Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 746
Jeg har en gammel sub liggende som jeg tenkte å bruke på reciveren jeg har tenkt å kjøpe. Nå viser det seg at reciveren har en egen output til subwoofer. Dette er et minijack-plugghull ved siden av terminalene for å koble høytalere.

Suben jeg har, har vanlige terminaler for tilkobling. Altså ikke RCA innganger, men kobbertråd. Jeg trenger altså et produkt eller en forklaring på hvordan jeg kan koble suben, med de vanlige høytalerkablene til en minijack!
Er sub'en aktiv? Hvis ikke så må du la høyttalerutgangene på reciveren drive sub'en
Har subben egen forsterker?
Glemte å skrive detta ja. Suben er passiv. Altså, ingen forsterker. Tenkte da å drive subben med reciveren.
Det vil ikke virke, suben din er ikke aktiv. Du må bruke de vanlige høytalerkontaktene på forsterkeren. Minijack hullet og rca innganger for sub vil bare virke på en aktiv sub. (Sub med innebygget forsterker)
Det høres ut som du er i ferd med å gjøre samme feil som jeg gjorde en gang.. Med unntak av hodetelefoner, er minijack kun beregnet til bruk ved signaloverføring. Minijacken fra recieveren må kobles til en forsterker, så kobler du forsterkeren til sub'en.

For å finne ut om sub'en er aktiv eller passiv sjekker du om den har tilkobling til strøm. Har den det er den aktiv, men hvis de eneste tilkoblingsmulighetene er + og - må du som sagt ha en forsterker på den.

EDIT: 400 folk var før meg..
Sist endret av excubated; 17. november 2010 kl. 15:41.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det er også viktig å kontrollere receiveren sine innstillinger, slik at du kjører LFE-sporet ut på frontkanalene, og at du deler crossover så lavt som mulig, hvis det i hele tatt går an.