Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 6098
Daniel Gothenborg og Linkas IT (Meg) har gått sammen og utviklet en tjeneste for og vise hva man hører på, feks på nettby, myspace og andre nettsteder. Denne tjenesten er fortsatt i alpha stadiet og er heletiden under utvikling. Forløpig er klienten som gjør dette kun støttet for windows, men vi regner med at både Mac og linux vil være støttet innen kort tid.

Du kan finne tjenesten på http://www.spotmytracks.com

Eksempel på hva klienten genererer mot nettsiden:

http://www.spotmytracks.com/gd.php?user=penol

Har du noen ideer og tips om hva du ønsker i denne tjenesten?
Hvordan i faen bruker jeg dette? Har innstallert clienten men ingenting skjer.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Når du startet klienten skrev du også inn et username, Dette må du huske for så og finne det igjen på http://www.spotmytracks.com/page/users siden. Dermed kan du trykke på brukernavnet ditt og høyreklikke på bilde og gå direkte til bilde, kopiere url og inkludere dette på nettstedet du ønsker. Si ifra vist du ønsker bedre forklaring
En del av funksjonaliteten overlapper jo med http://last.fm da.

Kunne klart meg med oppdatering av Facebook-profilen.
Det funka, takker for forklaring!
Funker denne på Facebook?
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Nå er jeg ikke kjent med last.fm, Men vi skal også lage en applikasjon for facebook vist vi får mulighet til dette. Og beklager vist brukervenligheten vår ikke er 100% tilfredstillende for øyeblikket, men denne tjenesten er somsagt en alpha release atm .
Det var ekstremt treg da, sangen min har spilt i over 1 minutt og bildet har enda ikke forandra seg.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Defcon, Hos meg funker dette optimalt, og hos alle andre. Står spotmytracks ikonet og blinker med en rød X ?

Og bildet oppdateres samtidig som du bytter sang, det er kun statsen din som skal bruke 1 minutt på og registrere at du har spilt av sangen, Statestikk siden kan du finne på samme side der alle brukerne står oppført.
Sist endret av penol; 4. juni 2009 kl. 00:23. Grunn: mer info
Nei, ingenting som blinker her. Har bytta 3 sanger og den har enda ikke skifta.

Den forandrer seg ikke inne på hjemmesida heller, hm...
Sist endret av Defqon; 4. juni 2009 kl. 00:24.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Du kan evt prøve og drepe spotmytracks i task manager og så starte dette igjen. Dette har rettet samme problemet hos meg tidligere. Men som nevt er dette en alpha release, og den mangler en direkte støtte for avinstallering osv.
Jeg har lasta ned og skrivd username, men så kommer ikke username mitt på siden =(
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Brukernavnet er Isbit ?
har bare et spørsmål! burde ikke noe slikt vere passord beskytta? ikke at det er en risiko for stjelt info osv men..
Nå står det at det er en ny sang som spiller på hjemmesida her; http://www.spotmytracks.com/user/oscepott
Men det står på bildet at det er en anna sang som spiller, WHY?
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Joda, nå er det vel 3 gangen jeg har nevt at dette kun er en alpha release og det du nevte erviker blir en selvfølge videre i utvikling av tjenesten.
DER SKIFTA DEN ENDELIG, får bare se om det fortsetter sånn.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Kom gjerne med ideer og tilbakemeldinger ?
Hvorfor går det ikke ann å slette det? jeg har nå plutselig 4 sånne spotify ikoner oppe, også får jeg ikke slått dem av. Finner heller ikke dem i fjern/slett programmer, og for ikke sletta dem.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Som jeg skrev istad:

Sitat av jorgengutt Vis innlegg
Men som nevt er dette en alpha release, og den mangler en direkte støtte for avinstallering osv.
Vis hele sitatet...

Ønsker du og fjerne dette, fjern filen som ligger i autostart så er den borte, og husk da og slette exe filen du installerte også
Sist endret av penol; 4. juni 2009 kl. 00:59.
Sitat av jorgengutt Vis innlegg
Som jeg skrev istad:




Ønsker du og fjerne dette, fjern filen som ligger i autostart så er den borte, og husk da og slette exe filen du installerte også
Vis hele sitatet...
når jeg prøver å slette den så sier den at jeg må ha tilatelse for å slette den?
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Prøvd og avslutte programmet før du sletter det?
rundll32.exe går til helvette når jeg forsøkte å installere og hver gang jeg skifter spilleliste i spotify (bruker Cikey)

EDIT; Kjører forresten vista 32bits
Sist endret av Cikey; 4. juni 2009 kl. 01:09.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Skjer på min og bare logge inn og ut av kontoen så skal det fungere det er en feil i rundll32 (Windows kontoen)
Sist endret av penol; 4. juni 2009 kl. 01:12.
Egentlig genial program, eneste er at den må bli ferdig. En del som mangler.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Japp, det er korrekt
Genialt!

Sliter litt med oppdateringen men tatt i betraktning av at dette er et uferdig produkt så er det kjempebra.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Vi har nå også kommet med en flashvariant for visning av hva du spiller på spotify.

Sjekk ut et eksempel på:

http://www.spotmytracks.com/user/penol
Greit å få med seg at du faktisk MÅ spille et minutt av sangen før den blir
liggende på listen, hjelper ikke å spole, da ville det vært piece of cake å
fått sangen sin på top listened ...

Bildet viser bare hva personen hørte på i øyeblikket noen lastet bildet, for å
oppdatere det må man selvfølgelig oppdatere siden. Flashen derimot oppdaterer
så fort du skifter sang.
Sist endret av Xstasy; 4. juni 2009 kl. 05:30.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xstasy Vis innlegg
Greit å få med seg at du faktisk MÅ spille et minutt av sangen før den blir
liggende på listen, hjelper ikke å spole, da ville det vært piece of cake å
fått sangen sin på top listened ...

Bildet viser bare hva personen hørte på i øyeblikket noen lastet bildet, for å
oppdatere det må man selvfølgelig oppdatere siden. Flashen derimot oppdaterer
så fort du skifter sang.
Vis hele sitatet...
Vil også til informasjon nevne at Xstasy er hovedutvikleren av prosjektet.
Penol enda :P

Man har nå vist om dette i noen dager nå, men enda ikke giddet å teste det ut, grunnet manglende aktivitet på spotify :P

Daaaaniel: Mekke til Wimp? :'D (A)
lat.fm har jo blitt betalingsdritt nå. I det øyeblikket jeg for første gang brukte radioen/naboartister funksjoenen på last.fm, fikk jeg epost om å måtte betale i retur. JIHA and fuck u 2.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Da er jo spotmytracks et alternativ istedet for last.fm.
Sist endret av penol; 4. juni 2009 kl. 12:34.
Lagde noe lignende for en stund siden.
Se om du finner no nyttig: http://ccnp.no/?p=78
Og om eg har lyst til å bruke samme brukarnamnet på to PC-er så innstalerer eg likt på PC nr. 2 som eg gjorde på PC nr. 1? Altså, går det an å ha fleire PC-er på samme brukarnamn?
Noen som vet om det finnes noe lignende til Itunes?
Tenkte bare å nevne at du kanskje kan få litt problemer med å bruke logoen til spotify. Kan lønne seg å ikke ta den i bruk før du eventuelt har hørt med de?
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
vi har allerede vært i kontakt med de! Så det er i orden :P
04.06.2009 18:48:56 Untreated: HEUR:Trojan-Downloader.Win32.Generic cDocuments and Settings\Admin\Skrivebord\SpotMyTracks_Installer.exe

hmm..
Sitat av jorgengutt Vis innlegg
vi har allerede vært i kontakt med de! Så det er i orden :P
Vis hele sitatet...
Det er ingenting som er bedre enn det Var bare en liten headsup
Sitat av DonSelf Vis innlegg
04.06.2009 18:48:56 Untreated: HEUR:Trojan-Downloader.Win32.Generic cDocuments and Settings\Admin\Skrivebord\SpotMyTracks_Installer.exe

hmm..
Vis hele sitatet...

Nod32 raporterer absolutt ingenting ! ?? Hvilken er det du får utslag på ??
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
noen som har tilbakemeldinger eller tips til tjenesten? som jeg spurte om tidligere
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Nod32 raporterer absolutt ingenting ! ?? Hvilken er det du får utslag på ??
Vis hele sitatet...
Kaspersky internet security raporterer det som et virus.. se bilde:

http://bildr.no/thumb/425465.jpeg

HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonSelf Vis innlegg
Kaspersky internet security raporterer det som et virus.. se bilde:

http://bildr.no/thumb/425465.jpeg

Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva som kan utløse det, men trolig har du et virus som infiserer alle filer du laster ned og da trigrer AVen din. Vi har ingen form for trojanere eller liggnende i vår installasjonsfil.
Sist endret av penol; 5. juni 2009 kl. 02:05. Grunn: Skrivefeil
Hva med en platformuavhengig løsning? Open source? Det finnes en del av oss Linux- og Mac-brukere også!
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
som vi nå har nevt utalige mange ganger i denne tråden er dette en alpha release vi vil trolig støtte både linux og mac i nærmerste framtid. Fram til da får dere bruke feks wine og andre emulatorer for og bruke programmet
Heisann Flott program dere utvikler her =)

Vil bare si ifra at det ser ut som profiler ikke virker for de som har "_" i navnet. Ihvertfall så virker ikke min =).
Bildet virker perfekt da, det er flott Merker ikke noe til delay av noe slag som noen rapporterer her. For meg bytter sangen på bildet umiddelbart.
Sist endret av Vegar; 5. juni 2009 kl. 11:58. Grunn: liten leif