Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1023
Jeg skal på besøk til en kammerat i helgen og han har på forhånd forberedt meg på å hjelpe han med laptopen hans (jepp, siden jeg er den selvutnevnte dataguruen i kammeratflokken).

Han har en Compaq Presario ettellerannet. Problemet er at ca. hver halvtime, går barene som indikerer signalstyrke til det trådløse nettet nedover til det faller ut. Kammeraten min må da trykke på den dedikerte trådløse nettverksknappen på PC'en og resette det trådløse kortet for å få nett igjen.

Det første jeg tenker på er å oppdatere drivere, men siden PC'en bare er noen uker gammel, tviler jeg på at det er noe med dette. En konflikt med windows sitt nettverkssystem og eventuelt et eget program til det trådløse kortet er også en tanke, men nettverk er slettes ikke min sterke side.

Er det noen som har hatt lignende problemer og har en solution?
siden pcen bare er noen uker gammel så kan forsatt det være dårlige drivere.

Kan hende det er mange nettverk rundt han som går på hans kanal, da dette kan forstyrre. last ned http://www.metageek.net/products/inssider/ for å sjekke det og evt bytt kanal på ruteren.
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Tja. Kanskje det kan være noe. PC'en han hadde før, hadde ikke dette problemet. Så dersom ikke flere i nabolaget har fått seg trådløst nett akkurat nå, tror jeg ikke dette kan være feilen..