Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2169
Jeg har kjøpt meg dette spillet. Kjempebra spill forresten!

Men nå er jeg i maskin rommet for å reparere heisen.
Jeg har funnet alle de tre tannhjulene sotte på plass i riktig rekkefølge de derrane tre pinnene.
Også har jeg sotte spakene på "8 up & 8 down" det har jeg gjort + lagt kull i ovnen.
Og det har kommet opp tekst "the pressure is stable". Men Maskinen vil fortsatt ikke funke. Noen som vet hva jeg har glemt eller gjort feil?

Blir glad for svar!
Averay
Ghostskull_96's Avatar
Trådstarter
Sitat av olavXO Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er akkuratt denne veiledningsvideoen jeg har sett tidligere.
Men det hjalp heller ikke. Jeg har sett på mange veiledningsvideoer.
Jeg har gjort akkuratt det samme, men funker ikke. =P
okay, husker godt den puzzle delen der fra jeg spillte dette for ca ett år siden, og husker også at jeg kødda fælt nedi der.
Men hvis ikke jeg husker feil så er det en sånn facepalm dustefeil man overser:
lurer på om det kan være en spak eller noe på kullovnen du må trekke i for at kullet skal ta fyr.
Dobbeltsjekk alt til det tåpelige så finner du nok ut av det
Tror du gjør resten av puzzlet i et av de andre rommene. Er en stund siden jeg spilte det, så kan naturligvis ta feil..
Averay
Ghostskull_96's Avatar
Trådstarter
Sitat av olavXO Vis innlegg
okay, husker godt den puzzle delen der fra jeg spillte dette for ca ett år siden, og husker også at jeg kødda fælt nedi der.
Men hvis ikke jeg husker feil så er det en sånn facepalm dustefeil man overser:
lurer på om det kan være en spak eller noe på kullovnen du må trekke i for at kullet skal ta fyr.
Dobbeltsjekk alt til det tåpelige så finner du nok ut av det
Vis hele sitatet...
Ja den spaklen for at det skal ta fyr har jeg dratt ned ja, men den spaken for å starte motoren og de tannhjulene vil ikke starte for da kommer det bare opp tekst " the machine need more work before it will run" =P
Sitat av Ghostskull_96 Vis innlegg
Ja den spaklen for at det skal ta fyr har jeg dratt ned ja, men den spaken for å starte motoren og de tannhjulene vil ikke starte for da kommer det bare opp tekst " the machine need more work before it will run" =P
Vis hele sitatet...
Gå tilbake opp, sjekk spakene igjen. Antar at det er det.. Er bare å prøve seg fram til du hører maskinen starte.
Sitat av Ghostskull_96 Vis innlegg
Jeg har kjøpt meg dette spillet. Kjempebra spill forresten!

Men nå er jeg i maskin rommet for å reparere heisen.
Jeg har funnet alle de tre tannhjulene sotte på plass i riktig rekkefølge de derrane tre pinnene.
Også har jeg sotte spakene på "8 up & 8 down" det har jeg gjort + lagt kull i ovnen.
Og det har kommet opp tekst "the pressure is stable". Men Maskinen vil fortsatt ikke funke. Noen som vet hva jeg har glemt eller gjort feil?

Blir glad for svar!
Vis hele sitatet...
Har du hentet de tre pinnene (trinity steam rod, flow cycle rod, etc.) du trenger fra Storage/Study?

Huskeliste:
  • Pressure-spaker
  • Tannhjul
  • Kull
  • Tre pinner fra Storage/Study
Averay
Ghostskull_96's Avatar
Trådstarter
Sitat av Don Marioso Vis innlegg
Har du hentet de tre pinnene (trinity steam rod, flow cycle rod, etc.) du trenger fra Storage/Study?

Huskeliste:
  • Pressure-spaker
  • Tannhjul
  • Kull
  • Tre pinner fra Storage/Study
Vis hele sitatet...
Jepp, alt dette har jeg fått med meg. Da jeg fikk disse 6 spakene riktig så stod
det "the pressure is stable" så begynte det å komme masse damp og røyk fra alle rørene rundt meg. Også har jeg sotte på plass de tre pinnene fra "storage/study"
Har gjort klar tannhjulene. Lagt kull i maskinen. Og fyrt maskinen opp. Men jeg får ikke startet tannhjulene. "the machine need more work before it will run" stod det da maskinen ikke ville starte.
Sist endret av Ghostskull_96; 9. mars 2012 kl. 09:15.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Tør ikke spille... Beklager OT, men får frysninger av tittelen...

Sart sjel? Tydeligvis...
Averay
Ghostskull_96's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Tør ikke spille... Beklager OT, men får frysninger av tittelen...

Sart sjel? Tydeligvis...
Vis hele sitatet...
Amnesia: the dark descent
Handler om å komme seg til den innerste delen av slottet man er fanget i.
"the inner sanctum" skal du til, for å myrde en gammel mann. Men det er en ulempe.

"A shadow is following you, it's a living nightmare! I have tried everything to stop him, but he wont give up. You must try to escape it as long as you can!"

Dette er noe av teksten som kommer litt lenger ut i spillet!

Bare den lille biten så ble jeg varm og kald på samme tid av redsel! XD
Jeg har blitt jaget av dette monsteret to ganger nå.
Sitat av Ghostskull_96 Vis innlegg
Også har jeg sotte på plass de tre pinnene fra "storage/study"
Vis hele sitatet...
Har du satt de i riktig? Det skal komme opp "All rods are in place", og det skal bli umulig å ta ut pinnene igjen. Hvis du kan trykke på en av pinnene og ta den ut igjen, så er de satt i feil rekkefølge.

Har opplevd et par ganger at det ikke går an å komme seg videre pga. bugs, da har jeg måttet loade til en tidligere save, og gjøre en del på nytt.
Averay
Ghostskull_96's Avatar
Trådstarter
Sitat av Don Marioso Vis innlegg
Har du satt de i riktig? Det skal komme opp "All rods are in place", og det skal bli umulig å ta ut pinnene igjen. Hvis du kan trykke på en av pinnene og ta den ut igjen, så er de satt i feil rekkefølge.

Har opplevd et par ganger at det ikke går an å komme seg videre pga. bugs, da har jeg måttet loade til en tidligere save, og gjøre en del på nytt.
Vis hele sitatet...
Ja da er de sotte feil ja, skal finne den riktige måten. =) takker takker!
Jeg mener å huske at det sitter noe i tannhjulet som gjør at de ikke går rundt. Forresten bare å glede seg videre etter du har tatt heisen. der nede trodde jeg at jeg og 4 kompiser vi skulle dø av frykt i det vi løper nedover gangen med denne JÆVLA lyden/vesenet etter oss for så å finne ut at gitteret i enden er låst.
Sitat av zyklonB Vis innlegg
Jeg mener å huske at det sitter noe i tannhjulet som gjør at de ikke går rundt. Forresten bare å glede seg videre etter du har tatt heisen. der nede trodde jeg at jeg og 4 kompiser vi skulle dø av frykt i det vi løper nedover gangen med denne JÆVLA lyden/vesenet etter oss for så å finne ut at gitteret i enden er låst.
Vis hele sitatet...
Gratulerer med å spoile spillet for oss som ikke har kommet dit. Dette settes pris på!
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av Gj3dda Vis innlegg
Gratulerer med å spoile spillet for oss som ikke har kommet dit. Dette settes pris på!
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Trenger jo ikke bare være ET rom der nede som dette skjer i, for alt du vet så kan tre femtedeler av spillet ta sted ''der nede''. Han har jo da ikke spoilet noe, da det er utallige plasser i spillet med gitter, ganger og lyder/vesen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har spilt Amnesia i underkant av en time nå.
Er det bare jeg som ikke skjønner greia med å fly rundt i en haug med
rom som er alt for like og plukke opp tinderboxes og olje mens man
leser lame lapper med ekkel britisk aksent?

Skulle ikke dette være creepy shit?!
Er det vits for meg å spille videre eller er dette alt det har å by på?

Mildt sagt skuffet.
Det blir jo selvfølgelig ikke så fælt når du går inn med slik innstilling. "Turn off the light, use headphones, and immerse yourself in the game world".
Sitat av Archj Vis innlegg
Det blir jo selvfølgelig ikke så fælt når du går inn med slik innstilling. "Turn off the light, use headphones, and immerse yourself in the game world".
Vis hele sitatet...
Jeg hadde vel ikke blitt skuffet om det var innstillingen jeg gikk inn i spillet med? Det er innstillingen jeg sitter med etter å ha realisert at spillet virker å være ekstremt lite givende.

Hadde håpet noen som har spilt lengre kunne fortelle meg om det har noe mer å by på. For hittil har det bare vært latterlig.
Hobby Filosof
Sitat av Walter White Vis innlegg
Jeg hadde vel ikke blitt skuffet om det var innstillingen jeg gikk inn i spillet med? Det er innstillingen jeg sitter med etter å ha realisert at spillet virker å være ekstremt lite givende.

Hadde håpet noen som har spilt lengre kunne fortelle meg om det har noe mer å by på. For hittil har det bare vært latterlig.
Vis hele sitatet...
Jeg kan desverre ikke svare deg på det, men lurer på om du røyker noe cannabis når du spiller/spillte dette? For jeg LØP igjenom Silent Hill 4 etter og ha røyka, brydde meg ikke om en dritt av de skumle efektene og satt med samme feeling, mens de rundt meg var ganske skremt og ropte STOPP! o.l
Sitat av Walter White Vis innlegg
Hadde håpet noen som har spilt lengre kunne fortelle meg om det har noe mer å by på.
Vis hele sitatet...
Har spilt gjennom spillet én og en halv gang, og kan opplyse om at det sannsynligvis kommer til å bli bedre hvis du har kommet deg omtrent så langt som jeg tror.

I tillegg til det Archj nevner, syns jeg det er veldig viktig å følge med på historien bak. Jeg trodde jeg skjønte ganske mye av Amnesia-universet etter en gjennomgang av spillet, men så viste det seg at det var masse mer skjult under overflaten. Et annet tips er å ta med seg venner for å spille, for å få en psykologisk suggerende effekt. Resultatet blir mest sannsynlig mye skriking og gauling blant samtlige (avhengig av hvor mange dere er).
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Jeg kan desverre ikke svare deg på det, men lurer på om du røyker noe cannabis når du spiller/spillte dette? For jeg LØP igjenom Silent Hill 4 etter og ha røyka, brydde meg ikke om en dritt av de skumle efektene og satt med samme feeling, mens de rundt meg var ganske skremt og ropte STOPP! o.l
Vis hele sitatet...
Haha!
Jeg føler det er waste å fyre før jeg spiller. Plutselig har det gått to timer og jeg har helt glemt at jeg var fjern i utgangspunktet. Men når jeg tenker meg om tror jeg at jeg hadde freaka ut om jeg hadde spilt Amnesia mens jeg er fjern. Jeg skjønner ikke hvordan du ikke blir redd når du spiller sånt mens du er fjern :P

Skal testes etter en tur til den lokale langeren i morgen!

Sitat av Don Marioso Vis innlegg
Har spilt gjennom spillet én og en halv gang, og kan opplyse om at det sannsynligvis kommer til å bli bedre hvis du har kommet deg omtrent så langt som jeg tror.

I tillegg til det Archj nevner, syns jeg det er veldig viktig å følge med på historien bak. Jeg trodde jeg skjønte ganske mye av Amnesia-universet etter en gjennomgang av spillet, men så viste det seg at det var masse mer skjult under overflaten. Et annet tips er å ta med seg venner for å spille, for å få en psykologisk suggerende effekt. Resultatet blir mest sannsynlig mye skriking og gauling blant samtlige (avhengig av hvor mange dere er).
Vis hele sitatet...
Takk for gode svar!
Skal spille litt videre nå, og prøve å få med meg noen
venner senere. Har alt for få venner som gamer
▼ ... noen uker senere ... ▼
Amnesia: A Machine for Pigs (pigs? ) blir utviklet for øyeblikket, og kommer sikkert ut rett før halloween i år Men denne gangen er det ikke bare Frictional games som lager spillet.

Det skal visst være ganske lik atmosfære som det forrige spillet, men det skal bli helt ny karakter og tidsperiode.
Sist endret av Azarat; 21. mai 2012 kl. 19:01.