Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 916
Heisann sveisann!
Jeg jobber med et prosjekt hvor jeg har et basic js/json-skript (har ikke bestemt hva jeg skal bruke enda) som virker som en kalkulator som omregner verdien på 3-4 input-felt. Forholdet mellom de forskjellige verdiene varierer, og jeg får forholdet via et json-api fra en ekstern side. Er det mulig å cache json-arrayet f.eks. hvert 30. minutt, så jeg ikke overloader den eksterne siden med requests hver gang noen bruker kalkulatoren?

Beklager om dette ble noe knølete beskrevet. Takker på forhånd for tips!
Du kan f.eks. ha et PHP-script som gjør følgende:

1. Sjekk hvor gammel filen array.json er
2. Hvis over 30 min, hent array.json fra den eksterne siden, og lagre som array.json
3. Returner innholdet av array.json

Og deretter lar du skriptet hente data fra php-filen istedenfor den eksterne siden.

Om dataene er personlige for hver bruker, kan du ta en kikk på client side storage i JavaScript, eller lage haugevis av filer som du regelmessig sletter.
Sist endret av Ozma; 8. september 2012 kl. 17:05.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Kanskje du skal ta deg en titt på MemCache ?
Sist endret av CodeBarbarian; 19. september 2012 kl. 15:24.
Takker, CodeBarbarian, skal ta en titt på den i morra! +kp

Og btw, de to trådene mine er urelatert, altså ikke om samme API