Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 8615
Comex har gjort det igjen med en genial jailbreak. Spirit v2.0 er nå lansert å alle enheter kan igjen bli jailbreaket. Denne gangen har det også blitt enda enklere, du trenger faktisk ingen guide.

PS: Dette fungerer ikke hvis du har oppgradert til: iOS 4.1 beta.

Her er trinnene for å få jailbreaket:

1) Last Safari på din iPhone
2) Skriv inn http://jailbreakme.com eller http://jailbreakme.modmyi.com
3) skyv for å jailbreake
4) Vent og snart har du Cydia.

http://jorgenlinkas.com/wp-content/uploads/2010/08/bilde-200x300.png
Skal funke på iPad også.... Men hver gang jeg slider så rebooter den seg (3.2.1 iPad WiFi+3G)
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Here are some of the known issues and Comex is working hard to fix them:

It does not work on iPad running iOS 3.2.1

Du kan følge Comex på twitter her: http://twitter.com/comex
han driver å finner ut av problemet
Nettop gjort denne jailbreaket, funker strålende så vidt jeg kan se.
genialt da tester nå sit tight:P
Har Iphone med hadde ikke peil på hva jailbreaking er, googlet det å fant dette her hos en blogger som kalte seg smurfemannen.
De fleste tenker nok nå, hva faen betyr det å jailbreake en telefon, og hva får jeg ut av det? Basically så betyr en jailbreak at du nå kan kjøre applikasjoner og laste ned gratis på mobilen din, utenom at de må bli godkjent i App Store. Dette betyr at du vil finne applikasjoner som kan gjøre diverse ting Apple ikke støtter eller vil at iPhonen skal gjøre.

Når du har jailbreaket mobilen vil du få enda et app download program, dette heter Cydia, og har en stor liste over nyttige såvel som ikke så nyttige applikasjoner.

Det jeg får mest ut av dette er å installere et program som heter backgrounder. Dette støtter at iPhonen din kan kjøre programmer i bakgrunnen, noe som iPhone ikke støtter fra starten av, utrolig nok! Jeg som har Spotify Premium på mobilen får spesielt nytte av dette, da jeg ikke trenger å avslutte sanger bare pga jeg får en melding eller har lyst til å ta en titt på Vg Nett eller noe i den duren
Vis hele sitatet...
Stemmer dette ?

Om jeg jailbreaker, kan jeg feks laste ned tom tom europe fra piratebay og bruke denne på mobben ?
funka fjell men adder den kun cydia? eller tar den operatørlås
Sitat av nemo90 Vis innlegg
funka fjell men adder den kun cydia? eller tar den operatørlås
Vis hele sitatet...
Den låser ikke opp/unlocker telefonen, nei.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
UngarEffect: Det kan du da, anbefaler at du legger til http://cydia.hackulo.us i sources på Cydia, og installerer installous, Derifra kan du åpne Installous å installere tom tom

Nemo90: Den adder kun Cydia, Ser ikke ut til at den tar operatørlås.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg

Om jeg jailbreaker, kan jeg feks laste ned tom tom europe fra piratebay og bruke denne på mobben ?
Vis hele sitatet...
Du kan enten laste ned derfra ja, eller gjennom fks "Installous" som du kan få gjennom cydia. Installous er AppStore bare gratis.

iPhone yter ikke en femmer av hva den kan uten jailbreak.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Har Iphone med hadde ikke peil på hva jailbreaking er, googlet det å fant dette her hos en blogger som kalte seg smurfemannen.

Stemmer dette ?

Om jeg jailbreaker, kan jeg feks laste ned tom tom europe fra piratebay og bruke denne på mobben ?
Vis hele sitatet...
stemmer dette men litt å sette seg inni og litt å lese når du skal gjøre det, men trur ikke det er lov og snakke om pirate shit her:P????
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Jailbreaking har blitt lovlig!
Hei, når jeg skal jailbreake kommer det opp : Oops... fant ikke tjeneren med det angitte vertsnavnet.
Noen som vet hvordan jeg får det til?
Jeg trenger 4.0.1 unlock. Noen som har noe info rundt dette?
Sitat av penol Vis innlegg
Jailbreaking har blitt lovlig!
Vis hele sitatet...
Det var da alltid lovlig. Bare at nå har vi fått bekreftet det. Ting er ikke ulovlig fordi Apple hevdet det.

Og det var snakk om i USA. I Norge hersker norske lover og ikke amerikanske. Vi har vel ikke fått noen dommer som bekrefter at det er lovlig, men jeg tror lovverket vårt er ganske klart på at det er lovlig.
Hakke opgradert enda
Sitat av Enay Vis innlegg
Jeg trenger 4.0.1 unlock. Noen som har noe info rundt dette?
Vis hele sitatet...
Har du prøvd Jailbreakme.com? Jeg har en 3G som jeg oppdaterte fra 4.0 til 4.0.1 for så å jailbreake den med jailbreakme.com. Dette gikk smertefritt, men jeg som mange andre sliter med iPad jailbreak. Noen spekulerer gjerne i at det er hovedsaklig 3g versjonene av iPad som lager problemer, men jeg vet ikke om dette stemmer.
Sist endret av møkk; 2. august 2010 kl. 19:35.
Sitat av møkk Vis innlegg
Har du prøvd Jailbreakme.com? Jeg har en 3G som jeg oppdaterte fra 4.0 til 4.0.1 for så å jailbreake den med jailbreakme.com. Dette gikk smertefritt, men jeg som mange andre sliter med iPad jailbreak. Noen spekulerer gjerne i at det er hovedsaklig 3g versjonene av iPad som lager problemer, men jeg vet ikke om dette stemmer.
Vis hele sitatet...

Trenger SIM unlock til 3gs. Kommer ikke inn på iphonene en gang ._.
Hvorfor skal du trenge en simunlock på en enhet som ikke er låst på noen måte?

Edit: Beklager, jeg trodde du mente at jeg trengte en sim unlock til iPad'en. Hjelper denne lenken? Eventuelt denne? Det kommer vel litt an på "baseband" som er installert, jeg vet ikke om unlocks fungerer smertefritt enda da jeg ikke har testet det selv.
Sist endret av møkk; 2. august 2010 kl. 19:58.
Sitat av møkk Vis innlegg
Hvorfor skal du trenge en simunlock på en enhet som ikke er låst på noen måte?
Vis hele sitatet...
Min er jo det, får bare opp skjermen der det står at du må putte inn simkort. Den er ikke kjøpt i norge :7
Det funker ikke hos meg, det kommer bare opp at ( oops, it looks the installer crashed last time you tried to kailbreak it might work if you try again . Også kommer det , fant ikke en tjener med det angitte vertsnavnet.
liverpoolfc: Du kan forsøke å gå til denne og manuelt velge den enheten du har. Dersom ikke dette løser saken anbefaler jeg deg å enten prøve den andre serveren eller vente til comex har fått tuklet litt mer med tjenesten.

Enay: Hjalp forrige innlegg etter det var redigert? Eller er det slik å forstå at telefonen ikke er aktivert med ett gyldig simkort?
Sist endret av møkk; 2. august 2010 kl. 20:03.
Prøvd begge serverne, og får feilmeldingen; "Fant ikke en tjener med det angitte vertsnavnet.". Er jeg den eneste?
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Prøvd begge serverne, og får feilmeldingen; "Fant ikke en tjener med det angitte vertsnavnet.". Er jeg den eneste?
Vis hele sitatet...
Nei, får det ikke til jeg heller

Funker vist nå, prøv og ta av kode på sim kort
Statusoppdatering: Nå ser det ut som den fungerer med iPad 3.2.1! Comex twitter. Jeg kjørte nettopp prosessen og sitter her med en iPad 3g som kjører 3.2.1 og har Cydia installert.
Sitat av Joahaha Vis innlegg
Nei, får det ikke til jeg heller

Funker vist nå, prøv og ta av kode på sim kort
Vis hele sitatet...
hva mener du?
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Prøvd begge serverne, og får feilmeldingen; "Fant ikke en tjener med det angitte vertsnavnet.". Er jeg den eneste?
Vis hele sitatet...
Fikk den en gang, men det funket rett etterpå.. Kanskje litt overbelastet ?:P
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
hva mener du?
Vis hele sitatet...
Mener at du kan prøve og ta av koden på simkortet, var det jeg gjorde.
Eller er det Ipad du har ?
Jeg fikk det til å fungere med å restarte iPhonen, og kjøre installasjonen med låst simkort

Men Cydia fungerer ikke som det skal, jeg installerer packages, men de legger seg ikke i home-screenen.
Sitat av møkk Vis innlegg
liverpoolfc: Du kan forsøke å gå til denne og manuelt velge den enheten du har. Dersom ikke dette løser saken anbefaler jeg deg å enten prøve den andre serveren eller vente til comex har fått tuklet litt mer med tjenesten.

Enay: Hjalp forrige innlegg etter det var redigert? Eller er det slik å forstå at telefonen ikke er aktivert med ett gyldig simkort?
Vis hele sitatet...
Sånn jeg forstår mp jeg være innepå iphonen for de guidene. Får opp at den ikke er aktivert med gyldig sim ja
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Jeg fikk det til å fungere med å restarte iPhonen, og kjøre installasjonen med låst simkort

Men Cydia fungerer ikke som det skal, jeg installerer packages, men de legger seg ikke i home-screenen.
Vis hele sitatet...
restart tlf
- jeg installerte Installous, men ingenting på Home-screenen.. Etter restart var den der !
Sitat av Enay Vis innlegg
Trenger SIM unlock til 3gs. Kommer ikke inn på iphonene en gang ._.
Vis hele sitatet...
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.42595
Sitat av bronsky Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette kortet (påstår at det) er for å aktivisere telefonen, som vil si at man i beste fall kan bruke det som en ipod forutsatt at det funker. Unlock er noe annet.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Dette kortet (påstår at det) er for å aktivisere telefonen, som vil si at man i beste fall kan bruke det som en ipod forutsatt at det funker. Unlock er noe annet.
Vis hele sitatet...
Tror du misforstår. Det er slik at man ikke en gang kommer inn på telefonen, fordi den må aktiveres i iTunes. Ergo får man ikke jailbreaket og unlocket.
Sliter med ustabile servere i Cydia. Installous, Bakgrounder og Categories er installert på iPad'en. Jeg tenkte også at jeg skulle si ifra at jeg ikke fikk synkronisere apps som var lastet ned fra torrentsider da jeg hadde den nyeste versjonen av iTunes. Jeg løste saken ved å installere 9.1.1, og kan endelig laste ned apps via pcn.
Må jeg slette alt på Iphonen (3g) for å få iOS4? Eller kan jeg bare oppdatere selvom jeg har 3.et eller annet?
Sitat av kimmag Vis innlegg
Må jeg slette alt på Iphonen (3g) for å få iOS4? Eller kan jeg bare oppdatere selvom jeg har 3.et eller annet?
Vis hele sitatet...
Du kan oppdatere til 4 og bruke sikkerhetskopien. Hvis det skaper problemer tar du en ren gjenoppretting etterpå, men da vil alt forsvinne. Når det er sagt er 3G og 4.0 en dårlig kombo fordi alt går sirupstreigt, men Apple påstår det er fiksa i 4.1 som kommer om ikke så alt for lenge. Jeg ville ha venta til da.
Da venter jeg.
Sitat av penol Vis innlegg
UngarEffect: Det kan du da, anbefaler at du legger til http://cydia.hackulo.us i sources på Cydia, og installerer installous, Derifra kan du åpne Installous å installere tom tom
Vis hele sitatet...
Har lagt til hackulo. Prøvde å laste ned tom tom europe, fra hotfile. Men der kostet det penger... ?

Så lurer jeg litt på disse versjonene, jeg har siste oppdatering på iphone 4.0.1!
Men på installous så er det alt ifra 6 til 1.4.1 og 1.4.0.

Hvilken skal jeg bruke ?
Jeg merker meg at etter jailbreak fungerer ikke multitasking av TomTom eller Skype på min iPhone 4. Visstnok et kjent problem forårsaket av mobilesubstrate.
Sitat av møkk Vis innlegg
Sliter med ustabile servere i Cydia. Installous, Bakgrounder og Categories er installert på iPad'en. Jeg tenkte også at jeg skulle si ifra at jeg ikke fikk synkronisere apps som var lastet ned fra torrentsider da jeg hadde den nyeste versjonen av iTunes. Jeg løste saken ved å installere 9.1.1, og kan endelig laste ned apps via pcn.
Vis hele sitatet...
å!
takk derfor det ikke funka ^^,!
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Har lagt til hackulo. Prøvde å laste ned tom tom europe, fra hotfile. Men der kostet det penger... ?

Så lurer jeg litt på disse versjonene, jeg har siste oppdatering på iphone 4.0.1!
Men på installous så er det alt ifra 6 til 1.4.1 og 1.4.0.

Hvilken skal jeg bruke ?
Vis hele sitatet...
du skal bruke 1.4.1 og bruk torrent, går mye raskere.
Hvor er det jeg finner gratis apps i Cydia?

Har fulgt oppskriften i 1 posten

400 innlegg
Sitat av Riverton Vis innlegg
Hvor er det jeg finner gratis apps i Cydia?

Har fulgt oppskriften i 1 posten

400 innlegg
Vis hele sitatet...
Cydia -> Manage -> Sources -> (edit) -> (add) -> "cydia.hackulo.us/" -> Done -> velg "Hackulo.us" bla nedover listen og installer "Installous".

Restart iPhone

Profit

edit: Installous er AppStore, bare gratis
Sist endret av MrCryptical; 3. august 2010 kl. 19:58.
Første jailbreak som virker på 3G (iPod)
Får API Unavaleble?
går det ann å enable multitasking og bakgrunns bilde med 4.0.1 på iphone 3g? prøvde å redigere noen plist filer men det ser ut som det er endret fra 4.0.
Riverton: Kan du forsøke å søke etter installous? Hvilken iEnhet har du, og hvilken versjon av iOS kjører du?
Dersom du søker etter AppSync så kan du laste ned den som passer til din versjon av iOS. Når du har installert AppSync kan du laste ned apps med torrenter, eller fra sider som 2shared og mediafire, for så å synkronisere appene via iTunes. For å kunne gjøre dette må du dessverre avinstallere iTunes dersom du har nyeste versjon installert, og legge inn 9.1.1.
Har du forsøkt å restarte enheten?

Enda en oppdatering til folk som JB og venter på unlock:
We will be releasing the unlock in 48 hours (after we conduct a private beta). 8:36 PM Aug 1st via web

Unlock will be out tonight, no worries. about 1 hour ago via Echofon
Vis hele sitatet...
http://twitter.com/planetbeing

Sitat av froskenfredrik Vis innlegg
Jeg merker meg at etter jailbreak fungerer ikke multitasking av TomTom eller Skype på min iPhone 4. Visstnok et kjent problem forårsaket av mobilesubstrate.
Vis hele sitatet...
Du kan forsøke å installere SBsettings fra Cydia. Dette ligger gjerne under Featured Packages på fremsiden av Cydia.
Deretter kan du gå tilbake til SpringBoard (der alle appene dine ligger) for så å swipe fingen oppe i hjørnet til høyre. Da skal det dukke opp en liten meny. Naviger slik sbsettings>more>mobile substrate. Når du har gjort dette kan du begynne å deaktivere tingene for å finne ut hva som skaper problemer for deg. I følge Comex er det antageligvis Skype som ikke er helt stabilt, men jeg så ingen kommentar vedrørende TomTom appen.

Jeg vet ikke om dette virker, jeg har ikke problemet selv, men jeg følger med på IRC i en JB-kanal og dette emnet dukket opp.
Sist endret av møkk; 4. august 2010 kl. 05:00.
Så "ikveld" vil 4.1 komme ut? Har 3G og fikk beskjed om å vente på neste oppdatering .
Sist endret av Bruskork1; 4. august 2010 kl. 06:15.
Når jeg logger inn på jailbrakeme.com får jeg opp denne siden:

http://bildr.no/thumb/699023.jpeg


Trykker jeg på Jailbrake, eller Jailbrake Iphone For Free, får jeg opp denne siden:

http://bildr.no/thumb/699024.jpeg

Please halp?
Sist endret av thapope; 6. august 2010 kl. 22:56.