og is i bunnen er selvfølgelig greit om man ikke er en unge som bor hos foreldrene sine, men ellers ser jeg egentlig ikke problemet med flaskebong. Om du uansett må gjemme deg når du røyker, hva bryr du deg hva det ser ut som?
Sitat av Milfweed Vis innlegg
Men hvorfor ikke bare bruke pipa da? går utifra att det bare blir større trekk med avisen :P
Vis hele sitatet...
Faen,for ett dumt spørsmål.Du svarer jo på det selv-Større trekk=sterkere effekt.
Du vil ikke ha flaskebong, fordi det er så sykt slum? Lykke til med den avisa di, og den avkappa, sotsvarte lyspæra med bruskork på toppen, stappa med en penn og dandert med fin teip. Hvis du skal være så fin på det, gå for dette:

http://www.youtube.com/verify_age?ne...%3DsNdqnjka6ds
Den enkleste metoden å smoke på som jeg brukte mye før består enkelt og greit av en halvlitersflaske med et hull. Så tenner du opp en sigg og trykker den ned på en liten klump brunt, den skal ikke være større en at den sitter fast på enden av siggen. Stikke siggen inn i hullet på flaska og la den ryke seg ferdig, trekk inn.

Ellers om du er redd for at en bong blir oppdaga ville jeg kjøpt meg en liten pipe, de finnes så små at de får plass i en røykpakke og er definitivt mye mer effektiv enn metoden over.
Sitat av Milfweed Vis innlegg
Pleie vanligvis og hakke det opp til det omtrent er pulver og blande det godt med tobakk, men effekten er vistnok mye svakere da? Kan ikke ha bong pga kan ikke risikere att den blir oppdaget, og hater flaskebong, hovedsakelig for att det føles så sykt junkie ut og sitte dær me en hjemmelaga colabong.
Lurer på om det finnes noen andre mere praktiske og effektive måter enn joint?
Prøvde den glassmetoden en gang, ha en klump på en liten pinne og tenne fyr på den for så og ha ett glass over. Men klumpen med brunt tok liksom aldri ordentlig fyr så funka ikke.
Vis hele sitatet...
Spis hasjen din. Lengre og kraftigere effekt, og du trenger ikke utstyr som lett kan bli oppdaget. Men vær forsiktig med doseringen.

Hvis du ikke absolutt må røyke den da.
Er jo mye arbeid å tilberede hasjen da.
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Er jo mye arbeid å tilberede hasjen da.
Vis hele sitatet...
Ikke om du har en lighter og grinder. Gjort på et minutt.
Tror han mente om man skulle spise den. Grinder og hasj hører ikke sammen her jeg kommer fra.
Jeg bare kaprer denne tråden litt, siden det handler om hasjisj.

Kan man hakke opp hasjen, blande med vanlig tobakk, og rulle det i Ritz-papir slik at det blir en rullings for deretter å røyke det?
Ja, men husk å hakke hasjen i veldig fine og jevne biter.
Steg 1. Ta frem klumpen.
Steg 2. Fyr lighteren, og varm opp klumpen til den brenner litt.
Steg 3. Blås ut flammen.
Steg 4. Klyp av en bit. (Warning: Det er ganske varmt.)
Steg 5. Smuldre opp klumpen over tobakken. (God hasj smuldrer opp lett.)
Steg 6. Bland hasjen sammen med tobakken, men vær rask, det stivner raskt.
Steg 7. Profit.
Sist endret av phideph; 11. mai 2011 kl. 08:10.
Joint er chill, men syns det var rimelig godt og røyke med hjelp av ett eple
Det beste for meg har alltid vært maiser i avisbong. Er ikke alle som vil eller har råd til å eie en vannbong eller en stor bong. Maiser i avis gir omtrent like stor effekt, og det er enkelt å anskaffe seg en maispipe og en avis. Dessuten smaker det veldig godt og behagelig.
hvis man ska være fin på det, kjøp deg ei gulrot/en vannmelon også kjør på =) Dette funker dog bare for en kveld/x trekk
Hul ut gulrota, også bare putt ei rist i toppen av den, gulrot/avisbong funker på helt samme måte som med ei maispipe/avisbong..

Evt tar du og huler ut vannmelonen også lager en bong av den, mens du bruker gulrota som stapp skål/brønn
Kjapt søk på google så burde du få opp nokk "How To`s"

Er du bare ute etter mest mulig funk, og gir rimelig faen i hvordan du trekker/det smaker, så kjør på med "stormchoke" ^^
Bare en liten advarsel tho, Stormchoke er f*en det absolutt mest heslige/ekle/kvalme & jævlige jeg noen gang har putta kjeften min borti, tror jeg ^^ Men, du blir fjern som ei ape ;>
Sist endret av Hightime; 11. mai 2011 kl. 13:08.
Sitat av Hightime Vis innlegg
hvis man ska være fin på det, kjøp deg ei gulrot/en vannmelon også kjør på =) Dette funker dog bare for en kveld/x trekk
Hul ut gulrota, også bare putt ei rist i toppen av den, gulrot/avisbong funker på helt samme måte som med ei maispipe/avisbong..

Evt tar du og huler ut vannmelonen også lager en bong av den, mens du bruker gulrota som stapp skål/brønn
Kjapt søk på google så burde du få opp nokk "How To`s"

Er du bare ute etter mest mulig funk, og gir rimelig faen i hvordan du trekker/det smaker, så kjør på med "stormchoke" ^^
Bare en liten advarsel tho, Stormchoke er f*en det absolutt mest heslige/ekle/kvalme & jævlige jeg noen gang har putta kjeften min borti, tror jeg ^^ Men, du blir fjern som ei ape ;>
Vis hele sitatet...
Av ren nyskjerrighet, hvordan utfører man så et "stormchoke"?
ugh, kjenner jeg får mindre lyst på et trekk bare jeg tenker Stormchoke -_-

Mange år siden dette ble røyka på nuh, men mkay..Hent deg ei 1.5L flaske, så kapper du av bunnen(som når du ska lage flaske til ei bøtte)..Teip så en brødpose fast rundt bunnen på flaska, også putter du alt av posen inn/opp i flaska..
Da mangler du et lum du kan sette på toppen av flaska..Alu rist funker også, men lum er absolutt best
Når du da fyrer opp trekket ditt så drar du samtidlig posen sakte men sikkert ut av flaska, flaska/posen bør da fylle seg med en tjukk gulaktig røyk hvis alt er tett & du har gjort ting riktig, shoot!

Edit - Er VELDIG kjekt og være 2 hvis du ska teste ut en stormchoke..Kan fort bli mye styr & et lite prosjekt når du ska tenne opp/trekke ut posen/fyre alene ^^

jeje, crappy forklart av meg sikkert, men håper da at noen skjønte hva jeg mente =)

Sku ønske jeg kunne si "gled dere" til de av dere som måtte prøve dette...Men, ehm, nej..

En god vannbong eller enkelt og greit maispipe/avis er det som blir brukt her i huset nå til dags hvis man ska kose seg =>
Sist endret av Hightime; 11. mai 2011 kl. 13:53.
Sitat av Hightime Vis innlegg
ugh, kjenner jeg får mindre lyst på et trekk bare jeg tenker Stormchoke -_-

Mange år siden dette ble røyka på nuh, men mkay..Hent deg ei 1.5L flaske, så kapper du av bunnen(som når du ska lage flaske til ei bøtte)..Teip så en brødpose fast rundt bunnen på flaska, også putter du alt av posen inn/opp i flaska..
Da mangler du et lum du kan sette på toppen av flaska..Alu rist funker også, men lum er absolutt best
Når du da fyrer opp trekket ditt så drar du samtidlig posen sakte men sikkert ut av flaska, flaska/posen bør da fylle seg med en tjukk gulaktig røyk hvis alt er tett & du har gjort ting riktig, shoot!

Edit - Er VELDIG kjekt og være 2 hvis du ska teste ut en stormchoke..Kan fort bli mye styr & et lite prosjekt når du ska tenne opp/trekke ut posen/fyre alene ^^

jeje, crappy forklart av meg sikkert, men håper da at noen skjønte hva jeg mente =)

Sku ønske jeg kunne si "gled dere" til de av dere som måtte prøve dette...Men, ehm, nej..

En god vannbong eller enkelt og greit maispipe/avis er det som blir brukt her i huset nå til dags hvis man ska kose seg =>
Vis hele sitatet...
Jeg forsto hva du mente, så var helt greit forklart!

Hadde det funket å brukt en vanlig maispipe til brønn da? Bare borre hull i en falsketut og presse meiseren inn?

Kjenner jeg MÅ prøve dette ut, en gang.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Jeg forsto hva du mente, så var helt greit forklart!

Hadde det funket å brukt en vanlig maispipe til brønn da? Bare borre hull i en falsketut og presse meiseren inn?

Kjenner jeg MÅ prøve dette ut, en gang.
Vis hele sitatet...
Hehe det er bra
Joda det kan funke med ei maispipe også, har brukt det enkelte ganger på bøtta..syns tho det kan bli litt styr/waste til tider så går som regel for lum

Blir kanskje litt enklere på stormchoken enn med bøtte, siden du bare kan skru på korka til flaska, også borre hull i den stort nokk til maispipa..
Når man da har ei flaska/pose full av røyk, så skrur man av igjen korka så er man "ready to go"

Kan være lurt og trekke litt hardt btw på stormchoken..Hører du helst bare ett "svusj" så er posen tilbake inne i flaska, å du sitter med all røyken innabords
Sitat av Hightime Vis innlegg
Hehe det er bra
Joda det kan funke med ei maispipe også, har brukt det enkelte ganger på bøtta..syns tho det kan bli litt styr/waste til tider så går som regel for lum

Blir kanskje litt enklere på stormchoken enn med bøtte, siden du bare kan skru på korka til flaska, også borre hull i den stort nokk til maispipa..
Når man da har ei flaska/pose full av røyk, så skrur man av igjen korka så er man "ready to go"

Kan være lurt og trekke litt hardt btw på stormchoken..Hører du helst bare ett "svusj" så er posen tilbake inne i flaska, å du sitter med all røyken innabords
Vis hele sitatet...
Can't wait.
rull en spliff, fukt papiret med spytt/vann (bare en liten dråpe) hele veien rundt slik at den brenner saktere
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Hvis man vil lage lyspære vaporizer må man ha en 150 Watt pære for at den ike skal sprekke av varmen,
og de selges ikke i norge lenger.
Dessuten ser man ihvertfall ut som en junkie med lyspærevaper.
Vis hele sitatet...
Lagde en slik for et par uker siden av en 40w pære og jeg blei lei før pæren for å se det slik... Men check for junkielook and feel.
Har alltid hatt lyst paa aa proove dette en dag:P Det er hash joint uten paper

http://www.youtube.com/watch?v=JHaUJ...has_verified=1

Se fra 6:52 hvis du vil ikke leere deg hele prossesen:P
Sist endret av kongs1; 12. mai 2011 kl. 17:58.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Faen,for ett dumt spørsmål.Du svarer jo på det selv-Større trekk=sterkere effekt.
Vis hele sitatet...
Større trekk? hvorfor skal det bli større trekk når du bruker avis? hvis noe som helst så får du mindre røyk i lungene fordi du må trekke inn den lufta som er inni avisa før du eventuelt begynner å få røyk i lungene.
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Større trekk? hvorfor skal det bli større trekk når du bruker avis? hvis noe som helst så får du mindre røyk i lungene fordi du må trekke inn den lufta som er inni avisa før du eventuelt begynner å få røyk i lungene.
Vis hele sitatet...
Jeg får ihvertfall mye større trekk og får mer effekt enn uten,jeg veit ikke hvordan røykemetode du bruker med en maiser jeg.
Sist endret av JayHova; 18. mai 2011 kl. 04:06.
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Større trekk? hvorfor skal det bli større trekk når du bruker avis? hvis noe som helst så får du mindre røyk i lungene fordi du må trekke inn den lufta som er inni avisa før du eventuelt begynner å få røyk i lungene.
Vis hele sitatet...
Gidde deg kp når jeg skulle qoute -.-
OT:
Blir vell kraftigere drag i maisern da når du bruker avis
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Større trekk? hvorfor skal det bli større trekk når du bruker avis? hvis noe som helst så får du mindre røyk i lungene fordi du må trekke inn den lufta som er inni avisa før du eventuelt begynner å få røyk i lungene.
Vis hele sitatet...
Den lille mengden med luft du trekker inn gjennom avisa før røyken kommer ingenting og si da den blir presset ut av lungene når røyken kommer ned.
Du kan selv se for deg når folk røyker av en gigantisk bong, her snakker vi "masse" luft som skal ned i lungene før røyken kommer.
Påvirker dette brukeren? nei.
Røyk er tjukkere en luft, derfor vil lufta automatisk vike plass for røyken.
Du må huske at nesa som regel er en åpen luftvei!
Her siger lufta ut selv om du ikke blåser, fordi røyken lager et trykk som gjør at den forsvinner ut.

Viss du trekker direkte ut av en maispipe vil du oppdage at røyken er jævlig stram og ikke minst glovarm, dette er ubehagelig og hindrer deg til å trekke mye.
Bruker du en avis jevner du ut røyken som gjør at du kan trekke mye mer, samtidig kan du bruke avisa til å lage gjennomtrekk når du er ferdig.
Jeg skal gi deg et fint tips

Ta hasjen og varm den skikkelig godt opp, så den blir helt myk, og så moser du den helt flat på lighter/diverse andre objekter. Ta da og legg den oppå en dose tobakk til spliffen, og varm opp hasjen igjen. Når den begynner å boble (hvis du har boblings selvfølgelig), så tar du bare å gnir den skikkelig godt inn. Du kan få noen litt større kickere, men dette pleier å funke veldig bra.

Man må selvfølgelig ha noe bedre enn torget-keef, men sålenge den er litt bløt er det bare å kjøre på veldig effektivt med tid også!