Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 984
Da var det på tide å kjøpe ny bærbar PC, hvilket som er en hard oppgave for meg, siden jeg har rimelig dårlig peiling på data nå til dags

Jeg lurte rett og slett på om noen av dere der ute vet om en bra egnet PC til meg.

Kvalifikasjoner:

God lagringsplass (ca. 500GB)
Må kunne kjøre f.eks. Red Alert 3
Greit med HD oppløsning på skjerm
Også greit med webcam

Blir å bruke PC'en til litt online gaming, men mest vanlig surfing.

Gir på forhånd en stooor takk

NOTABENE! Jeg glemte å si at ønsket pris er rundt 5-6000 og at jeg ønsker å handle med en kilde som har greie garantier. (elkjop, komplett osv.?)
Sist endret av Jeenyus; 10. august 2009 kl. 14:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
http://www.multicom.no/SystemConfigu...982% 3bfl%3a0

En pc jeg selv skal ha. Den er en god skjerm, lang batterilevetid og er en kraftig maskin.
Jeenyus's Avatar
Trådstarter
hum, skal se litt mer på disse, så ikke så dumme ut, men hvordan er garantien på siden??

linken din fungerte ikke, sixfeet under
Sist endret av Jeenyus; 10. august 2009 kl. 17:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
HP DV6 1247eo. Har Selv akkuratt kjøpt denne. Ser utrolig grei ut.
15,6" skjerm med god oppløsning
512mb GPU
3gb RAM
Dual core 2,1ghz prosessor
500gb HDD
Jeenyus's Avatar
Trådstarter
Ok, etter en del tenking har jeg kommet fram til at jeg ønsker en PC som tilfredstiller disse krav:

Må kunne kjøre Red Alert 3
Greit med HD oppløsning på skjerm (ingen nødvendighet)
Webcam
12-14" skjerm

Prisen er ønskelig at er mellom 4-5000.

Denne er vell ikke så dum? http://www.elkjop.no/product/data/ba...ductTabcontent

Litt dyrere enn jeg ønsker, but still! Hva sier dere?
Sist endret av Jeenyus; 12. august 2009 kl. 13:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jeenyus Vis innlegg
Denne er vell ikke så dum? http://www.elkjop.no/product/data/ba...ductTabcontent

Litt dyrere enn jeg ønsker, but still! Hva sier dere?
Vis hele sitatet...
Jeg sitter på 15"-ern av den samme serien nå. Perfekt som student PC, men til gaming trenger du minimum å oppgradere til C2D-prosessor. Så du må altså opp til en 8000-ish viss du vil spille på den. Ellers er den helt konge, den er rimelig rask, Vista og prosessoren tatt i betrakning. 8-9 timers batteritid er ekstremt praktisk. Skjermen er helt herlig, og den veier ikke en dritt.

Men stort sett kommer det ann på hvor mye du vil spille på den. Pris/ytelse er den ikke dens sterkeste side, men pris/(komfår+praktisk+vekt+batteri) er den awesome på.
Sist endret av Restyle; 12. august 2009 kl. 15:53.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeenyus's Avatar
Trådstarter
Restyle, hvor får jeg tak i 15"ern av den modellen? har ombestemt meg til en 15", hehe

Tror du jeg kan kjøre Red Alert 2 på medium grafikk på den?
Sitat av Jeenyus Vis innlegg
Restyle, hvor får jeg tak i 15"ern av den modellen? har ombestemt meg til en 15", hehe

Tror du jeg kan kjøre Red Alert 2 på medium grafikk på den?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke fått testet allverden når det kommer til kraften i maskinen. Det jeg vet er at den utnytter enkeltkjærnen (core 2 solo) veldig godt, men den faller naturlig bak en dual-core. Hvis du har noen ekstra kroner kan du eventuelt koste på deg modellen over med dual-core, den klarer det iallefall fint. Hvis ikke kan du eventuelt lese noen tester, det er helt sikkert dokumentert. Det jeg vet er at den sliter med å spille av HD-kvalitet, men CS 1.6, BF: Heroes o.l. går rimelig glatt.

Har en kompis på skolen på 14"-ern, og den er ganske gunstig den også. Hadde det ikke hvert for at jeg var avhengig av nummeretisk tastatur hadde jeg vel tatt den, men det er nå utrolig deilig med så stor widescreen-skjerm også