Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2196
hei, Freaks! har lyst å designe min egen kosedress, med MW2 theme til lan-bruk, da dongeri bukse og genser blir ubehagelig etter 3 dager i strekk det jeg lurer på er hvordan/hvor man kan få det gjort. vet man kan få skrift på sports butikker, men kan man få små bilder og? har søkt på forumet, men på spreadshirt kan du ikke designe "kosedress" noen nevnte også at det var mulig å kjøpe noe papir man printet på, for så å stryke det på plagget, hvor bra blir eventuelt det?

takk for alle svar
Det man kan få kjøpt på Claes Ohlson o.l. vil neppe holde mer enn et par vask før det begynner å sprekke/ falme merkbart.. Da kan du liksågodt tegne med sprittusj

Hvis du vil ha et "custom"-motiv, ville jeg først fått noen som har litt peil på illustrator til å vektorisere det (ingen linjer må krysse hverandre, for da vil motivet bli skjært i stykker!).
Deretter bør du få et lokalt trykkeri som driver med slikt til å plotte det ut i vinyl, og presse det på for deg (vinyl ikke det samme som strykemerkene på russedressen, som er silketrykk-transfer). Tipper at plotting, plukking og montering vil komme på rundt tohundrelappen.

Det finnes såklart flere trykketeknikker, men vinyl er det som jeg tror vil gi mest for penga i ditt tilfelle. Mediet har sine begrensninger, men det går stort sett greit med et par-tre farger. Spør gjerne om trykkeriet har en tynnere vinylkvalitet som f.eks. Siser PS-film.
Kan du ikke bare kjøpe deg en sånn overall som jagerflyvere bruker isteden? Det er jo mye kulere, og sikkert like behagelig.
hehe, skulle jeg gjerne gjort ^^ men vet ikke hvor man kjøper de, og de er sikkert 14 ganger så dyr :P men skal se om jeg finner

Sitat av Generelt Vis innlegg
Det man kan få kjøpt på Claes Ohlson o.l. vil neppe holde mer enn et par vask før det begynner å sprekke/ falme merkbart.. Da kan du liksågodt tegne med sprittusj

Hvis du vil ha et "custom"-motiv, ville jeg først fått noen som har litt peil på illustrator til å vektorisere det (ingen linjer må krysse hverandre, for da vil motivet bli skjært i stykker!).
Deretter bør du få et lokalt trykkeri som driver med slikt til å plotte det ut i vinyl, og presse det på for deg (vinyl ikke det samme som strykemerkene på russedressen, som er silketrykk-transfer). Tipper at plotting, plukking og montering vil komme på rundt tohundrelappen.

Det finnes såklart flere trykketeknikker, men vinyl er det som jeg tror vil gi mest for penga i ditt tilfelle. Mediet har sine begrensninger, men det går stort sett greit med et par-tre farger. Spør gjerne om trykkeriet har en tynnere vinylkvalitet som f.eks. Siser PS-film.
Vis hele sitatet...
takker, men hvilke trykkerier kan dette? det er vel det jeg lurer på
Sitat av =unique= Vis innlegg
takker, men hvilke trykkerier kan dette? det er vel det jeg lurer på
Vis hele sitatet...
Beklager =unique=, glemte helt å komme til poenget

Uansett, her er et t-skjortetrykkeri som holder til i Bergen: http://www.tekstilprint.no/produkter.php
Sist endret av Generelt; 5. april 2010 kl. 00:14. Grunn: Slått på målstreken..
Sitat av Generelt Vis innlegg
Beklager =unique=, glemte helt å komme til poenget

Uansett, her er et t-skjortetrykkeri som holder til i Bergen: http://www.tekstilprint.no/produkter.php
Vis hele sitatet...
takker KP til deg