Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1081
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Jepp, jeg trenger sårt litt hjelp.

Det jeg lurer på er hvordan jeg kan registrere tastetrykk fra et program som kjører i bakgrunnen. Sagt at jeg har en daemon som kjører, den skal kunne merke at brukeren skriver - hvordan? Nei, dette er ikke en skummel trojan av noe slag.
http://www.thc.org/papers/writing-li...-keylogger.txt

EDIT: Men dersom en spesielt bruker skal "tappes" kan du jo bare åpne konsollfilen hans i /dev?
Sist endret av centric; 9. juni 2005 kl. 02:33.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Ahh.. Bra, får lese igjennom det seinere. Jeg fant forøvrig ut at jeg muligens kan klare å lage dette ved hjelp av xlib. XChangeWindowAttributes og or_mask til CWOverrideRedirect - har dog ikke sjekket så mye rundt det enda. Har liten erfaring med xlib.

Edit: Ja, men dette er ikke noe ondsinnet. Jeg ønsker kun egentlig å registrere hvor mange tastetrykk en bruker har tastet. Jeg tenker på en linux-klient til www.project-dolphin.nl
Sist endret av m0b; 9. juni 2005 kl. 02:47.
Sitat av |d13m0b
Ahh.. Bra, får lese igjennom det seinere. Jeg fant forøvrig ut at jeg muligens kan klare å lage dette ved hjelp av xlib. XChangeWindowAttributes og or_mask til CWOverrideRedirect - har dog ikke sjekket så mye rundt det enda. Har liten erfaring med xlib.

Edit: Ja, men dette er ikke noe ondsinnet. Jeg ønsker kun egentlig å registrere hvor mange tastetrykk en bruker har tastet. Jeg tenker på en linux-klient til www.project-dolphin.nl
Vis hele sitatet...
Vært noe med nFF's eget "project" men key-logging. Egen seksjon med ære for den som spiller CS mest, eller lager flest hjemmesider (mao hammrer mest på tastaturet) eller svi inn medlemslisten på pd.nl på nFF?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Kan du prøve å forklare på nytt? Jeg forsto rett og slett ikke bæret av det du skreiv.
Oi, hadde vist et par skrivefeil der.

Det jeg tenkte på var en "lokal" kopi av project-dolphin for nFF'ere, eget program og stats på nFF's side.

Hadde det vært noe, eller bare en hype?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Antar det ville blitt en hype. Sikkert ikke så veldig mange som er interessert i noe slikt når man faktisk har pd fra før. Dessuten er en linux-klient noe som jeg enda ikke har kommet over, men jeg håper på å få rettet på det etter hvert.
Okay. Ja det er jo litt gøy å se hvor mye man egentli bruker tastaturet. Og vist man har linux som du har så kan det vel bli litt tricky.

Btw, så er det mange ideèr som virker kul kl 04, men ikke så kul kl 16