Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 922
Det har seg slik at no i det siste har jeg begynt å få skikkelige problemer i IT2, læreren sa at jeg kunne bare drive med c++ siden det var nesten det samme som as3 - hevdet han + jeg ønsket å lære meg det i stedet.

Så no på slutten av året, skal vi faktisk ha den FØRSTE prøven i IT2 og jeg MÅ bruker AS3. Med svært lite kunnskaper innenfor AS3, søker jeg litt råd. PÅ prøven er alle hjelpemidler utenom kommunikasjon med andre tillatt. Så jeg lurte på om det finnes noen fine sider der ute, med veldig handy informasjon / koder / whatever som kan hjelpe meg til en hvilkensomhelst oppgave? Finnes det en form for wysiwyg for AS3? tenker da spesielt på noe som kan lage flashbanner og slikt da, men også for systemer og slikt, hvis det finnes.




Takker for alle mulige tips og triks!
Det er da ikke din feil at han har gitt deg lov til å bruke c++ og så må du bruke as3 på en prøve... Mitt forslag er at du klager til han.

Anyway, kanskje denne siden hjelper?
http://www.iheartactionscript.com/

Ctrl + S er tingen! hehe
Eller du kan finne et program som laster ned nettsider for deg.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
TAkker så masse!
har snakket med læreren om dette, men det er lite han kan gjøre. Prøven er satt opp slik som en eksamen, så det er ganske lite han kan gjøre, siden det blir i AS3 vi må besvare.
Så takker for alle program og fine tips dere måtte ha!
Dette er såå kip situasjon.

som sagt jeg trenger ikke å kunne koden, jeg må bare kunne koble kodesnutter til hverandre - til ett eventuelt program, må også kunne lage flashheader og slikt.

takker for all mulig hjelp!
▼ ... over en måned senere ... ▼
heh om d er et flashbanner, da kan du bare finne et banner du liker å lagre d på pcn, så finner du en flash decompiler å decompiler den. da kan du enkelt ved å se på kodn skjønne hva som er hva å bare skifte ut lit sån at d blir slik du vil. AS3 er ganske intuitivt om du kan andre programmerings språk, skjeldnt du kommer over en funksjon som du ikke skjønner hva er..

Er ikke sån alt for vanskelig å lære AS heller om du allerede kan et anna programmerings språk.
Sist endret av PoteterOgMolasse; 10. juli 2009 kl. 02:29.