Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 6103
Nettopp sett Kick-Ass.

Jeg trodde dette skulle være en kommedie som skulle handle om en fyr som skulle prøve å bli en superhelt.

Filmen starta bra!
Men etterhvert kom all de Hollywood-typiske tingene, og ødela alt!

Et liten jente som lissom er badass og dreper masse folk? En nørd som plutselig blir en drapsmaskin?

Hva F*** tenker filmskaperne på?

Hva synes dere om filmen?
Mange av mine venner syntes den "eier" og ser veldig ofte på den.

IKKE se Wanted, DEN suger
Jeg syntes at filmen var noe av det morsomste jeg hadde sett på en stund når jeg så den på kino. Filmen er ment for å være helt absurd, og det syns jeg den klarte. Den er basert på en comic, sånn btw.
Sist endret av Archj; 11. september 2010 kl. 16:33.
Jeg synes Kick-Ass var noe av det morsomste jeg har sett av nye komedier! At de hiver inn masse klisjéer er jo litt av poenget da.
Jeg syns både Kick-Ass og Wanted er to kjempe filmer
Trodde først kick-ass skulle være slik Epic movie lignende greier. Den var ikke hysterisk, men underholdene.
Sist endret av mo3; 11. september 2010 kl. 16:35.
erh, hater sånne filmer som det der, eier jo ikke humor. Og skuespillet er jo elendig!
Kick-ass er jo en genial film.
Noe vits å lage en tråd om en film du mislikte? Hva vil du frem til gjennom tråden her? Eneste som vil komme frem er at noen liker den, andre vil ikke like den. Gå isåfall mye mer detaljert om hva du ikke likte med den
Jeg ville vite hva folk syntes om filmen.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Jeg syns Kick Ass var veldig bra. Dette er mest fordi den er laget så bra og er godt gjennomført i mine øyne. Et godt eksempel på dette er når partneren til Nicholas Cage leser tegneserien Nicholas Cage har laget. Selv om det ikke var en ren komedie som jeg trodde den kom til å være ble jeg ikke skuffet.
Syns selv Kick Ass var helt utrolig awesome. Det eneste som trakk ned i mine øyne (som jeg husker) var det sinnsyke våpenet mot slutten, da dro de det ett hakk for langt. Bortsett fra det syns jeg det var en bra og morsom film, og skytescena når faren til jenta dør er noe av det heftigste jeg har sett, noensinne. Angrer på at jeg ikke fikk sett den på kino.
Trådstarter - Du har dårlig film smak da :P


God underholning og bra gjennomført er min mening!
Trådstarter må jo trolle, eller så er han bare jævlig dum. Kick Ass er faen med en av de beste filmene jeg har sett i nyere tid. Filmen er genial og actionscenene er bare helt fabelaktivt laget!
har ikke sett denne, men skal dra den ned nå ^^

og Wanted er jo en evig fet film spør du meg
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Nettopp sett Kick-Ass.

Jeg trodde dette skulle være en kommedie som skulle handle om en fyr som skulle prøve å bli en superhelt.

Filmen starta bra!
Men etterhvert kom all de Hollywood-typiske tingene, og ødela alt!

Et liten jente som lissom er badass og dreper masse folk? En nørd som plutselig blir en drapsmaskin?

Hva F*** tenker filmskaperne på?

Hva synes dere om filmen?
Vis hele sitatet...
Så det du mener er at filmskaperne skal lage filmer nettopp fordi du skal like de?

Det er ikke slik det fungerer. Man liker filmer man liker, og man missliker filmer man ikke liker. Det betyr ikke nødvendigvis at de burde laget filmen annerledes.
Kick-Ass var kick-ass! nuff said
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Universal Pictures og Lionsgate vil tjene penger. Det er det som er hele poenget. Nå er det en stund siden jeg har sett den, men som jeg husker inneholder den nok av elementer som vil appellere til alle i den gemene hop:
- Action og sex - Gutter i alle aldre
- Kjærlighets- og følelsesgreier - Jenter i alle aldre
- Småunger som banker voksne - Barn i alle aldre
- Nobody som blir kjendis - Berømmelsesønskere i alle aldre
- Står opp for det han synes er rettferdig (og politisk korrekt i den vestlige verden. Tilfeldig? Neppe. Tenk om han hadde hatt helt andre synspunkter på hva som var rettferdig? At kvinner bruker burka f.eks.? Oioioi, plutselig ikke like populær og innbringende lengre) - Rettferdighetselskere i alle aldre
- Nerder som får seg dame - Nerder i alle aldre

The list goes on. Jeg er ikke overrasket over at den ble populær.
Kick Ass er en av de beste komediene jeg har sett! Filmen begynte som forventet, men etterhvert så tar det helt av. Slosscenene er utsøkte.

Eneste minuset med filmen er deler av siste scenen. Jenta er tom for ammonisjon, og gjemmer seg. - Hvorfor brukte hun ikke en av granatene hun hadde i beltet?
Jeg stoler ikke på folk lengre -.-
Stabil film ja! Scenen hvor Nicholas Cage sloss i woodshopen måtte jeg rett og slett se flere ganger på rappen.
o0, jeg likte Kick Ass. Mange av vennene mine syntes den var dritdårlig. Andre syntes den var 'epic'. Det er slik med alle filmer, og det vil alltid være slik. Takk filmindustrien for at det lages plenty av filmer, slik at alle har filmer de liker. Og ikke liker.
Helt grei film, men likte comicbookene(?) bedre...
Sist endret av jonnis; 11. september 2010 kl. 18:10.
Det pleier som regel å være sånn for min del, egentlig. Tegneserien kan ikke slås, den var konge. Det samme gjelder Wanted, hvor overgangen fra tegneserie til film var fullstendig malplassert.
ble skuffet av den. nuff said...
Så den i går selv.. Og jeg likte den bra! Litt obs på at det kommer en oppfølger: Kick-Ass 2: Balls to the Wall!! Ellers så har Chloe Moretz blitt ferdig med vampyrfilmen Let Me In som er en kopi av den svenske Låt den rätte komma in... (Plass 208 på IMDb's top 250)
Jeg har ganske filmdilla, eier over 3200 orginal-dvd'er og ser vel et par filmer daglig....
må bare forhindre flere sure mennesker. skal bare si liit om wicker man den er sinsyk spennende også slutter den med at hoveppersjonen dør også er den ferdig.. bare helt plutselig helt uten forvarsjel..
Den var ålreit, noen morsomme deler.
Til TS: Du vet jo hva du får når du velger å se filmen "Kick-Ass". Ta den som den er, en popkorn flick.
Jeg har sett verre ting som er basert på tegneserier. Mye verre. Og bedre for den saks skyld. Det sagt, det var en god film med de korrekte overdrivelsene på de rette stedene og ikke for mye var fjernet fra tegneserien. Trådstarter trodde at det skulle være en komedie, noe den var, men han glemte "action-" prefikset. Er filmer basert på tegneserier og de kommer fra usa, er de så og si alltid noe med action, noen ganger iblandet litt komedie.
Synst filmen var helt grei jeg, litt bedre enn jeg forventa. Men kan ikke akkurat si jeg forventa så mye heller da.
Ble og skuffet av kick ass, trodde det var en komedie om wannabe superhelter.
Litt morsom var den, helst i begynnelsen som du sier. Når ei liten jente på 30-40kg gir en fullt voksen og kraftig person skambank som ikke ligner grisen ødelegger mye for min del...
Wanted var underholdende, hadde ikke noen forventninger til filmen så ble ikke skuffet. Men langt ifra noe mesterverk, enkel og grei hjernedød underholdning.
Sitat av sneipen Vis innlegg
Litt morsom var den, helst i begynnelsen som du sier. Når ei liten jente på 30-40kg gir en fullt voksen og kraftig person skambank som ikke ligner grisen ødelegger mye for min del...
Vis hele sitatet...
Hvorfor i alle dager ser du på filmer basert på tegneserier hvis du vil ha realisme?.. Eller enhver actionfilm for den saks skyld..
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
En nørd som plutselig blir en drapsmaskin?
Vis hele sitatet...
Sikker på at du har sett filmen?
OK, kanskje ikke drapsmaskin, men blir badass på slutten.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
OK, kanskje ikke drapsmaskin, men blir badass på slutten.
Vis hele sitatet...
Alle blir "Badass" med en Jetback med maskingevær festa på skuldrene.


Den skiller seg veldig ut fra "Superhelt" sjangeren og den er utrolig genial.
Filmen var jo underholdning. Ork ta alt så seriøst?
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Kick-Ass var en kongefilm. Det er en actionfilm i langt større grad enn det er en komedie (merk at imdb ikke engang lister opp komedie som en av sjangrene), og jeg synes den gjør jobben sin veldig godt.

Da jeg så filmen trodde jeg også selv at dette ville være en typisk Superbad-komedie. Det skyldes vel den stereotypiske krøllenerden som hovedperson, og bruker av Mintz-Plasse (McLovin). I stedet fikk jeg film som både var morsom, spennende og emosjonell enkelte ganger. Scenen med Nicholas Cage som i full flamme skriker instrukser til Hit Girl, akkompagnert av Adagio in D Minor og strobelyset gir meg frysninger hver gang. Kjempekul scene. Naturligvis, i en "normal" setting ville alle disse tingene vært super-cheesy og Hollywood. Det er comic-settingen med superheltene som gjør hele greia. Big Daddy er jo badass.

Gøyal Tarantino-scene i lobbyen der også.

Jeg vet ikke helt hva du forventa av denne filmen, trådstarter. Var det ikke komedie nok? Var den for klisjéfylt? Jeg er ihvertfall uenig i begge påstander.

Forøvrig, jeg råder dere som likte filmen og også lese tegneserien. Stilige saker

http://www.deadlantern.com/wp-content/uploads/2008/11/kickass04hitgirl.jpg
Sist endret av ticks; 16. september 2010 kl. 20:34.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Så det du mener er at filmskaperne skal lage filmer nettopp fordi du skal like de?

Det er ikke slik det fungerer. Man liker filmer man liker, og man missliker filmer man ikke liker. Det betyr ikke nødvendigvis at de burde laget filmen annerledes.
Vis hele sitatet...
Hva? Dette var jo et ganske lite relevant og upraktisk innslag. TS skrev bare det han mente om filmen, han prata da aldri om at de burde skreddersydd filmen etter hans ønsker?

Sitat av Outier Vis innlegg
Trådstarter må jo trolle, eller så er han bare jævlig dum. Kick Ass er faen med en av de beste filmene jeg har sett i nyere tid. Filmen er genial og actionscenene er bare helt fabelaktivt laget!
Vis hele sitatet...
Outier må jo trolle, eller så er han bare jævlig dum. Kick Ass er faen med en av de værste filmene jeg har sett i nyere tid. Filmen er smakløs og actionscenene er bare helt forferdelig laget!



Selv synes jeg filmen var ålreit, men jeg har full forståelse for at folk ikke likte den også. Det burde dere andre hatt også.
Professional Derp
xLodott's Avatar
Likte spesielt fight-scenene, en del avkutting av lemmer. Jeg er mer en splatter-type!
Søppelfilm!
Trodde det var en skikkelig funny film jeg skulle få se, men den gang ei. Så megaskuff etter å lest alt hypet om den.
Jeg digga filmen! Det gjorde ikke fatter`n da... Jeg synes det er en typisk teenage-film med blod, gørr, vold, romantikk, onani og store våpen... Perfekt for klassefester o.l.!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Elemental Vis innlegg
Hvorfor i alle dager ser du på filmer basert på tegneserier hvis du vil ha realisme?.. Eller enhver actionfilm for den saks skyld..
Vis hele sitatet...
Det handler ikke alene om realisme, dette er bare noe jeg aldri har likt.
Har bare aldri likt og se filmer eller what ever der en unge grisebanker en voksen person. hehe.
Det var jo deler av filmen som var morsomt og..
Det som er spesielt med kick-ass er at det pusher forventningene dine litt.
Helt opp til at hu lille jenta starter å drepe så er det ingen tegn på at man kommer til å se blod og gørr i det hele tatt, bare litt banking av div. mennesker, før hun plutselig kommer inn og filmen blir forvandlet til nærmest splatter på 1 sekund.
Slike forventningsendringer skjer flere ganger igjennom filmen, derfor synes jeg den er fet
Var bare en film jeg fant på prøv lykken, hadde ikke hørt noenting om filmen når jeg så den, synes den var litt merkelig til å begynne med, men synes den tok seg opp og ble alt i alt en god og underholdende Actionkomedie.
kick ass er noe av det verste jeg har sett!
Wanted suger ikke like hardt, men den er heller ikke drittbra
Sitat av Hackett Vis innlegg
erh, hater sånne filmer som det der, eier jo ikke humor.
Vis hele sitatet...
Ikke rart du ikke liker slike filmer om du ikke eier humor.. ;P
Ble litt skuffa, den så dritmorsom ut på trailern. Filmen var grei skuring egentlig. Middelmådig skuespill, men gode effekter.
Bedre enn Daredevil for å si det sånn, men ikke så god som Zombieland
Sist endret av Bothrops; 8. oktober 2010 kl. 00:47.
festlig film i mine øyne, med alle de tørre kommentarene til big daddy

morro med litt omvelting på rollene
Kick-ass var da hysterisk morsom og underholdende! 8.1 hos imdb er ikke verst det heller, så tror nok din filmsmak er ræævva
Jeg synes også at filmen var dårlig, Genial begynnelse men resten var dritt, ble for mye med hu der 12 årige som drepte banditter som om d var maur