Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  115 22581
har lyst og prøve det.noen som bruker d,eller har lyst og prøve det.vet ikke om jeg tør det.er jo ikke lurt,tror jeg
Ja, det er noen som bruker det. Hvis du bare vil teste så ville jeg ikke skutt det.. Prøv å røyke eller snorte først. Forresten: Ikke skyt det uansett.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, ja, vi har vel alle tenkt på det der... Personlig har jeg blitt fristet av mystikken rundt det mang en gang, hele "myten" rundt stoffet virker veldig sjarmerende, hvis man ser bort i fra alle junkiene i verden. Men jeg hverken tør eller vil i alle fall, og de fleste jeg har snakket med som har erfaring med det sier at joda, det er helt ok, men det er ganske kjedelig og lite givende i seg selv.

Les mer på http://www.erowid.org/chemicals/heroin/heroin.shtml
jeg vil fraråde deg å prøve det på det sterkeste. èn kompis (22) er død pga. det og en annen kan vel karakteriseres som godt på vei i samme retning... hvis du absolutt vil gå ned den gata skaff/dyrk opium å røyk det. men opium/heroin er ikke noe man burde prøve fordi man plutselig fikk lyst..

jeg veit det ikke var dette du spurte om, og at jeg sikkert burde holdt kjeft, men da jeg har sett hva det kan gjøre med ganske streite folk på bare noen mnd så klarer jeg ikke dy meg.. lykke til hvertfall

edit: og hvis du absolutt må så er det Trommis sier om injisering absolutt fornuftig
Sist endret av Sindre; 29. april 2006 kl. 01:09.
Dette er et ømfintelig tema selvfølgelig.. Selv om jeg kanskje kommer til å bli flama for dette: i min vennekrets har H vært brukt sporadisk i et par år, uten at noen har blitt "junkies". Med sporadisk mener jeg en gang i måneden eller to.. Selv har jeg aldri skutt, men røyka eller snorta.
råder deg til å ikke begynne med heroin.det er kansje digg de første gangene,men fy fader og mange av kompisene mine som har blitt ødelagt av det.er nesten fælt og se åssen de har det nå.så vik unna heron...er ikke hvert å misbruke et sånt stoff.
Min bestevennine fra barndommen er så langt nede at det er vanskelig å forstå hva hun sier. Heroin har gjort at jeg knapt kjenner henne igjen og jeg ønsker innerst inne hun skal få slippe..
Curiosity killed the cat..
men vis du så absolutt må teste dette stoffet så gjør som trommis sier og røyk det.da risikerer du ivertfall å ikke bli hekta med enn gang.men heroin=møkk
Stikk en tur på "plata" i oslo, der alle narkisene sitter, så ser du hvor jææævlig de har det. Sett deg ned å slå av en prat med de, tipper de fleste vil fraråde deg noe slikt som heroin!

Uansett, hva er pointe å prøve noe slikt, for så å KANSKJE bli helt på tryne ?
selvom heroin rushet er no helt for seg selv.så fører det sakte men sikkert til r.i.p
Pumpkin: Det begynner å bli et par år siden junkiene ble jaget bort fra Plata...
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av nevada
har lyst og prøve det.noen som bruker d,eller har lyst og prøve det.vet ikke om jeg tør det.er jo ikke lurt,tror jeg
Vis hele sitatet...

Nå vet ikke jeg hvilke rusmidler du har prøvd/ikke har prøvd, men jeg håper virkelig for din skyld at dette innlegget ikke er mer enn halv seriøst fra din side..

Heroin er et stoff som t.o.m barn på barne skolen vet hva er, og hva det gjør med kroppen til folk( dette vet jeg, fordi jeg jobber på en barneskole ).
Som Tias sier så har det vel en eller annen gang fristet, men det er da hjernen skal koples inn og brukes til å tenke rasjonelt..
Hvis du vet at du er svak for stoffer, bør du HOLDE DEG LANGT UNNA!
Om du foreksempel røyker, og ikke klarer å slutte å røyke(nicotin) og evt. drikker kaffe og ikke klarer å slutte med det, i tillegg til at du røyker hasj, du klarer å slutte MEN alikevel gjør du det gjentatte ganger fordi om har "sluttet" ville jeg ha holdt meg langt unna det, for om du er avhengig av det som er nevnt over kan jeg garantere deg 150% at du vil slite med å la være å bruke heroin mer enn bare èn gang.
Nå er jeg langt i fra noen heronist, men jeg har ganske mye kunnskap om det rett og slett fordi jeg har sittet å sett på kamerater og venninner gå nedenom og hjem pga. Heroin..

FÅ tall av de som bruker heroin BEGYNTE med sprøyten.. De begynte nok å teste ut stoffet med å røyke det, evt. sniffe det..
Da de da merker at de trenger større doser for å få den ønskede effekten er det lettere å falle for fristelsen for å prøve å "junke" det, rett og slett fordi man vanker i feilt miljø der nåler er en del av hverdagen..
Det finnes drøssevis av kyniske folk og folk som skal være så snille og greie og sette "skuddet" for deg, fordi du er så n00b at du ikke klarer det selv.. Men det kommer en dag der du sitter hjemme og såvidt kommer deg ut av sengen, og da må begynnte å prøve å feile selv.. Det kan også føre til stygge merker og buler på armen, itillegg til at du lett kan feil dosere deg selv fordi du ikke er helt sikker på hvor mye som skal opp i pumpen..

Jeg kan sikkert regne med ett svar om at "JEG SKAL JO IKKE BRUKE SPRØYTER, BARE RØYKE/SNIFFE DET!"
Joda, men du er LANGT i fra den første som har sagt det, og du kommer ikke til å bli den siste til å si det, og jeg kommer ikke til å tro på det om du så hadde gitt meg en mill.
Som sagt, jeg har så mange venner som har drevet på slik som dette, men utfallet er desverre alltid det samme.. Til syvende og sist så ender de opp med nålen i armen..

Det er ikke selve heroinen som dreper deg, men når du først har brutt "heroin terskelen" er det da så sinnsykt lett å bli blandigs misbruker som da pjåter alt av piller oppi pumpen sammen med heroinen..
Det er blandingen av flere stoffer som tar knekken på deg, men selfølgelig vil jo heroinen gjøre deg til en vissen "blomst" som mest sannsynlig aldri vil kunne blomstre igjen..
Nå har jeg ikke tall fra statistikker men jeg er rimelig sikker på at de fleste som begynner med nåler ender opp dau med nålen i armen..
Det er kun fåtall som klarer å komme seg ut av rushelvete, og de står det faen meg stor respekt av..

Hvis du er nyskjerrig på åssen heroin eller opiater fungerer, hopp ned 3-4 meter og brekk låret ditt, så vil du få morfin som smertestillende en liten periode..
Det må vel være den sikreste måten å "prøve" opiater intrivinøst på..

Heroin/opiater gjør deg slapp og nummen i kroppen.. Du blir "bekymringsløs" den tiden rusen står på, mens da rusen er gått ut, sitter man igjen som et jævla nerve/angst vrak og skriker etter mer..
Man oppfatter situasjoner og mennesker på en helt annen måte, og får ofte en følelse av at alle er i mot deg, og at alle ser nedverdigende på deg(noe mange gjør)
Det er en STOR bivirkning som du da kommer til å slite med resten av livet med, med mindre du bruker 4-5 forskjellige angst og anti depresiva tabletter..

Rusen er i og for seg "jævlig bra".. Man har det fint, man går inn i kroppen og slipper å tenke.. Man kan bare la alle bekymringer være på utsiden av hodet, helt til rusen da går ut..
Man blir sløv, treig i bevegelser og reaksjonsevnen samt balanseevnen blir dårligere. Man begynner ofte å klø - ofte da i nese, ved sokke feste og generelt rundtom på hele kroppen, noe som i og for seg er digg når det står på (kan kanskje høres litt rart ut).
Man kan også finne på uten å tenke igjenom det, sovne på alle mulige slags rare plasser der man ALDRI ville lagt seg til å sove hvis man var nøktern..
Man driter også i hvem man er med, og hva andre driver på med.. Det er en EGO rus, der det kun er seg selv det dreier seg om..

Hvis du absoulutt vil prøve heroin, ville jeg ha tenkt meg NØYE om.. Det er langt i fra å anbefall...
skyt det og skriv hva du syntes...
Sitat av nemesis86
selvom heroin rushet er no helt for seg selv.så fører det sakte men sikkert til r.i.p
Vis hele sitatet...
Sakte men sikkert? Ikke sånn jeg har forstått det. Trudde mer det var Highway 2 Hell.
Xylo: Man kan jo leve mangfoldige år som "narkoman". Heroin er et av de stoffene som er minst fysisk skadelig. Hvis man har råd til å skaffe seg dosene uten å gå på gata, så trenger ikke trenger ikke en heroin-habbit å gjøre ende på deg særlig raskt, strengt tatt ikke i det hele tatt, med mindre du overdoserer.

Det som er farlig med heroin er:

1. Du blir tvunget inn i en ond sirkel av kriminalitet, dårlig kosthold og generell usunn livsstil, som et resultat av den evige jakten på neste dose og den evige flukten fra ordensmakten.

2. Overdoser, ofte som et resultat av at stoffet er renere enn brukeren er vant med, slik at en "vanlig" dose blir alt for stor, eller etter en tid uten heroin (toleransen er sunket)

3. Overdose med vilje, eller annen form for selvmord. Psykiske problemer er ofte en fellesnevner for folk som begynner med heroin, og har de det ikke fra før er det jo ikke helt usannsynlig at de pådrar seg det etter et hardt liv på heroinkjøret i noen år.

KOmmer ikke på noe mer jeg. Ikke det at det ikke er nok, men..
har du lyst til å prøve hero er du en komplett idiot i mine øyne..

men jeg kjenner deg jo ikke, så hvis du trenger hjelp, så oppsøk fagfolk.
etter hva jeg tolker fra din post, så virker du som en happy gutt som søker "noe nytt".
virker ikke som om det er noe lurt å prøve hvis du ser på hvordan de som bruker det er eller hvis du hater familien din eller vil svike alle som er glad ideg

hvis du kan engelsk
Sist endret av tews; 30. april 2006 kl. 19:53.
Sitat av tews
Vis hele sitatet...
Den sida der fikk meg til å frykte heroin mer enn noe annet rusmiddel! Skummelt! :S
min erfaring er at det handler helt om hva DU ønsker fra rusen din.... for meg er opiater deilig men kjedelig..... jeg liker å få MYE ut av tiden rusen varer, heroin handler mer om å få tiden til å gå så fort så mulig uten at noe skjer......

men... jeg fatter fascinasjonen og at det er jævla deilig.... men personlig er jeg mer syre knips trynet... er opp til deg...

heroin er en jævla god escape, hvis det er hva du ønske fra dop....

lsd er en jævla god intropsykoanalytisk i dunno what, weird shit dop...

stimulanter, amf og kola er jævla digg viss du vil vær sosial og kanskje ikke er det særlig fra før...

dop er farlig.
Heroin er noe jeg, (selvsagt)fullstendig uten noe annet belegg enn det jeg har lest meg til, ville be deg tenke deg om to ganger før du prøver. Som tidligere nevnt er det ikke noe som umiddelbart dreper deg, men når den terskelen er nådd har du kommet i overkant langt. For folk som Xylo med "Highway to hell" som hele bildet av heroin gjelder det kanskje å få inn noen nyanser. En tur på erowid er alltid lærerikt, og under experiences på heroin finner man blant annet historien om en australsk student som mestret både studier og heroin(ikke daglig) i et par år - det gikk ikke ille før den gamle dealeren hans ble tatt og han ble spurt om å ta over. Desverre takket han ja. Tilgang er særdeles relevant i alle russituasjoner: det nytter ikke å "slutte med hasjen" dersom man har skuffen full med godsaker ;--)
Husk også på at det er en særdeles liten del av den totale importen som går til folk av typen "plata". Det er mange som bor i fine leiligheter og tar seg et skudd en gang i blant, være det seg en gang i uka, en gang i måneden eller 1-2 ganger årlig.

Jeg har vel ikke akkurat så mange junkie-venner, men jeg har en kamerat(8-9 år eldre enn meg, men dog) som var amf-vrak i flere år. Det var etter en grei periode med nedrøyking på heroin han fant ut at dette begynte å gå langt, og sluttet ;-)
Sist endret av comicz; 30. april 2006 kl. 20:59.
Sitat av felix_poker
Pumpkin: Det begynner å bli et par år siden junkiene ble jaget bort fra Plata...
Vis hele sitatet...
Plata er bare flyttet et kvartal opp (eller var det to?).

Ellers.. Jeg har skrevet mer enn nok om mine erfaringer vedr. heroinbruk i andre tråder her på forumet. Herlig, herlig, men farlig, farlig.
Jeg sitter nå å røyker heroin for første gang på 5måneder...!!! det sykt vane dannende...! men er du en person som har vært delvis avhengig av andre stoffer. som feks. amfetamin. hasj piller osv. så er det en risk å gjøre det....for min del så er det i dag og EVIG lenge til neste gang...!!! Men jeg fraråder deg det....det er godt..ALTFOR GODT...!!!!
felix sitt punkt #2 skjedde med en venn av meg.

Men som mange sier, så er dette et stoff som bør prøves.
Sitat av Trommis
Dette er et ømfintelig tema selvfølgelig.. Selv om jeg kanskje kommer til å bli flama for dette: i min vennekrets har H vært brukt sporadisk i et par år, uten at noen har blitt "junkies". Med sporadisk mener jeg en gang i måneden eller to.. Selv har jeg aldri skutt, men røyka eller snorta.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg faktisk heelt igjen der, har brukt skutt gjennomsnittlig heroin en gang i måneden de siste 5 årene og hverken jeg eller de i min vennekrets har blitt hekta. Jeg har riktignok ikke brukt det på ett år nå, og på det meste brukte jeg det hele tiden hver dag i 2 uker, har aldri blitt hekta på det heller.
Kjenner heller ingen som har blitt det, det kommer så SINNSYKT ann på miljøet du henger i mener jeg!
SELVFØLGELIG fraråder jeg absolutt alle til å prøve det, HVERTFALL skyte det, det som er poenget mitt er at du ikke NØDVENDIGVIS ender opp som en plata-ish junkie. Men folk har inntrykk av det for det er jo de som syns! og alle dem som henger på "plata" nå, eller rettere sagt utenfor 7-11 i bunnen av karljohan sier jo også alle at du blir hekta av ETT skudd, for det er jo slik virkeligheten dems har vært/er!
Som sagt så er ikke heroin et særlig farlig stoff i seg selv i forhold til andre, men det er MILJØET rundt som du må være obs på!
Hold dere unna!
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av speq
Hvis du er nyskjerrig på åssen heroin eller opiater fungerer, hopp ned 3-4 meter og brekk låret ditt, så vil du få morfin som smertestillende en liten periode..
Det må vel være den sikreste måten å "prøve" opiater intrivinøst på..


Man kan også finne på uten å tenke igjenom det, sovne på alle mulige slags rare plasser der man ALDRI ville lagt seg til å sove hvis man var nøktern..
Vis hele sitatet...
Har faktisk tenkt på det første der.. Men satan heller!

Og jeg satt på bussen igår. En sprøyte junkie satt forran meg på bussen. Sovna på skuldra til han som satt ved siden hannes.. Han var sikkert bare 14-15 år :P
Han sovna hele tia, og rulla røyk når han var våken, så sovna han og mista røyken, våkna og rulla ny en.
Dette er en narkoman som bor ikke så langt unna meg så vet hvem han er på en måte. Noen bekjente av meg har vært til han osv..
Om du vil teste Heroin 1 gang og aldri igjen, lønner det seg og få sikkelig funk første gangen eller blir du frista til å gjøre det igjen, når du ikke føler at det var velykket.
Jeg har prøvd Heroin 2 ganger i mitt 16 år lange liv, første gangen snorta jeg ca 0,2 g Thai-heroin. Jeg fikk ikke noe særlig funk, men mange av oss som kjøpte denne heroen mistenker at den var blanda med kokain, da smaken liknet og rusen ble som en minus pluss rus. Andre gangen fortalte jeg til 3 kompiser at jeg skulle prøve Heroin 1 gang til og ALDRI igjen. De lovte at de skulle banke driten ut av meg og knulle dama mi om de fant ut at jeg hadde brukt det igjen. Dette funker for mange .
Jeg kjøpte meg en kvarting og bestemte meg for å røyke det i to doser med 1 time i mellom.
Jeg valgte å røyke for å få en bra rus og det kicket jeg har hørt så mye bra om.
Lagde meg en firkant med alufolie, fant fra tohundrelappen og lighter og veide opp første dose. Rusen inntar som ett sjokk under røyking, jeg ble helt avslappet og husker jeh lente meg inntil veggen mens kroppen samlet seg mot senga og veggen.. Det er en veldig spesiel rus, føles ut som en varmebølge beveger seg rundt i kroppen fra bena og opp mot overkroppen.., Veldig deilig, da alt dette skjer uten at du tenker på noe av livet utenfor din kropp.

Om du vil teste Heroin, røyk det, da får du en onenightstand rus du aldri vil glemme og ikke føler at du ikke fikk funk av. Mange blir nemlig ikke veldig rusa etter førstegangsbruk, men ved å røyke det har jeg aldri hørt om noen som ikke får funk av det.
Husk at så lenge du har tilgjenglighet, så er det lett å tenke att 1 gang til kan ikke skade.
Men selvfølgelig kan det det, derfor, ikke oppevar noe Heroin, ikke fly med heroinister, ikke si ja om kompis spør om du vil teste en siste gang.

Anbefaler ingen og teste heroin, da kun testings kan gjøre deg hekta med engang.
Heroin passer for personer med null psykiske problemer, flink med andre droger(klarer og holde seg unna avhengighet), personer som ikke henger i ett miljø som det er akseptert med opiater. 1/4 personer tenker jeg klarer å bruke Heroin noen få ganger i året uten å bli hekta, det er ikke mange. Det som er med heroin avhengighet, først er du psykisk avhengig, da er det bare å klare og si til seg selv att dette går galt til slutt og du må slutte når ikke seinere. Men om du blir for psykisk avhengig tar det ikke lang tid før du er fysisk avhengig og kroppen din må ha heroin for å fungere. Uten heroin blir heroinister syke, som en sterk influensa som er helt jævlig.

PS: Jeg fikk i meg 1 g med makka før jeg skrev dette innlegget, så derfor det står mye rart og er så langt. Sorry for stuket!
Ikke for å gå offtopic eller være moraliserende.
Men ZionRoad du er 16 år og allerede prøvd heroin og inntar 1g amfetamin på en søndag?...kansje du bør se veien du går?

Uansett. Har flere venner som har vært i denne løypa.
Noen har klart seg fint med å prøve noen ganger og sluttet uten problemer og jeg har sett førstegangsbrukere dette rett i suget.

Personelig så tror jeg det har ALT med psyken din å gjøre.
For vill du slutte så klarer du det.
Men kansje noen er litt svak for rusmiddler, klarer ikke å være bestemmt eller har hatt problemer i livet sitt. Som regel er det derfor folk fortsetter.

Så du bør tenke, er du svak for rusmiddler? Klarer du å si stopp uansett om det er mere på bordet?
Sist endret av Sigurd4u; 18. mai 2008 kl. 21:34.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av ZionRoad
Det kommer ikke noe godt ut av opiater uansett.
Vis hele sitatet...
Med mindre man har Kreft, AIDS eller har skadet (store) deler av kroppen slik at tilværelsen din er et smerte helvete.
Jeg snakker da om opiater som er kontrollert av "sykesøster Lotte."
Sitat av nevada
har lyst og prøve det.noen som bruker d,eller har lyst og prøve det.vet ikke om jeg tør det.er jo ikke lurt,tror jeg
Vis hele sitatet...
Herre! Blir så sykt frustrert av å høre på folk som deg. Du skal vel bare prøve det en gang i blandt. Det vil vel ikke skade? Tror neppe de narkomane du finner rundt om i Oslo syns det er jævlig fett og kult og alt det der. Alle begynner samme sted. De skal jo bare prøve en gang. De er en skam for samfunnet. Tigger og bruker våre skatte penger. Lavmålt!

(Retter det innlegget mot slike som deg, som bare vil prøve. Ikke mot de som har det vanskelig og alt det der)
Bare la vær å prøv! Det er ikke verre en å finne noe annet å gjøre på! Få deg en hobby.. Selv forstår jeg ikke at folk i det hele tatt vurderer å prøve noe slikt.

Må da være tusenvis av andre ting å finne på enn å drive me heroin?
Uansett hva du sier er det jo faktisk de folka som "bare skal prøve" som ender opp som junkier også. Hadde de latt være å prøve hadde de heller ikke vært slik de er nå.
Sist endret av Dodecha; 19. mai 2008 kl. 17:44. Grunn: fjernet søppel
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
[COLOR=Red]BESKJED FRA MOD[/COLOR]

Ettersom vi slakket litt på reglene om moralisering så slipper noe til, MEN
At et par stykk skal kapre en tråd om noe helt annet for å kverrulere om detaljer i en litt moraliserende post er IKKE akseptabelt og dere har nå fått et høyere tall på "slettede poster" på profilen deres.
Godt med smør
Sitat av drrogern
Bare la vær å prøv! Det er ikke verre en å finne noe annet å gjøre på! Få deg en hobby.. Selv forstår jeg ikke at folk i det hele tatt vurderer å prøve noe slikt.

Må da være tusenvis av andre ting å finne på enn å drive me heroin?
Vis hele sitatet...
Men samtidig er det ikke sikkert att de tusenvis av tingene er BEDRE enn heroin.

Nei jeg sikter ikke til langtidsbruk nå, men det er så omtalt, det har kapret så mange liv og sjeler, det må være en helvetes god rus ? Og noen klarer å holde seg til sporadisk bruk

Personlig kunne jeg ha tenkt meg å prøvd heroin, men samtidig tenker jeg på att jeg er bare 16 år gammel, jeg stoler rett og slett ikke på meg selv og mener ikke jeg er objektiv nok å har tenkt helt 100% igjennom det. Er bare mine "lyster"

Kanskje trådstarter burde tenke pittelitt lengre på hva han har tenkt å gjøre. I likhet med meg

Mine 5 cents :P
Sitat av speq
Med mindre man har Kreft, AIDS eller har skadet (store) deler av kroppen slik at tilværelsen din er et smerte helvete.
Jeg snakker da om opiater som er kontrollert av "sykesøster Lotte."
Vis hele sitatet...

Så sant så sant.. Når jeg brakk begge lårbena mine under en alpint ulykke takket jeg gud for at morfin/kethorax finnes på denne jord. Ingenting hjalp utenom medikammenter med morfin. MEN, det er så veldig mange som først blir dosert med morfin og når legen sier du har fått nok, etter en lang tid med morfin, begynner mange å selvmedisinere. Man blir fort avhengig uansett om man merker noen morfin rus eller ikke, opiader har en sterk fysisk avhengighet. Dessverre kan ryggproblemer løst med morfin holdige piller ofte resultere til heroin..
Mange kreft og aids pasienter synes cannabis er en bra erstatning, tror vi får se en økning av cannabis medisinerte. Som forhåpentlighvis kan resultere til lavere morfin forbruk blant smertepasienter.
Sitat av Apeloff
Men samtidig er det ikke sikkert att de tusenvis av tingene er BEDRE enn heroin.

Nei jeg sikter ikke til langtidsbruk nå, men det er så omtalt, det har kapret så mange liv og sjeler, det må være en helvetes god rus ? Og noen klarer å holde seg til sporadisk bruk

Personlig kunne jeg ha tenkt meg å prøvd heroin, men samtidig tenker jeg på att jeg er bare 16 år gammel, jeg stoler rett og slett ikke på meg selv og mener ikke jeg er objektiv nok å har tenkt helt 100% igjennom det. Er bare mine "lyster"

Kanskje trådstarter burde tenke pittelitt lengre på hva han har tenkt å gjøre. I likhet med meg

Mine 5 cents :P
Vis hele sitatet...
Helvetes god rus er det ikke, men du blir fort vant til det. Har du ekstra problemer i hver-dagen er dette noe du bør unnvære å teste, da kan nok det utsagnet være sannere enn du tror.
Godt med smør
Sitat av paranoy
Helvetes god rus er det ikke, men du blir fort vant til det. Har du ekstra problemer i hver-dagen er dette noe du bør unnvære å teste, da kan nok det utsagnet være sannere enn du tror.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med problem i hverdagen? i hvilken grad ? problem? vist det er bare det som er problemet skulle jeg gjerne ha prøvd ei stripe eller to

sier du att rusen ikke har noe rundt seg eller "merkverdig" så sant du ikke har problemer i livet? fordi det er en ego rus?

utdyp, utsagnet ditt har fått min oppmerksomhet :P
Jeg tillater meg å spekulere litt i hva Mr. P prøver å si her.

Heroinrusen er en voldsom virkelighetsflukt som tilsynelatende fjerner alle dine dagligsagse behov. Har du det kjipt for tiden er det veldig lett å begynne å bruke heroin som virkelighetsfjerner.

Ja, det er definitivt en ego rus.
Apeloff:

Kall det hva du vil - men la meg spørre deg om hva du vektlegger ved en "helvetes god rus" egentlig? Jeg vet at heroin fort kan bli både "helvete" og "god rus" på en gang, ikke dermed sagt at det er min type knark for det. Det som er litt slit her da, det er at rusen behøver ikke være så j... god før du blir hekta egentlig. Faktisk tør jeg påstå at i enkelte tilfeller blir du hekta før du opplever den ekte nytelsen av dopet. Sammenlign det gjerne med cola. Mens den første stripa bare kiler litt, gir hver stripe etter det en sterkere følelse av velbehag. I likhet med amf, så stopper dette seg etter en stund, grunnet sikkert søvnmangel eller påfyll av energi i form av hvile. Og her kan du stoppe sammenligningen en stund.

Dunga gir deg mer enn nok hvile samtidig som den ikke på langt nær er så oppgraderende for hver kick hesten sparker. Faktisk kan det være motsatt. Å stripe dunga i nesa er som å be om spypose og dårlig rus, selv sverget jeg til striper p.g.a. dårlig erfaring med røyk - til jeg lærte å røyke det.

Mens en bag (100 - 200 mg) knapt nok varer til mer enn en dose for Jhonny Depp-prototypene jeg møter titt og ofte, er faktisk dragejakt med en bag dunga (100 - 200 mg) nok til å dele på to-tre noviser i det gamet, og et trekk dunga merker du - men helvetes god rus kan diskuteres. Kan i koselig sammenkomst minne litt om formen på pepper uten at du er så oppkvikka da - men samme pratestemning og vennskapsfølelse du får i begynnelsen er det på dunga som på pluss.

Og da slutter vi sammenligningen igjen, for mens en gjerne kunne kjøpe seg et gram før i tida og uten problemer dele med kompiser og kjente en gang iblant, da tenker jeg pluss - er det plutselig blitt helt forandret på dunga. Skal du ordne en bag for noen (ja, 200 mg) så er første tanken på å ta av litt til deg selv, så kreve at du får litt for ordningsen - og det er sørgelig lite igjen til han som bare skulle teste. Noen ganger er det mer kutt enn hest at du kan greit kalle det bøff og likevel kjenner du rusen - men helvetes godt er fortsatt litt drøyt.

Før vi fortsetter denne reisen i heroinets fantastiske verden, må jeg bare sjekke om det stemmer det jeg ser. Aluminium-sykkel? Scott? Er ikke sykkel-ekspert men det må da være verdt en bag hos den lokale dr. feelgood, uansett er det slitsomt å gå - kunne faktisk trengt litt speed nå, men det er en prioriteringssak. Først sykkelen.

Hvor var vi? Jo, jeg personlig opplevde en deilig følelse en liten stund på de første virkelige møtene med dragen, deretter var det å finne den berømte elgen i dass. Sånn fortsatte det en stund og var langt fra behagelig i forkant, men gud hvor deilig det var i etterkant. Hvis det er helvetes godt har du helt rett - men ennå ikke noe å hige etter. Hm, hva f... er dette. Inkasso-brev fra Netcom? hakke netcom engang tror jeg, bytta jo f... meg mobil med sim-kort og hele pakka for en lusen bag her om dagen jo. Kan da søren ikke få inkasso for no jeg ikke har - typisk inkassobyråer. Og siden jeg ikke har telefon kan jeg heller ikke ringe de og klage, so keep sending me love-letters, da er det ihvert-fall noen som ikke glemmer meg etterhvert.

For å gjøre en lang historie kort og en dårlig fortelling død, fortsett i den duren med stjeling og gi-f-tendenser, mist jobb, venner, hus, familie, finger får ubetalt gjeld, stortå for bøff, øreflipp fordi kompisen din fikk noia av at du mangla en finger og stortå o.s.v. Poenget er at i slike situasjoner, ikke engang i nærheten av å være så på kanten som det jeg nevner her - så er heroin og morfin og alt som er nerveberoligende "the number one". Ikke pågrunn av rusen du får, om den er det samme har du sikkert stappet i deg en halvgrammer når du når dette nivået - men de to - fire timene der du endelig kan slappe av litt vekk fra DINE EGNE TANKER, og ditto problemer i hverdagen.

Sprøtt, men sant. Etter de to - fire timene derimot: Husk, når sølvfoliet er helt køl svart, så er det ikke mer heroin igjen uansett hvor mange ganger du suger og brenner på det, svart er tomt - tomt, fåkke placebo engang. Lysebrunt til solgult ja, det kan gå for kjipe stunder kalt pengelens, men svart er tomt - tomt! På tide å finne seg en ny sykkel...
Prøv oxycodone tablettene, det gir deg en tank om hvor sterkt heroin kan være og sugende.



Det er deilig og du blir avslappet av det, men jeg blir sint av det av en eller annen grunn så blir humøret mitt "drit i alt". rart siden opiater skal berolige en.
OxyContin mener du vell?
Det finnes to oxycontin og oxycodone. Tror oxycontin er mer sterk.
Sitat av Bolibompa
Prøv oxycodone tablettene, det gir deg en tank om hvor sterkt heroin kan være og sugende.



Det er deilig og du blir avslappet av det, men jeg blir sint av det av en eller annen grunn så blir humøret mitt "drit i alt". rart siden opiater skal berolige en.
Vis hele sitatet...
Hvor mange må du spise da? Har selv spist Oxycontin en gang for å se hvordan opiatrusen var og må si det var særdeles kjedelig. Ble passe sløv og avslappet, men det var liksom det. Nå tok jeg det riktignok på nedturen til en 2c-t2 tur, så det kan kanskje ha noe å si, men den var heftig nok i seg selv så det burde jo vært megadigg?

Med mindre det er som hero, at det kan bli bedre etter noen ganger, så ser jeg ikke vitsen i å teste det i det hele tatt. Kjip og unødvendig rus.
Sist endret av Sinister; 20. mai 2008 kl. 23:55.
Kan faktisk ikke se noen skrive noe slikt og få sove om natta uten å si du alldri burde prøve. Du lever kun en gang
Hvordan er det og bruke heroin for og sove etter (under?) amfetamin rus. Og hvordan inntaks måte er den beste for den slags bruk? Har spist dolcotin før, men har aldri prøvd og skyte eller røyke heroin.
For og sove etter en speedrus, hva er best og sovne på? Heroin, dolcotin eller andre piller? Hasj synes jeg er dårlig for og sove, ligger jo bare der og tenker i 1times tid, så blir jeg lei.

Har hørt at det er ekstremt farlig og bruke heroin når du er mitt i en speedrus, fordi du mixer sterk upper med sterk downer. Hva kan skje?


Hvis du ikke har selverfaring og dele ang dette, så trenger du ikke og svare. Jeg er ikke interessert i og høre noe annet enn det jeg spør om.
Sist endret av Ftnfw; 21. mai 2008 kl. 00:44. Grunn: skrivefeil
Tja, hjerteproblemer blant annet.

Pluss at du kanskje ikke vil merke når du har fått nok grunnet speedrusen.

Blandingsrus er årsaken til jævlig mye uhell og problemer rundt rusmidler. Skal du prøve noe for første gang så gjør det under kontrollerte former, og hold deg til 1 type rusmiddel om gangen.

Heroin er forsåvidt oppskrytt imho.
Sitat av Ftnfw
Hvordan er det og bruke heroin for og sove etter (under?) amfetamin rus.
Vis hele sitatet...
Folk som starter med heroin av den grunn ender fort som avhengige. Bare så det er sagt.
Sitat av Nichotin
Folk som starter med heroin av den grunn ender fort som avhengige. Bare så det er sagt.
Vis hele sitatet...
Er fult klar over det, men for tiden så tar jeg bare speed kanskje en gang i mnd, så heroinavhengighet er ikke noe jeg trenger og bekymre meg for. Har erfaring med pilleavhengighet, så vet hvordan den visa der går.
Sitat av Ftnfw
Er fult klar over det, men for tiden så tar jeg bare speed kanskje en gang i mnd, så heroinavhengighet er ikke noe jeg trenger og bekymre meg for. Har erfaring med pilleavhengighet, så vet hvordan den visa der går.
Vis hele sitatet...
Med frykt for å moralisere : Du har erfaring med pilleavhengighet, og nå tenkte du teste heroin(avhengighet?) Du vet hvordan visa går ? Vet jo da at refrenget i den visa er kjedelig og til dels smertefullt å høre på. Beklager OT..
Godt med smør
Sitat av pidget
Med frykt for å moralisere : Du har erfaring med pilleavhengighet, og nå tenkte du teste heroin(avhengighet?) Du vet hvordan visa går ? Vet jo da at refrenget i den visa er kjedelig og til dels smertefullt å høre på. Beklager OT..
Vis hele sitatet...
han har vell skaffet seg litt mer innsikt og kan forhindre visen i å utspille seg.

Han vet hvordan visa går, han vet hvor fellen er og kan derfor unngå å havne i den.

Han vil ikke teste heroin avhengighet, han vet hvordan du kan forhindre det.
Sitat av Apeloff
han har vell skaffet seg litt mer innsikt og kan forhindre visen i å utspille seg.

Han vet hvordan visa går, han vet hvor fellen er og kan derfor unngå å havne i den.

Han vil ikke teste heroin avhengighet, han vet hvordan du kan forhindre det.
Vis hele sitatet...
Der traff du rett på blink. Og jeg vil ikke utdype meg mer ang avhengighet, så det kan dere da la være i og grave om?