Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 565
Jeg har en dedikert hjemmekino i kjelleren som jeg har lagt ut en god del tusen på. Nå står jeg ovenfor et lite problem.

Jeg planlegger å filmer over lokalnettet. Jeg har bb fra Telenor med en Zyxel router.

Jeg har en del filmer jeg kunne tenkt meg å sett på hjemmekinoen. Veldig mange .mkv filer, men også andre.

1. Når jeg streamer dette med PS3 (Ps3 Media Server) kan jeg for det første ikke avspille .mkv, som PS3 ikke støtter(tror jeg?). Når jeg avspiller .avi filer og andre mediefiler, hakker bildet. PS3'en er ca.5-6 meter fra routeren, så signalet er ikke det sterkeste, men grei nok.

2. Jeg har derfor avspilt .mkv filer og andre direkte fra PC'en gjennom HDMI utgangen der. Også her opplever jeg hakking og at filmen ikke glir slik den skal. Alt er kjørt gjennom reciveren min, en Onkyo TX-NR609B. Prosjektoren er en Optoma HD600x, med dette har vel lite å si. PC'en derimot er en 5 år gammel Compaq presario med en AMD Athlon Dual Core 1.9 Ghz med 3 GB ram (der 2.75 kan brukes) Kjører Windows 7 32 bits, så kanskje 64 bits ville hjelpt?

Noen gode løsninger på dette? Er villig til å betale for utstyr dersom jeg må dette.
Sist endret av reklame; 15. januar 2012 kl. 14:10.