Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 912
Har kjøpt en HDMI kabel på 3 meter, og ville koble den opp på HD-Ready TV'en min, men når jeg gjorde det ville ikke playstation "finne" fram til HD funksjonen. PS3'en spurte om jeg ville omgjøre innstillingene til HD, og jeg trykte ja, men skjermen ble bare svart da. Hva skal jeg gjøre?

Et annet spørsmål, hvilken av inngangene på TV'en skal jeg bruke? HDMI/DVI (1) eller HDMI (2)?

Takker STORT for all hjelp!
jeg følte meg snill
you must plug in your component cable agian and plug in the HDMI cable at the same time, then go to display setting and switch it from component to HDMI
fra gamespot
Sist endret av lucifer92; 6. august 2009 kl. 08:35.
hva er component cable?
:(){ :|:& };:
trond89's Avatar
Kabelen med gul, rød og hvit plugg.
Haha. Gamestop vet tydeligvis ikke hva de driver med.

Koble PS3'n til TVen med HDMI.
Når du skrur på PS3'n, holder du knappen inne til du hører et pip til. (ca 4-5 sek).

Da sjekker PS3'n alle outputs og sender på det som er koblet til. Bruker dette ofte da jeg flytter PS3'n mellom 2 TVer hjemme.
Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Haha. Gamestop vet tydeligvis ikke hva de driver med.

Koble PS3'n til TVen med HDMI.
Når du skrur på PS3'n, holder du knappen inne til du hører et pip til. (ca 4-5 sek).

Da sjekker PS3'n alle outputs og sender på det som er koblet til. Bruker dette ofte da jeg flytter PS3'n mellom 2 TVer hjemme.
Vis hele sitatet...
det var en bruker på gamestop
men når jeg tenker meg om så gjorde jeg det som dem nevnte på gamestop. Det funket ikke, og etter 30 sekunder gikk den tilbake til den gamle innstillingen.

Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Haha. Gamestop vet tydeligvis ikke hva de driver med.

Koble PS3'n til TVen med HDMI.
Når du skrur på PS3'n, holder du knappen inne til du hører et pip til. (ca 4-5 sek).

Da sjekker PS3'n alle outputs og sender på det som er koblet til. Bruker dette ofte da jeg flytter PS3'n mellom 2 TVer hjemme.
Vis hele sitatet...
Gjorde dette når skjermen ble svart, men det skjedde ingenting:s
Sist endret av Jeenyus; 6. august 2009 kl. 10:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da holdt du ikke knappen inne lenge nok, ellers har du ikke koblet til lednignene skikkelig. Sett i HDMI kabel, mellom PS3 og TV. Slå på PS3 og hold inne knappen til det piper andre gang. (det går noen sekunder!). Vent et lite øyeblikk og vips, du har bildet. PS3'en vil da fortelle deg at den har funnet en HDMI tilkobling og spørre om du vil bruke denne. Så spør den om den skal sette optimale innstillinger. I begge tilfellene er svaret ja...

Og ja, dette virker! Dersom det ikke virker er det A) Du som gjør noe feil. B) Defekt PS3 (antageligvis 99 av 100 ganger er A ritkig alternativ)