Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 24463
Jeg sliter med motivasjon til å utdanne meg videre etter vgs-almenn og et år på høyskole, så jeg har tenkt å ta et friår eller to og jobbe.

Ikke mange som vil ha en ufaglært bokorm som meg, men nå har jeg kanskje muligheten til å bli medarbeider på et stort lager som innebærer truck-kjøring og ellers lagerabeid. Skal visst være veldig godt miljø og artig å jobbe der.

Noen som vet litt hva truckførere\lagerarbeidere tjener?
en bekjent av meg jobber som truckfører på et lager i akershus området og han tjener rundt 15-17 i måneden.

Yepp, Utbetalt =)
Sist endret av MagicalTrevor; 30. oktober 2007 kl. 08:34.
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
utbetalt da,regner jeg med. har hørt en historie om en som hadde utbetalt 25K. synest det hørtes veldig mye ut for et slikt arbeid-
Det er nok stor forskjell fra firma til firma.

Skaff meg jobb der da!!
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
http://www.jobbfeber.no/yrkedetalj.l...ecnumber=35936
Står relevant informasjon der. Enkelt søk på google.
Sist endret av mkey; 30. oktober 2007 kl. 08:55.
Jeg jobbet som truckfører på et tørrvarelager i 6 uker gjennom manpower, og fikk 30,000 etter skatt.

[EDIT:] Vil også legge til at Manpower betalte nesten hele truckførerkurset, men til gjengjeld tar Manpower 1-10 kr. av timelønna di!
Kan ofte lønne seg å jobbe uten melomledd, med mindre det er snakk om mindre arbeidsperioder...
Sist endret av Turbolego; 30. oktober 2007 kl. 09:14.
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Sitat av Turbolego
Jeg jobbet som truckfører på et tørrvarelager i 6 uker gjennom manpower, og fikk 30,000 etter skatt.
Vis hele sitatet...
slike innlegg liker jeg! en som kommer med et konkret eksempel og erfaring og ikke bare dette googlepisset! kp
Jeg jobbet på lager tidligere (på Komplett, faktisk). Der fikk vi 117,- i grunnlønn og tillegg for hvert år man hadde jobbet. Vil tro dette er ganske vanlig lønn for lagerarbeid.

Edit: kan vel nevne at komplett også hadde en månedlig bonusordning. Vi fikk X antall kr ettersom hvor "bra" vi jobbet. Ble ca. 1000,- mnden.
Sist endret av Abs; 30. oktober 2007 kl. 10:21.
Sitat av Turbolego
Jeg jobbet som truckfører på et tørrvarelager i 6 uker gjennom manpower, og fikk 30,000 etter skatt.

[EDIT:] Vil også legge til at Manpower betalte nesten hele truckførerkurset, men til gjengjeld tar Manpower 1-10 kr. av timelønna di!
Kan ofte lønne seg å jobbe uten melomledd, med mindre det er snakk om mindre arbeidsperioder...
Vis hele sitatet...
har hatt sommer jobb som trucksjfør på hansa, og da har jeg klart å passere 30k på fire uker, men du tjener ikke slikt uten å offre noe. grunnlønn ligger på rundt 115, pluss skift tilleg på 10-15 kr. Så tjener ikke særlig bra som truck sjåfør før det er snakk om overtid.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
jeg har jobbet som trucksjåfør/lagerarbeider ved siden av skole og vi tjente greit, 127-134 kroner/timen
King of Spooning
Acidous's Avatar
Jeg har jobba som som truckfører to forskjelige steder.

Ene var på ett verft, hvor jeg fikk 135 kr/timen i grunnlønn, og 30 kr/timen i skifttillegg.
Hadde rundt 16 000 utbetalt uten overtid, mener jeg å huske.

Der jeg er nå har jeg 140 kr/timen, men går ikke skift.
Har da 15 000 utbetalt i måneden(ca 24 000 før skatt).

Men lønnsnivået for truckførere ligger generelt sett lavt.
Har du fagbrev i noe(hva som helst) får du som regel en høyere lønn.
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
det jeg kanskje tenkte, har jeg hørt noen har gjort. ta fagbrev etter 5 år med jobbing på et lager etc. noen som vet hva fagbrev dette er? lagerfagbrev? :S

takk for mange gode innspill folkens! kan alltid stole på freakforum
King of Spooning
Acidous's Avatar
Nå er ikke jeg helt stø på dette, men fagbrev som terminalarbeider?
det blir vel fagbrev i logistikk.
Sitat av Abs
Jeg jobbet på lager tidligere (på Komplett, faktisk). Der fikk vi 117,- i grunnlønn...
Vis hele sitatet...
Hørtes veldig lite ut. Er selv student, og har i tillegg lørdagsjobb på Posten. Der får jeg 142 kr. i grunnlønn, samt tillegg på lørdager og på morgenene. Er det ikke komplett som har nazi eiere, og som underbetaler sine ansatte?
Tok jobb via orcus og jeg får 151 kr i timen....
jamen yolo da.
luni's Avatar
Enkelte steder opererer visst med grunnlønn pr time + provisjon, altså at dersom man jobber fort og effektivt så kan man få mer enn en som "bare er der". Kjenner i hvert fall en (student) som jobber deltid på fryselager og tjener omtrent 300,- timen. Hvor mye av dette som er grunnsats og hvor mye som er provisjon vet jeg dessvere ikke.

Om det lønner seg å jobbe for et firma med en slik bonusordning kommer nok litt an på. Over lengre tid er det ikke sikkert man orker å stresse og slite seg ut, men hvis det er for en kort periode for å tjene opp penger er det nok ok. Er det et stort lager kan man ofte jobbe masse ekstravakter.
Jeg tjener 147kr timen på lager nå. Men det er min gamle lønn. Er midt under forhandlig av en høyere lønn etter jeg tok denne stillingen nå. Min medarbeider tjener 158kr timen, så jeg kommer til å legge meg på noe rundt der.

Lønnen ligger på rundt 91% av landsgjennomsnittet av produksjonarbeider.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Litt uti det blå her nå: Hvilke krav er det til å jobbe som truckfører? Hvilke betingelser er det for sertifikat (kostnad?)? Må man som regel være 18 for å jobbe på lager?
hadde sommerjobb på et lager som lagerarbeider i sommer. fikk vite at siden jeg var under 18 så fikk jeg 107'ish kr timen. Noe som var tarifflønn, hadde jeg vært over 18 så hadde jeg fått 136'ish kroner timen.

Litt kjipt med tanke på at jeg sluttet der 2 uker før jeg fylte 18.
Du skal helst være over 18 for å være truckfører. Truckfører beviset kan du som regel ta igjenom lageret du jobber på. Jeg måtte ut med 1850 kr for teori + praksis.. Som regel må man være 18 for å jobbe på et lager hvor du trenger trucken for å løfte ting. Du tar ikke et marmor badekar på ryggen liksom
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Jeg jobber på Tiedemanns og har vel en lønn på 144,- i timen. Uten Truckførerbevis vel og merke. 7 timer og 45 minutter betalt om dagen og Pluss at overtiden der er jævlig deilig.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Jonta
Litt uti det blå her nå: Hvilke krav er det til å jobbe som truckfører? Hvilke betingelser er det for sertifikat (kostnad?)? Må man som regel være 18 for å jobbe på lager?
Vis hele sitatet...
Det er vel slik nå at du må være over 18 og ha truckførerbevis.
Jeg var så heldig at jeg fikk betalt for å ta truckførerbevis, siden det var påkrevd i jobben
Steder som verft og aluminium/stålverk der det er stor trafikk av lastebiler og lignende kan også i en del tilfeller kreve at du har bil sertifikat også, siden det blir rekna som "trafikkert vei".
Jeg var på jobbintervju i Imsdalen i dag. Får jeg jobberm så får jeg ihvertfall bra lønn til å være 19 år og ikke ha truckførerbevis.
Er nettopp ferdig med truckkurs der jeg jobber. Du må være 18, og ha sertifikat. Opplæringen innebærer 20 timer med truckkjøring og teorikurs. Jeg fikk et "kjapt" kurs på 16 timer, mener å huske at det vanlige var 24 timer.
jeg jobber som tuckfører.. jeg jobber ca 29 timer i uken og får utbetalt over 20 000,-! så det er bra bet syns jeg
Lager arbeidere på min arbeids plass har 186 kr timen.
Det er ikke fast truck fører men generelt lager arbeid inkludert truck kjøring.
Sitat av Mrlarsen
Lager arbeidere på min arbeids plass har 186 kr timen.
Det er ikke fast truck fører men generelt lager arbeid inkludert truck kjøring.
Vis hele sitatet...
Slik er det oså på min arbeidsplass, der har vi "seniorer" med opptil 50% mer lønn enn oss. (som har jobba der i 30+ år)
Dette fordi lønna øker jo lengre du jobber...
▼ ... flere år senere ... ▼
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Noen som har lønnsinfo fra i år o.l. istedenfor 07?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Greit nok, skulle gjerne hatt timesration ^^
Ligger nok på en plass mellom 130 til 200 kr timen, alt ettersom hvor mye erfaring man har og hvilken bedrift det er snakk om, samt plassering i landet.
Enkelte har sikkert høyere timelønn også.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Høres bra ut... Da er det kanskje godt investerte 5500 kroner ^^...
Regn i allefall med rundt 300 i året utbetalt =)