Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 706
Hei alle samen,

jeg sitter her og skal sette opp en ny og eget domene miljø for første gang helt fra bunnen av og har kommet så langt at jeg vill sette opp en Antivirus løsning før jeg utvider miljøet mitt noe serlig mere.

Det jeg ønsker er og kjøre en dedikert server til og hontere dette for meg, og siden jeg er ganske grønn akurat på dette så spør jeg dere om tips og triks, samt egene erfaringer på løsninger ang antivirus server.

oppsettet mitt så langt er:

1 stk. Pfsense som brannmur \ DHCP \ Proxy og vpn

1 stk. Win 2008 r2 64-bit, Domene Kontroller og DNS tjener

1 stk. Win 2008 r2 64-bit, Filserver

Disse serverene kjører på en VMware ESXi 5.1 fysisk boks.

3 stk. Laptops (Win 7 pro \ ultimate 64-bit)

2 stk. Netgear DUO v2 NAS - Koblet opp på filserver som Z og X nett disker

det er også planlagt og opprette web og sql server i esxi etterhvert samt at det kommer 5-6 nye klienter inn i domenet (laptops \ pad) etter jul så det hadde vert fint om det hadde vert skalerbart og ikke alt for dyrt når det kommer til lisenser
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Jeg anbefaler deg og ta en titt på F-Secure sin antivirus løsning, da jeg er mer en fornøyd med den.

Tips til prosjekt: Hva med og sette opp IDS(Intrusion Detection System)? Anbefaler OpenVAS
Sist endret av CodeBarbarian; 23. oktober 2012 kl. 09:49.
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
Jeg har hat F-Secure sin AV tidligere på klient pc-er men er ikke så sikker på hva som funker på servere.

har også hatt i bakhode om en IDS løsning ettervert men er litt svak på dette området så tipset om OpenVAS er noe jeg skal ta en nermere titt på