Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  157 13240
Som noen kanskje har fått med seg, så stiller nå Vigrid valg, ihvertfall i Buskerud, hvor de har samlet nok underskrifter til å stille til valg. Og maken til styggedom og barnsligheter fra mange av de partiene og/eller interesse organisasjonene som er på venstre siden gjør meg kvalm.

Organisasjoner som SOS Rasisme, som jeg faktisk trodde jeg kunne ta seriøst, har vist seg å være direkte barnslige. Det er også etter min mening ren diskriminering av politiske meninger det de holder på med. Og ikke nok med dette, de sprer i tillegg løgner, noe de anklager Vigrid for å gjøre også. Og Vigrid er vel ikke de største til å stole på, men hvorfor i alle dager skal SOS rasisme degradere seg til et slikt nivå? De driter jo totalt på leggene sine, og tilbyr ingen form for kilder.
SOS Rasismes facebook gruppe:http://www.facebook.com/home.php?ref...d=115167548566

Teksten på deres facebook gruppe:
For første gang på mange år stiller norske nazister liste til Stortingsvalget. I Buskerud har Vigrid på tvilsomt vis samlet inn 500 underskrifter for å kunne stille til valg.

Vigrid er i dag en åpent nazistisk organisasjon og ble ble grunnlagt av Tore Wilhelm Tvedt i 1998. Tvedt påstår at han fikk et kall fra guden Odin, og at hans misjon på jorda er å redde den hvite rase.

I begynnelsen nektet Tvedt for at de var nazister, og hevdet at de bare var et religiøst samfunn. De siste årene har imidlertid propagandaen glidd over i åpen støtte til Hitler og nazismen. Personer helt ned i ungdomsskolealder har blitt tatt opp gjennom dåps- og konfirmasjonsseremonier.

Vigrid har ingen mulighet til å få nok stemmer til å komme inn på Stortinget. Det er sannsynligvis heller ikke målet, for bare det å stille liste vil gi de mye oppmerksomhet og mulighet til å rekruttere
flere ungdommer.
Derfor er det viktig at disse ekstreme rasistene og nazistene ikke får slippe til i skoledebatter eller andre arenaer der de kan spre sitt hat.

Vi må aldri la nazistene få kamuflere seg som en hvilken som helst politisk ideologi. Nazismen er vold og trusler satt i system, en menneskefiendtlig bevegelse med etnisk rensning som eneste virkelige
mål.

Derfor oppfordrer SOS Rasisme alle i Buskerud til å ta avstand fra Vigrid og sørge for at de ikke får forsøple valgkampen.
Vis hele sitatet...
Jeg har i teksten over tatt meg frihet til å markere områder av teksten der de kommer med mer eller mindre grunnløse påstander. (les: uten kilder)
Dersom det bare er meg som ikke har gjort god nok research, og dere finner det som står der, så må dere gjerne komme med dette, og jeg tar full retrett på at det ikke er kilder på det.

Men SOS Rasisme slutter ikke sine ytringer der, ihvertfall ikke grunnlegger av gruppen, og profilerte RV politiker: Jon Trygve Bergsåker.

Å gå i debatt mot Vigrid er det samme som å legitimere meningene deres og si at de har en plass i den norske samfunnsdebatten. Dette gjelder uansett hvor mye man måtte si imot de.

All erfaring viser at nazistene øker rekrutteringen sin når de får lov til å spre hatet sitt. Jeg tviler ikke på at Thorgrim Bredesen kommer til å bli knust av de andre partiene, men det vil uansett være en liten håndfull som vil synes at Vigrid høres ut som noe for de. Det er skummelt nok i seg selv, det trengtes tross alt ikke mer enn to nazister for å drepe Benjamin Hermansen i 2001.

Jon Trygve
SOS Rasisme
Vis hele sitatet...
Dette er helt latterlig å komme med. Dersom man diskuterer med Vigrid, så legitimerer man deres meninger? I hvilken verden sier SV at FrP sin innvandrings politikk er en "ok" politikk? Det gjør de ikke, og de viser dette på en moden måte - ved å si imot, og vise at de står for noe annet. Det er også merkverdig påstandene om at nazismen kommer til å øke i rekruttering bare de er med i en diskusjon. Undersøkelser fra tyskland, der tegning av hakekors, og enhver relasjon til nazismen er ulovlig, viser rekrutteringen ikke kommer an på hvor sterkt de står i den offentlige debatten. Kilde:http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=571005

Og i mitt korstog mot SOS Rasisme, ihvertfall drammens distriktet stopper ikke der. Et kjapt google søk ga meg denne artikkelen: http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...cle1313545.ece
Jeg synes det er hårreisende at en politiker som vil bli tatt seriøst henger ut en elev slik. Han ber jo om at gutten skal få bank av de flerkulturelle på denne skolen, og får han et enda sterkere hat. Hvordan det gikk med eleven vet jeg ikke. Men jeg kjenner mange som går på Åssiden VGS, og vet godt at det ikke er noe nytt at dersom minoritets elever får vite at noen er rasister, så får de mest sannsynlig bank.

Og til de som nå sitter der og tror jeg er en rasist uten like; vær så snill, spar meg. Jeg er imot Vigrid, og alt de står for, men jeg er sterk tilhenger av demokratiet og ytringsfrihet. Som Voltair en gang sa, bare på fransk: "
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."

Så mitt spørsmål til dere er: bør Vigrid få delta i skoledebatter? Er SOS Rasisme like korttenkte som rasister slik de holder på (nå)?
Du har et 'korstog' ved å lese på facebook og google dem? Hjelpes. Når du begynner å beleirer SOS-rasismes kontor i tre år og dreper tusenvis kan du få lov til å bruke det ordet.

Og Vigrid bør ikke få delta i skoledebatter. Det å slippe til ekstreme grupper foran ungdommer har lite å gjøre i en valgdebatt å gjøre, spesielt siden de har fint lite med de politiske sakene som er noenlunde relevante å gjøre. Jeg tror du misforstår Jon Trygve når han sier at man ikke bør gå i debatt med dem - man legitimerer dem med en gang man slipper dem til på en debatt på lik linje med partier med støtte fra 2-3% av befolkningen. De presenteres som et allment alternativ og deres oppmøte kan greit avvises ved at man da måtte sluppet til veldig mange andre grupperinger.

Det er klart man skal diskutere mot dem i andre arenaer hvis de har en mulighet til å få stå uimotsagt, men å slippe dem til på skoledebatter er en jævlig dårlig idé.
Vigrid er jo kjent for å være harde på propagandaen, og de som har lettest for å bite på slik propaganda er nettopp ungdomer. Mange ungdommer synes det er kult med det ekstreme, og jeg tror det i seg selv er bra (se verden kritisk), samtidig som jeg tror vi skal være forsiktige med å la de skli inn i slike miljøer. Samtidig burde de ekstrem kommunistiske partiene også holde seg unna slike debatter, med unntak av rødt fordi de fokuserer mest på en del positive holdninger, antirasisme, femenisme etc.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg er einig med SOS Rasisme - forskjellen på FRP og Vigrid er rimelig åpenbar for meg: frp har eit menneskesyn eg ikkje kan stille meg bak, men det er basert på logiske ressonementer. Vigrid sitt menneskesyn er stortsett basert på forskrudde ideer som raser, sosialdarwinisme og raser sine ulike egenskaper. Det er vissvass som resten av verden kasta ut på femtitallet. Det er rett og slett ikkje et utgangspunkt for debatt.

I tillegg er det viktig å markere at ein vender grupperinger som vigrid ryggen rett og slett fordi det kan hindre rekruteringa: for folk som vurderer slike grupperinger kan det å sjå at andre vender grupperinga totalt ryggen vere med på å påverke.
Sitat av Skeid Vis innlegg
Samtidig burde de ekstrem kommunistiske partiene også holde seg unna slike debatter, med unntak av rødt fordi de fokuserer mest på en del positive holdninger, antirasisme, femenisme etc.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo en grei forskjell mellom kommunisme og nazisme, om du enda ikke har fortsått det.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Du har et 'korstog' ved å lese på facebook og google dem? Hjelpes. Når du begynner å beleirer SOS-rasismes kontor i tre år og dreper tusenvis kan du få lov til å bruke det ordet.
Vis hele sitatet...
Makan til flisespikkeri! Nå svarte du vel strengt talt ikke på det han lurte på anngående SOS-rasisme, heller bare lurte på om det er et korstog han driver med eller ikke. For min del er det helt greit å være litt kritiske mot SOS-rasisme.. Ja, de står for gode holdninger, men jeg er enig i at de ofte drar ting litt vel langt, og er veldig flinke til å dra i rasisme/nazi-spakene sine.

Beklager for at jeg ikke kan si mer, så skal sette meg enda bedre inn i saken.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Nå er det jo en grei forskjell mellom kommunisme og nazisme, om du enda ikke har fortsått det.
Vis hele sitatet...
Nå snakker jeg om hvordan de bruker propaganda, og ikke hva de mener politisk.
Nazipakk kan vi ikke ha noe av i debatten nei. Vi kan takke Blitz' kontante håndtering av det minste tegn til offentlig opptreden fra nazisvina på 90-tallet for at vi ikke har noe ordentlig nazimiljø i Norge i dag - og jeg støtter samme behandling av nazisvina på 00-tallet, selv om de har klart å få seg et "politisk parti".
Sitat av Skeid Vis innlegg
Makan til flisespikkeri! Nå svarte du vel strengt talt ikke på det han lurte på anngående SOS-rasisme, heller bare lurte på om det er et korstog han driver med eller ikke. For min del er det helt greit å være litt kritiske mot SOS-rasisme.. Ja, de står for gode holdninger, men jeg er enig i at de ofte drar ting litt vel langt, og er veldig flinke til å dra i rasisme/nazi-spakene sine.
Vis hele sitatet...
Fyren klager over at SOS-rasisme ikke bruker riktige begreper og driver flisespikkeri sjæl, da kan han ikke forvente noe annet enn at noen påpeker den latterlige overskriften hans. (Dette er ikke den første tråden som omtaler personlig surmuling på nett som korstog, heller)

Det er jo egentlig lite tvil om at SOS-rasisme er idioter som banaliserer debatten hver gang de dukker opp - husker en av dem prøvde å argumentere mot et rasistisk miljø ved å nevne at en av de involverte var mistenkt for å skjende en geit - men akkurat her er det lite grunn til å være enige med dem. Hvorfor skal vi, på skoledebattene, slippe til et fullstendig mariginalt parti som ikke kommer til å ha noe å bidra med i noen av de viktige valgsakene unntatt kanskje innvandring? Hvorfor skal vi likestille dem med etablerte partier og gi dem et talerør til skolebarn?

De bør debatteres i de offentlige arenaer: Avisdebatter, på nett, og hvis det går så langt, på Stortinget. Dette er ikke det samme som at de skal slippe til på arenaer normalt sett beregna på etablerte partier. Vi bør ikke slippe til gærningene bak tjen-folket.no heller, men det finnes det jo ingen facebookgruppe mot, så da er det klart trådstarter ikke har tid til å starte et 'korstog'.
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Du har et 'korstog' ved å lese på facebook og google dem? Hjelpes. Når du begynner å beleirer SOS-rasismes kontor i tre år og dreper tusenvis kan du få lov til å bruke det ordet.

Og Vigrid bør ikke få delta i skoledebatter. Det å slippe til ekstreme grupper foran ungdommer har lite å gjøre i en valgdebatt å gjøre, spesielt siden de har fint lite med de politiske sakene som er noenlunde relevante å gjøre. Jeg tror du misforstår Jon Trygve når han sier at man ikke bør gå i debatt med dem - man legitimerer dem med en gang man slipper dem til på en debatt på lik linje med partier med støtte fra 2-3% av befolkningen. De presenteres som et allment alternativ og deres oppmøte kan greit avvises ved at man da måtte sluppet til veldig mange andre grupperinger.

Det er klart man skal diskutere mot dem i andre arenaer hvis de har en mulighet til å få stå uimotsagt, men å slippe dem til på skoledebatter er en jævlig dårlig idé.
Vis hele sitatet...
Tror du skjønner hva jeg mener med korstog, uten å gå mot Jerusalem. Men gjelder plutselig ikke demokratiets "regler", så fort det er snakk om en ekstremistisk gruppe? Og jeg ser poenget ditt med at de skal nå diskutere med "the big league", når man andre også da skulle fått plass. Men hvor skulle de få diskutere dersom de ikke var med på en skoledebatt?

Og grunnen til at jeg har gått imot SOS Rasisme er ikke pga. hva de står for. Det er i og for seg flott, men lederne av SOS Rasisme i drammensregionen har etter hva jeg har sett på arrangementer o.l. fremstått for meg som noen tullinger. Så jeg kan vel si at jeg er mer imot "avdeling drammen", enn mot hele organisasjonen.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Eg er einig med SOS Rasisme - forskjellen på FRP og Vigrid er rimelig åpenbar for meg: frp har eit menneskesyn eg ikkje kan stille meg bak, men det er basert på logiske ressonementer. Vigrid sitt menneskesyn er stortsett basert på forskrudde ideer som raser, sosialdarwinisme og raser sine ulike egenskaper. Det er vissvass som resten av verden kasta ut på femtitallet. Det er rett og slett ikkje et utgangspunkt for debatt.

I tillegg er det viktig å markere at ein vender grupperinger som vigrid ryggen rett og slett fordi det kan hindre rekruteringa: for folk som vurderer slike grupperinger kan det å sjå at andre vender grupperinga totalt ryggen vere med på å påverke.
Vis hele sitatet...
At det er stor forskjell på FrP og Vigrid er det ingen tvil om. Men er det ikke mer preventivt dersom alle sier imot, isteden for å prøve å tie dem? Da får jo ikke de som faktisk er påvirkelige en mulighet til å bli "nysgjerrige". Da får de jo høre hvor idiotisk deres "politikk" er.
Et viktig spørsmål. Ville det vært i strid med ytringsfriheten vi setter så høyt og ikke slippe dem til i skoledebatter? Det blir vel iallefall feil å nekte dem å stille til valg. Men spillereglene er litt annerledes når det er skoler og lettpåvirkelige barn.

Når jeg tenker meg om så er det vel ikke det i det hele tatt. De har lov å mene det de gjør, men skolen er et privat område og har ingen plikt som heter at de må slippe til alle grupper med politiske meninger. De kan stille til valg og dele ut sedler.
Sist endret av Picard; 29. august 2009 kl. 12:50.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Xasma Vis innlegg
At det er stor forskjell på FrP og Vigrid er det ingen tvil om. Men er det ikke mer preventivt dersom alle sier imot, isteden for å prøve å tie dem? Da får jo ikke de som faktisk er påvirkelige en mulighet til å bli "nysgjerrige". Da får de jo høre hvor idiotisk deres "politikk" er.
Vis hele sitatet...
Problemet er at slike organisasjoner liker å stemple meiningsmotstandere som irrasjonelle, løgneriske kommunister. Uansett. Da er det ikkje ein meiningsfull debatt lenger.

Det er også tidkrevjande å debatere mot dei, og det er ein rimelig meiningslaus øvelse. Derfor meiner eg det er eit utmerka verkemiddel å vende dei ryggen i ein del samanhengar, m.a. skuledebattar.
Sitat av Geordie Vis innlegg
Et viktig spørsmål. Ville det vært i strid med ytringsfriheten vi setter så høyt og ikke slippe dem til i skoledebatter? Det blir vel iallefall feil å nekte dem å stille til valg. Men spillereglene er litt annerledes når det er skoler og lettpåvirkelige barn.
Vis hele sitatet...
Ytringsfrihet handler om at du ikke blir rettslig forfulgt av staten for dine meninger, ikke at du skal slippe til på alle debattarenaer. Hadde skoler vært en åpen arena hvor hvem som helst kunne komme og delta i panelet, hadde ting kanskje stilt seg annerledes.
Tror du skjønner hva jeg mener med korstog, uten å gå mot Jerusalem. Men gjelder plutselig ikke demokratiets "regler", så fort det er snakk om en ekstremistisk gruppe? Og jeg ser poenget ditt med at de skal nå diskutere med "the big league", når man andre også da skulle fått plass. Men hvor skulle de få diskutere dersom de ikke var med på en skoledebatt?
Vis hele sitatet...
De har akkurat de samme mulighetene som andre knøtteorganisasjoner. Vi bør ikke løfte frem nazistene fordi de er kontroversielle. Hvis de kommer over sperregrensa kommer de på tinget. Og jeg vil vurdere å flytte til et annet land, men det er nå en annen sak.
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Hvorfor skal vi, på skoledebattene, slippe til et fullstendig mariginalt parti som ikke kommer til å ha noe å bidra med i noen av de viktige valgsakene unntatt kanskje innvandring? Hvorfor skal vi likestille dem med etablerte partier og gi dem et talerør til skolebarn?
Vis hele sitatet...
Det er i denne sammenhengen snakk om en debatt på en VGS. Altså, det er mange som ikke lenger er barn, de kalles studenter. Høres ut som at du snakker om en debatt på en ungdomsskole. Det er stemmer å hente på en VGS med ca. 700 elever som har stemmerett.

Sitat av Geordie Vis innlegg
Et viktig spørsmål. Ville det vært i strid med ytringsfriheten vi setter så høyt og ikke slippe dem til i skoledebatter? Det blir vel iallefall feil å nekte dem å stille til valg. Men spillereglene er litt annerledes når det er skoler og lettpåvirkelige barn.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ingenting som sier at de skal absolutt få lov. Men de stiller nå til valg, og jeg synes at elever flest skal få tilfredstillelsen av å se Vigrid drite seg ut.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Problemet er at slike organisasjoner liker å stemple meiningsmotstandere som irrasjonelle, løgneriske kommunister. Uansett. Da er det ikkje ein meiningsfull debatt lenger.

Det er også tidkrevjande å debatere mot dei, og det er ein rimelig meiningslaus øvelse. Derfor meiner eg det er eit utmerka verkemiddel å vende dei ryggen i ein del samanhengar, m.a. skuledebattar.
Vis hele sitatet...
Mye av den samme behandlingen gir jo bl.a. RV høyre ekstremister. Det blir jo en like meningsløs debatt. Selv om kommunismen har mer å bidra til i en debatt, så er deres kritikk av hverandre på samme linje. Og dermed burde jo også RV nektes å debatere? De har jo heller ikke store oppslutningen på valgmålinger.
Sitat av Skeid Vis innlegg
Vigrid er jo kjent for å være harde på propagandaen, og de som har lettest for å bite på slik propaganda er nettopp ungdomer.
...
Samtidig burde de ekstrem kommunistiske partiene også holde seg unna slike debatter
...
Vis hele sitatet...
På en måte er jeg enig med deg. Samtidig er jeg litt skremt over tanken på at noen - eksempelvis du - skal bestemme hvilke religiøse og politiske signaler jeg skal kunne eksponeres for.

Nå er ikke jeg akkurat ungdom lenger, og forhåpentligvis utstyrt med et kritisk blikk og litt sunn fornuft. Så det er få ekstreme miljøer jeg finner tiltrekkende i utgangspunktet. Jeg kjenner Vigrid kun av omtale i media, og jeg tror ikke på Odin eller rendyrking av noen hvit rase. Jeg er ikke så ekstremt kommunistisk heller, for den saks skyld.

Men å nekte noen å delta i en debatt fordi man ikke liker budskapet, blir for meg antidemokratisk. Jeg er i så måte enig med trådstarter.

I det offentlige rom har vi lover og regler på hva som kan debatteres. Hvis man begynner å uttrykke rasisme og lignende, bryter man loven. Så hvis de som debatterer klarer å fremme saken sin uten å bryte loven, så mener jeg de burde få lov.
Dette skjer når vigrid blir med på skoledebatter: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...p?artid=566968
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Ytringsfrihet handler om at du ikke blir rettslig forfulgt av staten for dine meninger, ikke at du skal slippe til på alle debattarenaer. Hadde skoler vært en åpen arena hvor hvem som helst kunne komme og delta i panelet, hadde ting kanskje stilt seg annerledes.
Vis hele sitatet...
Jeg editerte innlegget mitt etterpå og la til det da jeg merket hvor åpenbart dumt det var. Men man skulle fortsatt tro at hvis en videregående skole plutselig nektet borgerlige partier i skolen så hadde de tapt så det suste i retten.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Dette skjer når vigrid blir med på skoledebatter: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...p?artid=566968
Vis hele sitatet...
leste du artikkelen i det heile tatt? Øyvind Heian er med Norgespatriotene ikke Vigrid
Sitat av Xasma Vis innlegg
Det er i denne sammenhengen snakk om en debatt på en VGS. Altså, det er mange som ikke lenger er barn, de kalles studenter. Høres ut som at du snakker om en debatt på en ungdomsskole. Det er stemmer å hente på en VGS med ca. 700 elever som har stemmerett.
Vis hele sitatet...
De kalles elever. Studenter impliserer høyere utdanning. Og ja, mange av elevene på en vgs er enda barn. Femten-sekstenåringer kommer til å være på debatten og har ikke begrepsapparatet til å forstå hva som er tvilsom retorikk og hva som ikke er det. Poenget er uansett at en marginal gruppe ikke bør ha adgang uansett hvor kontroversiell den og hvis den er så kontroversiell som vigrid bør det gjøres vurderinger av lærerstaben hvem som slipper til. Det er tross alt de som må rydde opp i rotet etterpå, når Pia (15) spør læreren hvorfor muslimer får slippe inn i landet når de er barbariske mordere.

Sitat av Toadftw Vis innlegg
leste du artikkelen i det heile tatt? Øyvind Heian er med Norgespatriotene ikke Vigrid
Vis hele sitatet...
Same shit, different wrapping
Sist endret av ivioynar; 29. august 2009 kl. 13:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor skal ikke Vigrid stille ut? Er ikke Norge et fritt land, der man kan si sin mening og stå fram?
Sitat av Isbit Vis innlegg
Hvorfor skal ikke Vigrid stille ut? Er ikke Norge et fritt land, der man kan si sin mening og stå fram?
Vis hele sitatet...
Oppfordring fra Rødt om å bruke rasismeparagrafen mot Vigrid.

Straffelovens §135a
Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.
Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres:
a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,
b) religion eller livssyn, eller
c) homofile legning, leveform eller orientering.
Vis hele sitatet...
All erfaring viser at nazistene øker rekrutteringen sin når de får lov til å spre hatet sitt. Jeg tviler ikke på at Thorgrim Bredesen kommer til å bli knust av de andre partiene, men det vil uansett være en liten håndfull som vil synes at Vigrid høres ut som noe for de. Det er skummelt nok i seg selv, det trengtes tross alt ikke mer enn to nazister for å drepe Benjamin Hermansen i 2001.
Vis hele sitatet...
Og hva med alle innvandrere som tar livet av nordmenn da? Det nevner de ikke et ord om.

Vigrid har all rett til å si sin mening og stille til valg, selv om ikke alle er enige med dem.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Og hva med alle innvandrere som tar livet av nordmenn da? Det nevner de ikke et ord om.

Vigrid har all rett til å si sin mening og stille til valg, selv om ikke alle er enige med dem.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri hørt om at innvandrere i Norge har drep hvite fordi den hvite rase er underlegen el. sprøyt, du må skille vanlig og rasistisk motivert vold.
Sitat av Isbit Vis innlegg
Hvorfor skal ikke Vigrid stille ut? Er ikke Norge et fritt land, der man kan si sin mening og stå fram?
Vis hele sitatet...
Jo, de kan si sin mening uten å bli straffeforfulgt. Men det er ikke en menneskerett å få delta i skoledebatter.

Alltid er det en eller annen tulling som må komme med den flåsete frasen "Er ikke Norge et fritt land?"

Jo, de kan ytre seg (nesten) så mye de vil, gjennom hjemmesiden deres, de kan henge opp plakater og stå å hyle på gaten. Men nei, samfunnet er ikke pliktig til å stille opp med arenaer der de kan drive sin propaganda. Gjør det Norge til et diktatur uten ytringsfrihet, er det det du mener? Det er ikke en menneskerett å få delta i skoledebatter.

Alltid er det en eller annen tulling som må komme med den flåsete frasen "Er ikke Norge et fritt land?"
Sist endret av Don Veto; 29. august 2009 kl. 14:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av voldern Vis innlegg
Jeg har aldri hørt om at innvandrere i Norge har drep hvite fordi den hvite rase er underlegen el. sprøyt, du må skille vanlig og rasistisk motivert vold.
Vis hele sitatet...
Drapet på en kvinne i Bodø for ikke så lenge siden vil jeg kalle rasistisk motivert drap, siden han selv sa han fikk "ordre" fra andre mørkhudete (tom Obama) i drømmene sine. Ja, han er sinnsyk, men er ikke nynazister som begår drap også det?

Og de fleste innvandrere som begår voldtekt, kommer som regelt med grunnen at offrene er "hvite horer som går uten klær" eller noe i den duren.

Og så må vi ikke glemme at som regelt så blir de fleste drap og voldshandlinger mot innvandrere stemplet som rasistisk motivert. Det har jo blitt standard idag.

Våkn opp. SOS-rasisme er ikke noe bedre enn Vigrid. De støtter f.eks videoen som henger ut både Tvedt og Heian på det groveste og kommer med fantasifulle beskyldninger mot dem, bare fordi de har et annet syn på det flerkulturelle samfunnet.
Sist endret av Mexxy; 29. august 2009 kl. 15:32.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
Og de fleste innvandrere som begår voldtekt, kommer som regelt med grunnen at offrene er "hvite horer som går uten klær" eller noe i den duren.
Vis hele sitatet...
De fleste lunier synes du virkelig må roe ned generaliseringene dine eller finne frem kilder for disse påstandene.
Sitat av luni Vis innlegg
De fleste lunier synes du virkelig må roe ned generaliseringene dine eller finne frem kilder for disse påstandene.
Vis hele sitatet...
Kilder kan man finne her: http://www.baksiden.net/nordmenndrept.htm

Joda, ikke akkurat noen fin kilde ettersom at det kommer fra en rasistisk side, men jeg sjekket, alt som står på den siden er sant. Så? Er ingen av disse drapene rasistiske? Alle drapene som har blitt begått av utlendinger mot nordmenn er ingenting annet enn uheldigheter?

Og det eneste drapet som har blitt begått av nordmenn mot utlendinger er drapet mot Benjamin i 2001. Noe som ihvertfall var rasistisk, uansett - ifølge alle andre ihvertfall.


Et parti som vigrid burde få delta i diskusjoner hvor de vil de også. De fleste oppegående mennesker skjønner at det bare er tull. Og de som ikke gjør det, kommer til å søke opp vigrid eller NP senere i livet uansett. Det er bare tull å utelate noen fra en diskusjon, fordi man tror at folk ikke klarer å tenke selv. 99% av de som er på debatten (skoledebatt eller ikke) skjønner at vigrid snakker tull. At det er 1% som faktisk kommer til å tro på dem er ikke noen grunn holde vigrid unna hele valgkampen. (og ja, de siste prosenttallene jeg viste til kom jeg på selv - som et cirka cirka beløp liksom.)

Linken som VinumSabbathi linket til: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...p?artid=566968 står det også at
SOS Rasisme hadde på forhånd oppfordret elevene til å snu ryggen til Heian.
Vis hele sitatet...
Det er da like mye propaganda dette som det vigrid driver med. Når SOS rasisme sier til elevene på forhånd at de ikke skal tro på noe av det vigrid sier, og bare snu ryggen til, så går det for langt for meg også. Når SOS rasisme ikke eier respekt for mennesker med sterkere meninger så vet ikke jeg hvordan jeg kan respektere dem.
Vigrid og Norgespatriotene og alt dette andre søppelet må rett og slett bare knuses. Jeg driter i hvordan det gjøres, egentlig, men bort må det. Om folk skambanker disse retarderte menneskene, eller tier dem ihjel driter jeg også i. De fortjener alt vondt de kan få.

Sånn er det med den saken

Stiller meg 100% bak posten til xtapolapocetl på første side!

Og når det er sagt så burde vi også fjerne alle som sympatiserer disse fuckheadsa. Gjøre narr av dem til de driter i buksa av skam, henge dem ut offentlig osv. Stenge dem ute fra ting og tang. Alt vi har av "brutale" virkemidler. Vi kunne jo starte med å banne dem fra nFF f.eks.

Jeg driter i ytringsfriheten når det kommer til dette "menneskene".

Samtlige av de som er involvert i denne faenskapen er under gjennomsnittet intelligente. Spør meg ikke om kilder, for det finner dere i alt det dere har liggende på websidene deres. Det står mellom linjene.

Jeg oppfordrer herved til mer vold mot rasister, nazister og alt annet avskum! That's right - sue me
Sitat av ninja5000 Vis innlegg
Vigrid og Norgespatriotene og alt dette andre søppelet må rett og slett bare knuses. Jeg driter i hvordan det gjøres, egentlig, men bort må det. Om folk skambanker disse retarderte menneskene, eller tier dem ihjel driter jeg også i. De fortjener alt vondt de kan få.

Sånn er det med den saken

Stiller meg 100% bak posten til xtapolapocetl på første side!

Og når det er sagt så burde vi også fjerne alle som sympatiserer disse fuckheadsa. Gjøre narr av dem til de driter i buksa av skam, henge dem ut offentlig osv. Stenge dem ute fra ting og tang. Alt vi har av "brutale" virkemidler. Vi kunne jo starte med å banne dem fra nFF f.eks.

Jeg driter i ytringsfriheten når det kommer til dette "menneskene".

Samtlige av de som er involvert i denne faenskapen er under gjennomsnittet intelligente. Spør meg ikke om kilder, for det finner dere i alt det dere har liggende på websidene deres. Det står mellom linjene.

Jeg oppfordrer herved til mer vold mot rasister, nazister og alt annet avskum! That's right - sue me
Vis hele sitatet...
Da oppfordrer jeg til mer vold mot utlendinger - bare fordi de er utlendinger.

Ja, akkurat. Den linjen der var like absurd som det du prøvde å peke ut. Lurer på hvem som egentlig er mindre intelligente her.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeg ser virkelig ikke hvordan n5ks holdning (satt på spissen?) er farligere enn det propagandasvadaet Norgespatriotene og Vigrid kaller «partiprogram». Begge partiene favoriserer etniske nordmenn, og oppfordrer – om ikke direkte, så mellom linjene – til hat og vold mot mennesker av en annen etnisk opprinnelse.
Vigrid fremmer vår rett og plikt til å bære våpen, og vår rett til å forsvare oss selv som ei etnisk/religiøs gruppe. Norgespatriotene har to (ja, bare to) punkter på sitt program (midt på tredje avsnitt, mellom all dommedagsretorikken): «Stopp innvandringen fra ikke-vestlige land og hjemsend flest mulig ikke-vestlige innvandrere», og de konkluderer med at «Islam er Europas farligste fiende». At dette er mennesker som bør sjikaneres på linje med voldtektsforbrytere og pedofile, burde det ikke herske noen tvil om. Selv favoriserer jeg ikke-voldelige løsninger (som å se en annen vei), men jeg forstår at folk vender hat mot hat.

Om man skal bruke alle-meninger-må-likestilles-fordi-vi-liker-ytringsfrihet-resonnementet, åpner vel dette opp for at ekstreme «politikere» kan støtte seg til nihilismen, og bruke seksuell likestilling som argument for å fremme legalisering av pedofili i skoledebatter?
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
jeg er ikke noen vigrid-tilhenger så det er sagt.
ja jeg er ungdom som egentlig ikke har stor peiling på politikk osv.

Jeg mener det er helt høl i hue at ett politisk parti skal kunne bli nektet å delta i en debatt når de har lov til å være ett parti, bare fordi de står for noe som andre mener er feil.

før noen begynner å "slenge med leppa" til mitt utsagn: folk er forsjellige! noen mener at ruspolitikken er helt på hue her til lands, andre mener at den er bra. noen liker ikke innvandrere, andre gjør det. sånn er det? bare fordi mamma og pappa ikke tror sin lille unge klarer å velge hva de skal tro på når det gjelder politikk betyr vel ikke at man skal boikotte disse?
før eller siden vil folk få greie på dette, enten ved å lese på www.vigrid.info , høre om de i andre situasjoner, få forklart det av noen innenfor kretsen eller andre steder.

og som JEG har følelsen av er at på ungdomskolen(vet ikke om det er samme på barneskolen) så har man "vær røykfri" som skal få ungdommer til å ikke røyke og snuse, til dels å drive med stoff osv. måten dette blir fremstilt på etter mitt syn er at stoff er fy-fy uten å gi noen andre kilder på dette(var iallefall sånn på skolen der je gikk).
jeg syns det blir litt på samme måte som at man nekter vigrid i en debatt, og folk går inn på f.eks www.vigrid.info og leser og kanskje finner dette veldig overbevisende.

det ninja5000 sier i sin post at"Jeg oppfordrer herved til mer vold mot rasister, nazister og alt annet avskum! That's right - sue me " er på samme måte som vigrid fører sin politikk mot kall det svartinger, jødepakk og alt du vil, men ser ikke på det som noe relevant, mer at folk er likedan som vigrid igjen.

men når det er sagt så går jeg på skole i buskerud og gleder meg til skoledebatten der vigrid faktisk har fått lov til å møte(vet dog ikke hvordan det går i hønefoss med boikottinga), ikke fordi jeg er vigrid-tilhenger, men for å se hvordan de andre partiene fører sin politikk mot det vigrid sier og hvordan vigrid svarer for seg innenfor debatten
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
sengetøv: så alle som greier å skrape saman 500 underskrifter skal få tilgang til debattane? Sorry, men eg er faktisk ikkje einig. Det bør vere visse krav, utover at dei greier å samle dei nødvendige underskriftene.

Eit relevant krav er om dei har meir enn marginal oppslutning. Eit parti som har utsikter til brøkdeler av en prosent av stemmene har knappast interesse i ein skuledebatt, og det er betre bruk av tida å nytte dei på parti som er litt meir mainstream, og faktisk er reelle faktorer å regne med.

Marginaliserte grupper, uavhengig av politisk standpunkt, har lite eller ingenting å gjere i skuledebatter imho.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
slashdot: det jeg har fått beskjed og blitt "lært" opp til, menmen..

men etter hva jeg har hørt av de i min "gangs-krets" så er jo fler av de som har sagt at de ikke visste hva de skrev under på når vigrid sanket underskrifter, men for faen, de leser vel hva de skriver på?!

som du sier etter hva jeg forstår utifra"Eit parti som har utsikter til brøkdeler av en prosent av stemmene har knappast interesse i ein skuledebatt, og det er betre bruk av tida å nytte dei på parti som er litt meir mainstream, og faktisk er reelle faktorer å regne med.

Marginaliserte grupper, uavhengig av politisk standpunkt, har lite eller ingenting å gjere i skuledebatter imho. "
sikkert mange innenfor skolen som er virkelig inntresert i hvor mye du skal få i skatt og hva som skal skje med norge og det gullet og de grønne skogene de lover?
Vi har en rasisme paragraf her i Norge. Om vi ikke kan bruke den mot et politisk hat-parti som Vigird så er den vel død og det er fritt frem for rasisme og nazisme i Norge?
Nei, jeg stemmer for at vi bruker denne paragrafen mot de og får de vekk fra barn og ungdom!

99% i salen kommer nok bare til å le av de, kaste småmynter i hodet dems, men, vi må ikke glemme den siste prosenten!
Det er dette som er skummelt. De kommer ofte til å påvirke noen. Om det så bare er 1 person, så iløpet av bare dette skolevalget har de nok høstet inn 10-20 fler medlemmer. Dette er utrolig negativt og noe vi burde kjempe imot etter min mening.
Sist endret av oom; 29. august 2009 kl. 23:43.
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av slashdot Vis innlegg
sengetøv: så alle som greier å skrape saman 500 underskrifter skal få tilgang til debattane? Sorry, men eg er faktisk ikkje einig. Det bør vere visse krav, utover at dei greier å samle dei nødvendige underskriftene.

Eit relevant krav er om dei har meir enn marginal oppslutning. Eit parti som har utsikter til brøkdeler av en prosent av stemmene har knappast interesse i ein skuledebatt, og det er betre bruk av tida å nytte dei på parti som er litt meir mainstream, og faktisk er reelle faktorer å regne med.

Marginaliserte grupper, uavhengig av politisk standpunkt, har lite eller ingenting å gjere i skuledebatter imho.
Vis hele sitatet...
La oss nå "snu" det litt. La oss si at Vigrid skulle få 1-2% av stemmene. De er dermed med i partiene med "større" oppslutning. Er det da akseptabelt å ha med Vigrid i en debatt? Det er jo valg om 4 år igjen. Om de da har satt opp litt mer program, men allikevel vært rasistiske slik de er idag, skal de få være med?
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sitat av Xasma Vis innlegg
La oss nå "snu" det litt. La oss si at Vigrid skulle få 1-2% av stemmene. De er dermed med i partiene med "større" oppslutning. Er det da akseptabelt å ha med Vigrid i en debatt? Det er jo valg om 4 år igjen. Om de da har satt opp litt mer program, men allikevel vært rasistiske slik de er idag, skal de få være med?
Vis hele sitatet...
Så fremt de holder seg unna oppvigleri så mener jeg de bør få tale sin sak på lik linje med alle andre. De vil ut med alle svartingene? Fint for vigrid, men parti/organisasjoner som oppfordrer til lovbrudd hører ikke hjemme noe sted, uttringsfrihet eller ei
Sitat av Muradi Vis innlegg
Og hva med alle innvandrere som tar livet av nordmenn da? Det nevner de ikke et ord om.

Vigrid har all rett til å si sin mening og stille til valg, selv om ikke alle er enige med dem.
Vis hele sitatet...
Drapet på Benjamin Hermansen ble gjort med rasistisk agenda. At en med mørk hud dreper en med hvit hud gjør det ikke til rasisme. Om du dreper en "neger" fordi du "vil ha blå lisser på skoa" er det rasisme.

Vigrid har all rett til å si sin mening, men å slippe et grunnleggende rasistisk parti (som har 500 stemmer i et land med 4,7 millioner innbyggere) til i skoledebatten er en annen sak.
Jeg syns ikke Vigrid skal få tilgang til debatten selv om de får 5% oppslutning. Partier uten annen politikk enn "kast ut alle svartingene" fortjener ingen oppmerksomhet, uavhengig av hvor mange som står bak dem.
Nja, hvis de kommer over sperregrensa har vi faktisk et alvorlig nynazist-problem i landet og da tror jeg det er på tide å møte dem i debatter i tillegg til andre tiltak.
Jeg er selv fra Hokksund (Vigrids hovedstad og fødested). Vigrids grunlegger Tore Tvedt sto indirekte bak drapet på Benjamin Hermansen da han skal ha beordret medlemmer av Vigrid (Som også var med i BootBoys) til å utføre det.

Benjamin Labaran Hermansen (født 29. mai 1985, død 26. januar 2001 på Holmlia i Oslo) var en norsk gutt med ghanesisk far og norsk mor. Han ble knivdrept på Holmlia i Oslo, like før midnatt fredag 26. januar 2001. Det var personer fra den nynazistiske grupperingen BootBoys som stod bak ugjerningen. Joe Erling Jahr, Ole Nicolai Kvisler og Veronica Andreassen ble dømt til henholdsvis 18, 17 og 3 års fengsel for drapet.

Jeg mener dette alene er en god grunn til at de ikke skal få stille til valg. Høyesterett har også slått fast at Vigrids uttaleles blant annet gjennom Tvedt ikke beskyttes av Ytringsfriheten. Jeg mener derfor at en organisasjon med den type holdninger og meninger ikke har noen leverett i Norge, og ellers i verden. Personene som står bak disse partiene bør straffeforfølges.

Man bør også se på Norges Patriotene som utgir seg for å være ett nytt seriøst parti, men som styres av Tvedts læregutt Øyvind Heian.

Noen som ser linken mellom disse "partiene"? ( 3 forsøk )

Sant som du sier Ozzfan.
Øyvind Heian er jo også dømt for og ha barneporno på pc-en, og trua til seg sex med ei 14 år gammel jente.

Se slutten på Dokumentaren til Tommy Myrbostad. Utrolig fin dokumentar.

http://www.youtube.com/watch?v=cjoRKoQCL_s
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Sant som du sier Ozzfan.
Øyvind Heian er jo også dømt for og ha barneporno på pc-en, og trua til seg sex med ei 14 år gammel jente.

Se slutten på Dokumentaren til Tommy Myrbostad. Utrolig fin dokumentar.

http://www.youtube.com/watch?v=cjoRKoQCL_s
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare minne om at Heian ble frifunnet for dette med barneporno-oppbevaring da man ikke kunne linke det til han (mange hadde tilgang til pcen hans) Loggen derimot er en annen sak selv om jeg også tror han ble frifunnet på dette punktet. Jeg forsvarer ikke Heian på noen måte, men synes det er greit å holde seg til fakta. Synes kanskje Myrbostad drar det litt langt og blir useriøs til slutt.

Du ser jo selv bildet av Heian naken.
Jeg synes at sånne folk skal kastreres, de skal i værtfall ikke inn på stortinget.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Du ser jo selv bildet av Heian naken.
Jeg synes at sånne folk skal kastreres, de skal i værtfall ikke inn på stortinget.
Vis hele sitatet...
For all del, la det være opp til deg hvem som skal kastreres eller ei.
Jeg liker verken Heian eller noen andre av disse nazisvinene, så det er ikke det det står på. Men fakta vinner alltid.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Du ser jo selv bildet av Heian naken.
Jeg synes at sånne folk skal kastreres, de skal i værtfall ikke inn på stortinget.
Vis hele sitatet...
Jeg ser et bilde av en eregert penis, men ikke ansiktet hans. Men støtter fortsatt ikke det de driver med.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
hvorfor skal folk skambankes, kastreres, skytes og mishandles bare fordi de har ett annet syn enn deg?!
ja, jeg vet vigrid er nazistisk osv men faen heller?!
Jeg siktet til at han var pedofil.
Jeg gir faen i om han er nazi.
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av sengetøv Vis innlegg
hvorfor skal folk skambankes, kastreres, skytes og mishandles bare fordi de har ett annet syn enn deg?!
ja, jeg vet vigrid er nazistisk osv men faen heller?!
Vis hele sitatet...
Jeg er enig der. Og desverre så er det (i tilfellene jeg har sett, ikke i absolutt alle) slik at det er innvandrere/andre generasjons innvandrere som tar igjen, og dermed får nynazistene enda større "grunnlag" for rekruttering. Så skal de bli slått ned, så må vel etnisk norske slå dem? Da har de intet grogrunnland(?) Selv om jeg synes det er lavt nede å slå for å få noen bort.

Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Jeg syns ikke Vigrid skal få tilgang til debatten selv om de får 5% oppslutning. Partier uten annen politikk enn "kast ut alle svartingene" fortjener ingen oppmerksomhet, uavhengig av hvor mange som står bak dem.
Vis hele sitatet...
I det hypotetiske tilfellet jeg sa, så var det lagt til at de hadde flere punkter enn "kast ut alle svartingene". Altså, de var et "vanlig" parti, med sine punkter, men like rasistiske.

Sitat av ivioynar Vis innlegg
Nja, hvis de kommer over sperregrensa har vi faktisk et alvorlig nynazist-problem i landet og da tror jeg det er på tide å møte dem i debatter i tillegg til andre tiltak.
Vis hele sitatet...
Og denne volden skal gjøre.. hva? Skal antirasister slå rasister for hva de mener? Jeg personlig synes nå det blir litt mot sin hensikt.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg siktet til at han var pedofil.
Jeg gir faen i om han er nazi.
Vis hele sitatet...
Om man liker det eller ikke har faktisk også pedofile rettigheter. Jeg støtter heller ikke pedofili på langt nær, men sånn er det. Vold er heller aldri noen god løsning, ei heller dødsstraff selv om det er en annen debatt.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
se sånn som RV-politikeren som var på skoledebatten på åssiden forrige uke trur jeg, han spurte om en person var til stede og personen sa han var der, så begynner RV-politikeren å gå til personangrep og sjikanere personen osv.

tenk deg at det hadde vært vigrid, hvor stor sak hadde det ikke blitt ut av det om en fra vigrid hadde sagt til en utenlending at han er en parasitt for samfunnet vi lever i osv?

hva med den rasismeparagrafen vi har, kommer den til å bli slått like hardt på RV-politikeren?